Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 18:05

Kabayo schreef:
Ibbel schreef:
TS wil helemaal niet het huis uit.
@TS: je zult moeten afwegen of het gemak van lekker dichtbij de kroeg opweegt tegen mot met je tokkie schoonmoeder. Zo simpel is het.
Persoonlijk zou die kroeg me gestolen kunnen worden, maar het is maar waar je prioriteiten liggen.

Dan moet ze ook niet zo zeuren over haar schoonmoeder :=

Mag ik niet gewoon mijn ergenissen uiten net zoals alle andere bokkers dat ook altijd over van alles mogen? :+ Of is dat ineens verboden.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:06

Ik snap niet dat je daar nog wìl zijn. Je bent duidelijk niet zo welkom.
Ik kan zelf heel goed met mn schoonmoeder/familie maar heb ooit ook 1 gehad waar t niet mee klikte. Uiteindelijk kwam ik er gewoon zo min mogelijk, en slapen etc helemaal niet meer.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:06

Je vindt het familieleven bij je vriend helmaal niks. Als je er alleel maar bent omwille van de gratis slaapplaats dichtbij de kroeg is dat gewoon profiteren. Logisch dat de moeder van je vriend hier niet blij mee is en bitsig reageert.
Mij lijkt het dat ze duidelijke signalen geeft die jij niet begrijpt of wil begrijpen.
Wat ik mis is de rol van jouw ouders hierin. Vragen zij nooit hoe het daar is? En leggen ze jou niet uit hoe je je als gast hoort te gedragen?
Als je een schoonmoeder zou hebben die ongevraagd in jouw huis zou komen en zich daar vrijheden zou toeëigenen, dan zou je met alle recht kunnen spreken over een schoonloeder. Maar nu is het omgekeerd, jij komt ongevraagd in haar huis en je doet daar alsof de boel van jou is. Vervolgens heb je kritiek op haar signalen naar jou toe en je gooit de boel op het internet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 18:07

WesternWay schreef:
Ik snap niet dat je daar nog wìl zijn. Je bent duidelijk niet zo welkom.
Ik kan zelf heel goed met mn schoonmoeder/familie maar heb ooit ook 1 gehad waar t niet mee klikte. Uiteindelijk kwam ik er gewoon zo min mogelijk, en slapen etc helemaal niet meer.

Dat is ook wat ik nu ga doen. Of beter gezegd wat ik niet ga doen. Ik heb geen zin meer om er nog energie in te steken. Dus voortaan maar bij mij thuis afspreken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 18:08

Sclimpre schreef:
Je vindt het familieleven bij je vriend helmaal niks. Als je er alleel maar bent omwille van de gratis slaapplaats dichtbij de kroeg is dat gewoon profiteren. Logisch dat de moeder van je vriend hier niet blij mee is en bitsig reageert.
Mij lijkt het dat ze duidelijke signalen geeft die jij niet begrijpt of wil begrijpen.
Wat ik mis is de rol van jouw ouders hierin. Vragen zij nooit hoe het daar is? En leggen ze jou niet uit hoe je je als gast hoort te gedragen?
Als je een schoonmoeder zou hebben die ongevraagd in jouw huis zou komen en zich daar vrijheden zou toeëigenen, dan zou je met alle recht kunnen spreken over een schoonloeder. Maar nu is het omgekeerd, jij komt ongevraagd in haar huis en je doet daar alsof de boel van jou is. Vervolgens heb je kritiek op haar signalen naar jou toe en je gooit de boel op het internet.

Hoezo doe ik alsof de boel van mij is? :+ Omdat ik daar ontbijt als ik daar slaap?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:10

Weer een topic vol met oordelen, maar hé niemand was erbij!

TS, als je schoonloeder zo'n enorme tokkie is waarom kom je dan nog bij haar over de vloer? Je vriend kan je toch ook wel op andere plekken ontmoeten? Hij bij jou of gewoon in het openbaar.

Ik snap best dat samenwonen nog niet aan jullie besteed is gezien jullie nog studeren etc. Samen wonen is duur en zou wel heel krap worden als studerend stel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:14

Shaggy09 schreef:
Dat is ook wat ik nu ga doen. Of beter gezegd wat ik niet ga doen. Ik heb geen zin meer om er nog energie in te steken. Dus voortaan maar bij mij thuis afspreken.

Lijkt me een heel goed besluit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:15

Je mag natuurlijk je ergenissen uiten op bokt. Maar je houdt je ergenis zelf in stand. Als je een eigen plekje hebt hoef je misschien 2 a 3 keer per jaar bij je schoonmoeder te zijn. Of gewoon nooit. Ik ga ook echt nooit 1 keer naar mijn schoonmoeder. Heb haar nog niet eens gezien. We hebben al 4 jaar relatie....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:20

Kabayo schreef:
Je mag natuurlijk je ergenissen uiten op bokt. Maar je houdt je ergenis zelf in stand. Als je een eigen plekje hebt hoef je misschien 2 a 3 keer per jaar bij je schoonmoeder te zijn. Of gewoon nooit. Ik ga ook echt nooit 1 keer naar mijn schoonmoeder. Heb haar nog niet eens gezien. We hebben al 4 jaar relatie....

Dus jij kent je schoonmoeder niet eens, dat is wel weer het andere uiterste!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:21

bigone schreef:
Kabayo schreef:

Nou ja, daar kunnen meerdere redenen voor zijn.
Mijn man heeft ook 1 zus waar geen contact mee is dus die heb ik ook nog nooit ontmoet en zal ik nooit ontmoeten. En mijn man's vader was een alcoholist en die heb ik ook nooit ontmoet omdat met hem geen contact meer was nadat hij m'n schoonmoeder alleen liet met 4 kids.

Kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die ook met ouders om wat voor reden dan ook geen contact hebben en je dan als partner zijnde je schoonouders nooit zult ontmoeten.

TS,
is er geen andere optie dan elk weekend daar slapen? Je bent natuurlijk niet verplicht daar te zijn he. Je geeft aan dat je er naartoe gaat omdat het korter bij is met waar jullie afspreken met vrienden. Maar kun je als je met vrienden afspreekt, niet gewoon ervoor kiezen om langer te reizen en gewoon thuis slapen? Is het fijn? Misschien niet. Maar mij lijkt dit ook geen fijne situatie waar je je elk weekend bewust in plaatst. Ongeacht of het verhaal hier twee kanten heeft ofniet... Maar als het je zo dwars zit, zou ik liever langer erover doen om naar m'n eigen huis te gaan in het weekend.

Mijn man en ik wisselden het vroeger af. Nu hadden wij geen problemen met schoonouders, maar we deden telkens om en om met waar we sliepen. Is het geen optie om gewoon vaker thuis te blijven dan in het weekend? Daar moet je vriend toch ook voor openstaan zou ik zeggen, aangezien hij ook vast stress zal ervaren van de slechte relatie tussen jou en zijn moeder.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:30

bigone schreef:
Kabayo schreef:

Mijn vriend heeft een logische reden om zijn moeder niet meer te zien ;)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 01:41

Shaggy09 schreef:
Ibbel schreef:
TS wil helemaal niet het huis uit.
@TS: je zult moeten afwegen of het gemak van lekker dichtbij de kroeg opweegt tegen mot met je tokkie schoonmoeder. Zo simpel is het.
Persoonlijk zou die kroeg me gestolen kunnen worden, maar het is maar waar je prioriteiten liggen.

Dan moet ze ook niet zo zeuren over haar schoonmoeder :=

Mag ik niet gewoon mijn ergenissen uiten net zoals alle andere bokkers dat ook altijd over van alles mogen? :+ Of is dat ineens verboden.[/quote]

en om daar een heel apart zeik topic over te maken, beetje nutteloos

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:48

Hoezo is dat nutteloos? Er zijn topics over frustraties over pensionhouders/klanten, bijrijders, etc. Waarom zou deze niet mogen? Ik vind echt veel mensen overdrijven hoor :=

Danielleeee_

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:50

Nou inderdaad zeg, er zijn tal van klaagtopics op Bokt. En deze is dan ineens stom? :roll:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:53

Danielleeee_ schreef:
Nou inderdaad zeg, er zijn tal van klaagtopics op Bokt. En deze is dan ineens stom? :roll:

Ja, als een ts geen enkele mate van zelfinzicht en zelfreflectie laat zien dan is dat stom ja. Geldt eigenlijk ook altijd voor die andere topics...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:58

Jup, klagen over iets dat naar is en waar je zelf totaal geen invloed op hebt is anders.

Net als met een vlaagje humor schoonouders bespreken.

Maar als je in alle berichten van ts kunt voelen en zien doorsiepelen dat ze zelf ook wel wat werkpuntjes heeft op gebied van fatsoen, respect, dankbaarheid en gedrag als GAST. Ja dan vind ik persoonlijk dit topic echt anders en eerlijk gezegd niet zo netjes.

Ik krijg een beetje het gevoel van de prinsen- en prinsessengeneratie.
Accepteren dat niet alles om jou draait, en weten dat je soms gewoon even niet degeen bent die de dienst uitmaakt, en dat je niet altijd alles precies zo kunt krijgen als je wilt, lijkt bij de generatie waar ik op doel heel moeilijk te accepteren.

En dat gedrag proef ik hier ook een beetje bij ts.

En dat maakt het dus echt anders dan sommige andere topics.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:05

Achterom schreef:
Danielleeee_ schreef:

Ja, als een ts geen enkele mate van zelfinzicht en zelfreflectie laat zien dan is dat stom ja. Geldt eigenlijk ook altijd voor die andere topics...

Maar ik snap echt niet wat TS volgens jullie verkeerd doet. Ze logeert de laatste 4 jaar in het weekend (niet eens elk weekend) bij haar vriend. Verder neemt ze zelf eten mee en koken ze zelf (sommige gezinnen eten liever samen mee en anderen vinden het allemaal niet erg, dat moeten ze zelf bespreken en ik hoop dat dit ooit in de afgelopen 4 jaar is gedaan). Verder legt ze eens wat in de vriezer en meer niet.

Nu weten we natuurlijk niet de kant van de schoonmoeder, maar bij klaagtopics worden toch nooit de twee kanten genoemd? Want het zijn klaagtopics waar je op een grappige en niet-serieuze manier je frustraties kan uiten, zonder gelijk judgment en oplossingen naar je hoofd gesmeten te krijgen. Want dat is het doel niet van een klaagtopic.

Ik heb al 5 jaar een relatie met mijn vriend en voordat we samen woonden sliepen we elk weekend bij zijn huis of de mijne. Onze beiden ouders willen ons super graag thuis hebben dus wij hebben juist het gevoel dat we goed moeten wisselen om beiden ouders even veel te zien. Ik kan me wel voorstellen dat het soms niet klikt met je schoonouders. In dat geval zou ik hun respecteren en me aanpassen of wat minder langskomen. Maar dat betekent niet dat je onnodige gescheld of geruzie hoeft te accepteren. Je gaat in gesprek erover of je accepteert het. Het is voor de ander niet fijn als zijn/haar ouders ruzie hebben met hun partner.

Toen het met mijn broer en eerste vriendin uit ging na 4.5 jaar was het een groot verlies ook voor ons, want ze voelde als familie en paste er perfect bij. Sinds dien heeft hij vriendinnen gehad die hier en daar toch niet helemaal passen, maar mijn ouders en ik blijven aardig en proberen toch zijn vriendin welkom te laten voelen. En als er echt frustraties ontstaan dan praten we erover. Want het blijft de persoon die mijn broer op dit moment (of zelfs zijn hele leven) graag ziet dus wie zijn wij om dat lastig te maken.

TS, jammer dat je topic een beetje de verkeerde kant heeft opgenomen. Ik had het een grappig onderwerp gevonden om mee te volgen terwijl ik er zelf niks over kan plaatsen aangezien mijn schoonouders geweldig zijn. _/-\o_

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:10

Femke_Tweety schreef:
Jup, klagen over iets dat naar is en waar je zelf totaal geen invloed op hebt is anders.

Maar als je in alle berichten van ts kunt voelen en zien doorsiepelen dat ze zelf ook wel wat werkpuntjes heeft op gebied van fatsoen, respect, dankbaarheid en gedrag als GAST. Ja dan vind ik persoonlijk dit topic echt anders en eerlijk gezegd niet zo netjes.

Accepteren dat niet alles om jou draait, en weten dat je soms gewoon even niet degeen bent die de dienst uitmaakt, en dat je niet altijd alles precies zo kunt krijgen als je wilt, lijkt bij de generatie waar ik op doel heel moeilijk te accepteren.

Dit dus.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:12

emilyslaluna schreef:
Toen het met mijn broer en eerste vriendin uit ging na 4.5 jaar was het een groot verlies ook voor ons, want ze voelde als familie en paste er perfect bij. Sinds dien heeft hij vriendinnen gehad die hier en daar toch niet helemaal passen, maar mijn ouders en ik blijven aardig en proberen toch zijn vriendin welkom te laten voelen. En als er echt frustraties ontstaan dan praten we erover. Want het blijft de persoon die mijn broer op dit moment (of zelfs zijn hele leven) graag ziet dus wie zijn wij om dat lastig te maken.

Daar kunnen meer een voorbeeld aan nemen, ik heb me nooit welkom gevoeld bij de ouders van mijn man. Het contact stelt mede daardoor werkelijk niets voor, mijn man komt ook mede daardoor weinig tot niet bij zijn ouders.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:15

dromertje2 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Dit dus.

Maar in hoeverre moet je je zelf nog zien als gast als je al meerdere jaren een relatie hebt en er over de vloer komt? Als je dat gevoel na al die tijd nog steeds hebt dan heb je denk ik het gevoel niet echt welkom te zijn, dan blijft het voelen als op visite komen ipv een 2e thuis wat me toch prettiger lijkt voelen en eigenlijk ook beetje zo zou moeten zijn.
Dat neemt niet weg dat als je er langer komt dat je dan maar zo wat kunt doen, dan blijven er nog steeds normen en waarden gelden maar dat gaat dan vaak vanzelf als de relatie naar elkaar goed is.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:18

Je bent net zolang GAST tot het moment dat de huiseigenaar of hoofd huishouding aangeeft dat je dat niet meer bent. En dus jezelf "thuis" mag voelen.

Gastvrijheid is iets dat je kríj́gt, niet iets dat je opeist.

Soms gebeurt dat razendsnel, en ben je binnen een dag ergens thuis.

Soms nooit.

Maar de beslissing of je je ergens als 'eigen' mag gedragen ligt bij degene van wie het huis is.

Schoonouders in dit specifieke geval. (Dus óók niet de zoon...)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:26

Achterom schreef:
Danielleeee_ schreef:

Vind jij ja. Ik vind dat TS ook wel wat meer zelfreflectie kan tonen, maar dat geldt misschien wel voor meerdere partijen. Maar dat geeft TS niet meteen niet meer het recht om een topic te openen over dit onderwerp. Het is aan TS wat ze met alle adviezen in het topic doet. Dan hoef je het niet meteen stom te noemen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:27

Het is vaak ook aktie reactie op elkaars gedrag. Dan kan je daar weer een hele discussie op loslaten of het dan verstandig is om te reageren op iemands gedrag maar de praktijk is dat het vaak wel zo is.
Soms moet je dat dan weer leren later op in de tijd.
Ik denk dat TS uit deze situatie wel geleerd heeft dat ze het niet prettig vindt hoe de gang van zaken is de afgelopen jaren en dat ze van daaruit zelf vast wel kan/zal bedenken het later als de tijd zover is en ze zelf een schoonmoeder mag worden genoemd het anders aan te pakken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:11

Achterom schreef:
Danielleeee_ schreef:

Omdat dit over een enkel persoon gaat die zichzelf niet kan verdedigen, niet een lompe organisatie waar dingen niet zo goed geregeld zijn

Edit: en ik heb het "laten we onze bijrijders eens lekker afzeiken"-topic ook nog niet gezien _O- Wél oprechte topics waarin men om advies vroeg omdat ze een oplossing zochten voor de situatie.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:01

Femke_Tweety schreef:
Je bent net zolang GAST tot het moment dat de huiseigenaar of hoofd huishouding aangeeft dat je dat niet meer bent. En dus jezelf "thuis" mag voelen.

Gastvrijheid is iets dat je kríj́gt, niet iets dat je opeist.

Soms gebeurt dat razendsnel, en ben je binnen een dag ergens thuis.

Soms nooit.

Maar de beslissing of je je ergens als 'eigen' mag gedragen ligt bij degene van wie het huis is.

Schoonouders in dit specifieke geval. (Dus óók niet de zoon...)

Gelukkig is mijn ouderlijke huis ook een plek wat ik mijn huis noem wat je dan deelt met andere. Net als dat ik mijn huis nu deel met mijn vriend.

Maar als ts zich als een gast gedraagt is het nog niet goed. Dan doet ze niet genoeg zelf en laat ze zich bedienen.
Het is nooit goed bij sommige mensen. Ik denk dat je dit ook niet kan snappen totdat je een eigen schoonmoeder hebt die zo is