De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:09

Relaxed schreef:
Maar mijn zusje is juist heel gehecht, was vroeger al enorm aan mijn moeder gekleefd (letterlijk) terwijl ze bij mij juist veel meer op moesten letten dat ik niet wegliep. We hebben toch echt dezelfde opvoeding gehad :+

Toch is dat niet helemaal wat er bedoeld wordt. Hier staat het iets beter uitgelegd.
https://piekerpoli.nl/category/hechting ... lwassenen/

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:09

Mijn zusje is een vaderskind. Ik ben meer een moederskind. Zelfde opvoeding, maar karakter van het kind zelf speelt uiteraard ook eem rol

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:10

Suzanne F. schreef:
Ik las net iets over dat hoe je als baby/kind gehecht bent van invloed is op hoe je nu in het leven staat en naar relaties kijkt. Het beste is als je veilig gehecht bent maar je kan ook afwijzend onveilig gehecht zijn of angstig onveilig gehecht. Dan heb je moeite met je binden en vertrouwen. Was wel interessant om te lezen. Misschien weten anderen hier meer van?

Ik heb geweldige ouders en heb een gelukkige en mooie jeugd gehad.

Enige puntje is dat ik altijd gepest ben op school. Reden weet ik niet.

Heb ook zeer weinig vrienden/ vriendinnen maar dat vind ik niet erg.
Ik wil graag aardig gevonden worden in sociale situaties en daardoor doe of zeg ik dingen die juist averechts werken :')
Inmiddels dus een mooie muurtje om me heen gemetseld en dat werkt prima. Iedereen heeft zijn eigen plekje in mijn muurtje en dat gaat goed.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:12

Ah ik lag na 2 weken al in het ziekenhuis ivm geel worden, zou dat t zijn?

Suzanne F.

Onali schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik las net iets over dat hoe je als baby/kind gehecht bent van invloed is op hoe je nu in het leven staat en naar relaties kijkt. Het beste is als je veilig gehecht bent maar je kan ook afwijzend onveilig gehecht zijn of angstig onveilig gehecht. Dan heb je moeite met je binden en vertrouwen. Was wel interessant om te lezen. Misschien weten anderen hier meer van?

Ik heb geweldige ouders en heb een gelukkige en mooie jeugd gehad.

Enige puntje is dat ik altijd gepest ben op school. Reden weet ik niet.

Heb ook zeer weinig vrienden/ vriendinnen maar dat vind ik niet erg.
Ik wil graag aardig gevonden worden in sociale situaties en daardoor doe of zeg ik dingen die juist averechts werken :')
Inmiddels dus een mooie muurtje om me heen gemetseld en dat werkt prima. Iedereen heeft zijn eigen plekje in mijn muurtje en dat gaat goed.

Ik herken best wel veel dingen. En ben ook gepest op school. Daarna nog iets goed fout gegaan en toen een relatie ingegaan waarin ik mezelf verloor. Heel logisch eigenlijk als ik dit zo lees.

Woestein

Suzanne F. schreef:

Zit wel een kern van waarheid in denk ik..
Las zelf laatst een heel stuk over parentificatie.
Val zelf onder een zorgende en ben ook door omstandigheden al vanaf mijn 12e als volwassene behandeld, was voor mijn moeder het luisterend oor.

Tevens zit er een rode draad in mijn leven van het gedrag van mannen...
Mijn vader was ik alles voor tot er een nieuw prinsesje in zijn leven kwam (kleindochter).
Mijn 1e echte vriendje heeft vrij snel (zelfde week) nadat het uit was een andere gekregen.
2e vriendje had al een nieuwe vriendin terwijl wij nog wat hadden.
Toen een poos niets en de 1e echte volwassen man heeft terwijl we nog wat hadden zijn grote liefde ontmoet.
Daarna ging de toenmalige partner emotioneel vreemd..
En als klapper mijn laatste, en meest langdurige/serieuze, is op zakenreis vreemd gegaan...

Nu eens kijken of er iemand is die dit doorbreekt..
En anders blijf ik liever gewoon lekker alleen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:17

JPitty schreef:
Mag ik even zeggen dat ik dit topic erg leerzaam vindt? Leer hier echt nog wat dingen bij over mannen en hoe die kunnen zijn.

Ja hoe mannen kunnen zijn.... Maar een man kan net als elk mens ook heel anders zijn natuurlijk. :)
Kijk alleen al in dit topic. Bijna allemaal vrouwen (op een enkele man na, maar die heeft 3 dates dus zit binnenkort weer in een ander topic ;) :D ), allemaal single, maar wel met allemaal verschillende verhalen.

Sommige hebben wel relaties gehad, andere niet. Sommige willen graag weer een relatie, andere niet. Sommige vinden sex wel belangrijk, andere niet, of zijn zelfs nog maagd.

Dat ik geen relatie heb ligt in mijn geval niet aan een man of aan mannen. Ik heb gewoon geen zin in vastigheid. Daaraan tegen vind ik mannen super leuk en ben graag in het gezelschap van mannen. Vrienden, collega's en ja, ik heb ook friends with benefits, want ik vind sex wel heel leuk. :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:17

Nou nog een eeuwige single m3ld zich :')

Nog nooit een relatie of vriendje gehad, ondertussen wel een aantal keer een bijna relatie gehad -O- maar ik jaag steeds alles en iedereen weg :evaw:

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:19

Mijn ouders zijn gescheiden omdat er 1 van de twee vreemdging. Ook dat heeft mij getekend.

Vertrouwen is voor mij heel belangrijk, maar kan dus ook erg in de weg staan van relaties. Niemand dichtbij laten komen, want stel je voor dat je wordt gekwetst... -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:25

Hmm ja, wel herkenbaar dat stuk over slecht hechten (al klinkt het ook erg zweverig, of ligt dat aan mij?) . Gek genoeg zie ik er ook de 'strategie' van m'n broertje in terwijl hij altijd heeft volgehouden dat het allemaal prima was.
Ik heb dat altijd op een andere persoonlijkheid gegooid eigenlijk

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:26

Gimme_Joy schreef:
Mijn ouders zijn gescheiden omdat er 1 van de twee vreemdging. Ook dat heeft mij getekend.

Vertrouwen is voor mij heel belangrijk, maar kan dus ook erg in de weg staan van relaties. Niemand dichtbij laten komen, want stel je voor dat je wordt gekwetst... -O-

Herkenbaar.
Hier een hele mooie degelijke muur.
Stel dat er iemand te dichtbij komt.
En dit heb ik ook met vriendschappen. Doe het liever allemaal zelf dan dat ik hulp moet vragen en een negatief antwoord krijg.

Goede man die mij overtuigd dat hij de moeite waard is..
Hoop op zich wel dat de tijd de wonden heelt en ik wat meer open kan staan.
Kan wel steeds beter complimentjes ontvangen.
Het gaat in ieder geval de goede kant op, maarja nog geen idee of dat ook echt zo is als ik iemand ontmoet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:35

Woestein schreef:
Gimme_Joy schreef:

Herkenbaar.
Hier een hele mooie degelijke muur.
Stel dat er iemand te dichtbij komt.
En dit heb ik ook met vriendschappen. Doe het liever allemaal zelf dan dat ik hulp moet vragen en een negatief antwoord krijg.

Goede man die mij overtuigd dat hij de moeite waard is..
Hoop op zich wel dat de tijd de wonden heelt en ik wat meer open kan staan.
Kan wel steeds beter complimentjes ontvangen.
Het gaat in ieder geval de goede kant op, maarja nog geen idee of dat ook echt zo is als ik iemand ontmoet.

Ik wil nu heel graag iets zeggen maar dat mag niet -O- ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:45

Heb het in een andere topic al eens gezegd, maar ik heb onlangs een boek gelezen over hechting van Rika Ponnet, "blijf bij mij". Heel interessant en heel herkenbaar, vooral de angstig-afwijzende houding van partners, ze hadden allemaal veel nood aan intimiteit, maar waren er tegelijkertijd ook bang voor, wat zich dan uitte in terugtrekken/ruzie/... Aantrekken-afstoten dus. 2 van de 3 vrouwen waarmee ik samen was hadden zeker issues uit hun vroege jeugd (misbruik, verwaarlozing, ...), de derde heb ik serieuze vermoedens maar die praatte er niet over of ontkende dat er iets was (maar er zijn heel wat dingen geweest tijdens ons samen zijn die mij daar heel hard doen aan twijfelen). Daarnaast ook nog wel wat minder serieuze vriendinnetjes gehad en eigenlijk hebben die allemaal een niet zorgeloze jeugd gehad (voornamelijk misbruik, mishandeling, ...).
Hoe het komt weet ik niet, ik ben wel vnl opgevoed door mijn moeder die heel zorgend was en ik heb mij heel erg afgezet tegen mijn vader (die absoluut niet zorgend was en verder ook elke dag dronken thuis kwam etc).

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:54

Wat er ook in dat boek stond is dat de groep angstig-afwijzenden heel snel veel wil, in het begin kan het niet genoeg zijn. Erna slaat dat dan om want dan wordt het verstikkend, beangstigend. Ergens is dat wel aantrekkelijk en leuk, die overvloed aan aandacht, genegenheid, zien hoe ze stralen van geluk, ... Dus misschien is het helemaal niet vreemd dat dit mij aantrekt. Alleen ga ik wel proberen er op te letten volgende keer om er niet in mee te gaan. Of dat lukt is nog iets anders natuurlijk :P.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 20:16

Interessant Suzanne F. Altijd boeiend hoe dat soort dingen werken.

Ik denk dat het voor mij niet echt een grote rol speelt in dat ik (ongewenst) een eeuwige single ben. Ik denk dat ik zeker wel veilig gehecht ben. In ieder geval ten opzichte van mijn ouders. Ik heb fantastische ouders, die ons altijd heel goed hebben gesteund. Mijn ouders zijn nu 35 jaar getrouwd en nog steeds bij elkaar.

Wat dat betreft zijn ze wel een voorbeeld voor mij en is dat misschien ook wel waarom ik toch wel graag een stabiele relatie wil. Ik zie hoe het kan zijn, en daar word ik heel blij van. En bij mijn ouders is het ook echt niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Absoluut niet. Mijn ouders hebben best wel zware tijden meegemaakt, toen bij mijn moeder op haar 59ste autisme werd vastgesteld (Asperger). Ze hebben best wel veel te voorduren gehad om dat allemaal een plekje te geven en om te gaan met de enorm veranderde dagelijks ritme toen ze beide een voor een met pensioen gingen.

Nu heb ik de Asperger van mijn moeder geerft, dus ik denk dat in mijn geval mijn onhandigheid met relaties meer daar mee te maken heeft dan met wel of niet veilig hechten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:32

Sintara schreef:
Hmm ja, wel herkenbaar dat stuk over slecht hechten (al klinkt het ook erg zweverig, of ligt dat aan mij?) . Gek genoeg zie ik er ook de 'strategie' van m'n broertje in terwijl hij altijd heeft volgehouden dat het allemaal prima was.
Ik heb dat altijd op een andere persoonlijkheid gegooid eigenlijk

Zweverig? Nee juist niet. Wat je meemaakt als kind is van invloed op je ontwikkeling tot volwassene. Als jij je als baby onveilig hebt gevoeld of dingen hebt meegemaakt in je jeugd dan kan dat je ontwikkeling en dus hoe je omgaat met gevoelens, emoties en behoeftes beïnvloeden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:46

Gimme_Joy schreef:
Ja er moet een hoop gebeuren wil mijn paard van plek 1 afgaan. Maar he's getting there <<)

Die gaat nooit van nummer 1 af. :D #feit

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:47

Bagheera_206 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ja er moet een hoop gebeuren wil mijn paard van plek 1 afgaan. Maar he's getting there <<)

Die gaat nooit van nummer 1 af. :D #feit

Ik kan daar mee leven. :+ :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:49

Suzanne F. schreef:

Denk ook wel zeker dat daar een kern van waarheid in zit die je soms toch in je onbewuste meeneemt.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:51

Interessant artikel. Voor mij ligt daar het probleem niet.
Ik ben denk ik zo'n 10 jaar ontzettend gepest. En geloof mij als er jaren naar je wordt geroepen dat je beter zelfmoord kan plegen omdat je zo verschrikkelijk lelijk bent (vooral door het eh andere geslacht) gaat dat zeg maar best diep zitten en werkt het totaal niet mee in het vertrouwen. Dus dat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:03

Het boek liefdesbang is ook erg interessant, gaat over bindingsangst of juist te claimerig zijn.hoe je gedrag kan herkennen en om kan zetten en herkennen wanneer je bv wel klaar bent voor een relatie.

Voor de geïnteresseerden heb ik wel de ebook versie.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 31-07-19 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:04

Shiloh schreef:
Gezelschap. Een maatje. Je leven delen met een ander. Stabiliteit. Er niet altijd alleen voor staan. Lief hebben en geliefd en gewaardeerd worden.

Lijkt me heerlijk. Een stabiele relatie hebben. De weg ernaartoe echter is verschrikkelijk.

Dit had ik kunnen schrijven.
Nog nooit een echte relatie gehad in 28 jaar. Heb mijn leven prima op de rit met een goede baan, koophuis, paard, andere sporten, familie en sociaal netwerk. Maar dat hierboven mis ik, om nog maar niet van mijn kinderwens te spreken. Ik date wel behoorlijk regelmatig, kom echt wel buiten de deur en ben verschillende keren alleen of met een groep (ver) op reis geweest. Maar helaas mag het tot nu toe niet lukken. En dat frustreert af en toe vooral als het om je heen allemaal wel lijkt te lukken en iedereen verder gaat met zijn leven
Gelukkig kan ik veel naar mijn ouders toe, want ik ben niet iemand die avond aan avond alleen kan en wil eten.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:21

Ohjee jongens, ik heb vakantie komt hier nog ff mijn lessen psychologie naar boven :+

Ik heb dit altijd een beetje uhh mensen weer in vakjes moeten duwen. Het gaat er echt over hoe je als baby/klein kind bent geweest (zoals ik uit de lessen begreep) echter kan er nog zoveel gebeuren buiten je ouders om dat je ook vormt naar wie je nu bent. Ik snap waarom wij het hebben gekregen maar denk persoonlijk niet dat dit al te serieus moet worden genomen ;) Als mijn leraar dit leest killt ze me :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:39

Pff..

Ik ben 22, al mijn vriendinnen hebben al wel eens een relatie gehad, om me heen beginnen ook steeds meer weer aan een relatie maar het lijkt wel of het me nu nooit gegund is.

Al vaker wel bezig geweest met een jongen maar dan toch eindigt het weer in de soep. Het is ook niet dat ik iets tekort kom, woon op kamers en leef het ‘happy’ single life, maar ik ben er eigenlijk toch stiekem aan toe wel wat vastigheid te vinden.

Maar als ik dan iemand leuks vind, vind ik de aandacht leuk tot dat ie uit dat hij mij ook leuk vind. En dan klap ik helemaal dicht... := ik weet ook niet waar dit aan ligt maar baal zo erg er van, heb echt al wat laten lopen erdoor.

Ik ben vroeger wel gepest geweest maar heb nu echt een hele leuke groep meiden en jongens om mij heen zowel in mijn studentenstad als thuis. En toch ben ik ook heel onzeker en denk ik constant dat ik niet leuk genoeg ben wanneer ik met een jongen praat.

Steeds vaker denk ik dat ik misschien een psycholoog moet zoeken ook omdat ik nog steeds soms dingen erg fout op pak maar ik vind die stap dan weer heel groot omdat ik wel gewoon ‘gelukkig’ ben. -O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:47

Je bent 22, een baby. Niets om je zorgen over te maken. Geniet lekker van je studententijd :o

Zijn er wel veel op zoek naar een relatie in dit topic, toch niet het topic voor mij haha. :D