Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nee gek hè Varekaj schreef:Niet iedereen heeft zo een verzekering.

Varekaj schreef:Tuurlijk mag je dat prettig vinden. Het is alleen doodzonde dat je als het misgaat op het einde van de rit nog steeds dik in je vingers snijdt.
Maar van huismoeder kan je nu ook weer geen beroep maken om dat recht te trekken natuurlijk.
SophievdV schreef:Een uitvaartverzekering is wel even wat anders dan een levensverzekering. Gaat om heel andere bedragen en ook met een ander doel.
Ik heb een tijdje thuis gezeten met de kinderen. Dat doe ik dus nooit weer. Sterker nog, ik zou het prima vinden dat ik wat meer werk en mijn partner dan wat minder gaat werken. Maar ik zou me ergeren aan een man die de kantjes er van af loopt.
Als je relatie klapt en je bent een huismoeder, dan zijn er echt nog wel banen die je op kunt pakken na er jaren uit geweest te zijn. Er is op dit moment werk zat. Je moet alleen wel willen.

Viennanova schreef:Eens, die jongeren komen en gaan. Maar toch heb je hier meerdere supermarkten waar toch echt al 7/8/9/10+ jaar dezelfde dames achter de kassa zitten. I.c.m. dus en groep jongeren die frequent wisselen, samen is dit denk ik een goede combinatie: Stabiele groep en sociaal/band opbouwen met de lokale mensen en jonge honden die flexibel zijn en een stuk minder kosten + wél werkervaring op doen.Idd, en de gemiddelde moeder is dan echt nog niet tegen de 50. Of je moet terugkeren als cassiere bedoelen, want dan is er wel voldoende jonge aanwas natuurlijk.
Ailill schreef:Viennanova schreef:Eens, die jongeren komen en gaan. Maar toch heb je hier meerdere supermarkten waar toch echt al 7/8/9/10+ jaar dezelfde dames achter de kassa zitten. I.c.m. dus en groep jongeren die frequent wisselen, samen is dit denk ik een goede combinatie: Stabiele groep en sociaal/band opbouwen met de lokale mensen en jonge honden die flexibel zijn en een stuk minder kosten + wél werkervaring op doen.Idd, en de gemiddelde moeder is dan echt nog niet tegen de 50. Of je moet terugkeren als cassiere bedoelen, want dan is er wel voldoende jonge aanwas natuurlijk.

Ailill schreef:Als het nu 1/2 supermarkten zouden zijn, zou ik zeggen je kan gelijk hebben. Maar ik heb het hier over 7/8 supermarkten en daarnaast ken ik behoorlijk wat managers van supermarkten. Ik zal niet zeggen dat de verdeling tussen de harde kern en jongeren 50/50 is, maar er is zeer zeker een deel langdurig werkzaam en echt meer dan gewenst van(uit) beide partijen.
Vaste contracten klinken op papier leuk, maar in de praktijk is iedereen vervangbaar. Klinkt hard, ik ben het er ook volledig niet mee eens, maar het is wel de realiteit.
Laten we het in het midden houden.Ailill schreef:Viennanova schreef:Eens, die jongeren komen en gaan. Maar toch heb je hier meerdere supermarkten waar toch echt al 7/8/9/10+ jaar dezelfde dames achter de kassa zitten. I.c.m. dus en groep jongeren die frequent wisselen, samen is dit denk ik een goede combinatie: Stabiele groep en sociaal/band opbouwen met de lokale mensen en jonge honden die flexibel zijn en een stuk minder kosten + wél werkervaring op doen.Idd, en de gemiddelde moeder is dan echt nog niet tegen de 50. Of je moet terugkeren als cassiere bedoelen, want dan is er wel voldoende jonge aanwas natuurlijk.
Zelf in de supermarkt gewerkt en die rollen op jonge, goedkope krachten maar ook op wat oudere krachten. Ze willen naar mijn idee toch graag wat zekerheid hebben, en ik weet uit eigen ervaring dat jongeren dat niet altijd kunnen bieden waar de vaste krachten dat wel kunnen
(Opzich niet raar hoor)