De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:00

Sterkte voor je man vandaag.
Hopelijk is er snel duidelijkheid.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 13:25

Cayenne schreef:
Ik vind het ook interessant dat ze er een gedragsdeskundige bij halen.
Maar vind het idd super dat ze zo grondig te werk gaan!

Ja, persoonlijk ben ik ook erg blij dat er een gedragsdeskundige bij zit. Wie weet kan die toch uitsluitsel geven.

dito

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:29

Hoe laat heeft hij het gesprek?

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 13:33

Manlief belt me net, gesprek is klaar. Het was een goed gesprek zei hij.
Ze hadden erg veel vraagtekens bij het verhaal van de collega in kwestie, en probeerden verheldering te krijgen via zijn verhaal, maar dat was blijkbaar niet helemaal gelukt.

Sommige dingen kwamen ook niet overeen had hij begrepen, maar hij had bewijs via bonnetjes dat hij op die punten gelijk had.
Hij ging goed voorbereid heen, had al een verslag geschreven met gedetailleerde beschrijvingen en dat vond het bedrijf ook fijn.

Er komt een 2e gesprek waarin hij ook het verslag van de collega in kwestie mag inzien, maar ze konden nog geen termijn geven wanneer dit zou zijn. In ieder geval maximaal 6 weken, maar waarschijnlijk eerder. Manlief zit dus nog een poosje thuis -O-
Na het 2e gesprek gaat er dan een advies richting het bedrijf.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:26

Dat lijkt voorzichtig in het voordeel van je man uit te pakken.
Fijn dat het bedrijf het zo serieus oppakt en neutrale experts inschakelt!
Hopelijk kunnen jullie deze ellende gauw achter je laten.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:28

amber15 schreef:

Ja ik hoop het ook. Mijn man wordt ook gek thuis.

Zijn vertrouwenspersoon meldde ook nog voorzichtig tussendoor dat mijn man een functie aangeboden had gekregen die de collega in kwestie heel graag wilde hebben, en dat ze een relatie had met een andere collega, die overigens al een relatie heeft.

Karakter schets allicht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:29

Cayenne schreef:
Ik vind het ook interessant dat ze er een gedragsdeskundige bij halen.
Maar vind het idd super dat ze zo grondig te werk gaan!

Veel van dit soort bureau's werken standaard met gedragsdeskundigen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:30

Dat was toch allang bekend?? Anders zou die vertrouwenspersoon dit absoluut niet tegen jullie mogen zeggen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:33

Wat weten zijn collega’s nu? Het is wel heel “verdacht” dat 2 mensen zo op non-actief gezet zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:45

bigone schreef:
Dat was toch allang bekend?? Anders zou die vertrouwenspersoon dit absoluut niet tegen jullie mogen zeggen.

Ik denk dat dit is gezegd aan de experts?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:01

CleanBandit schreef:
amber15 schreef:

Ja ik hoop het ook. Mijn man wordt ook gek thuis.

Zijn vertrouwenspersoon meldde ook nog voorzichtig tussendoor dat mijn man een functie aangeboden had gekregen die de collega in kwestie heel graag wilde hebben, en dat ze een relatie had met een andere collega, die overigens al een relatie heeft.

Karakter schets allicht.

Tja… Gebaseerd op jouw verhaal verbaast mij dit eigenlijk niet :+

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 15:02

bigone schreef:

Doel je op wat ik zei over de functie onder andere? Dat was al bekend, alleen niet bij de experts.

Sanet schreef:
Wat weten zijn collega’s nu? Het is wel heel “verdacht” dat 2 mensen zo op non-actief gezet zijn....

Over mijn man was gezegd dat hij om 'persoonlijke redenen' voorlopig thuis was. Hij heeft wel veel appjes gekregen van directe collega's met: "We weten niet wat er aan de hand is, maar veel sterkte". Dat waardeerde mijn man heel erg.

_Snow_White schreef:
Tja… Gebaseerd op jouw verhaal verbaast mij dit eigenlijk niet :+

Mij ook niet, maar toch vind ik het onvoorstelbaar dat iemand om zulke redenen zo'n web van leugens zou spinnen. De vertrouwenspersoon is nochtans niet onder de indruk en heeft vaker dit soort 'types' meegemaakt zei ze.

Ik vind het gewoon bizar. Al die moeite voor slechts een functie. Als ze open kaart had gespeeld met mijn man en gezegd had dat zij heel graag die functie wilde, maar dat het tussen hen ging bijvoorbeeld, dan had hij waarschijnlijk ook nog wel coulant geweest en haar de functie gegund.

Werk is maar werk.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 04-06-19 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:03

Klinkt positief! Hoop dat tweede gesprek snel volgt!

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 15:06

dito schreef:
Klinkt positief! Hoop dat tweede gesprek snel volgt!

Ja! Hopelijk kan hij snel weer aan de slag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:36

Goede ontwikkeling!

Overigens verbijsterend wat een geld dit kost he......onderzoeken, non actief maar ik neem aan wel betaald. Bedrijf zal hier niet blij mee zijn gok ik. Wel fijn dat ze de onderste steen boven willen hebben in plaats van voor de makkelijke weg kiezen.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 15:42

daffodil schreef:
Goede ontwikkeling!

Overigens verbijsterend wat een geld dit kost he......onderzoeken, non actief maar ik neem aan wel betaald. Bedrijf zal hier niet blij mee zijn gok ik. Wel fijn dat ze de onderste steen boven willen hebben in plaats van voor de makkelijke weg kiezen.

Ja, hij krijgt gewoon betaald. Echt bizar wat dat kost inderdaad.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:32

Wauw. Wat heefr jou man een top werkgever zeg!
Erg rot dat jullie nu in zo'n moeilijk proces zitten.
Veel sterkte de komende tijd!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:54

Veel sterkte komende tijd TS!

Ik zou alleen nog geen conclusies trekken als er nog niks is uitgekomen. Dat van die functie kan, maar weet je natuurlijk (nog) niet zeker of dat de reden is waarom dit allemaal is gebeurd. :(:)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:22

Om eerlijk te zijn vind ik de vertrouwenspersoon niet helemaal oké haar werk doen. Ik heb toevallig zelf net gesolliciteerd voor deze functie binnen mijn eigen bedrijf, maar dit is totaal geen overeenkomst met de profielschets zoals ik een vertrouwenspersoon functie ken. Naar mijn weten moet je steun bieden, maar wel te allen tijde objectief blijven. Ik krijg naar aanleiding van jouw verhaal de indruk dat het wel heel oordelend en persoonlijk aan het worden is als ik dit zo hoor. Ik kan me ergens voorstellen dat dit voor jullie prettig zal voelen, maar hoe ethisch het is vraag ik me wel af...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:02

Ts heb je al wat meer duidelijkheid eigenlijk?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:13

Duim nogsteeds voor jullie, TS! Fijn dat het gesprek goed verlopen is en de werkgeven hem weldegelijk lijkt te steunen.

sylva schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik de vertrouwenspersoon niet helemaal oké haar werk doen. Ik heb toevallig zelf net gesolliciteerd voor deze functie binnen mijn eigen bedrijf, maar dit is totaal geen overeenkomst met de profielschets zoals ik een vertrouwenspersoon functie ken. Naar mijn weten moet je steun bieden, maar wel te allen tijde objectief blijven. Ik krijg naar aanleiding van jouw verhaal de indruk dat het wel heel oordelend en persoonlijk aan het worden is als ik dit zo hoor. Ik kan me ergens voorstellen dat dit voor jullie prettig zal voelen, maar hoe ethisch het is vraag ik me wel af...

Ik denk dat in deze situatie de ervaringen met de dame in kwestie wel degelijk meegenomen dienen te worden. Haar ambities heeft zij niet onder stoelen of banken gestoken door bij collega's bekend te maken de open functie te willen.

Als haar relatie met de vorige collega openbaar was, is het ethisch gezien niks vreemds om dat aan te geven. Indien dit eerder exclusief aan het vertrouwenspersoon verteld is, is het misschien niet heel netjes dat dit doorgespeeld wordt maar wel belangrijk om te weten in zo'n onderzoek. Heeft zij de vorige collega bijvoorbeeld ook nog een oor aan proberen te naaien nadien of misschien gebruikt om hogerop te komen? Telt allemaal mee in zo'n geval...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:09

TS,...ik kom pas nu dit verhaal tegen. Ik neem aan dat jullie op dit punt al een advocaat hebben.

Over de schuldvraag en wat wijs geweest was is al veel gezegt en daar ga ik niets over zeggen.

Maar ik vermoed wel dat hoe de uitkomst ook zal zijn er hierna wel eens spraken zou kunnen zijn van een verstoorde arbeidsrelatie.(ook als je man zo meteen onschuldig bevonden is)
Ik zou daarvoor naar een goede arbiedsrechtadvocaat gaan.

Sterkte verder met de afhandeling.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:41

sylva schreef:

Helemaal mee eens. Het is absoluut not done dat de vertrouwenspersoon persoonlijke informatie over de ander geeft, ook al zou het algemeen bekend zijn in de wandelgangen.

Daarnaast is de relatie die de dame in kwestie heeft met een andere collega ook totaal irrelevant voor deze zaak. Bij grote bedrijven is werk toch ook de plek waar veel nieuwe stellen elkaar ontmoeten. En dat hij al een relatie had is ook irrelevant, kan een open relatie zijn, kan een slechte relatie zijn, maar hoe dan ook, is zijn relatie zijn verantwoordelijkheid en niet die van de dame in kwestie. Zou lekker zijn zeg als elke vrouw die iets heeft gehad met een vreemd gaande man ineens niet meer geloofwaardig zou zijn als zij een aanranding meldt.

De gemiste baan vind ik ook een raar argument. Als zij haatdragend naar hem zou zijn over die baan, dan hadden ze toch niet zo'n vreselijk gezellige avond aan de bar gehad dat het nodig was om die avond op de hotelkamer voort te zetten? Als zij haatdragend was geweest was zij toch niet zo eager om met hem de koffer in te duiken? Als zij haatdragend was geweest, klopt zijn verhaal ook niet.

Ik heb het idee dat hier een boel spijkers op laag water worden gezocht om de dame in kwestie maar in een negatiever daglicht te zetten. Ik snap dat TS graag wil denken dat het een sluw en in en in slecht mens is, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Alles er maar bij halen wat er niet toe doet maakt je zaak echt niet sterker, daar prikt zo'n commissie echt zo doorheen.
Misschien klopt haar verhaal, misschien klopt zijn verhaal en misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden en kijken ze oprecht (mede door de drank??) allebei gewoon anders tegen de ontstane situatie aan. Dat laatste lijkt mij nog het meest aannemelijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:19

oji schreef:
sylva schreef:

Helemaal mee eens. Het is absoluut not done dat de vertrouwenspersoon persoonlijke informatie over de ander geeft, ook al zou het algemeen bekend zijn in de wandelgangen.

Daarnaast is de relatie die de dame in kwestie heeft met een andere collega ook totaal irrelevant voor deze zaak. Bij grote bedrijven is werk toch ook de plek waar veel nieuwe stellen elkaar ontmoeten. En dat hij al een relatie had is ook irrelevant, kan een open relatie zijn, kan een slechte relatie zijn, maar hoe dan ook, is zijn relatie zijn verantwoordelijkheid en niet die van de dame in kwestie. Zou lekker zijn zeg als elke vrouw die iets heeft gehad met een vreemd gaande man ineens niet meer geloofwaardig zou zijn als zij een aanranding meldt.

De gemiste baan vind ik ook een raar argument. Als zij haatdragend naar hem zou zijn over die baan, dan hadden ze toch niet zo'n vreselijk gezellige avond aan de bar gehad dat het nodig was om die avond op de hotelkamer voort te zetten? Als zij haatdragend was geweest was zij toch niet zo eager om met hem de koffer in te duiken? Als zij haatdragend was geweest, klopt zijn verhaal ook niet.

Ik heb het idee dat hier een boel spijkers op laag water worden gezocht om de dame in kwestie maar in een negatiever daglicht te zetten. Ik snap dat TS graag wil denken dat het een sluw en in en in slecht mens is, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Alles er maar bij halen wat er niet toe doet maakt je zaak echt niet sterker, daar prikt zo'n commissie echt zo doorheen.
Misschien klopt haar verhaal, misschien klopt zijn verhaal en misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden en kijken ze oprecht (mede door de drank??) allebei gewoon anders tegen de ontstane situatie aan. Dat laatste lijkt mij nog het meest aannemelijk.

Of juist wel. Dan wil ze hem uit de tent lokken en dan kan ze hem later zwart maken. Een beetje zoals het nu is gegaan.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:51

Dat zijn allemaal scenario's die zeker mogelijk zijn hoor. Vlak vrouwen hun handelswijze om iets voor elkaar te krijgen zeker niet uit. Vaak zijn ze nog geraffineerder dan mannen. Het lijkt me alleen not done voor een vertrouwenspersoon om dat zo te disclosen. Dat gaat je functie gewoon te buiten. Als ze het al nodig vindt om haar mening/idee te geven over de situatie en andere dingen erbij te halen richting de andere werknemer is dat op de formele wijze de juiste te bewandelen weg. Er persoonlijk op worden bij je 'cliënt' is dat niet. Natuurlijk kan het relevant zijn dat zij een relatie met een andere werknemer had en deze functie graag wilde. Het kan ook irrelevant zijn, dat valt te bediscussiëren en is net hoe men de situatie bekijkt. Het zal alleen nooit zo in een onderzoeksverslag neergezet worden, dat kan simpelweg niet zo neergepend worden. Daarom ben ik van mening dat de vertrouwenspersoon hierbij de juiste en vooral gepaste afstand zal moeten bewaren wanneer ze haar werk doet en meer dan wat er in een eindconclusie zou vallen niet prijs moet geven. Dat wilt niet zeggen dat ze geen steun, advies en een luisterend oor kan bieden.

Was ik bv de tegenpartij geweest en had ik dit later gehoord, dan had ik een klacht ingediend op mijn beurt over de vertrouwenspersoon van de andere partij. Los van de situatie. Ik vind het gewoon niet kunnen.