Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 21:47

Denk dat sommige me verkeerd begrijpen of mijn reactie's ook niet duidelijk gelezen hebben. Dit gaat totaal niet om jaloezie, ik heb eerder ook geen problemen gehad met mijn broer toen hij nog wel thuis woonde. Wij zijn geen super goede maatjes zoals mijn zus en ik, maar we schieten wel goed op met elkaar, en ik steun hem ook in deze rotsituatie, vraag regelmatig ook wel eens of alles goed met hem gaat en heb ook veel goede gesprekken met hem. Het oordeel over mijn broer was in het begin ook veel harder waardoor ik hem ook meer verdedigde, ik heb gevraagd om dit niet meer te doen en daar hebben jullie zich ook aan gehouden. Misschien ben ik nu wel wat harder voor hem, maar dat is ook enkel omdat ik me nu overigens soms meer frustreer aan hem dan pak weg een week geleden. Ik vind de reactie een beetje misplaatst aangezien ik ook gewoon gedaan heb wat jullie zeiden, ondanks het naar mijn gevoel het er niet ging komen met een gesprek, heb ik ook een gesprek aangeknoopt met beide. Dat is niet echt 'maren'. Ik heb jullie tips qua eten ook gebruikt, heb aan mijn moeder gevraagd of we samen boodschappen gaan doen maar natuurlijk weet ik niet op 2 dagen of dit helemaal verbeterd is of niet.

Zoals ik ook in een van mijn laatste posts zei, is het de afgelopen 2 dagen ook wel OK, de spanningen zijn al een stuk afgenomen en het zijn nu gewoon veel kleine dingetjes die me dwars zitten. Tenslotte is het ook niet mijn broer zijn schuld dat mijn moeder mij anders behandeld dan hem, dat ligt bij haar, en het is uiteraard niet fijn dat ik de schuld krijg van dingen waar ik niet voor verantwoordelijk ben of alle frustraties die mijn moeder omtrent mijn broer heeft op mijn schouders komen te liggen. Om zo wat voorbeelden te geven, voor jullie denken dat ik overdrijf: broer leent de auto, heeft alle stoelen neer gelegd en niet terug recht gezet, ik krijg het gezeik over me heen. Broer ruimt dozen niet op, ik krijg het gezeik. Broer ruimt de glazen niet op aan de zetel, ik krijg het gezeik. En zo is het minstens wel een paar keren per dag iets, maar dat ligt niet aan hem want mijn moeder zegt er niets van, dus dan gaat hij ook niets doen om het beter te maken lijkt mij. Daarom dat ik ook zeg dat ik de bal nu bij haar leg, mijn grootste probleem is opgelost. Nu zij nog, maar dat moet ze zelf weten.

Ik zal het er even bij laten nu en over een weekje laat ik jullie nog wel eens weten hoe het gaat.

estja

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:49

Meid, ga lekker op kamers. Zelf je boodschappen doen, zelf koken, poetsen. Studeren wanneer je wilt. Dit wordt niks meer.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:53

wat voor gezeik is dat dan? Want dat is idd ook niet fair. Maar is het: hee, zet de stoelen ff recht de volgende keer (en krijg jij dus de schuld) of is het: pfff...waarom zet ie de stoelen nou niet even recht? (En is het dus meer wat mopperen tegen jou over je broer).

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 22:49

IHN schreef:
wat voor gezeik is dat dan? Want dat is idd ook niet fair. Maar is het: hee, zet de stoelen ff recht de volgende keer (en krijg jij dus de schuld) of is het: pfff...waarom zet ie de stoelen nou niet even recht? (En is het dus meer wat mopperen tegen jou over je broer).

Nee, het is echt boos worden, soms zelfs wat roepen en geïrriteerd zijn, niet dus wat mopperen, ook niet op een zachte leuke toon of gewoon wat zeuren. Dat valt niet onder gezeik naar mijn mening toe. Dit is een eigenschap dat mijn moeder ook wel al vaker heeft, maar nu is het vooral op dingen waar ik niets mee te maken heb. Soms is het terecht, maar nu gaat het dus vooral over dingen die mijn broer doet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:59

Ik denk dat je moeder net zo overprikkeld is als jij maar waar jij nog redelijk hetzelfde door kunt gaan met je eigen leven als zus, is je moeder ineens weer moeder van je weer thuiswonende broer. Een zoon die geen kind meer is maar zich wel soms zo gedraagt en tegelijkertijd ook al een volwassen leven met een volwassen relatie achter de rug heeft.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:00

Calipso, ik bedoel meer...geeft ze jou ook echt de schuld ervan dan? Als in: waarom zet jij die stoelen niet weer normaal!!! Terwijl je broer dat heeft gedaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:00

estja schreef:
Meid, ga lekker op kamers. Zelf je boodschappen doen, zelf koken, poetsen. Studeren wanneer je wilt. Dit wordt niks meer.

Nee,die broer moet weer op zichzelf gaan wonen.Anders zou ts weggejaagd worden,dat is de omgekeerde wereld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:13

Het is altijd moeilijk als een uitwonend kind weer thuis komt wonen. De hele verhoudingen zijn anders, er zijn andere gewoontes ontstaan waar de buitenstaander dan weer in moet passen, etc.
Zo te lezen is TS niet de enige die overprikkeld is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:31

Mijn standaard reactie zou worden "Tja, daarom wil ik dus afspraken maken".

En me verder afsluiten van het getier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:34

anjali schreef:
estja schreef:

Nee,die broer moet weer op zichzelf gaan wonen.Anders zou ts weggejaagd worden,dat is de omgekeerde wereld.

Anjali, is de woningnood je een beetje ontschoten?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:23

Natuurlijk weet ik dat er woningnood is. Daarom vraag ik ook waarom ts dan uit huis zou moeten,die woonde daar immers al.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:24

anjali schreef:
Natuurlijk weet ik dat er woningnood is. Daarom vraag ik ook waarom ts dan uit huis zou moeten,die woonde daar immers al.

Maar waarom doe je dan zo makkelijk over dat die broer uit huis moet? Wat dacht je van: los het samen op?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:28

Denk niet dat er bij ons zo moeilijk is als in Nederland om iets te vinden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:28

In België is het idd prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:29

anjali schreef:

Waarom moet haar broer eruit? Het huis is van de moeder van TS, niet van TS zelf. Dus als moeder haar zoon graag onderdak wil bieden is dat haar keuze en heeft TS er niets over te zeggen.... :+

Volgens mij moet er even iemand met de vuist op tafel slaan en moeten jullie direct afspraken gaan maken over deze situatie. Deze situatie levert nu al irritaties aan alle kanten op, zorg dat je het oplost voor de bom barst....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:31

poes schreef:
In België is het idd prima te doen.

Jullie dus én Koen Wouters én veel woningen?

Motherf*ckers :\

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:35

Verhuizen he ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:38

Nee jullie zijn mij een veel te beleefd volkje!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:56

Is ook te zien waar je zit hé, in Leuven/Mechelen (waar ik zit) is er een groot te kort aan studentenwoningen. Maar heb al eerder gezegd dat dat geen optie is :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:12

In Leuven een te kort aan woningen? Sinds wanneer?
Toen wij daar laatst waren zag je op elke hoek 'kot te huur', en bevriende hoogleraar bevestigd dat (hij werkt er net en had meteen een huis wat hij kon huren).
Hoorde juist dat daar nu onwijs veel kamers leegstaan.

Vind trouwens niet dat jij meteen het huis uit moet, TS. Zo te horen waren er geen echte problemen voor je broer er kwam wonen.

Het lijkt me ook lastig om een gesprek op te starten met je broer, zoals je nu over hem verteld. Heb je het al uit de 'ik' vorm geprobeerd? Dus geen verwijten geven, maar vertellen wat JIJ vervelend vindt en kijken hoe je het samen op kan lossen?
En dat kan je ook tegen je moeder zeggen hé: zo van, joh, ik vind het naar dat je me aanspreekt op dingen die ik niet heb gedaan.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:30

CalipsoLover schreef:
Is ook te zien waar je zit hé, in Leuven/Mechelen (waar ik zit) is er een groot te kort aan studentenwoningen. Maar heb al eerder gezegd dat dat geen optie is :)

Ha dan woon je in mijn buurt :-)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:31

lieveli schreef:

:D :D :D :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:32

lieveli schreef:

>;) >;) :P
In België is het idd prima te doen kwa woningen vinden. Zelfs met mijn budget en redelijk veel eisen had ik binnen maand een woning kunnen hebben.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 14:58

Een kot is natuurlijk geen woning, in Mechelen een groot te kort aan koten. Leuven staat bekend om de melkhuisjes...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:08

Ik denk dat ze hier vooral bedoelen voor je broer ;)