Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:54

Suzanne F. schreef:
Ik doe er nooit aan mee aan die race stoplicht spelletjes. Zodra ik merk dat iemand zijn best doet om harder op te trekken laat ik hem altijd gaan. Ik heb daar geen zin in.

Ja same
Spaart benzine trouwens ook! :))

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:59

Aan een stoplicht kunnen ze mij daar ook niet toe verleiden, zou ook belachelijk zijn want ik rijd met een slomo diesel break (love my slomo)... Maar zo'n aso bestuurder onderweg op de snelweg oid even laten verschieten of tegenwerken daar ben ik wel altijd voor te vinden :')

chevax schreef:
Ilsey schreef:

Op een heel open baan wel. Zou ik dan ook nooit doen. Maar als je andere auto's strategisch kan inzetten dan kan je ze wel even afhouden }> Ik doe dat ook nooit om uit te dagen. Ik doe dat enkel om ze op hun doos te geven als ze echt té asociaal rijgedrag vertonen.

Welke verklaring er ook rond bedenkt, ik vind het altijd zielig als ik aan een stoplicht sta en er komt iemand in een klein autootje naast me staan, helemaal “klaar voor de strijd”

Lol, er zijn ook kleine autootjes die de 'dikke bakken' (dan heb ik het over die standaard saaie zwaardere Audi's en BMW's enzo, niet over een Porsche Turbo hé) er zo af kunnen rijden, een vinnig sportbenzinewagentje bvb...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:33

Ilsey schreef:
Lol, er zijn ook kleine autootjes die de 'dikke bakken' (dan heb ik het over die standaard saaie zwaardere Audi's en BMW's enzo, niet over een Porsche Turbo hé) er zo af kunnen rijden, een vinnig sportbenzinewagentje bvb...

Maar wáárom is dat zo'n trigger? Ik rij in een mooie, nieuwe BMW en dan ben ik nog vrouw ook en dat is voor voornamelijk mannen een enorme trigger. En dan denk ik: wáárom? Dan sta ik gewoon rechts te wachten op groen en dan staat er een Renault Espace ofzo naast me verbeten naar het licht te kijken en helemaal klaar voor als het op groen gaat. Joh, doe je best.

En van die opmerkingen over "saaie zwaardere Audi's en BMW's", ik vind dat zo dom en kinderachtig. Een auto is een vervoermiddel, niet meer en niet minder. Maar het zijn juist die mensen die níet in een saaie Audi of BMW rijden die er zo'n punt van maken. En een "vinnig sportbenzinewagentje" valt zoals jij zegt voor mij in dezelfde categorie als "kortpittig kapsel".

verootjoo

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:15

Huh, wat maakt het uit hoe snel iemand optrekt :')

Zal me echt worst wezen en snel optrekken is zeker in de winter helemaal niet goed voor je auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:20

Laten jullie ook je haar uitlekken in de douche met je hoofd naar beneden wanneer je jezelf afdroogt, zodat je door je haar niet opnieuw nat wordt? :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:23

Resistance schreef:
Laten jullie ook je haar uitlekken in de douche met je hoofd naar beneden wanneer je jezelf afdroogt, zodat je door je haar niet opnieuw nat wordt? :')

Ik draai ze in een handdoek voor ik de rest afdroog :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:13

Net weer getankt, na het afslaan kon ik nog 4,8 liter er bij krijgen door even te wachten en de tank echt tot de rand toe te vullen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:06

Resistance schreef:

Ik knijp het even uit en daarna droog ik mijn haar als eerst. En dan afdrogen van boven naar beneden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:07

Hier hetzelfde :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:21

Dat racen na een stoplicht. Daar heb ik eens zoveel lol mee gehad.

Ik stond rechts met mijn polo en links stond er een auto mij uit te dagen. Maar ik had in mijn spiegel al lang gezien dat er een politie auto achter ons aan sloot.
Dus ik deed net als of ik flink ging gassen. Beetje vroem vroem... Stoplichten gingen op groen. De eerste 10 meter gaf ik gas en toen ging ik netjes 50 rijden. Die jongens naast mij met flink gas er voorbij....

200 meter verderop stonden ze stil! Staande gehouden door de politie. _O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:25

Resistance schreef:

Ik wring voordat ik uit de douche stap mijn haar nog even uit. Niet dat het helpt :') . Daarna rol ik het in een handdoek

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:20

Resistance schreef:

Ja hier! :D

Ik heb mn hoofd naar beneden met natte haren. Want ik wil eerst mijn lichaam afdrogen, krijg het anders koud. :') Daarna de haren pas.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:54

Ik knijp m'n haar altijd eerst uit, dan draai ik een handdoek er omheen en dan droog ik mezelf af :)

Over autorijden, mijn vriend had laatst wel iets leuks. Er was een man met ook een vrij dikke auto die de hele tijd aan het bumperkleven was. Hij dacht er nog snel even stoer omheen te gaan, maar mijn vriend heeft zoveel gas bij gegeven toen hij naast hem was dat die kerel dus de afslag op reed. Het was dus zo'n weg waar alle banen een andere richting op gaan :') hij zei: je zag hem echt zo kijken van sh't... Want die kant moest hij blijkbaar niet op :+

Dat vind ik dan wel grappig. Maar voornamelijk omdat die bestuurder zo aso aan het doen was.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:18

sharon488 schreef:
Ik knijp m'n haar altijd eerst uit, dan draai ik een handdoek er omheen en dan droog ik mezelf af :)

Over autorijden, mijn vriend had laatst wel iets leuks. Er was een man met ook een vrij dikke auto die de hele tijd aan het bumperkleven was. Hij dacht er nog snel even stoer omheen te gaan, maar mijn vriend heeft zoveel gas bij gegeven toen hij naast hem was dat die kerel dus de afslag op reed. Het was dus zo'n weg waar alle banen een andere richting op gaan :') hij zei: je zag hem echt zo kijken van sh't... Want die kant moest hij blijkbaar niet op :+

Dat vind ik dan wel grappig. Maar voornamelijk omdat die bestuurder zo aso aan het doen was.

Echt, nogmaals: wat is dat toch met mensen die zo getriggerd worden door andere (lees: grotere) auto’s? En weet je, dat rare “gespeel”, daar komen nou ongelukken van.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:21

weet je waar ongelukken van komen. Mensen die 90 rijden op de snelweg zodat het ''voorzichtig'' is. Maar dat is compleet off topic. Ik vind het geowon leuk om flot op te trekken bij de stoplichten, en al helemaal als er iemand naast me staat die zn auto probeert op te blazen :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:28

Ik heb altijd mijn wekker en klok in de auto 10 minuten voor staan.

Zingen doe ik ook in de auto hoor.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:39

chevax schreef:
sharon488 schreef:

Echt, nogmaals: wat is dat toch met mensen die zo getriggerd worden door andere (lees: grotere) auto’s? En weet je, dat rare “gespeel”, daar komen nou ongelukken van.

Ik heb helemaal niks tegen grotere auto's hoor. En wordt er ook niet door getriggerd. Het jammere is alleen wel vaak dat mensen met een dikke auto denken dat de verkeersregels niet voor hen gelden. Lees veel te hard rijden en aso gedrag. En ik denk dat dat eerder ongelukken veroorzaakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:01

sharon488 schreef:

Ik vind dit echt niet ongevaarlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:53

Nynkster schreef:
weet je waar ongelukken van komen. Mensen die 90 rijden op de snelweg zodat het ''voorzichtig'' is. Maar dat is compleet off topic. Ik vind het geowon leuk om flot op te trekken bij de stoplichten, en al helemaal als er iemand naast me staat die zn auto probeert op te blazen :j

Ik doe dat als ik mijn hond bij heb, 90-100 rijden, dan rijd ik even voorzichtig als met een trailer zodat het voor mijn hond ook een aangename rit is.
Van dat soort mensen komen helemaal geen ongelukken, misschien frustratie bij diegenen die lekker 140 willen knallen, maar geen ongelukken. :D

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:49

Jolien87 schreef:
sharon488 schreef:

Ik vind dit echt niet ongevaarlijk.

Nou misschien komt dat zo over maar er was letterlijk niks gevaarlijks aan. Die man had zelf gewoon even moeten opletten of inhalen nog kon of niet. Stel mijn vriend was normaal blijven rijden en hij wou er alsnog tussen had m'n vriend waarschijnlijk keihard op de rem gemoeten. Dat is pas gevaarlijk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:59

Gini schreef:
Nynkster schreef:

Ik doe dat als ik mijn hond bij heb, 90-100 rijden, dan rijd ik even voorzichtig als met een trailer zodat het voor mijn hond ook een aangename rit is.
Van dat soort mensen komen helemaal geen ongelukken, misschien frustratie bij diegenen die lekker 140 willen knallen, maar geen ongelukken. :D

Tsja, ik vind dat wel gevaarlijk. Als je 90-100 rijdt ga je net iets sneller dan een vrachwagen. Als je dan in gaat halen en iemand komt wel met 140 aan rijden. Dan moet je binnen No time 50km per uur remmen. Als degene achter je dan niet oplet zit je er al achterop.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:02

Nynkster schreef:
Tsja, ik vind dat wel gevaarlijk. Als je 90-100 rijdt ga je net iets sneller dan een vrachwagen. Als je dan in gaat halen en iemand komt wel met 140 aan rijden. Dan moet je binnen No time 50km per uur remmen. Als degene achter je dan niet oplet zit je er al achterop.

Het is toch te hopen dat als je het nodig vindt om met 140 langs te knallen dat je dan wél oplet.

Lijkt me heel duidelijk dat de veroorzaker van gevaarlijk gedrag in het scenario wat jij hier schetst de persoon is die niet op let terwijl ie harder dan de toegestane snelheid rijdt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:04

Tsja, ik let wel altijd op als ik in ga halen. Maar hoe vaak ik wel niet in de achteruitkijk spiegel kijk dat degene achter mij aan het bumperkleven is en ook nog op de telefoon zit

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:09

Zou het weer ontopic kunnen? Discussies over wel en niet gevaarlijk en over wedstrijdjes optrekken ben ik wel klaar mee eigenlijk :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:30

Is toch nog steeds ontopic? Ja, ik doe dit ook. Nee, ik doe dit niet, omdat...