Reïncarnatie?, vrije keus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:50

Elisa2 schreef:
lieveli schreef:
Omdat ik ook een mening heb, jij?

Komt op mij meer over dat je mensen probeert af te zeiken.

Je manier van discussieren komt niet heel prettig over vind ik.

Ik zit in dit topic omdat ik het onderwerp interessant vind.

Oke!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:54

Ik sta nog steeds achter mijn ‚diffusie‘ theorie (stof zijt gij) dat je gewoon als voedings/energiebron overgaat (zielen compost in feite).
Van al die ingewikkelde constructies zou ik een minder plezierig leven leven, veel te veel kopzorgen. Wat van je achterblijft is voor mij die herinnering die je mensen geeft, al is het maar een simpele glimlach.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:58

Sizzle schreef:
Ik sta nog steeds achter mijn ‚diffusie‘ theorie (stof zijt gij) dat je gewoon als voedings/energiebron overgaat (zielen compost in feite).
Van al die ingewikkelde constructies zou ik een minder plezierig leven leven, veel te veel kopzorgen. Wat van je achterblijft is voor mij die herinnering die je mensen geeft, al is het maar een simpele glimlach.

Ja dat spreekt mij ook aan.

Anoniem

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:34

Als een ziel een bepaald leven "kiest", betekend dat dan ook impliciet dat je leven al vantevoren vast ligt?

Misschien wilde je ziel "naar de hel omdat daar veel werk te doen was", en was de oorlog opeens afgelopen en word je adoptiekind van Angelina Jolie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:38

Op bepaalde gedragingen volgen bepaalde gevolgen. Als een natuurwet. Dat is althans de leer van het Jainisme.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:04

Citaat:
Blaming the victim is voor mij trouwens gewoon de hel. (Waar de problemen zijn, aldus de Dalai Lama, die opgelost moeten worden.)
?..Alsof de nazi's de onschuldige uitvoerders waren van het slechte karma van hun slachtoffers....?
Precies dáárom is Lieveli's post inzake Anne frank juist heel erg relevant in deze discussie, Elisa.
En Anjali, een geloof is iets anders dan een natuurwet. Stel die twee alsjeblief niet gelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:26

Misschien wel, maar als het op een andere manier gebracht word dan houd het de discussies levend ipv dat het mensen afschrikt.

In ieder geval denk ik dat er hier veel te zwart/ wit gedacht word, ik denk juist dat er heel veel nuances mee spelen in een kosmos waarin alles bestaat uit energie. En er zoveel processen zich afspelen op "onbewust" niveau.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:26

Ik verpak geen poep in cadeaupapier.

"Er zijn zielen die de ervaring van oorlogsslachtoffer willen hebben". Come on :') loop anders even een rondje door Auschwitz 1. Mooie foto's.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:43

lieveli schreef:

"Er zijn zielen die de ervaring van oorlogsslachtoffer willen hebben". Come on :') loop anders even een rondje door Auschwitz 1. Mooie foto's.

Van daaruit is het nog maar een kleine stap om degenen die zo vriendelijk waren deze zielen die onvergetelijke leerervaring te geven, als behulpzame helden te bestempelen. :r
Ik pas.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:51

Met verbazing lees ik al een tijdje mee.
Terwijl het zo simpel is: Heb geduld. Als je dood bent, weet je het. <<)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:53

oomens schreef:
lieveli schreef:

Van daaruit is het nog maar een kleine stap om degenen die zo vriendelijk waren deze zielen die onvergetelijke leerervaring te geven, als behulpzame helden te bestempelen. :r
Ik pas.

Is voor mij een beetje het idee"de wil van God, dat een kind van 2 vreselijk pijnlijke botkanker krijgt en er aan dood gaat" .

Ach, als je het zo bekijkt is dat misschien ook wel hetzelfde. God heeft reïncarnatie bedacht . Bestaat God eigenlijk wel? :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:09

rien10 schreef:
Met verbazing lees ik al een tijdje mee.
Terwijl het zo simpel is: Heb geduld. Als je dood bent, weet je het. <<)

_/-\o_

Geen zorgen voor de dag van morgen :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:20

lieveli schreef:

Ik ben het zó met je eens!
In het 'gelovigen-topic' kon ik me verwonderen, maar dingen vaak wel begrijpen. Maar wat ik hier lees is te bizar voor woorden soms...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:20

Als de ziel je lichaam kan verlaten, gebeurt dat dan niet bij slaapverlamming? Mensen hallucineren dan ook immers en zien soms ook demonen. En er zijn ook mensen die uittredingsverschijnselen ervaren tijdens slaapverlamming. Is dat een soort reincarnatie waarbij je weer in hetzelfde lichaam terugkeert?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:22

Ik denk dat je ziel aan een soort denkbeeldig koor verbonden is met je lichaam en dus kan uittreden. Maar het zit nog wel verbonden. Is het koord door kan de ziel niet meer terug en dat gebeurt als je dood bent, denk ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:26

germie schreef:
Als de ziel je lichaam kan verlaten, gebeurt dat dan niet bij slaapverlamming? Mensen hallucineren dan ook immers en zien soms ook demonen. En er zijn ook mensen die uittredingsverschijnselen ervaren tijdens slaapverlamming. Is dat een soort reincarnatie waarbij je weer in hetzelfde lichaam terugkeert?

Nee slaapverlamming is heel simpel tussen waken en slapen inzitten. Je lichaam slaapt nog maar je bewustzijn wordt wakker. Uittreden hoort daar volgens mij niet echt bij.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:21

Citaat:
Ik denk dat je ziel aan een soort denkbeeldig koor verbonden is met je lichaam en dus kan uittreden.
De ziel als een ballon aan een touwtje?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:24

Askja schreef:
Citaat:
Ik denk dat je ziel aan een soort denkbeeldig koor verbonden is met je lichaam en dus kan uittreden.
De ziel als een ballon aan een touwtje?

Of als een molensteen om je nek?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:26

Ach dat hangt van je karma af ...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:28

Een sleepkabel die je door het leven trekt tot het je strop wordt :)*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:42

jullie snappen wel dat ik op dit soort kinderachtige reacties niet inga? Ik neem aan dat ik niet tussen de kleuters zit?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:50

Cinnepin schreef:
jullie snappen wel dat ik op dit soort kinderachtige reacties niet inga? Ik neem aan dat ik niet tussen de kleuters zit?

Oh de ironie van dit bericht <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:03

Oh mensen wat een topic.....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:13

ik vind het een heel interessant topic, alleen jammer dat er dan toch mensen kinderachtig moeten zijn. Als ze er niks mee hebben blijf dan weg uit o'n topic. Kom op, we zijn geen kleine kinderen meer, toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:16

Doe niet zo dramatisch.