Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:16

Jeetje wat banketstaaf Tivoli.. :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:24

Voor mijn verjaardag van mijn nu ex de huisdeursleutel krijgen.
Opzich heel lief hoor maar euhm... Ik kon sowieso altijd al naar binnen dus ehm ja... Het was geen meerwaarde en voor hem lekker makkelijk

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:34

Tivoli schreef:
Wat een dingen staan er tussen zeg! Sommige dingen vind ik echt ronduit kwetsend.

Ik ben inmiddels 30 en vier mijn verjaardag per definitie niet, om dit soort akkefietjes.
Wij hadden het vroeger thuis niet breed (of eigenlijk gaf mijn moeder gewoon geld uit aan andere dingen, zo weet ik nu.)
Toen ik wat kleiner was kreeg ik dus met mijn verjaardag wat kleinere kadootjes, als er maar een paard op stond was ik al tevreden. Ik was altijd blij.
Maar toen ik ouder werd, kreeg ik ieder jaar een kaart met ‘gefeliciteerd! Binnenkort gaan we even de stad in voor je cadeau.’
Of ‘nog vele jaren! Als kado betaal ik je tattoo/ dagje sauna/ rijles/ nieuwe kleren/ etentje/ concert’ .
Nou, als ik dat nu allemaal nog zou moeten krijgen kon ik het hele jaar leuke dingen doen.

Over surprises op school, wat had ik daar een hekel aan! Ik werd gepest op mijn eerste basisschool. Ik had uren aan mijn surprise zitten knutselen, ik had het populairste meisje van de klas getrokken. Ik vond haar vreselijk onaardig maar had toch mijn best gedaan op iets moois. De hele klas vond hem prachtig (niet wetende dat ik hem gemaakt had).
Tijdens het uitdelen van de surprises bekeek ik steeds welke dan voor mij zou kunnen zijn, ik zag zo gauw nergens mijn naam op staan. Alle mooie surprises gingen één voor één naar andere kinderen. Toen ik eindelijk mijn naam hoorde kreeg ik een doosje (van Bonzo hondenkoekjes) ‘ingepakt’ met bruin gekrijtte A4 tjes. Toen ik hem openmaakte zat de doos vol met naar hondenbrokken geurende pepernoten en.... een grijs potlood dat niet eens ingepakt was. Ik weet mijn eigen reactie niet meer maar wel die van de klas: ‘Bo is een hondennaam, haha!’
Ik weet tot op de dag van vandaag nog dat Frank die surprise voor mij gemaakt had. Gelukkig ben ik het jaar daarop van school gewisseld en werd ik niet meer gepest.
Maar jarig zijn en surprises? Neh, ik maak er liever zelf een leuke dag van, mezelf stel ik ten minste niet teleur :D

Jeetje wat een verhaal, ronduit gemeen.... :(:)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:49

die laatste is wel echt gemeen.

de mijne was dat ik mijn oma ooit een keer een setje sieranden heb grhad van dat net plastic goud( ik draag geen goud) en dan ook nog eens van die clip oorbellen :') ja van die oorbellen waar je geen gaatjes voor nodig hebt en ik heb gewoon gaatjes :+ nooit gedragen liggen ergens te verstoffen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:01

Jeetje wat gemeen Tivoli :(:).

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:07

hagelslag schreef:
Opzich heel lief hoor maar euhm... Ik kon sowieso altijd al naar binnen dus ehm ja... Het was geen meerwaarde en voor hem lekker makkelijk

Ik zou dit juist een geweldig cadeau vinden. Het gaat niet om de sleutel, maar om het gevoel dat je (ex) vriend heeft over jou. Iemand een huisdeur sleutel geven is in mijn ogen een teken dat zowel hij als zijn familie je vertrouwt en graag vrije toegang wil geven tot zijn thuis.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:19

Jee dat wel erg naar Tivoli :(:) Had de leerkracht toch echt wat aan moeten doen. Zoiets mag niet gebeuren..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:09

Het kind dat die heeft gemaakt zou ook gewoon straf moeten krijgen, wat akelig zeg -O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:38

Tsja, ik weet niet eens meer of er toen wel iets van is gezegd. De school had (begin jaren ‘90) geen pestbeleid. En als kind was ik van het ‘niet op je kop laten zitten’ dus ik heb niet gehuild of laten zien dat het me kwetste.
Gelukkig is het allemaal goedgekomen met me hoor :D
Maar idd hoop ik dat er tegenwoordig wat meer ‘controle’ is over het maken van surprises. Het kan zo leuk zijn!
Ik houd bijvoorbeeld erg van gedichten maken.
Nu ik zelf een gezin heb maak ik elk jaar een gedichtje wat bij de persoon past en wat hint naar een kadootje dat ik heb gekocht. Liefst met een beetje humor. (Zo is mijn partner élke dag weer de autosleutels kwijt omdat hij ze op de kast, de slaapkamer, wasmachine of god weet waar heeft gelegd. Dus dit jaar een gedicht over het zoeken van de sleutels en dan eindelijk maar eens een sleutelkastje voor naast de voordeur gekocht :D -en natuurlijk ook nog wat andere leuke kadootjes. Maar die sleutels dat weet echt de hele familie, hij is altijd alles kwijt :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:40

Bij ons had de docent vaak nog wat extra kleinigheidjes achter liggen zodat kinderen met hele teleurstellende cadeautjes (als een potlood) toch nog iets meer kregen. Vond dat wel zo netjes. Aan de ene kant weet je niet wat de situatie is van het kind dat het hele karige kadootje geeft (misschien is er wel geen geld voor dit soort dingen) en ook leuker voor het kind dat het moet krijgen.

Surprises vond ik altijd vet stom. Ik kreeg een keer een hele grote doos gekookte spaghetti (ik moest er echt tot mijn oksel in) met ketchup, en daar was een zakje met oorbelletjes dat zo groot was als mijn vingertop in verstopt. Uiteindelijk heeft de juf alles er toen uit staan scheppen omdat ik moest huilen :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:42

Ik herinner me ook nog een mooie van een paar jaar terug.
Ik had toendertijd een vriendje die over het algemeen nogal met geld smeet. En dan ging het vooral om cadeautjes voor zn moeder. Elk weekend dat hij hier was ging hij met dingetjes voor haar naar huis. Dingen die écht bij paar pasten. Een boek dat ze graag wou, of een shirtje dat haar leuk zou staan, of een geurtje wat ze lekker vond.
Toen kwam het moment dat ik jarig was. Vriendlief had vantevoren gezegd dat hij een "super leuk en passend" cadeau voor me had. Wetend dat hij zoveel leuke dure dingen voor zn moeder kocht had ik best hoge verwachtingen gekregen.
Het weekend van mijn verjaardag brak aan, ik haalde hem op van de trein en kreeg meteen mijn cadeau in mijn handen gedrukt.
Het was een kaart.
Een grote kaart.
Zo'n verjaardagskaart op A3 formaat.
Met mickey mouse er op.
Ik werd 20 -O-
Hij heeft er niet eens iets in geschreven, "want ik geef hem je nu toch? Dan weet je van wie die is. Hoef ik er toch ook niks in te schrijven...?"
En datzelfde weekend kocht hij weer voor tientallen euros aan spul voor zijn moeder.
Hintjes van mijn kant van "oh zo'n boek zou ik nog graag eens hebben" werden beantwoord met "hahaha ik heb je net een kaart gegeven, en die was wel 7 euro!"
Ik was echt woest :oo

De relatie heeft om deze (en nog veel meer) redenen niet lang stand gehouden.
De kaart heb ik in de kachel geflikkerd.
Ik word er nog steeds een beetje pissig van nu ik dit zo schrijf.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:42

emilyslaluna schreef:
hagelslag schreef:

Ik zou dit juist een geweldig cadeau vinden. Het gaat niet om de sleutel, maar om het gevoel dat je (ex) vriend heeft over jou. Iemand een huisdeur sleutel geven is in mijn ogen een teken dat zowel hij als zijn familie je vertrouwt en graag vrije toegang wil geven tot zijn thuis.

Als je het zo bekijkt ja, maar hij had zn deur nooit op slot. En ik moest alsnog vooraf melden als ik kwam....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:53

Oh wat banketstaaf laulora :oo Gelukkig heb je die de deur gewezen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:03

Vandaag een Fleece deken...met behoorlijke afmeting
Met }:0 print....

Omdat ik op een boerderij woon -O-

Vast een dure geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:15

Knert schreef:

Ik zou oprecht blij zijn met zo'n deken hahaha :brr:

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:22

bobje26 schreef:
Knert schreef:

Ik zou oprecht blij zijn met zo'n deken hahaha :brr:

Ohw... ja zo zie je maar weer.
https://www.bol.com/nl/p/nightlife-home ... lsrc=aw.ds

Dit is hem... -O- -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:33

ik vind m mooi!

zo zie je maar, smaken verschillen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:34

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:37

Ohw... nou hij zit nog in de verpakking.
Denk dat ie daar ook wel in blijft zitten...

Wellicht ondankbaar maar het past totaal niet bij mij..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:39

Dan komt Knert er mooi vanaf en kan wat anders kopen voor het geld ;)
Hier zou dat er ook niet inkomen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:39

Bokt ruilhandel beginnen :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:40

Wauw Laurora. Ik heb ook wel eens moederskindjes gedate, maar zo erg nooit :=

Haha Knert, die raak je wel kwijt hier!
Ik kom in de dekens, maar anders had ik hem ook graag gewild :))

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:51

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:11

Knert schreef:
Oooh nou...

https://www.bol.com/nl/p/nightlife-home ... lsrc=aw.ds

Te ruil tegen;
- gave recratiepony :') grapje
- klein recreatie paard Hahhaa grapje
- gewoon recreatiepaard (geen grapje)

Oww zo eentje heb ik..........maar ja....het is een witte en er zitten regelmatig van die grote modderige koeienvlekken op dus dat zal je wel niet mooi vinden :P
Haha grapje, blijft hier lekker staan :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:15

Oh jeetje wat een verhalen hier zeg :oo
Die van Tivoli.. oh my, vind het zo sneu voor je dat ik in staat ben nu nog het cadeau te kopen wat je toen graag wilde hebben :')

Hier gelukkig geen traumatische herinneringen. Wel een grote teleurstelling, ik was een jaar of 10 en wilde uiteraard heeeeel heel graag een eigen pony. Toen belde mijn vader op vanuit zijn werk dat hij een leuk cadeau voor me gekocht had. Dus ik vroeg meteen of het 4 benen had, of het hinnikte, dat soort vragen. Het antwoord was steeds ja dus ik was thuis helemaal aan het stuiteren. Komt 'ie thuis met een ponykalender .
Was wel even de teleurstelling van de maand kan ik je vertellen :+
Verder heb ik totaal geen klagen, ik heb eigenlijk altijd wel leuke cadeaus gekregen gelukkig.

Oh ja, op die heksenbezem na toen ik in mijn gothic/skater periode zat als puber. Kon ik niet om lachen destijds.