[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:34

sanso schreef:
Waar ik mij elke vrijdag weer over verbaas hé...
Wij hebben een eindje verderop in de straat een kinderdagverblijf. Geen last van verders wat fijn is.
Ik werk 45 uur in de week dus ben elke dag vroeg weg behalve op vrijdag, dan begin ik om 0830 samen met de rest van het verblijf en iedere keer weer staan er dan hele files en opstoppingen voor dat kinderdagverblijf. Allemaal hun koters dumpen. Lekker makkelijk een kind hebben denk ik dan altijd maar, je dumpt hem sochtends en iemand anders zorgt er de hele dag voor.
Ik snap dat kinderen € kosten maar als je dat niet hebt (lees als als je niet kan stoppen met werken om voor het kind te zorgen) dan begin je er toch niet aan? Je wilt je eigen kind toch opvoeden?
Elke week weer kijk ik er vol verbazing na.. ook het feit dat er soms kinderen om 10 uur savonds nog worden opgehaald. :?

Geld is 1 ding, maar ik werk graag, heb niet voor niets jaren gestudeerd en ben naast moeder ook nog mezelf.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:34

Jaaaa! Ik wil ook zwangerschapsverlof! Zonder zwanger en baby uiteraard. Voor onze pup heb ik ook gewoon vakantie moeten nemen... niet eerlijk!

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:36

Wendy schreef:
SassyMoon schreef:
Was het maar zo simpel, ik heb het meerdere keren meegemaakt, collega werkt (vaak niet eens full time) kindje word ziek/ gebeurt iets met kindje, ouder voelt zich schuldig en meld zich ziek, tot aan arbeids ongeschiktheid aan toe. En wie betaalt daarvoor/ draait daarvoor op? Ze willen wel werken (zeggen ze) maar als het te moeilijk wordt, willen ze wel thuis bij kindje kunnen zijn. Ja wil ik ook wel om voor mijn huisdieren thuis te zijn, maar dat geldt niet. Ik heb geen kinderen , dus geen zwangerschapsverlof/ ouder verlof. Mag wel gecompenseerd worden vind ik.

Compleet ander onderwerp.

Ik heb bewust geen kinderen en geen zin voor andermans kinderen/ kinderwens op te draaien. Lijkt mij prima in dit topic te passen.

benangelique

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:40

Over de kosten dragen voor anderen, daar heb je in Nederland niet zoveel over te zeggen. Het is allemaal onderdeel van onze verzorgingsstaat. Gelukkig maar, want het maakt dat de economie kan doordraaien, dat vrouwen behouden blijven voor diezelfde economie etc. Maar bijvoorbeeld ook voor zorg voor ouderen, de dierenambulance die rijdt etc.
Je mag er van balen, doe ik ook als een collega voor de 5e keer op dezelfde dag weg is voor een kwartier rookpauze. Dat is 5 kwartier extra pauze op een dag die ik niet heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:43

Wij hebben geen extra rookpauzes. Wil je roken doe je dat maar in de middagpauze die je krijgt en anders buiten je werktijden.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:44

benangelique schreef:
Over de kosten dragen voor anderen, daar heb je in Nederland niet zoveel over te zeggen. Het is allemaal onderdeel van onze verzorgingsstaat. Gelukkig maar, want het maakt dat de economie kan doordraaien, dat vrouwen behouden blijven voor diezelfde economie etc. Maar bijvoorbeeld ook voor zorg voor ouderen, de dierenambulance die rijdt etc.
Je mag er van balen, doe ik ook als een collega voor de 5e keer op dezelfde dag weg is voor een kwartier rookpauze. Dat is 5 kwartier extra pauze op een dag die ik niet heb..

Dat vind ik toch echt iets anders. Dat kosten dragen voor anderen. Maar zwangerschaps verlof en ouderschap verlof krijg je nooit als je geen kinderen hebt. Terwijl je wel vergelijkbare redenen hebt om verlof nodig te hebben, zoals voor een nieuwe puppy.

Betreft het roken. Dat ligt niet aan de maatschappij, maar naar mijn idee eerder aan je werkgever. Vergelijkbaar vind ik met op tijd komen. Ik ben aan het begin van mijn werkdag klaar om aan het werk te gaan, ander komen minuten later en moeten dan eerst opstarten. Is aan de werkgever om daar wel of geen probleem van te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:48

Dat zwangerschapsverlof begrijp ik nog wel.. maar de kinderbijslag mogen ze van mij volledig afschaffen. Als je geen geld hebt voor kinderen dan moet je er gewoon geen krijgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:48

Hilli schreef:
Hier is het rond de basisscholen een drukte van belang met auto's in de ochtend en de middag. Kinderen letten overigens op die momenten beter op met oversteken dan hun ouders :=

Hier ook, de ouders zetten hun auto's dan ook zo neer dat je niet normaal kunt oversteken tijdens het hond uitlaten zonder schade te maken. 8)7
Hoezo beetje ruimte overlaten zodat je normaal kunt oversteken van stoep naar stoep (lees letterlijk recht oversteken)?
Zij zijn toch veel belangrijker met hun koters? :x
En het gros woont ook nog binnen 5 minuten lopen van school af he. :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:53

Ouderschapsverlof is in het leven geroepen om ouders te blijven motiveren te werken. Dat begrijp ik goed.
Verlof voor dieren oid zou ik logisch vinden. Ik weet alleen niet onder welke constructie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:56

Ik ben op mijn werkgedeelte de enige zonder kinderen. Ook de enige waarvan de partner onregelmatig werkt. Mijn laatste nieuwe collega is in september begonnen.

Intussen is het al zo ver gekomen dat ik als kinderloze de laatste keuze heb in verlof en mij aan de dames met kinderen dien aan te passen.

Ben ik hier blij mee? Nee. Mijn partner weet nooit op voorhand 100% zeker wanneer hij thuis is, dus vakantie plannen is altijd gokken.

Ik kan zoals het nu gaat nooit vakantie vragen tussen juni en half september bijvoorbeeld. Of rond de periode van de paasvakantie. Nooit met kerst en oudejaar. En verlengde weekends ivm brugdagen mag ik ook vergeten.

Toch fijn hè kinderen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:58

Bij ons rouleert dat. Had je dit jaar laatste keus, dan volgend jaar eerste keus. Ondanks dat ik kinderen heb, vind ik niet dat ik voorrang heb op collega's als het gaat om populaire periodes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:08

Hier is het eerst komt eerste keuze. Vanuit dat opzicht maak ik evenveel kans. Tot het er op aan komt, want "met kinderen zit je verplicht aan die schoolvakanties vast" en ik zogenaamd niet.

Dat ik vast zit aan het onvoorspelbare regime van mijn vriend, dat is dan weer "mijn eigen keuze en kunnen zij niks aan doen".

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:10

Hier is het ook wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Nu neem ik altijd buiten de zomervakantie om vakantie.
Maar er zijn regelmatig discussies hierover tussen de collega's met kinderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:15

8nnemiek schreef:
Dat zwangerschapsverlof begrijp ik nog wel..

Eens. Als ze de 6 maanden zijn gepasseerd zijn ze toch niet meer representatief :+
Laatst bijgewerkt door Palmera op 26-10-18 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:15

8nnemiek schreef:
Dat zwangerschapsverlof begrijp ik nog wel.. maar de kinderbijslag mogen ze van mij volledig afschaffen. Als je geen geld hebt voor kinderen dan moet je er gewoon geen krijgen.

Zo ontzettend mee eens. Waarom moet ik betalen aan de dure hobby van een ander?

Míjn dure hobby is een paard/Ferrari/huis in Spanje, die moet ik zelf betalen, maar die van m’n buurmeid is onveilig krikken en die betalen we met z’n allen... :?

Ik studeer trouwens zelf nog, dus ik zit ook gebonden aan het hoogseizoen. Was dit jaar vooral knap lastig met de collega’s van m’n vriend, die hebben allemaal kinderen (mijn directe collega’s gelukkig nog niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:21

Oh wij proberen ook de populaire periodes te vermijden hoor.
Toen we nog met 4 waren ging het prima, er was altijd wel voor elk wat wils. Nu met nr. 5 helaas niet meer, die heeft de vrije periodes die nog over waren waar ik gebruik van maakte volledig ingepalmd -O-

Dus ook geen kerst vieren in Lapland ;(

Ohja. In België is het geen kinderbijslag meer. Sinds kort heet het "groeipakket".

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:35

Varekaj schreef:
Hier is het eerst komt eerste keuze. Vanuit dat opzicht maak ik evenveel kans. Tot het er op aan komt, want "met kinderen zit je verplicht aan die schoolvakanties vast" en ik zogenaamd niet.

Dat ik vast zit aan het onvoorspelbare regime van mijn vriend, dat is dan weer "mijn eigen keuze en kunnen zij niks aan doen".

Zo frustrerend he! Ook gehad... “ja, maar jij zit niet vast aan schoolvakanties...”

Euh, maar wel aanneemt bouwvak!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:43

Ach, je kunt ook afdelingen hebben zonder kinderverplichtingen en dan knokken ze om het hardst wie er in september vrij mag zijn:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:48

In september is het niet zo gezellig zomers meer in Frankrijk bij mijn tante :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:49

Ik vind dat iedereen even veel recht heeft op vakantie en ik was daar vrij makkelijk in en wilde best pas als laatste op vakantie gaan van ons team.
Beetje geven en nemen vind ik het, ik snap dat je wel een beetje vast zit aan kindervakanties maar dan wil ik ook vrij wanneer ik dat wil.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:00

Gelukkig geen last van en in juli of augustus wil ik geen vakantie overal kinderen.
Ik ga vaak eind mei of juni. Kom op toeristen plekken dan meer grijsharige mensen tegen of juist stellen met jonge niet schoolgaande kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:05

Ik ben ook altijd laatste en wil gerust aanpassen aan mensen met kinderen.
Helaas ben ik nu wel flink de pineut met de nieuwe erbij -O-

Onze bestemmingen zijn sowieso niet zo kidsproof :P en bij voorkeur ook juni (tenzij winters lapland haha) maar goed, soms juli/augustus als het niet anders past met zijn werk.
We willen wel graag mooi weer. Maar om nou elke keer ver te moeten reizen omdat we enkel in vroege voorjaar of najaar weg kunnen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:25

Ik heb nog 26 dagen, nuf said denk ik _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:28

De afdeling naast ons begint in het najaar al over de zomervakanties van het jaar daarop. Wat een drama!!
Wij zitten in een team van 6, waarvan 2 schoolgaande kinderen hebben, 2 hebben volwassen kinderen en 2 hebben geen kinderen. Het is maar net wie het eerst vakantie boekt, die het eerst kiest. Maar we hebben nooit problemen gehad gelukkig.
Het boeit mij ook niet heel veel. Dit jaar hadden we met die enorme hitte vakantie. Kwam weinig van klussen en veel paardrijden helaas...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:37

Wijn in september naar Frankrijk geweest, fantasstisch weer gehad en lekker rustig.
Vorig jaar Denemarken voor de drukte uit
Again geweldig weer en lekker rustig
Blij dat wij niet aan de bouwvak of schoolvakanties vast zitten :=