PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:23

Rebecca schreef:
Hmm niet helemaal tactisch voor mijn gevoel maar de bedoeling erachter

Ben ik het mee eens, en al zet je het zó mooi op papier, de praktijk blijkt toch anders

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:27

n_love_qwert schreef:
Tja, ik mag hopen dat ze daadwerkelijk professioneler worden, en dat het niet heel even duurt tot de “negatieve spotlight” weer van ze af wordt gehaald, bij wijze van.

Ik blijf bij mijn standpunt. Het idee is goed, en ze zullen vast het beste voor hebben met de beestjes. Maar de uitvoering, man man man.. Dan kan je wel zeggen; kom langs!! maar als we alles al langs zien komen op je vlogs, waar notabene negatieve dingen uit worden geknipt, en het is nog steeds zo onprofessioneel, dan heb ik daar geen behoefte aan.

En dat is dus typisch bokt... Oordelen aan de hand van een paar beelden/foto's. En dan meteen niet meer open staan voor uitleg/andere opties.

Waarom ligt heel HAW stil, niemand durft meer wat te plaatsen want de kans is groot dat je er compleet van langs krijgt. Terwijl het gros van de bokkers (die reageren op zulke topics) waarschijnlijk ook niet de perfecte rijvaardigheden heeft of het perfecte stalmanagement. Bokt kan het altijd zelf beter en al het andere is fout :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:42

Pistasche schreef:
n_love_qwert schreef:
Tja, ik mag hopen dat ze daadwerkelijk professioneler worden, en dat het niet heel even duurt tot de “negatieve spotlight” weer van ze af wordt gehaald, bij wijze van.

Ik blijf bij mijn standpunt. Het idee is goed, en ze zullen vast het beste voor hebben met de beestjes. Maar de uitvoering, man man man.. Dan kan je wel zeggen; kom langs!! maar als we alles al langs zien komen op je vlogs, waar notabene negatieve dingen uit worden geknipt, en het is nog steeds zo onprofessioneel, dan heb ik daar geen behoefte aan.

En dat is dus typisch bokt... Oordelen aan de hand van een paar beelden/foto's. En dan meteen niet meer open staan voor uitleg/andere opties.

Waarom ligt heel HAW stil, niemand durft meer wat te plaatsen want de kans is groot dat je er compleet van langs krijgt. Terwijl het gros van de bokkers (die reageren op zulke topics) waarschijnlijk ook niet de perfecte rijvaardigheden heeft of het perfecte stalmanagement. Bokt kan het altijd zelf beter en al het andere is fout :)

Ik denk dat het niet typisch Bokt is. Wel typisch ‘sommige Bokkers’. Alsof je hier verantwoording af moet leggen over wat je met je paard doet. Feitelijk heeft niemand hier daar iets mee te maken. Al bak je hem in croma met peper en zout.

Voor de mensen die menen dat PZB vanalles moet: Je kunt er een mening over hebben. Als het je niet bevalt wat ze doen, doneer dan niet. En haal er dan geen paard. Begin zelf een opvang en doe het beter. Laat je mening horen. Maar Paard zoekt Baas is jou echt geen verantwoording schuldig over wat ze uiteindelijk met jouw mening doen. Hun stichting, hun beleid.

En al helemaal niet als je niet eens bereid bent op een uitnodiging in te gaan en een goed gesprek met ze te voeren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:14

Ik lees met verbazing de reacties van de laatste 2 dagen in dit topic. Het lijkt wel een hetze tegen ze door berichtjes op te zoeken en hier op bokt te zetten of te verwijzen naar uitspraken die ze gedaan hebben. Suggereren dat er ruzies zijn, pony's zijn afgepakt.

Ik snap niet dat als je je zo ergert aan hetgeen ze doen, dat je dit zelf blijft opzoeken door naar de vlogs te kijken en hun instagram te volgen/bekijken.
Houdt dan de eer aan jezelf en kijk niet meer naar de vlogs en instagram. Of doe dan daadwerkelijk iets. Ga er dan ook eens echt langs, want ze geven aan dat je welkom bent om langs te komen en met ze in gesprek te gaan.

En ik neem aan dat de mensen die hier zo negatief zijn over paard zoekt baas zelf niet doneren of een paard willen adopteren. Waarom jezelf er dan zo druk over maken? Dan heb je er zelf toch geen last van? Nogmaals ik ken paard zoekt baas niet, mijn dochter kijkt wel eens een vlog van ze. En natuurlijk mag iedereen er het zijne over denken, maar waarom dit zo op internet zetten en bespreken in plaats van langs gaan en met ze in gesprek gaan?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:27

Delphi schreef:
En ik neem aan dat de mensen die hier zo negatief zijn over paard zoekt baas zelf niet doneren of een paard willen adopteren. Waarom jezelf er dan zo druk over maken? Dan heb je er zelf toch geen last van?

Hier wil ik even op in haken, er is hier namelijk veel aangegeven dat mensen die willen adopteren, gewoonweg onbeschofte reacties terug krijgen.
Ook wordt hierin verteld wáárom wij niet willen doneren.

Vooral het communicatie gedeelte is enorm storend en schrikt mensen af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:30

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:34

Pistasche schreef:
n_love_qwert schreef:

Dat is dus niet typisch bokt, maar typisch de digitale sociale media wereld van vandaag de dag. Vaak lekker anoniem losgaan, hoewel op Facebook kunnen ze er ook wat van. En daar kun je meestal het profiel nog bekijken.

waaiertje

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:11

Ik zie net dat er ook nog twijfels zijn over de eerlijkheid over onze goodiebags, ik zag ookal dat er screenshots in werden gestuurd. Ik wil hierbij zeggen dat de kinderen de goodiebags zeker nog krijgen en dat de eerste reactie inderdaad niet terecht was. Wij hebben hier ons zelf ook in verbeterd dus ik hoop dat dit nu ook goed afgesloten word, door de drukte van de merchandise met horse event waren wij door alles heen en zijn er dingen misgegaan met onze leverancier. Alle kinderen krijgen zo spoedig mogelijk een goodiebag. Ook lees ik dat mensen ons vaak onbeschoft en bot vinden als wij reageren op mensen die geinteresseerd zijn in een bepaald paard/pony. Wij krijgen dagelijks wel zoveel berichten en zoals Henk al zei in de andere topic is het vaak ook dat mensen eerst dingen vragen voordat ze wat lezen, dat is voor ons dan dubbel werk. Wij reageren altijd op iedereen en het is voor ons nooit de bedoeling geweest om als onbeschoft over te komen maar dat komt denk ik omdat we gewoon kort reageren. Ik las ook een reactie over iemand die geinteresseerd was in een Shetlander maar die momenteel niet beschikbaar waren en er daarna wel 4 weggingen, als er mensen een paard adopteren betekend dat niet dat hij meteen uit de opvang is. Soms zit daar wel een tijdstermijn aan gebonden en daarom zou het voor sommige van jullie overkomen alsof wij jullie niet serieus nemen of andere dergelijke zaken, dit is dus niet zo.. waarschijnlijk is het paard dan al geadopteerd.

Als er nog andere onduidelijkheden zijn of verdere vragen, vraag ik jullie om een kijkje te nemen op de topic van Henk (de pzb topic). Daar worden de meeste van uw vragen al beantwoord.

Groetjes Calijn en Floor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:25

Super netjes gepost hoor meiden. Wellicht een idee om duidelijker te zijn over het adoptieproces op jullie website? En om de administratieve zaken beter te regelen? Mochten jullie daar hulp bij nodig hebben dan mogen jullie zeker een berichtje sturen. Ik denk graag met jullie mee om de stichting te verbeteren, ook naar de “markt” toe. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:02

Heel netjes dat je toegeeft dat de eerste reactie niet terecht was. Fijn dat jullie nu echt iets met al deze berichten aan het doen zijn. :j

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 12:27

Pistasche schreef:
n_love_qwert schreef:

Nou, het zijn niet maar een paar beelden en foto's hoor. Volg ze al lange tijd, wilde ook ooit een paard van ze adopteren, en heb sindsdien heeel wat filmpjes voorbij zien komen. Dan kan je het ook geen momentopname noemen, als het altijd hetzelfde liedje is ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:15

njcgregoor schreef:
Dit dus. Als je het hele topic had gelezen had je dit ook een aantal keer voorbij zien komen.

Overigens lijkt in het communicatie gedeelte nu verbetering te komen. Vind ik erg goed aangezien ze eerst altijd alles weg wuifde met 'is niet zo' etc en alles als haat zagen. Nu pakken ze het (hopelijk, denk ik) op als een verbeterpuntje waar ze ook echt iets aan veranderen. :j

Ik heb heel het topic gelezen. En het klopt dat er ongeveer 5 mensen zijn die aan hebben gegeven een paard te hebben willen adopteren of serieus gereageerd hebben. Maar het overgrote deel in dit topic heeft dit niet.
En daar was mijn reactie meer op gericht. Op de mensen die screenshots hier wegzetten. Aanhalen dat er vast ruzie was tussen x en x. Dat er een pony is ''afgepakt''. Ik vind dat kinderachtig.
En dan snap ik niet waarom je wel de vlogs kijkt, instagram volgt en je er vervolgens zo aan ergert dat je de behoefte voelt om dat hier in een topic weg te zetten. Kijk en lees het dan niet!

Je kunt er niet omheen dat veel van wat je hier leest gebaseerd is op wat er in vlogs te zien was. Mensen vergeten alleen dat zo'n vlog een momentopname is en niet representatief is voor wat er de hele dag/week gebeurd. Ik denk dat het makkelijk op één hand te tellen is hoeveel mensen uit dit topic daadwerkelijk bij paard zoekt baas geweest zijn om te kijken.

Ik ga het hier verder bij laten, omdat ik verder geen vragen heb aan PZB. Ik zie dat ze inderdaad ook reageren nu.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:52

Op onze pagina voor schildpad liefhebbers kwam deze foto voorbij. De tekst die hier staat verwoord heel goed wat ik al in een paar posts wil duidelijk maken. Dat we het echt voor de paarden goed willen bedoelen, en ik weet zeker dat PZB dat ook wilt.
Wat je met advies doet is nog altijd je eigen besluit uiteraard, maar dat "wij weten het toch beter'toontje moet echt weg. En denk dat dat nu al wel in verandering is bij de stichting :)

Afbeeldingewww m

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:54

waaiertje schreef:
Ik zie net dat er ook nog twijfels zijn over de eerlijkheid over onze goodiebags, ik zag ookal dat er screenshots in werden gestuurd. Ik wil hierbij zeggen dat de kinderen de goodiebags zeker nog krijgen en dat de eerste reactie inderdaad niet terecht was. Wij hebben hier ons zelf ook in verbeterd dus ik hoop dat dit nu ook goed afgesloten word, door de drukte van de merchandise met horse event waren wij door alles heen en zijn er dingen misgegaan met onze leverancier. Alle kinderen krijgen zo spoedig mogelijk een goodiebag. Ook lees ik dat mensen ons vaak onbeschoft en bot vinden als wij reageren op mensen die geinteresseerd zijn in een bepaald paard/pony. Wij krijgen dagelijks wel zoveel berichten en zoals Henk al zei in de andere topic is het vaak ook dat mensen eerst dingen vragen voordat ze wat lezen, dat is voor ons dan dubbel werk. Wij reageren altijd op iedereen en het is voor ons nooit de bedoeling geweest om als onbeschoft over te komen maar dat komt denk ik omdat we gewoon kort reageren. Ik las ook een reactie over iemand die geinteresseerd was in een Shetlander maar die momenteel niet beschikbaar waren en er daarna wel 4 weggingen, als er mensen een paard adopteren betekend dat niet dat hij meteen uit de opvang is. Soms zit daar wel een tijdstermijn aan gebonden en daarom zou het voor sommige van jullie overkomen alsof wij jullie niet serieus nemen of andere dergelijke zaken, dit is dus niet zo.. waarschijnlijk is het paard dan al geadopteerd.

Als er nog andere onduidelijkheden zijn of verdere vragen, vraag ik jullie om een kijkje te nemen op de topic van Henk (de pzb topic). Daar worden de meeste van uw vragen al beantwoord.

Groetjes Calijn en Floor.

Ik wil even inhaken op het feit dat jullie veel berichten krijgen met dezelfde vragen en jullie dat als "irritant" beschouwen.
Blijf wel in je achterhoofd houden, dat ook al zijn jullie geen bedrijf maar een stichting, dat de mensen die reageren wel jullie klanten zijn (zij nemen wel een paard van jullie over). Zij weten niet dat er al heel veel mensen hun voor zijn gegaan met die (zelfde) irritante vraag en dat jullie daar al heel vaak hetzelfde antwoord op hebben gegeven. Voor hun gevoel zijn zij de enige met die vraag en verwachten zij een fatsoenlijk antwoord. Klant blijft nog altijd koning.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:50

Ik vind het een heel naar en belerend topic worden met bokkers die de beste weer zijn.

Zo jammer dat ik dagelijks zo veel paardenleed om mij heen zie in de verzorging en het rijden, heb in de 25 jaar paarden hebbende in 2 paarden overtallig aanwezige provincies gewoond, in omgevingen waarbij nagenoeg hele straten paarden aan huis hebben....dus zie niets anders, wedstrijdterreinen waar ik juist vanwege het leed niet meer kom....een paard gehad dat volkomen flipte van de stress van de andere paarden in de rijbak tijdens het rijden door dominante ongevoelige ruiters of op stal stond te steigeren als er weer de bekende paarden meiden met hun paard/pown op de poetsstal bezig waren.

Zoveel beter als er op een positievere manier de nog onbekende kennis wordt aangedragen aan deze 2 meiden die heus graag bij willen leren, anders doe je dit niet...maar lees alleen maar weer die bekende vingerwijzing, die belerende toon hier op bokt..ik zou iig afhaken en niets meer lezen!

Ik vraag mij terecht af, waar zijn de moddies nou? Dit zou eens bij de grote namen moeten gebeuren of naar het bokt beleid zelf...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:55

Ik vind het ondertussen eigenlijk juist beter worden, de dames van PZB lijken open te staan voor de (zeker niet onterechte) kritiekpunten en zijn ook van plan hier werk van te maken. Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met de paarden die opgevangen worden, er is genoeg wat je van buitenaf niet kunt beoordelen, maar met name de communicatie (waar meerdere mensen vergelijkbare ervaringen uit de eerste hand hebben) kan beter. Al is het alleen maar je reacties op mailtjes voorzien van een 'beste/geachte' en afsluiten met een 'vriendelijke groet' maakt al zo veel verschil.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:59

Omdat zij nu reageren? Misschien zelfs met behulp van iemand die er niet emotioneel bij betrokken is en de teksten spreekbaar maken? Als bokt iets wil teweegbrengen, waarom dan altijd zo neertrappend? Ik ervaar dit echt de laatste jaren enorm! Jaren geleden werd er meer op kennisverspreidende manier gecommuniceerd, nu alleen nog maar trappend....ik stoor mij daar heel erg aan en hak daarop in bij vele topic, ongeacht ik regelmatig op de brandstapel beland!

Ik heb een paar jonge manege meiden bij mijn paarden, die moet ik ook nog veel dingen afleren of aanleren....toch raar dat ze het niet echt weten? Wie verteld het ze dan? Ik kan ze aftrappen of duidelijk en helder uitleggen en laten zien....is bokt daar niet voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:09

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:37

Indestal schreef:
Ik vraag mij terecht af, waar zijn de moddies nou? Dit zou eens bij de grote namen moeten gebeuren of naar het bokt beleid zelf...

Dit is ook echt belachelijk. Ik had getemd en kreeg als reactie dat ze achter de schermen aan het overleggen waren. Normaal wordt zo'n topic dan dichtgegooid en gaat dan later weer open. Snap hier ook helemaal niets van. Weer lekker meten met twee maten.

Er zijn mensen persoonlijk besproken een paar pagina'a terug. Dat hoef je echt niet te proberen met bekende bokkers want dat wordt direct weggehaald. Lijkt me ook prima om dit topic dicht te gooien (immers het grootste gedeelte van de OP is weg) en mensen te verzoeken het andere topic van Henk te lezen en daar verder te reageren.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:51

Ik ben het met Captain mee dat de gang van zaken in dit topic belachelijk is.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met PZB, mede doordat ik slecht ter woord werd gestaan toen ik informatie op vroeg. ‘Ik moest maar op de site kijken’ waar geen informatie op te vinden was. Toen ben ik afgehaakt: als de service vóor het adopteren al slecht is, wat moet ik dan verwachten als er daarna iets is?

Maar dan nog vind ik dat zij hun best doen om zich in te zetten, en doet ieder dat op zijn eigen manier. Calijn is 19 en mensen verwachten dat omdat zij een stichting runt ze zich professioneel hoort te gedragen. Maar dan blijft ze nog steeds 19 en vind ik het niet reeel wat sommige mensen aan verwachtingen stellen. Je bent vrij om wel of juist geen paard bij PZB te adopteren ten slotte.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:48

xChantal94 schreef:

Ik heb geen persoonlijke ervaring met PZB, mede doordat ik slecht ter woord werd gestaan toen ik informatie op vroeg. ‘Ik moest maar op de site kijken’ waar geen informatie op te vinden was. Toen ben ik afgehaakt: als de service vóor het adopteren al slecht is, wat moet ik dan verwachten als er daarna iets is?

Maar dan nog vind ik dat zij hun best doen om zich in te zetten, en doet ieder dat op zijn eigen manier. Calijn is 19 en mensen verwachten dat omdat zij een stichting runt ze zich professioneel hoort te gedragen. Maar dan blijft ze nog steeds 19 en vind ik het niet reeel wat sommige mensen aan verwachtingen stellen. Je bent vrij om wel of juist geen paard bij PZB te adopteren ten slotte.

Je vindt het belachelijk, maar ondertussen doe je wel mee, je zet net hard je slechte ervaringen neer,,,,toch?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 17:51

Captain schreef:
Indestal schreef:

Dit is ook echt belachelijk. Ik had getemd en kreeg als reactie dat ze achter de schermen aan het overleggen waren. Normaal wordt zo'n topic dan dichtgegooid en gaat dan later weer open. Snap hier ook helemaal niets van. Weer lekker meten met twee maten.

Er zijn mensen persoonlijk besproken een paar pagina'a terug. Dat hoef je echt niet te proberen met bekende bokkers want dat wordt direct weggehaald. Lijkt me ook prima om dit topic dicht te gooien (immers het grootste gedeelte van de OP is weg) en mensen te verzoeken het andere topic van Henk te lezen en daar verder te reageren.

Hoe bedoel je het grootste gedeelte van de OP is weg? :?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:52

n_love_qwert,

denk dat ze bedoelen dat de betreffende video niet meer bestaat.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:02

Ik vind het wel apart dat er eerst meerdere topics over pzb moet komen met voornamelijk in het vorige topic goed bedoelde adviesen en tips, en pzb er nu pas iets mee gaat doen. Waarom kon dat niet eerder? Ik hoop ook oprecht dat ze nu niet alles af doen als "haat" maar eens serieus de topics opnieuw gaan door lezen, verbeter punten er uit halen en op papier zetten en daar aan gaan werken of kijken wat ze kunnen doen om dat punt te verbeter.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:04

Cinnepin schreef:
xChantal94 schreef:

Je vindt het belachelijk, maar ondertussen doe je wel mee, je zet net hard je slechte ervaringen neer,,,,toch?

Inderdaad . En dat is het verschil met dit hele topic. Ik deel mijn ervaring. Maar ik ga geen negatieve lading aan kritiek neer schrijven pagina na pagina. Want de manier hoe er geschreven wordt kan ik geen tips meer noemen :n dat is gewoon zwart maken. En zoals Captain zei, elk ander topic was al lang en breed op slot gegaan.

Dat mijn ervaring niet goed is en ik er om die reden voor gekozen heb daar geen paard te adopteren, schrijft zeker niet dat ik de stichting en hun doel slecht vind.
Ik vind het idee van de stichting goed en Calijn heeft naar mijn indruk haar hart ook op de juiste plaats en probeert zich op een goede manier in te zetten voor de stichting.