edit, sorry, was al gezegd. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:Het is toch echt zo dat als je monogaam leeft met een eveneens monogame partner,dat je dan geen soa kunt oplopen. Die komen nl. niet uit de lucht vallen.
anjali schreef:shilady schreef:Het is tot op zekere hoogte verslavend
en mn moeder slaakt ook vaak een zucht als ik WEER ga..
Maar het is ook bijzonder om te zien op hoeveel manieren je mensen kan manipuleren en hun vertrouwen kan winnen.
Bv de jongere avonden worden bij de pastoor en zn vrouw thuis gehouden ipv de kerk waar ze naast wonen..dat vond ik eerst apart... maar toen dacht ik erover na en het is bv thuis bij de pastoor en zn gezin dat ze meschien eerder in huiselijke sfeer het vertrouwen van deze tieners kunnen winnen en goed op ze in kunnen praten om veel dingen die "slecht" zijn niet te doen of bepaalde zonde los te peuteren..
Ik vroeg me altijd af wat er zich afspeelde bij de gemeente en daarom ben ik het dus bij gaan wonen.
Dus met al deze dingetjes die ik dus zie bij kerken die als redelijk normaal beschouwd worden kan ik me alleen maar voorstellen hoe heftig het er in bv jahova etc eraan toe kan gaan.
Hier in de omgeving waar ik nu zit zijn er pastoors die makkelijk jaarlijks 1 miljoen dollar per jaar of meer verdienen
Als zulke bedragen worden verdient en er betaald personeel is dan noem ik het meer een bedrijf dan kerk.
https://crosswaybc.org/staff eddie is degene die dus zegt dat de ziekte k door zonde komt.
En mark kan ook elke week op vakantie. Ik weet dit uit betrouwbare bron.
Ik zal nog even de aflevering van vice opzoeken waarin tongentaal te zien is
https://cip.nl/65806-vice-documentaire- ... gskinderen scrol naar beneden
Bedankt voor de informatie. Volgens mij zijn de Baptisten geen sekte.Maar een van de vele niet-Katholieke Christelijke groeperingen.Overigens worden sommige ziektes inderdaad vaak door zondig gedrag veroorzaakt, bijv. soa's.

mysa schreef:Als je een condoom gebruikt is het niet zondig hoor, dan krijg je immers geen soa.edit, sorry, was al gezegd.
lieveli schreef:anjali schreef:Het is toch echt zo dat als je monogaam leeft met een eveneens monogame partner,dat je dan geen soa kunt oplopen. Die komen nl. niet uit de lucht vallen.
Zondigen is je volstoppen met ongezond vreten, seks met veel mensen is leuk.
Babootje schreef:anjali schreef:Het is toch echt zo dat als je monogaam leeft met een eveneens monogame partner,dat je dan geen soa kunt oplopen. Die komen nl. niet uit de lucht vallen.
Klopt dat als je geen losbandig leven leidt je minder kans hebt op een SOA. Maar dat geldt ook als je wel losbandig leeft maar jezelf goed beschermt. Dus je gedrag is maar ten dele de oorzaak.
De enige echte oorzaak van ziekte en dood is de zonde die wij van Adam hebben ge-erfd.
khirshanta schreef:Maar, dit topic gaat toch niet over zondigen, soa's of wie hoeveel partners heeft gehad? Of over wie gelooft wat we van Adam en Eva hebben georven?
Hier in Limburg was een tijd geleden een sekte ook nog in het nieuws:
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20160801_ ... rsenspoeld
Vreselijk lijkt het me om iemand zo te zien veranderen, en niets te kunnen doen.
Babootje schreef:Misschien moet je daar dan toch eens naar toe dan. Niets heftigs op de bijeenkomsten van Jehovahs Getuigen.
De diensten van Jehovahs Getuigen bestaan alleen uit onderwijs uit de bijbel.
khirshanta schreef:Hier in Limburg was een tijd geleden een sekte ook nog in het nieuws:
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20160801_ ... rsenspoeld
Vreselijk lijkt het me om iemand zo te zien veranderen, en niets te kunnen doen.
shilady schreef:Babootje schreef:Misschien moet je daar dan toch eens naar toe dan. Niets heftigs op de bijeenkomsten van Jehovahs Getuigen.
De diensten van Jehovahs Getuigen bestaan alleen uit onderwijs uit de bijbel.
Nee dat doe ik liever niet
Ze komen elke week bijna aan de deur omdat we om de hoek wonen en de mensen die ze sturen tja wat moet ik ervan zeggen... een vrouw met een pasgeboren baby in enkelt een dekentje in december terwijl het toen bitterkoud was. En laatst helaas mijn eigen buurvrouw die onze straat woont die ze een paar jaar geleden hebben kunnen "winnen" .Onze buurvrouw heeft veel kwalen en is ouder en ze stond dus samen met een andere bejaarde vrouw incl 2 rollators aan onze deur.
Ze had altijd mooie spulletjes maar nu gaat alles wat ze na aftrek van haar rekeningen naar de "gratis" kerk.
Ook het hele aspect van de gemeente verlaten en dat je dan word vermeden door je eigen familie staat me niet aan.
shilady schreef:Babootje meschien de vele filmpjes op youtube is kijken van mensen die eruit zijn gestapt?
Ze hadden vorig jaar in 2017 australie nog een rechtzaak hoe zelfs slachtoffers van seksueel misbruik werden vermeden..
Babootje schreef:shilady schreef:Babootje meschien de vele filmpjes op youtube is kijken van mensen die eruit zijn gestapt?
Ze hadden vorig jaar in 2017 australie nog een rechtzaak hoe zelfs slachtoffers van seksueel misbruik werden vermeden..
Misschien is het goed om - voordat je ergens een oordeel over geeft - zaken van twee kanten te bekijken?
germie schreef:En waarom ken ik dan een ongelukkig getrouwde jehova, maar bij de man weggaan en uit het geloof stappen gaat niet, verstoten? Nee, dit is niet verzonnen.
Babootje schreef:@Shillady: je hebt zo'n raar beeld van hoe het er bij Jehovah's Getuigen aan toe gaat dat ik helaas ook moet gaan twijfelen aan je andere verhalen.
CharleyT schreef:Denk niet dat Shillady een 'raar'beeld heeft van JG maar een ander beeld dan jij. Dat is toch een verschil lijkt me.
verootjoo schreef:germie schreef:En waarom ken ik dan een ongelukkig getrouwde jehova, maar bij de man weggaan en uit het geloof stappen gaat niet, verstoten? Nee, dit is niet verzonnen.
Tja... waarom ken ik een homo-atheïst met atheïstische ouders die het maar niet kunnen verkroppen dat ie homo is en nu samenleeft met een man? Heeft ook geen contact meer met zijn ouders.
Zulke dingen komen niet uitsluitend binnen een bepaald geloof voor![]()
Als diegene die jij kent wil stoppen met haar huwelijk is het verschrikkelijk dat ze daarvoor zo’n hoge prijs moet betalen. Zelf vind ik dat niet Bijbels. Maar het betekent niet dat het niet kan. Het kan altijd, want ook zij leeft gewoon onder de Nederlandse wet.