inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:37

dromertje2 schreef:
Mavelle schreef:
Geloof dat we hier weer de kant van andere moeders afzeiken op gaan inderdaad. (Ik lees trouwens sneren van beide kanten) Heel vervelend. Laten we het gewoon gezellig houden.

_/-\o_

(negeren is ook een vorm van kritiek uiten. Persoonlijk vind ik dat nog erger)

Negeren is soms beter. Ik kan beter iets negeren als zeggen dat ik het niet mooi vind. Blijft het een stuk gezelliger. :j

En iedereen zijn prioriteiten / interesses liggen ergens anders.

De 1 gaat graag 3x pm uit eten/op stap/ 2x pj op vakantie ik geef mijn geld graag uit aan kleding.

Ps sommige kunnen beide maar zo'n goede baan heb ik nou ook weer niet :+

benangelique

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:39

Ik geniet er ook van als mijn kindjes er leuk uitzien. Maar ik heb niet zo'n grote beurs als sommige andere mensen. Het maakt me niet afgunstig, ik kan binnen mijn budget genoeg vinden wat ik ook leuk vind.
Alleen bij de brillen van de kinderen kijken we niet naar het prijskaartje. Die hebben ze immers iedere dag op

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:42

Wat ik me afvraag, in hoeverre bemoeien jullie partners zich met de kledingkasten?
Mijn man eigenlijk helemaal niet, terwijl hij wel smaak heeft en vaak iets uit een rek haalt waar ik al voorbij was gelopen. Financieel zegt hij ook niets. Hij weet dat ik op let en niet met super dure spullen thuis kom. Soms sputtert hij bij de aankoop van schoenen, maar dat is dan meer omgaat hij schrikt van wat die dingen kosten. Hij heeft geen idee van prijzen op dat vlak

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:44

benangelique schreef:
Ik geniet er ook van als mijn kindjes er leuk uitzien. Maar ik heb niet zo'n grote beurs als sommige andere mensen. Het maakt me niet afgunstig, ik kan binnen mijn budget genoeg vinden wat ik ook leuk vind.
Alleen bij de brillen van de kinderen kijken we niet naar het prijskaartje. Die hebben ze immers iedere dag op

Men kan beeldig er uit zien ongeacht of het een duur merk is of niet.
Ieder ook zijn eigen keuze daar in. Zou dat gerust kunnen betalen maar zie daar het nut er niet van in als ze er ook mooi uit zien met geen dure merken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:48

Bijna niet. Maar ik moet wel iedere 2 seizoenen een joggingpak van Mini Rodini inslaan en ik maak een hele lijst van wat ik wil en daar kiest hij uit wat hij mooi vindt.

dromertje2 schreef:
benangelique schreef:

Men kan beeldig er uit zien ongeacht of het een duur merk is of niet.
Ieder ook zijn eigen keuze daar in. Zou dat gerust kunnen betalen maar zie daar het nut er niet van in als ze er ook mooi uit zien met geen dure merken.

Dat laatste heb je nu al zo vaak gezegd terwijl niemand het anders heeft beweerd. Het is oke. Chill.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:52

Ik betaal en zoek de kleding van de kids eigenlijk altijd uit.

Hij vind vaak wel nog aanbiedingen van nike adidas etc voor sneakers.

Die stuur ik ook vaak ff door voor ik bestel. Kleding niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:55

Mijn man bemoeit zich er weinig mee. Als er af en toe maar een camouflage printje tussen zit :+ en niet teveel roze voor gup.
Van tijd tot tijd kiest ie wel eens wat uit

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:56

Mijne vent bemoeid zich er niet mee en misschien al goed ook :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:57

Mijn man bemoeit zich er totaal niet mee. En hij heeft echt smaak.
Maar het kan hem echt niet boeien en weet dat ik geen rare kleren koop qat hij ook niks vindt. Weet dat ik wel echt kijk naar mooi spul.
Qua kosten heeft hij denk ik geen flauw benul wat ik uitgeef, maar weet ook dat het binnen het redelijke blijft.
Kan hem ook niet heel veel schelen denk ik (zolang het redelijk blijft).
Wij kennen ook mensen die 1000,- per maand uitgeven aan kleren voor de kinderen. Dat gaat ons echt veel te ver.

Ik koop veel in de sale en hij ziet ook dat dr kast minder uitpuilt dan eerder.
Heb echt de bewuste keuze gemaakt voor minder, maar meer kwaliteit

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:06

benangelique schreef:
Wat ik me afvraag, in hoeverre bemoeien jullie partners zich met de kledingkasten?
Mijn man eigenlijk helemaal niet, terwijl hij wel smaak heeft en vaak iets uit een rek haalt waar ik al voorbij was gelopen. Financieel zegt hij ook niets. Hij weet dat ik op let en niet met super dure spullen thuis kom. Soms sputtert hij bij de aankoop van schoenen, maar dat is dan meer omgaat hij schrikt van wat die dingen kosten. Hij heeft geen idee van prijzen op dat vlak

Gaat hier precies zo idem met de schoenen. Terwijl hij ineens ook iets voor haar kan kopen dat ik echt denk van huh? Glimmende schoentjes met een hakje bijvoorbeeld voor onder een feestjurk. Of een roze halster met glitters voor de pony :') dan verbaast hij me echt zoiets zou ik dus nooit voor haar kopen.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:11

benangelique schreef:

Mijn partner bemoeit zich er helemaal niet mee eigenlijk met wat ik koop. Hij geeft wel vaak aan wat hij leuk vindt, en als ik iets nieuws voor dl gekocht heb dan ziet hij dat ook wel :)

Overigens had ik graag het budget gehad om dure merkkleding te kunnen kopen, want ik houd van mooie kwaliteit kleding. Nu doe ik het met goedkopere kleding en merkkleding in de sale of 2ehands. Vind ik ook prima en het is zelfs een beetje een sport geworden om zo goedkoop mogelijk leuke kleding te kopen.

Verder bedenk ik me dat ik niet kijk naar wat andere kinderen op t kdv bijvoorbeeld dragen. Vind het vooral voor mezelf belangrijk dat ik de kleding van mijn kind leuk vindt en daar word ik blij van :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:18

Die van mij vindt alles wel prima, hoewel ik wel denk dat hij zou tegensputteren als ik met typische meisjesleggings met roze bloemetjes zou komen ofzo voor die kleine vent :D

Ik koop vrijwel alles online omdat je daar gewoon de meeste keuze hebt. En af en toe vraag ik wel eens: wat denk jij: die of die, of is dit niet te meisjes-achtig? Of wat denk je, zullen we voor deze winter nog wat wollen pyjamabroeken met voetjes inslaan? In de grootste maat kan het nog net. En hoeveel dan?

Dat soort dingen, zodat hij er toch ook wat inspraak in heeft. Maar ik geloof dat hij dat net zo lief (of liever :P ) niet zou hebben :))

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:39

Ik koop de kleding van mijn man ook. Hij vind het totaal niet interessant. Hij is meer van het speelgoed. Dat koopt hij. :') mijn zoontje word 2 en krijgt een elektrische auto. Dat kunnen mensen ook zonde vinden. Heb voor Mn dochter zon beetje alles van paw patrol. Ik vind dat dan weer niet zonde. Ze spelen er elke dag mee.

Zoveel mensen zoveel wensen. Schoenen voor mijn dochter zijn nooit duurder dan 30 euro. 2 keer naar school aan en ze zijn al lelijk. Maakt echt niet uit of ze dan 160 euro kosten of 20 want stuk gaan ze net zo snel. Koop wel altijd echt leer. Suède achtige probeer ik niet eens meer. De enige schoenen die hier een heel seizoen overleefd hebben waren laarsjes van de Zara. Gewoon gevoerde regenlaarzen. De rest gaat max 3 maanden mee en dan zien ze er echt niet meer uit. Ik koop ze altijd in een outlet en dan heb ik clic schoenen voor max 30 euro. Had nu een keer converse voor haar gekocht. Ze heeft ze nu 4 keer aangehad en ze zijn al een keer in de wasmachine geweest. Zitten vlekken in die er niet meer uitgaan.

Mijn Zoontje draagt Adidas en BK. Moet zeggen dat die een stuk beter meegaan. Zeker de BK. Dus als de sale bij de intersport weer is haal ik meteen even een aantal paren. Betaal dan ook max 20 euro voor een paartje. Heb ze zelf ook en vind dat echt mega fijne schoenen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:28

Ik denk dat veel mannen niet weten wat kleding (En boodschappen) kosten. Het leven is gewoon duur.
Laatst ondergoed besteld. Mijn kinderen dragen altijd hemden van de Hema en boxers van microfibre. Alles zo'n 3 a 4 euro per stuk. Voor 2 kinderen 10 nieuwe setjes kwam op 150 euro uit. Krijgt hij dan bijna een rolberoerte van, terwijl dit eigenlijk nog goedkoop ondergoed is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:37

Mijn man koopt wel zelf zijn kleding. Altijd bij dezelfde winkel dat wel. Zegt dan ik zoek x broeken en x overhemden. Verkoper trekt iets uit het schap wat hij dan past. Zit het goed gaat het mee. Ik ben zelf nooit zo snel klaar. Probleem is dat ik precies weet wat ik zoek. En dat kan ik dan vervolgens nergens vinden of het zit niet naar mijn zin. Dochter kan ik echt niks meer voor kopen zonder dat ze er bij is. Staat het haar niet aan trekt ze het ook gewoon niet aan. Sokken en ondergoed is het enige wat ik zo mee durf te nemen. Of er moet een unicorn op staan. Dat is altijd goed :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:44

benangelique schreef:

Mijn man is onlangs nog gaan shoppen met ons meisje toen ik in Parijs was.

Hij had haar zelf onwijs leuk aangekleed en mij daar een foto van gestuurd. Mijn hart overspoeld dan van liefde!

Ze kwamen thuis met onwijs stoere kledingstukken <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:55

Bij ons is dat ongeveer 50:50 verdeeld.
Misschien mijn man zelfs meer omdat ze vaak samen gewoon even gezellig naar de stad gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:04

Een wild vreemden aanspreken vsn gohhhhh wat loopt u kind erbij afschuwelijk dat kan niet en zal waarschijnlijk niet goed ontvangen worden

Wilde vreemde aanspreken met wat leuke kleding is acceptabel en vindt men leuk te ontvangen

Hier op bokt heb je kledingtopic daar Kun je iets vrijer zijn in je mening
Heb liever dat men eerlijk is dan maar wat zegt omdat het vriendjes zijn.
Overigens werd mijn mening niet gewaardeerd en krijg je ook veel kritiek

Mensen met minder budget kunnen ook luxe items kopen.
Ik verkoop veel en vaak lager dan de rest heb gun factor alleen jammer dat je niet weer met wie je te maken hebt

Ik heb liever paar centen minder dat mijn kleding gaat naar mensen die dat wel willen maar niet kunnen betalen

Mijn MOET uit de kast van kinderen blijven hij kan niet combineren

Ik betaal de kleding hij heeft geen inzicht
Budget gaat nu anders worden ik koop stuk of 20 dure items om die eindeloos te kunnen combineren voor optimaal gebruik

Wat ik uitgeef ga ik niet bij houden
Maand aug was meer dan 1000€ maar komt door mijn nieuwe strategie en veranderen van merk
Laatst bijgewerkt door tita op 15-09-18 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:06

Nee hoor, er wordt nog maar weinig kritiek gegeven in dat topic. Kwam de sfeer niet ten goede.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:07

Citaat:
Ik heb NIKS met kinderen, maar vind dit topic stiekem leuk om te lezen :D

Kan ik btw. mijn moeder nog aanklagen voor de kleding die ik vroeger aan had? :') Maar ik kan het haar niet helemaal kwalijk nemen, ik had ortopedische schoenen (echt blokken beton) en dan een skinny jeans? Nehh :+

:D

Hihi, helaas, moeders daarvoor aanklagen kan niet, zou het veel te druk worden ook met al die lopende zaken.

Ik had vroeger vaak de verkeerde spijkerbroeken e.d. Spillebeentjes en dan zo'n fout ding met toelopende pijpen aan enzo.... :') De fatsoenlijke broeken werden te duur bevonden en mijn moeder had geen idee van goede modellen...

Van mijn broer ooit wel eentje overgenomen die heel leuk zat, kreeg ik complimentjes over, maar helaas nooit weer zo een gevonden in die tijd, dus verder moest ik het doen met de flutmodellen....

En blijf lekker meelezen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:08

Mijn man koopt wel zelf. Is ook heel kritisch op wat hij aantrekt. Ik neem soms wat mee als ik heel zeker ben dat het geweldig zal staan.

Ondergoed is gewoon duur voor zoiets stoms! Haal nu alle rompers en sokken bij de Hema. Maar gaat alsnog hard.
Voor nieuwe baby heb ik wat petit bateau rompers via marktplaats gekocht. Niet re zien dat het gedragen is. En een deel van Juul dr PB kan ook voor deze baby (moest nu lange mouw hebben ipv korte). Maar dat van Juul komt nog van mijn zus wat al door 2 kindjes was gedragen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:13

lieveli schreef:
Nee hoor, er wordt nog maar weinig kritiek gegeven in dat topic. Kwam de sfeer niet ten goede.

Maar dan weet je ook niet of al die lovende woorden echt zijn
Okay moet niks schelen als ander niet mooi vindt maar om te zeggen wat mooi terwijl spuuglelijk is, is niet fair

Maar om iets leuks te zeggen door jou heb ik salopette van Zara weten te waarderen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:18

Als ik iets niet mooi vindt zeg ik gewoon niks. Maar dat wordt dus ook niet gewaardeerd :Y)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:23

tita schreef:
lieveli schreef:

Maar dan weet je ook niet of al die lovende woorden echt zijn
Okay moet niks schelen als ander niet mooi vindt maar om te zeggen wat mooi terwijl spuuglelijk is, is niet fair

Maar om iets leuks te zeggen door jou heb ik salopette van Zara weten te waarderen

Ik zeg niet dat ik het mooi vind. Zeg gewoon niets. Dan lieg je ook niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:25

Precies, ik zeg niks.

En soms vind ik het wel leuk en vergeet ik wat te zeggen :')