Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@Snuffie123
Maar rekening met elkaar houden werkt 2 kanten op.
Waarom moet degene die iets (toch) niet lust wel rekening houden met degene die het heeft gemaakt/gegeven.
Terwijl diegene dus geen rekening houdt met dat mensen het weleens niet lusten, want ze moeten het maar opeten; want dat is beleefd.
Waarom moet degene die iets (toch) niet lust wel rekening houden met degene die het heeft gemaakt/gegeven.
Terwijl diegene dus geen rekening houdt met dat mensen het weleens niet lusten, want ze moeten het maar opeten; want dat is beleefd.
Magrathea schreef:Brainless schreef:@Snuffie123
Behalve dan dat je waarschijnlijk een traktatie meeneemt omdat je het leuk vindt je collega's iets lekkers te geven bij de koffie. En je kunt dus wel aannemen dat die persoon iets meeneemt waarvan diegene verwacht dat (veel) mensen het lekker zullen vinden. Maw als het voor zou komen dat iets niet in de smaak valt zal dat niet opzettelijk zijn gegaan.
Palmera schreef:Is het trouwens ook wel eens bij mensen opgekomen dat iemand die kookt of een traktatie voorbereidt daarover nadenkt? Dat diegene dus een combinatie maakt die bij elkaar past. En dat die paprika/ui/blauwe kaas of noten er niet inzitten om iemand te pesten, maar omdat het bij het gerecht past.
En dat een gerecht zonder dat ingrediënt vaak niet meer 'klopt'.
Best frustrerend als je mooi voorbereide gerecht weer uit elkaar getrokken moet worden.
Ianthe schreef:Wat een drama maken sommige mensen er eigenlijk toch van![]()
Als een collega een traktatie meeneemt, ben je toch ook niet verplicht om het te nemen? Als ik bijvoorbeeld op mijn gewicht let, ga ik echt niet een taartje lopen eten, omdat het volgens andere niet netjes is als ik het niet eet? Daar gaat die collega echt niet van lopen janken in het wc hokje omdat ik haar taartje niet wil eten.
Vind het ook echt bizar dat mensen die vegetarisch eten zelfs vlees bij andere gaan eten, omdat ze het anders niet netjes vinden..Dan ben je toch ook gewoon geen vegetariër als je zo snel bij een ander weer overstapt op vlees.
Palmera schreef:Is het trouwens ook wel eens bij mensen opgekomen dat iemand die kookt of een traktatie voorbereidt daarover nadenkt? Dat diegene dus een combinatie maakt die bij elkaar past. En dat die paprika/ui/blauwe kaas of noten er niet inzitten om iemand te pesten, maar omdat het bij het gerecht past.
En dat een gerecht zonder dat ingrediënt vaak niet meer 'klopt'.
Best frustrerend als je mooi voorbereide gerecht weer uit elkaar getrokken moet worden.
Dilan93 schreef:Ianthe schreef:Wat een drama maken sommige mensen er eigenlijk toch van![]()
Als een collega een traktatie meeneemt, ben je toch ook niet verplicht om het te nemen? Als ik bijvoorbeeld op mijn gewicht let, ga ik echt niet een taartje lopen eten, omdat het volgens andere niet netjes is als ik het niet eet? Daar gaat die collega echt niet van lopen janken in het wc hokje omdat ik haar taartje niet wil eten.
Vind het ook echt bizar dat mensen die vegetarisch eten zelfs vlees bij andere gaan eten, omdat ze het anders niet netjes vinden..Dan ben je toch ook gewoon geen vegetariër als je zo snel bij een ander weer overstapt op vlees.
Precies! Ik eet dan zelf zo veel mogelijk veganistisch, maar sowieso 100% vegetarisch. Geef dit ook aan als ik ergens ga eten. Zit er dan per ongeluk melk of ei in een burger ofzo, dan is dit geen grote ramp.
Maar er zijn wel eens stijfkoppige mensen die vragen: 'wil je dan toch niet een keer een uitzondering maken voor vis, want dat is geen vlees'. Nee, dat wil ik niet, want ik mis vlees/vis/gevogelte gewoon helemaal niet. En ja, dan zijn sommige mensen beledigd (of komen met dat vlees onmisbaar is), maar dat is dan hun probleem.
Ik maak er ook nooit een probleem van als mensen wel vlees eten.
lor1_1984 schreef:Als ik weet dat iemand vega(n) is en diegene komt hier eten vraag ik of diegene samen boodschappen wil doen en met me wil koken of een recept doorschuift ofzo.
Zo kan ik iets serveren wat voor diegene ook lekker is en aan de wensen/eisen voldoet en evt maak ik er voor mezelf apart een stukje vlees bij.
Zegt diegene bijv stamppot boerenkool te willen dan zoek ik een vega(n) jus erbij en serveer de spekjes en rookworst apart of pak de vega(n) vleesvervangers ervan, evt kijk ik nog of ik een recept kan vinden waarbij beide niet nodig zijn oid.
Ianthe schreef:Wat een drama maken sommige mensen er eigenlijk toch van![]()
Qimm schreef:Niet verdragen en niet lekker vinden zijn verschillende dingen wat mij betreft