Bij jou lijkt de enige optie te zijn dat je het gewoon niet moet vergeten? Want je tas altijd op de achterbank zetten dat zijn maar rare fratsen, symptoombestrijding enzo.
Dat je gewoon je kind niet moet vergeten omdat dat geen optie is, dat is voor iedereen logisch.
Maar je hebt nu eenmaal geen controle over wat je wel of niet vergeet

Mensen die in de auto stappen met: mij overkomt het niet, IK vergeet mijn kind niet!
Lopen volgens mij meer risico dan mensen die wel het besef hebben dat het IEDEREEN kan overkomen, en die daarom ook bewust zichzelf aanleren om te dubbelchecken of er geen kind op de achterbank is blijven zitten.
Beter je handtas van de achterbank halen dan heel superieur wegwandelen in de overtuiging dat het je niet gebeurd.
Net zoals die sneer naar mij dat ik dan anders met mijn paarden om ga dan jij, dat doe jij ook weer beter blijkbaar terwijl je geen idee heb hoe die paarden er hier bij staan of hoe er voor gezorgd wordt

Het is toch niet zo gek dat iemand dan jouw superieure wijze van perfect zijn gaat benoemen?

Ik vind een heel aantal tips overigens niet zo best. Een kabeltje tussen kind en ouder lijkt me ronduit gevaarlijk. En allerlei stickers, doekjes en attributen zijn ook zaken waar je overheen kan kijken. Al helemaal als die constant in de auto aanwezig blijven voor het gemak en je ze daardoor dus niet meer ziet zeg maar, omdat je dingen die er altijd zijn, nu eenmaal niet meer opmerkt.
Iets dat je ALTIJD meeneemt als je uit de auto stapt, ook als je geen kind bij je hebt, bij je kind leggen en jezelf aanwennen om ALTIJD even je kinderstoeltje te checken op aanwezigheid van een kind voordat je bij de auto wegloopt, zijn volgens mij de enige echt betrouwbare methodes waarmee je een kind niet vergeet.