Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:21

Iris82 schreef:
Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!

Oh niet! :oo

Echt waar?! Wat bizar!! Wat is daar de reden achter geweest dan? :oo
Nog nooit meegemaakt.

Haha, dit heb ik ook meegemaakt bij een Turkse bruiloft.
Schijnt normaal te zijn in die cultuur...

Leuk topic!

IMJ

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:36

Ik zat op een terrasje en bestelde de dagaanbieding. Koffie met appeltaart en vanillesaus.
Dat was iets van 4 euro ofzo.

Ik zei de serveerster dat ik dat graag wilde maar zonder de saus.
Dat kon niet zei ze. Dit is de aanbieding. Anders koffie en appeltaart zonder saus voor 5 euro..

Ik vroeg of de saus er dan al overheen zat?
Nee dat was niet zo zei ze.
Je doet hem er dus nog apart bij? Ja zo was het!

Dus ik vroeg of ze hem dan apart in een klein schaaltje erbij wilde doen.
Ja dat was goed :+

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:42

Wdj schreef:
Mijn vriend heeft op kamers gewoond bij iemand die lid was van de vrekkenclub. Als degene van die dubbele kerstkaarten kreeg, zo'n boekje met aan de voorkant een plaatje en binnenin blanco, en alleen het achterste kantje was beschreven, dan knipte hij het plaatje ervan af en verstuurde hij de voorkant zelf weer.

Haha! Ik vind het wel slim bedacht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:44

Wij hadden dit weekend een klant in onze stand.
Leek wel geïnteresseerd in ons product.
Uiteindelijk vraagt hij wat een bepaald model kost.
€135,-
Aarzelt even en zegt "voor €110,- neem ik hem mee".
Aangezien we geen topdag hadden, dacht mijn man, ach vooruit en zegt "voor 110 hebben we een deal".
Hij pakt de pinautomaat, ik pak het bijbehorende doosje om het product in te pakken, meneer ziet op de pinautomaat 110,- staan en zegt verbaasd "hier staat 110! Ik zei 100!"
Wij weten beiden zeker dat hij 110 zei, dat had mijn man nog bevestigd, maar meneer hield vol (bijgestaan door zijn vrouw) dat hij 100 had gezegd.
Nou, dan gaat de deal niet door zei mijn man, ik heb het product weer terug in het schap gelegd en meneer en mevrouw zijn doorgelopen.
Ja kom nou, op die manier afdingen, nee, daar houd ik niet van... :n

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:55

op mijn werk in de ouderen zorg, dat de nichtjes zogenaamd voor de oude tante zorgden en dat ze het mens totaal kaalplukten finacieel.....en dat was echt te erg,geen nettekleding, zelfs de trouwring en de gouden oorbellen werden verkocht....ze droeg kleding van al overleden mensen uit de voorraad of reserve kleding. Zo mens onterend en zo boos dat ze zelf de crematie moesten regelen!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:56

IMJ schreef:
Ik zat op een terrasje en bestelde de dagaanbieding. Koffie met appeltaart en vanillesaus.
Dat was iets van 4 euro ofzo.

Ik zei de serveerster dat ik dat graag wilde maar zonder de saus.
Dat kon niet zei ze. Dit is de aanbieding. Anders koffie en appeltaart zonder saus voor 5 euro..

Ik vroeg of de saus er dan al overheen zat?
Nee dat was niet zo zei ze.
Je doet hem er dus nog apart bij? Ja zo was het!

Dus ik vroeg of ze hem dan apart in een klein schaaltje erbij wilde doen.
Ja dat was goed :+

:')

Geweldig topic dit!
Zoiets is er ook op het Viva Forum, echt lachen!
Kan zelf ook zuinig zijn, om
maar aan alles te kunnen blijven meedoen(paarden tenslotte dure hobby) maar van sommige verhalen zakt je de broek af! :+

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:59

Mijn vader..
Mijn ouders zijn gescheiden, en toen ik op kamers zat voor studie kreeg ik een financiele bijdrage van hem. Het was niet verplicht dus ik blij. Na een tijdje belde hij dat hij het bedrag ging halveren want hij kon het niet betalen..
Nou prima, ik was al lang blij dat ik iets kreeg. Maar dan zie ik een paar weken later dat hij op duikvakantie was ergens op een ver eilandje. Ja dat is duur :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:02

Ja en vriendin van mij en nu al voor de 2de keer.
koopt een product via mij, maar omdat het een vriendin is die dichtbij staat, denk ik ach dat geld komt wel. Inmiddels 3 weken verder en nog steeds geen geld, ook niet reageren, maar wel ondertussen andere spullen kopen... Vorige keer ook al een maand moeten wachten en zeuren :s

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:04

Wat een verhalen :+

Mijn vader is hier ook een ster in...

Als hij iets ongewoons voor zijn kinderen betaald (zeg vanaf ons 16e ongeveer) wordt er verwacht dat wij dit terug betalen en dat hebben we ook altijd netjes gedaan.

Goed, ik had concert kaartjes gekocht voor een concert in Ahoy met vrienden (17 jaar oud), allemaal overlegd met de ouders en in orde. Op de dag zelf mocht ik ineens niet van pa, maar goed ik had geen echte inkomsten en maanden gespaard voor dit kaartje (was best duur) met de bel;ofte dat hij het terug zou betalen. Nooit gezien...

Goed, nu zijn we volwassen en hebben mijn broer en ik een baan en studie en eigen inkomsten. Mijn broer is 1e monteur en erg goed in zijn werk. Als er met de auto van pa iets mis is, dan komt hij dus naar broer toe. Van nieuwe banden tot echte problemen. Broer heeft een aantal keren de kosten (inkoops prijs nota bene, omdat hij daar allerlei adressen voor heeft) voorgeschoten, deze bedragen varrieren van enkele tientjes tot een paar honderd euro. Maar je raad het al... Nooit een cent terug gezien natuurlijk. Ik hoed niet meer op te helderen dat dit soort diensten niet meer worden aangeboden aan mijn vader.
Zo ook met geld lenen, hij heeft een aantal keren geld van ons geleend (geen kleine bedragen) en dit hebben we natuurlijk niet meer terug gezien.

Verder was mijn oma (moeder van moeder) ook behoorlijk pikkig op haar geld. Ik heb een verhaal van mijn moeder, de eerste en enige keer dat ze naar de huishoudbeurs zijn geweest!
Mijn oma maakte altijd zelf brood en drinken als ze ergens heen ging, ze kocht het nooit ergens anders (dus ook geen kopje thee op een terrasje). Nou had mijn moeder haad overgehaald om deze keer niet zo moeilijk te doen en gewoon een keer een dagje te genieten. Daar ging ze mee akkoord.
Aangekomen op de huishoudbeurs kwam al snel de behoefte aan een versnapering en mijn oma had spijt van haar beslissing niks mee te nemen. Het was allemaal zo duur!
Ze is dus serieus al die tentjes af gegaan met 'proef mij!' schoteltjes en mandjes en heeft daar een plastic zak vol van verzameld om vervolgens op een terrasje te gaan zitten en al die hapjes op te eten. Mijn moeder schaamde zich dood.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:11

Lagonda schreef:
Mijn vader..
Mijn ouders zijn gescheiden, en toen ik op kamers zat voor studie kreeg ik een financiele bijdrage van hem. Het was niet verplicht dus ik blij. Na een tijdje belde hij dat hij het bedrag ging halveren want hij kon het niet betalen..
Nou prima, ik was al lang blij dat ik iets kreeg. Maar dan zie ik een paar weken later dat hij op duikvakantie was ergens op een ver eilandje. Ja dat is duur :+

Dat is toch niet gierig, zou hij geen lekkere vakantie voor zichzelf mogen betalen omdat hij jou moet financieren? Dat is gierig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:13

Mijn moeder vorige week. Ze wil super graag mee helpen met de doopsuikers in elkaar te zetten. Maar de trein is wat duur voor haar om heen en weer te reizen. Of ik alles naar haar wil brengen, dan belt zij wanneer ik er weer achter mag. Zegt ze nog vol overtuiging: Ja, dat bespaard jou lekker veel tijd.
Mijn moeder woont op 1,5(120 km) uur rijden enkel. Dus ik zou 6 uur onderweg zijn in totaal, 480 kilometer moeten rijden en daarvoor 41 liter diesel moeten verbruiken. Wat neerkomt op €54. Want het treinkaartje van €16 vind ze toch te duur. Dan is ze nog verontwaardigd als ik zeg dat we dat dus niet gaan doen.

Ook wil ze liever nooit bellen, want dat kost te veel geld. Als ze dan belt hangt ze na 2 minuten op of moet ik terug bellen. Ook geeft ze echt mini verjaardagscadeaus (€20) terwijl ze van ons altijd mooie, degelijke cadeaus krijgt. Koffie gaan drinken wil ze niet, te duur. En ga zo door.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:19

Hahaha. Prachtig dit topic...

Mijn opa en oma zijn heel erg gierig, vooral mijn opa.
Maar als mijn opa vroeger ging biljarten 1 avond in de week (lees: 5 jaar geleden) dan kreeg hij 70 cent mee van oma. 2 kopjes koffie. :j

Alles ging ook op aparte rekeningen.
Als opa boodschappen moest doen voor oma, kreeg hij 5€ mee bijvoorbeeld. We hebben na zijn overlijden regelmatig briefjes gevonden met:
“Tegoed (naam oma) €0,35c” dan moest hij bwv 5,35€ betalen. :') Hilarisch!

Tegelijkertijd waren ze ook weer heel gul, de kinderen kregen met oud en nieuw altijd 200,- en de kleinkinderen altijd 100,- (familie van ruim 40 man!)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:23

Hier een keer meegemaakt dat iemand voor zijn afstudeeropdracht (theaterdocent) twee man nodig had die een paar maanden lang kwamen acteren voor een afstudeerproductie. Ze kwamen elke week naar zijn school toe om te repeteren. Twee uur treinreizen en 3 uur repeteren.

Toen het klaar was heeft hij aan beiden 50 euro gevraagd, omdat hij hen acteerlessen had gegeven. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:27

upendo schreef:
Hier een keer meegemaakt dat iemand voor zijn afstudeeropdracht (theaterdocent) twee man nodig had die een paar maanden lang kwamen acteren voor een afstudeerproductie. Ze kwamen elke week naar zijn school toe om te repeteren. Twee uur treinreizen en 3 uur repeteren.

Toen het klaar was heeft hij aan beiden 50 euro gevraagd, omdat hij hen acteerlessen had gegeven. :')

En toen heeft hij het pak slaag van zijn leven gehad?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:53

DeMolenhoek schreef:
Ook geeft ze echt mini verjaardagscadeaus (€20) terwijl ze van ons altijd mooie, degelijke cadeaus krijgt. Koffie gaan drinken wil ze niet, te duur. En ga zo door.

O ik vind 20 euro voor een cadeau heel veel! Wij geven in de familie altijd iets van 5 - 10 euro.. Maar dat is ook wel afgesproken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:56

Voor directe gezinsleden zoals moeder-vader-broer is hier toch wel tussen de 80-120€ hoor. Maar dan doen we samen met zijn 8e en krijg je dus maar 1/2 cadeaus.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:57

_Barbara_ schreef:
Lagonda schreef:
Mijn vader..

Dat is toch niet gierig, zou hij geen lekkere vakantie voor zichzelf mogen betalen omdat hij jou moet financieren? Dat is gierig :+

Misschien wat achtergrond: dit soort dingen heeft ons hele leven al gedaan.. Ik zeg toch ook nergens dat hij mij moet financieren? Alleen jammer dat hij altijd voor zichzelf kiest en dat hij dan niet eerlijk is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:57

Mijn buurman trouwens ook. We hadden vanuit de bouw van die grote lompe onhandige betontegels (30x60cm). Loeizwaar. Hij ging zijn tuin doen (zelf, want ja weet je hoeveel een hovenier kost!). Maar ja eerst die krengen eruit. Op marktplaats gezet. Hij wilde er persé 90,- euro voor. Maar hij kreeg het gewoon niet voor elkaar. In prijs zakken deed ie niet, laat staan gratis weggeven.... Die vent heeft ze uiteindelijk zelf weg moeten sjouwen....

Heb me rot gelachen. Wij hadden ze namelijk voor 50,- verkocht, allang blij dat we ze niet zelf hoefden te sjouwen+afvoeren....

(En dan te bedenken dat die man afgekeurd is voor werk ivm 3 hernia's....)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:00

Ik vind het altijd zo grappig dat mensen ervanuit gaan dat papie en mamie de boel wel financieren :+

Hier een paar vriendinnen die het altijd heerlijk vonden dat ik een auto had. En dat ze dan altijd mee konden rijden. En dan nooit uit zichzelf even een drankje aanboden en vervolgens toch verbaasd waren toen ik verzocht om de reiskosten te delen (300km enkele reis). 'Jij hebt toch een auto??' Ja.. Dat ding rijdt ook niet op lucht :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:01

Leuk topic!

Ik had een keer twee kleine kooitjes verkocht aan een oude man, hij zou ze voor 15 euro op komen halen... Toen hij eenmaal bij de deur was had hij allemaal klein geld in zijn zak, kwam op 6 euro uit. Ik zei 'nee sorry, dan gaat het niet door'. De man 'maar ik ben hier helemaal speciaal voor naartoe gekomen!'. Dus ik weer 'Ja sorry, maar we hadden 15 euro afgesproken, dat wist u van te voren'.
Uiteindelijk haalde hij ineens een briefje van 10 nog uit zijn achterzak.. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:02

Nog 1 van een ex. Ik zat op dat moment in heel zware financiële problemen. We waren al bijna een half jaar samen. We hadden altijd de rekeningen mooi verdeeld, nog nooit had hij iets voor mij moeten voorschieten. Die bewuste dag waren er problemen met het storten van mijn loon. Al een paar dagen moeten overbruggen zonder loon, maar wel met serieuze rekeningen die direct betaald moesten worden (wat ik ook had gedaan)

Maar, het geld was nu echt wel op. Ik moest mijk scooter dringend tanken want anders geraakte ik ook niet op mijn werk. Ik vroeg dus of ik €5 mocht lenen, die hij de dag erna direct terug kreeg. Heeft hij pertinent zitten weigeren want het was ZIJN geld. Heb maar jankend naar mijn pa gebeld die toen €5 heeft overgeschreven, wat hij de dag erna keurig terug had.

Of nog 1tje van mijn moeder. Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met haar omdat ik nog €6000 schulden had bij haar die ik weigerde te betalen. Vanwaar die €6000? Ze had van mijn geboorte tot mijn 18 alle kosten bijgehouden die zij en mijn vader hadden gehad aan mij en die zij als overbodig zag. Mijn vader verklaarde haar gek. Ik was ook de enigste dochter waarbij ze dat heeft gedaan. De andere 2 kregen veel meer en hebben geen rekening gehad :+ Ik heb nog altijd niet betaald trouwens.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:03

Mijn ouders hebben verkeerde zuinigheid.Ze snijden de groene schimmel van de kaas en brood en eten dat nog op.Verder zijn ze niet gierig hoor.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:04

J0anieke schreef:
Leuk topic!

Ik had een keer twee kleine kooitjes verkocht aan een oude man, hij zou ze voor 15 euro op komen halen... Toen hij eenmaal bij de deur was had hij allemaal klein geld in zijn zak, kwam op 6 euro uit. Ik zei 'nee sorry, dan gaat het niet door'. De man 'maar ik ben hier helemaal speciaal voor naartoe gekomen!'. Dus ik weer 'Ja sorry, maar we hadden 15 euro afgesproken, dat wist u van te voren'.

:') :') Je zou je toch dood schamen als je die man zou zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:04

Winged schreef:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen ervanuit gaan dat papie en mamie de boel wel financieren :+

Hier een paar vriendinnen die het altijd heerlijk vonden dat ik een auto had. En dat ze dan altijd mee konden rijden. En dan nooit uit zichzelf even een drankje aanboden en vervolgens toch verbaasd waren toen ik verzocht om de reiskosten te delen (300km enkele reis). 'Jij hebt toch een auto??' Ja.. Dat ding rijdt ook niet op lucht :+

Oh deze is ook zó herkenbaar. Ik moet nog ballen krijgen om gewoon zelf ook te zeggen van 'dit gaan jullie betalen'... Ik baal er altijd van dat ze daar zelf niet mee komen, dat is toch gewoon fatsoen? Of verwacht ik teveel van mijn medemens?

Mjetterd schreef:
J0anieke schreef:
Leuk topic!

:') :') Je zou je toch dood schamen als je die man zou zijn.

Kennelijk dus niet..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:09

_Barbara_ schreef:
Lagonda schreef:
Mijn vader..

Laat je niks aanpraten Lagonda! Het zijn altijd degenen die zelf geen bijdrages/alimentatie krijgen die daar heel afwijzend tegenover staan.

En inderdaad, was hij nou eerlijk geweest...