Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 02:04

Hoe zit het eigenlijk als je als JG trouwt met een niet-JG? Mag dat wel?

Maartje1990

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 04:11

Kijk..... misschien moeten we jehova getuigen toch eens binnen vragen voor een kop koffie :D babootje wordt overspoeld met vragen.... want stiekem zijn er veel toch best geïnteresseerd in hoe dat geloof in elkaar steekt.

Hier komen ze zelden, best jammer want vind het best interessant al heb ik 0,0 interesse om me te bekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:17

Maartje: Ik denk dat er vooral interesse is in de leefwijze, omdat het een geloofsovertuiging is met veel taboes en vooroordelen. Ik denk dat de interesse om Jehova te worden bitter klein is en daarvoor komen ze uiteindelijk aan de deur :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:22

DeMolenhoek schreef:
Maartje: Ik denk dat er vooral interesse is in de leefwijze, omdat het een geloofsovertuiging is met veel taboes en vooroordelen. Ik denk dat de interesse om Jehova te worden bitter klein is en daarvoor komen ze uiteindelijk aan de deur :)

Volgens mij niet hoor. Gewoon om over de goede boodschap van God te vertellen. Ze snappen zelf ook wel dat niet iedereen JG wil worden.

Ik heb ook eens met ze gesproken over het hoe en waarom van de JG. Ik ben zelf wel christen maar heb er heel wat minder uren bijbelstudie op zitten dan zij :+ ik vind het ook interessant om over de verschillende interpretaties te praten.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:51

Maartje1990 schreef:
Kijk..... misschien moeten we jehova getuigen toch eens binnen vragen voor een kop koffie :D babootje wordt overspoeld met vragen.... want stiekem zijn er veel toch best geïnteresseerd in hoe dat geloof in elkaar steekt.

hahah :') zo te zien hebben ze online meer bereik dan langs de deuren gaan.
Maar met alle respect hoor: kunnen de JG hier niet een eigen topic hierover maken? TS had een vraag over hoe ze permanent weg te houden en nu wordt haar topic overspoeld door religie. Tenzij zij het niet erg vindt, maar ik ontstip iig := :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:17

We hebben zoiezo een sticker op de deur. Maar daarbij, mochten ze toch aankloppen, dan geef ik netjes aan geen interesse te hebben :)
Moet zeggen, we werken overdag beide, dus niemand thuis. Maar heb ze al jaren niet gezien bij ons.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:34

Ik vind het fascinerend om te lezen, maar bij alles kan ik alleen maar denken: dat je dat gelóóft!

Verder niet banketstaaf of persoonlijk bedoeld, maar ik kan hier echt he-le-maal niets mee. Dat je echt vindt, nee 100% zeker wéét, dat wat jij vertelt de wil van God is. Hóe weet je dat? Uit een boek dat pak 'm beet 200 jaar na Jezus is geschreven?

Ik kan daar met mijn verstand echt niet bij.
En ook de willekeur waarmee dingen uit die bijbel worden gebruikt/uitgelegd of niet worden gebruikt. Niet te volgen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:49

Dat heet nu geloof. Inderdaad bijzonder.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:56

Alpha89 schreef:
Dit :D
[ [url=m/YaWcgA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze wil ik!

Erger me kapot aan die lui. Ik ga toch ook niet bij de deuren langs om te verkondigen dat ik niet geloof? Wat een ieder gelooft en doet moeten ze zelf weten maar ga er niet anderen mee lastig vallen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:59

Maartje1990 schreef:

Hier komen ze zelden, best jammer want vind het best interessant al heb ik 0,0 interesse om me te bekeren.

De mens erachter vind ik interessant dus zeker ook wat Babootje verteld. In die zin is het zeker leuk om bij een bakkie van gedachten te wisselen. Maar met dat geloof kan ik helemaal niks en daar draait t in zo’n gesprek toch helaas op uit

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:09

Met JG heb ik nooit last gehad, toen ik op kamers woonde heb ik eens aangegeven geen interesse te hebben en sindsdien belden ze niet meer aan.
Wel werd ik altijd vriendelijk begroet als ik buiten was en zij langsliepen.
Hele lieve, vriendelijke mensen waren dat. :j

Maar een paar jaar daarvoor ben ik lastiggevallen door aanhangers van een andere christelijke stroming, heel vervelend want die lui leken precies te weten wanneer mijn ouders weggingen en stonden dan binnen 5 minuten voor de deur, bleven drammen terwijl ik aangaf niet geïnteresseerd te zijn en zetten de voet tussen de deur.
Daar heb ik onze Stafford toen bij ingezet, die hond was een dolenthousiaste stuiterbal en heb ik aangelijnd zodra ik de betreffende mensen aan zag komen, heb hem achter de deur gezet en duidelijk gezegd mij voortaan met rust te laten, dat ik geen interesse had en op deze manier enkel meer afkeer kreeg van het geloof an sich.
Wederom bleven ze drammen, hierop heb ik nogmaals verzocht te vertrekken en me niet weer lastig te vallen, ditmaal met de waarschuwing dat ik de hond op ze af zou sturen.
Werd genegeerd dus ik heb de hond erbij geroepen, die kwam als een losgeslagen projectiel vanachter de deur weg waarop ze toch maar vertrokken.
Heb ze nooit weer aan de deur gehad. :')

Overigens heb ik tegenwoordig een nee-nee sticker bij mijn deurbel hangen.
Staat iets op als Geen colporteurs en geloofsovertuigers. Geen collectanten, wij doneren op eigen wijze.
Werkt prima, tot nu toe 1 eigenwijze collectant aan de deur gehad die de sticker 'niet zag'.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 06-03-18 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:44

Mars schreef:
Maartje1990 schreef:

De mens erachter vind ik interessant dus zeker ook wat Babootje verteld. In die zin is het zeker leuk om bij een bakkie van gedachten te wisselen. Maar met dat geloof kan ik helemaal niks en daar draait t in zo’n gesprek toch helaas op uit

Maar volgens mij drinken ze geen koffie of thee.Dus een bakkie is moeilijk.Wel is het fijn dat ze ook niet roken,dan hoef ik ze niet te vragen dat niet te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:46

anjali schreef:
Maar volgens mij drinken ze geen koffie of thee.Dus een bakkie is moeilijk.Wel is het fijn dat ze ook niet roken,dan hoef ik ze niet te vragen dat niet te doen.

Ze drinken gewoon koffie /thee en zelfs (matig) alcohol.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:57

anjali schreef:
Mars schreef:

Een spreekwoordelijk bakkie natuurlijk. Of iemand dan een glas water drinkt of niks, doet er niet toe. :+

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:15

Je kan niets anders doen dan een sticker plakken of vriendelijk: "nee bedankt" zeggen en de deur weer dicht doen :)

Ik snap wel heel erg dat het mensen zo enorm irriteert. Het heeft echt iets heel aanmatigends dat je je met mensen hun overtuigingen gaat zitten bemoeien.

Ik snap ook niet wat het doel dan precies is? Die jehova's zijn toch ook niet gek, die weten toch ook dat ze enorm veel irritatie opwekken. Je bereikt het averechtse met deze aanpak naar mijn idee? Of zou het hetzelfde idee zijn als met de meest irritante reclames :+ De naam blijft wel hangen :P

Ik vind het eigenlijk altijd een beetje sneu dat je zo met je geloof moet lopen leuren. Ik denk dan ook altijd een beetje: als je zoveel tijd over hebt om langs de deuren te gaan, zou je ook gewoon echt iets goeds of nuttigs voor je medemens kunnen doen :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:35

Bakkie is in den haag gewoon koffie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:39

Brainless schreef:
anjali schreef:

Ze drinken gewoon koffie /thee en zelfs (matig) alcohol.

Die bij mij op bezoek zijn geweest wilden dat niet.Omdat er stimulerende stoffen in zitten zouden het drugs zijn.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:48

purny schreef:

Binnen vragen voor een bakkie betekent niet dat diegene per se koffie MOET drinken _O- Of bonjour je diegene dan weer naar buiten? :')

Dus in die zin is het spreekwoordelijk

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:52

Nou dan doe ik nog maar een bakkie dope :+
En ondanks dat de mensen die de deuren af gaan altijd/meestal vriendelijk zijn blijf ik het een eng geloof vinden. Al was het maar omdat het weigeren van bloed zich uitstrekt tot hun kinderen die ook vooral niet gay moeten zijn want dat mag niet, Brr je zal het maar zijn en als jongere geen kant op kunnen met wat je bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:58

Kahawa schreef:
purny schreef:

Binnen vragen voor een bakkie betekent niet dat diegene per se koffie MOET drinken _O- Of bonjour je diegene dan weer naar buiten? :')

Dus in die zin is het spreekwoordelijk

Dat bedoelde ik. Ik vind de term bakkie doen op het werk leuker. Je mag koffie drinken klinkt zo...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:15

Dan geef ik ze wel een tas koffie :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:41

Hahaha, koffie , thee en alcohol gaan er best in hoor!
Dronken worden of stelselmatig te veel drinken is natuurlijk niet gezond en aangezien wij ons leven van God hebben gekregen zijn we wel zuinig op ons lijf.
Ergens moet ik dan wel weer lachen om deMolenhoek , met de uitspraak dat ons geloof vol zit met taboes en vooroordelen. Is deze stelling geen vooroordeel ? :)
Voor mensen die echt meer willen weten is natuurlijk altijd de weg vrij om te vragen.
Dit kan bij de mensen die aan de deur komen, maar ook bij de mensen die met karretjes bij winkelcentra’s of stations staan.
Maar je kan ook kijken op de website van jehovah’s getuigen .
Ik weet niet of ik hem hier mag vermelden, maar anders mag je er wel in pb om vragen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:45

anjali schreef:
Die bij mij op bezoek zijn geweest wilden dat niet.Omdat er stimulerende stoffen in zitten zouden het drugs zijn.

Waren het misschien mormonen, in plaats van Jehova's getuigen? Van mormonen weet ik dat ze heel veel dingen niet drinken. Bij Jehova's heb ik dat niet gemerkt. Die vieren alleen bepaalde feesten niet, en drinken mag, met mate.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:05

Het gaat inderdaad inmiddels off-topic maar het is gewoon interessant. Ik kreeg vroeger het vak levensbeschouwing op mijn christelijke school en dat was ook super interessant vanwege het idee dat er mensen zijn die écht zo leven. Dat kan ik me niet voorstellen.

Zijn jehova's ook tegen homoseksualiteit?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:20

Ik mocht van mijn ouders op de basisschool kiezen of ik godsdienstles wilde volgen. Mijn keuze was snel gemaakt: ik ging liever naar rekenbijles! Was overigens altijd super gezellig en er werd zelden gerekend. Ja, je kon rekenen op een portie plezier. :D Op de middelbare school hebben we er - dacht ik - helemaal niets aan gedaan, maar op de hoge school was godsdienstles* wel weer verplicht. De leraar nam het vak niet al te serieus en daardoor was de stof tenminste nog een beetje weg te werken. :j

* Eigenlijk heette het 'kennis van het geestelijk leven', waardoor de leerkracht er alle kanten mee opkon.