Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:52

Ahh gefeliciteerd.
En tsja het sturen voelt echt raar aan....
En ehm na mijn eerste les stapte ik in een mercedes ml en ehm ook die voelde klein aan _O- en de eerste x remmen met de ml was ook erg erg raar.... De vrachtauto reageerde beter als de ml

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:02

En hoe is het met iedereen hiero?

Hier gaat het mooi zn gangetje... Ik heb net pause, naja verplichte pause. Het voer is nog niet klaar.... Dus ik moet wachten tot 10.30
Had eind april een week vakantie gehad, het voelde heel raar toen ik weer terug was om weer te vrachtauto te rijden ipv auto _O-

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:07

Als ik hier lees, ben ik steeds verbaasd hoe geliefd het vrachtwagenberoep in .nl is én dan ook nog door vrouwen.

Mijn vriend heeft een transportbedrijf, maar ook een chronisch tekort aan chauffeurs. Wat doen ze in Nederland zo anders? :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:13

Ik rij/woon in duitsland en hier is een tekort aan 45 duizend chauffeurs...
En wat nou zo mooi is aan het beroep, het onderweg zijn...
Dat vind het het mooiste eraan. Geen dag is het zelfde
Wat mij soms stoort zijn de planners... Maarja de pkanners storen zich vast ook aan mij _O-

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:14

Ja inderdaad dat tekort .....

Maar hier kom ik ook nooit iemand tegen die dat lijkt te willen doen. De overheid subsidieert in .be de opleidingen zelf, maar 1/25 stroomt ook effectief door naar het arbeidscircuit, dus dat helpt ook niet :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:15

Belsje schreef:

Maar hier kom ik ook nooit iemand tegen die dat lijkt te willen doen. De overheid subsidieert in .be de opleidingen zelf, maar 1/25 stroomt ook effectief door naar het arbeidscircuit, dus dat helpt ook niet :(

Wat doen die andere 24/25 dan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:17

Ik heb mijn rijbewijs ook van het arbeitsambt betaald gekregen(overheid). Ik heb een half jaar lang moeten zeuren om mijn rijbewijs... Ze vonden het niks voor een vrouw...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:17

Ik ga hem er maar bij halen denk ik. Einde van de zomer ofzo. Mijn theorie en code 95 van de bus is nog geldig dus hoef alleen maar praktijk te doen. 2 a 3 lessen moet genoeg zijn volgens de rijscholen. Ben natuurlijk al gewend om met 12 en 18 meter op pad te zijn dus zo'n bakwagen voelt al als een dinkytoy. Alleen uitzwaai achter is ook wel makkelijk.

Alleen even opletten dat ik nu niet voor de vooras zit... maar dat komt nu soms ook voor met die optare busjes.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:25

Ik geloof alleen dat je voor code 95 alsnog een aantal lessen moet doen.
Tenminse dat was voor een omscholing in duitsland wel nodig.
De had C/E en wou dus D/E doen maar moest nog een aantal ivm code 95. En ook voor zijn thoerie nog een aantal uren.
Het was wel flink minder als wat ik moest maar alsnog

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:25

Ik heb moeten stoppen met de rijopleiding...
Wel een paar lessen gehad en dat ging echt super goed.

Uiteindelijk een bedrijf toegewezen via de opleiding, sollicitatie/kennismakingsgesprek gehad, leuk gesprek was het.
Ik zou in Zaandam komen te werken.

Echter betalen ze geen reiskostenvergoeding (ze zeggen dat transportbedrijven nooit reiskosten vergoed) en dan zou ik uitkomen op € 300,- in de maand wat ik zelf moet betalen aan reiskosten.
Plus daarbij nog het eerste jaar € 160 per maand aflossen aan van Buuren, en omdat ik meer zou gaan verdienen zou m'n huursubsidie natuurlijk ook lager worden of helemaal wegvallen.
Wat bij elkaar maakte dat ik minder overhoud per maand dan dat ik nu al doe, en nu zit ik op het laagste salaris wat ik kan krijgen...

Van Buuren heeft nog gekeken naar een ander bedrijf, maar er zat niets dichterbij en allemaal zonder reiskostenvergoeding.

Echt heel erg jammer, was er ook echt een beetje van verslagen.
Ik hoop nog steeds via een andere manier aan m'n rijbewijs te kunnen komen. Iemand zei tegen me dat Peter Appel ook rijopleidingen vergoedde. Dus misschien daar eens contact mee opnemen...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:31

Heb je wel berekend wat je qua spacen erbij krijgt?( hoe noem je dat op zn nederlands)
Ik heb ook benzine kosten van 150-200 per maand maar krijg via de belastingdienst aan t eind can t jaar weer daarvan wat terug

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:36

Cowboy55 schreef:
Belsje schreef:

Die gaan gewoon terug in "de werklozenhoop". België heeft een extreem goed vangnet en een CE rijbewijs halen is natuurlijk wel leuk.
Alleen zit er dus geen werkverplichting aan.

Laatst nog met een van de opleiders gesproken op 2 oud TANKCOMMANDANTEN uit Syrië na, had hij geen enkele die tewerkgesteld waren uit een bepaald jaar. Was wel niet evident om die mannen te leren dat een vrachtwagen geen tank is ;).

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:43

hagelslag schreef:
Heb je wel berekend wat je qua spacen erbij krijgt?( hoe noem je dat op zn nederlands)
Ik heb ook benzine kosten van 150-200 per maand maar krijg via de belastingdienst aan t eind can t jaar weer daarvan wat terug

Spacen? Die snap ik niet :))

Maar wellicht krijg ik het dan wel terug, maar dan zit ik alsnog met de maanden nu die ik vol moet gaan betalen. Dat ga ik niet trekken, ik kan geen jaar wachten tot ik een deel ervan terug krijg :n -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:04

Ehm jaa ik weet de nederlandse benaming niet..
Dat is extra geld wat de werkgever je betaald omdat je een aantal dagen/uren van thuis weg bent

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:35

Belsje schreef:
Cowboy55 schreef:

Die gaan gewoon terug in "de werklozenhoop". België heeft een extreem goed vangnet en een CE rijbewijs halen is natuurlijk wel leuk.
Alleen zit er dus geen werkverplichting aan.

Laatst nog met een van de opleiders gesproken op 2 oud TANKCOMMANDANTEN uit Syrië na, had hij geen enkele die tewerkgesteld waren uit een bepaald jaar. Was wel niet evident om die mannen te leren dat een vrachtwagen geen tank is ;).

Lekker geregeld in Belgie dan.....Ik heb zojuist namens onze organisatie bij het CBR het plan ingediend om zelf Rijoptimalisatie als Code95 cursus te mogen geven. En met 'zelf' bedoel ik niet ik zelf, maar als organisatie. We zijn als organisatie zelf een rijschool gestart om onze eigen chauffeurs op te leiden en (later) bij te scholen.....krappe arbeidsmarkt en zo.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:43

Hee hoe staat het met iedereen hier ervoor?
Ik heb een tijdje geen vrachtauto kunnen rijden ivm gebroken arm.
Als alles goed gaat kan ik 5 november weer rondcrossen *\o/* verheug me er al flink op

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 19:46

Wat vervelend voor je! Maar fijn dat je alweer bijna aan de gang mag!
Ik ben een andere opleiding gaan volgen, en rij zo nu en dan wel eens op de vrachtwagen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:10

Ah welke opleiding ben je gaan doen, en waarom? Omdat hetvtoch best zwaar is qua werktijden of het gewoon net niet dat was wat je echt leuk vond?

Jaaa ik ben echt zo blij als ik weer mag gas geven. Vrijdag met een collega meegereden en geoeffend of ik weer de slangen kan aankoppelen. Dat gaat opzich weer.
Dinsdag rij ik ook nog een dag mee en als dat ook goed gaat staat mij niks meer in de weg *\o/*

Ik werk officieel in 2 schichten, de ene week vroeg de andere week laat.
Dus met een gedeelte van de collega's heb ik niet veel te doen.
Ik heb bijna een half jaar alleen op de vrachtauto gereden dus kon altijd de vroege dienst draaien.
Nu zijn de collega's allemaal aan het vragen in welke dienst ik nu blijf. Of ik wel bij hun in de dienst blijf anders gaan ze mij missen _O-
Als we laden zien we elkaar vaak dus tsja...
Maar aangezien ik vlak voor mijn val een nieuwe collega op mn vrachtauto heb moet ik dus in 2 diensten rijden...

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:38

Vorige week heb ik eindelijk mijn CE gehaald!

Mijn C had ik in december 2017 gehaald, sindsdien ben ik 7 keer op geweest voor mijn CE. Door de examenstress werd het van kwaad tot erger. Lessen gingen goed, maar op examen deed ik de gekste dingen! Laten scharen, iedereen voorrang geven, alle theorie vergeten...

Uiteindelijk met behulp van therapie de faalangst aangepakt en toen ik daarna weer op moest lukte het wel!
Achteraf had ik er eerder hulp bij moeten zoeken, maar ik ben hoe dan ook echt super blij! En mijn baas en collega's natuurlijk ook *\o/*

Mijn eerste vrachtje van afgelopen dinsdag:

Afbeelding

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:35

Super nieuws
Was bij mij ook
Dus toen ook hulp gezocht en van de 1ste maal perfect door zonder 1 opmerking

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:42

Vraagje, ik moet maandag voor het eerst met een city trailer weg. Nu keek ik gisteravond even naar dat ding en zag ik geen aansluiting voor de ABS kabel. Kan het zijn dat die er niet opzit? Of zou ik niet goed gekeken hebben?

Normaal vraag ik zoiets aan mijn collega's, maar die val ik in het weekend liever niet lastig...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 00:15

Ik heb van de week met het ophalen van een oplegger te horen gekregen dat er altijd een ABS kabel aangesloten moet worden maar dat je ook zonder kan rijden, alleen dan doet de ABS het uiteraard niet.
Informatie heb ik van een verkoop/garagebedrijf voor vrachtwagens.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:34

Kun je gewoon zonder rijden hoor alleen idd geen abs functie dan.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:56

Bedankt voor de reacties. Ik kwam vanmorgen een collega tegen en die zei dat die trailer inderdaad geen abs heeft. Zijn precieze woorden waren "Dat ding is van voor de oorlog " hahaha!