Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:32

Wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind in een (mogelijke) partner, zijn humor en relativeringsvermogen. Mensen (m/v) die vol zijn van zichzelf en zichzelf en dat ook voortdurend laten blijken, zonder enige zelfrelativering ... boring. Vaak ontbreekt het deze mensen ook aan zelfreflectie.

Nog een vraagje. Ik ben weleens iemand tegengekomen die vooral relaties wilde met mensen van wie ze naar haar eigen idee 'iets kon leren'. Die wat konden bijdragen aan haar persoonlijke ontwikkeling. Dat vond ik wel een interessante invalshoek, maar het druist ook wel weer in tegen het voor mij belangrijke uitgangspunt van gelijkwaardigheid. Het irriteerde me zelfs een beetje, in die zin dat ik dacht 'maar je bent toch zelf verantwoordelijk voor je persoonlijke ontwikkeling?' Ging nl. om iemand die op vele gebieden meer dan genoeg in haar mars had. Wat denken jullie hiervan?

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:37

Ik geloof er heilig in dat je van iedere partner in het leven wel iets leert wat je meeneemt in het leven. :) Dat kan variëren van bepaalde kennis, een nieuwe hobby, een betere routine of een aanpassing in het eigen karakter die ten goede komt.

Daar ga ik dus ook niet specifiek naar zoeken. Zonder uitzondering heb ik van al mijn inmiddels ex-geliefden iets geleerd. :)

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:40

Palmera schreef:
Deoiridh schreef:
Vraag me af maralyn, als geld geen rol speelt, wat vind je dan van een man die nietvof heel weinig verdient waardoor jij hem als het ware zou moeten onderhouden?
Geen aanval, gewoon interesse.

Lieveli jullie hebben dat mooi voor elkaar dan!

Ze zegt heel duidelijk dat haar partner ook onafhankelijk moet zijn.


O lol inderdaad. }:0

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:48

maralyn schreef:
[

Vind het dus een... bijzondere reactie


Ik ben een bijzondere vrouw.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:49

Ik heb ook het idee dat je van iedereen die je in de leven tegenkomt wat leert. Maar dat als eis in een relatie. Nee die snap ik niet.

Voor mij is uiterlijk echt volstrekt onbelangrijk. Enige wat voor mij echt een probleem zou zijn is zwaar overgewicht. Als in obees. En bij voorkeur geen piercings brr. En niet roken en geen katten is een praktische eis. Zijn een van beiden aanwezig is mijn gezondheid aan gort. Haar geen haar, blond, donker, baard (kan er altijd af hihi) geen baard. Handicap of niet werk of niet. Als iemand zich maar op de een of andere manier nuttig maakt.

Ik heb nu voorlopig nog jaren mijn allimenatie en daarna wao aangevuld tot bijstandsnivo. Geen royaal inkomen maar overleefbaar. Betaal graag voor mezelf en desnoods voor een ander zolang het geen schulden zijn maar als iemand percee de weldoener wil uithangen zal ik na protest daar ook geen nee tegen zeggen vermoed ik.

Volstrekt onbelangrijk is uiterlijk of welstandsnivo dus als karakter maar goed is. De rest kan toch altijd nog veranderen. Voor bestwil van man geen al te groot watje omdat ik daar mogelijk volledig overheen wals. Wil ik iemand niet aandoen en heb geen behoefte aan de dominatrix uit te hangen. :+

Weet dat ik niet de meest bemiddelbare persoon ben, klein, breed, niet al te vrouwelijk en ook nog wat fysieke mankementen naast mijn adhd. Dus ja los van dat ik het type niet ben om perfectie te eisen (alleen maar saai hihi) wil en kan ik het ook niet eisen omdat ik zelf alles behalve perfect ben.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:52

Gezeik met mannen heb ik ook genoeg gehad.. allemaal vage types. Ik vond eerst iemand van 30 die met mij wilde daten te oud (ik ben 22). Maar onlangs kwam er ook een man van 40 aan die wel interesse in mij had.. Nou dat vond ik echt te ver gaan. Zeker gezien waar hij me van 'kent' de meeste mensen denken dat ik 17 ben.:+

Ik ben niet opzoek, maar een leuke vent zou wel leuk zijn :+

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:55

Palmera schreef:
Ik geloof er heilig in dat je van iedere partner in het leven wel iets leert wat je meeneemt in het leven. :) Dat kan variëren van bepaalde kennis, een nieuwe hobby, een betere routine of een aanpassing in het eigen karakter die ten goede komt.

Daar ga ik dus ook niet specifiek naar zoeken. Zonder uitzondering heb ik van al mijn inmiddels ex-geliefden iets geleerd. :)


Ohhh dit kan ik beamen! En de meeste van mijn expartners zijn fijne kennissen geworden. Nou heb ik niet zo'n sloot exen dus dat is wel makkelijk. Maar toch!

maralyn

Berichten: 10485
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:07

Deoiridh

Klopt, mn lief moet inderdaad onafhankelijk zijn.

Dat hij weinig verdient, prima.
Maar hij moet zichzelf wel kunnen onderhouden zonder aan mij te moeten hangen.
Tuurlijk zou ik in een later stadium mijn hebben en houden met hem delen.

Maar heb een relatie gehad van 6 jaar, waarbij ik afhankelijk was van mijn partner.
Dat wil ik nooit meer, en dat wil ik ook niet van mijn partner.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:08

Heerlijk topic dit!
Ik vroeg mij de laatste tijd hetzelfde af, wat doe ik verkeerd?

Ik ben al uit geweest met heel veel verschillende mensen. En ik weet wel dat uiterlijk uiteindelijk niet boeit (alhoewel ik stiekem een zwak heb voor krullen :P) maar op dating apps is t wel verdomd lastig om iets fatsoenlijks tegen te komen en niet op uiterlijk te selecteren. Alhoewel ik ook weleens op date ben geweest met jongens die heel aardig leken (en niet bijzonder knap waren) maar uiteindelijk echt niet aardig waren.

Veder vind ik wat HC zegt ook een goeie, kijk naar wat je zelf te bieden hebt.

Ik heb op dit moment een super druk leven en ik ben vooral bezig met mezelf (studie, werk, paard). Als ik iemand echt leuk vind dan maak ik wel tijd voor die persoon maar veel vaker dan 1x per week zit er niet echt in. Dus echt op zoek naar iets serieus lukt niet.
Woon ik ook nog eens in België en val ik absoluut niet op Belgen en de jongen die ik leuk vind woont in Noord-Holland en wil graag iemand daten uit dezelfde stad -O-
Allemaal vrij lastig dus. Maar niet gek dat ik niemand vind die t ziet zitten om een relatie of 'iets' aan te gaan met iemand die t zo druk heef.

Ik zeg ook altijd tegen mn vriendinnen 'je komt vanzelf iemand tegen als je het niet verwacht' en dat probeer ik mezelf ook telkens te zeggen, maar het is best lastig.
En het is ook onwijs fijn om iemand te hebben om dingen (momenten) mee te delen...

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:12

Nadat mijn relatie was verbroken heb ik me ook een tijdje suf gedate op tinder. Eigenlijk stuk voor stuk leuke dates met bijna allemaal redelijk fatsoenlijke mannen, maar toch niemand met wie het meer werd dan daten. Op een gegeven moment was ik er even klaar mee en vond ik mijn vrijgezelle leven meer dan prima. En daar was hij. De man die aan bijna geen enkele 'eis' op mijn lijstje voldeed: 27 jaar ouder, een centimeter kleiner dan ik, geel gestreepte sokken in sandalen kunnen prima volgens hem |( , veel lager opgeleid dan ik en ook nog eens een Oostenrijker, terwijl ik me had bedacht dat ik lekker in Nederland wil blijven wonen. En toch wil ik niemand anders meer en bedenk ik me elke dag hoe gek ik op hem ben. We zijn nu 1,5 jaar samen en in maart verhuis ik daar naartoe. Voor mij heeft stoppen met zoeken en mijn eisenlijstje loslaten dus geholpen :j
Er komt voor jou vast ook iemand die je gelukkig maakt :) .

Huertecilla

Berichten: 26888
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:40

HELder schreef:
mijn eisenlijstje loslaten dus geholpen :j


Het scheelt al een heel eind als je naast wat je te bieden hebt je prioriteiten op een rijtje hebt. Wat ECHT belangrijk is, en wat leuk zou zijn. Wat dat laatste betreft weet je niet wat je niet weet en hoe minder levenswijs, hoe meer je niet weet wat je niet weet.
Zo heb ik niet roken als KEIharde eis. Eigenlijk de enige.
Wat ik LEUK vind is ... heel flexibel want ik val op wie er door mooie ogen naar buiten kijkt. Oh en fris, lekker ruikt van haarzelf.
Voor de rest laat ik me door het leven graag verrassen *\%/*

De grote leidraad; er is geen }:0 zo bont of er is wel een vlekje aan.
Verder is verandering een zekerheid.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:57

Ik moet zeggen...

Hier op de bank :+

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:20

@Huertecilla: natuurlijk zijn er bepaalde punten waarop het wel moet klikken. Zo zou ik niet goed meer uit de voeten kunnen met iemand die niets wil ondernemen of die alleen over zichzelf praat. Dat zou op den duur gaan wringen. Maar een hoop dingen blijken gewoon toch niet zo belangrijk te zijn. Uiteindelijk omvat zo'n eisen-/wensenlijstje ook alleen die dingen die je kunt verwoorden, terwijl het gevoel dat je wel of niet bij iemand hebt en (zeer belangrijk!) of iemands geur je bevalt minstens zo belangrijk zijn. Alleen kunnen we dat niet goed onder woorden brengen.

Leuke boekentip is Het Slimme Onbewuste van Ap Dijksterhuis. Hierin worden allerlei experimenten beschreven waaruit globaal naar voren komt dat we de beste keuzes maken als we ergens niet eindeloos over nagedacht hebben en alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Dat gaat wellicht ook op voor een partnerkeuze ;)

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:31

Huertecilla schreef:
Het scheelt al een heel eind als je naast wat je te bieden hebt je prioriteiten op een rijtje hebt. Wat ECHT belangrijk is, en wat leuk zou zijn. Wat dat laatste betreft weet je niet wat je niet weet en hoe minder levenswijs, hoe meer je niet weet wat je niet weet.
Zo heb ik niet roken als KEIharde eis. Eigenlijk de enige.
Wat ik LEUK vind is ... heel flexibel want ik val op wie er door mooie ogen naar buiten kijkt. Oh en fris, lekker ruikt van haarzelf.
Voor de rest laat ik me door het leven graag verrassen *\%/*

De grote leidraad; er is geen }:0 zo bont of er is wel een vlekje aan.
Verder is verandering een zekerheid.


HC even serieus, wie ruikt er op deze wereld nu fris van zichzelf? Ruik jij fris van jezelf? Of moet iedereen gewoon elke dag even douchen? Bedoel je niet gewoon haar persoonlijke geurtje moet je bevallen? Want dat snap ik wel en is inderdaad belangrijk

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:39

Een eisenlijsje is natuurlijk normaal. Iedereen heeft die wel binnen zijn/haar eigen grenzen. 'Als hij maar lief is' is geen goede basis.

Ik ben bv een sportief mens. De buikige bankzitter valt voor mij af. Je mag best op de bank zitten. :+ Maar ik hou mijn lichaam in shape en kijk ook graag naar een lichaam in shape. Daarnaast: als we samen een dagje weggaan en er wordt bv een mooi park bezocht is het wel zo leuk als mijn partner geen moeite heeft om door te park te lopen met me. 'Ik wacht wel in de auto' is gewoon niet leuk.

Ik ben een groot hondenliefhebber dus een hondenhater past niet in mijn leven.

Ik heb regelmatig tijd en ruimte voor mezelf nodig. Dus ik wil geen claimer.

Maar: er zijn ook dingen die niet zwaar wegen. Ik lees graag een boek. Als de partner liever TV kijkt boeit dat niet.

Mijn Pavarotti liefde is geen verplichting. Ik accepteer andermans muzieksmaak ook gewoon.

Etc, etc.

Alles wat ik vraag bied ik ook terug: een prettig lichaam om naar te kijken, ik accepteer alles huisdieren en ik zit zeker niet bovenop mijn partner. Alles is bespreekbaar tot een open relatie aan toe. Ik zal niets verzwijgen, ook de pijnlijke zaken ben ik eerlijk over.

Vraag ik teveel? Nee, ik denk het niet. Bied ik veel? Ja, zeker weten. :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:50

corrina1994 schreef:
Woon ik ook nog eens in België en val ik absoluut niet op Belgen


Das idd een probleem ja :') Lekker naar NL verhuizen dus.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:34

Ailill schreef:
_Reneee schreef:
Ik heb ook heel veel te bieden hoor. Ze krijgen er heel veel voor terug :')
Net zo'n lijst als wat je zoekt?

:P


Heb in ieder geval geen rughaar!

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:42

FatCat schreef:
corrina1994 schreef:
Woon ik ook nog eens in België en val ik absoluut niet op Belgen


Das idd een probleem ja :') Lekker naar NL verhuizen dus.


Gaat helaas wat lastig xD ik woon nu net een jaar in Gent en moet nog 6 jaar studeren...

Huertecilla

Berichten: 26888
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:34

Zuchini schreef:
HC even serieus, wie ruikt er op deze wereld nu fris van zichzelf? Ruik jij fris van jezelf? Of moet iedereen gewoon elke dag even douchen? Bedoel je niet gewoon haar persoonlijke geurtje moet je bevallen? Want dat snap ik wel en is inderdaad belangrijk


´Lekker´ is inderdaad persoonlijk.

Echter; sommige mensen ruiken uitgesproken en sterk en sommigen minder... euhm... expressief.
Combineer dat met persoonlijke voorkeur en je krijgt enorme verschillen in perceptie van hoe iemand ruikt/smaakt.
Ik heb geluk; ruik blijkbaar niet sterk en wel ´makkelijk toegankelijk´; voor veel dames lekker fris.

Ja, wel elke dag douchen, hier zelfs meermaals/dag want bij 40+ in de schaduw zweet je de hele dag door zelfs als je niet veel doet.

Dus serieus, ja ik ruik lekker fris van mezelf en hou dat met douchen zo.

Persoonlijk, heel persoonlijk allemaal, doch voor mij is geur heelHEEL belangrijk. Dat gaat reflexmatig, direct via de hypothalamus, opwindend tot ditto afstotend.
Kortom; diepgang sprankelijkend uit mooie ogen, met chemische ondersteuning... OEFFF <3

@Belgen: Volgend weekeinde uitgenodigd voor een feestje door een Belgische. Lieve uitstraling uit mooie ogen en ze ruikt heerlijk. Uitermate charmant Belgisch accent ook nog :wow:

Hey Palmera, vanmorgen 2 uur stevig doortrappen hier in de bergen. Samen met zoon over de pas van Las Pedrizas gereden. Phew, 11%!!! En weer terug; dubbelphew.
Paar onverharde verbindingsstukjes, zelfs een rivier doorwaad met de fiets op de schouder. Op het pad naar de boerderij een ´pinch flat´ gereden -O-
Tja je moet wat afzien* ;) voor strak bruin.

* de toeristen hier geven fluks 1000 Euro per vakantieweek uit. We nemen onze dagelijkse leven _/-\o_
bepaald niet voor vanzelfsprekend aan.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:21

HC, ik wil absoluut niet de poten onder je stoelen vandaag zagen. Maar. Je komt nogal bijzonder over, voornamelijk je denkwijze. Ik begrijp je visie wel, verfrissend en anders dan ander (en, mijn optiek, dus goed).

Echter, denk eens logisch na: Het hele spel van verliefd worden gaat via de neus. Feromonen spelen hierbij een hele grote rol, daardoor 'bepaalt' een lichaam/geest of iemand anders lekker ruikt. Dus, iedereen waarmee je (fysiek) aantrekkingskracht hebt, al van mening zijn dat je lekker ruikt. Dus ja, al die dames vinden je lekker ruiken Het is echter niet zo dat, vanwege het feit dat jij lekker zou ruiken, je zo veel dames om je heen hebt.

Huertecilla

Berichten: 26888
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:10

Ailill schreef:
Dus, iedereen waarmee je (fysiek) aantrekkingskracht hebt, al van mening zijn dat je lekker ruikt. Dus ja, al die dames vinden je lekker ruiken Het is echter niet zo dat, vanwege het feit dat jij lekker zou ruiken, je zo veel dames om je heen hebt.


Kip en ei.

En ja, je hebt volledig gelijk; het is ook als een zelfvervullende profetie.

Net voor de ZEVENDE!!! keer onder een douche doorgelopen. Ok, incl. zweet afspoelen voor het zwemmen, drie keer chloorwater afspoelen en de laatste keer afkoelen/nat in de kleren stappen voor ditto.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:18

Huertecilla schreef:
Ailill schreef:
Dus, iedereen waarmee je (fysiek) aantrekkingskracht hebt, al van mening zijn dat je lekker ruikt. Dus ja, al die dames vinden je lekker ruiken Het is echter niet zo dat, vanwege het feit dat jij lekker zou ruiken, je zo veel dames om je heen hebt.


Kip en ei.

En ja, je hebt volledig gelijk; het is ook als een zelfvervullende profetie.

Net voor de ZEVENDE!!! keer onder een douche doorgelopen. Ok, incl. zweet afspoelen voor het zwemmen, drie keer chloorwater afspoelen en de laatste keer afkoelen/nat in de kleren stappen voor ditto.

Even serieus, waarom moeten wij weten hoevaak jij onder de douche staat? Al sta je er de hele dag, lekker interessant.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:20

Geur is voor mij ook belangrijk. Natuurlijke geur dan, parfum en after shave slaan vaak op mijn longen en geven nies en hoestbuien. Beperkte geuren gaan goed, Heb erg goede neus en kan misselijk worden van een lijflucht die me niet aanstaat. Lastig maar niks aan te doen, kan het ook niet sturen of zo.

Hc niet zweten een optie

Huertecilla

Berichten: 26888
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:46

karuna schreef:
Geur is voor mij ook belangrijk. Natuurlijke geur dan, parfum en after shave slaan vaak op mijn longen en geven nies en hoestbuien. Beperkte geuren gaan goed, Heb erg goede neus en kan misselijk worden van een lijflucht die me niet aanstaat. Lastig maar niks aan te doen, kan het ook niet sturen of zo.


Volgens de huidige stand van wetenschap zou geur (feromonen) een zeer nuttige rol spelen in partner selectie mbt immuunsysteem.
Het maskeren, veranderen, met parfum et al is net zoiets als cosmetische chirurgie; je krijgt genetisch NIET wat je ziet/ruikt.

Relatie sites via virtuele media zijn heel nuttig om contacten te leggen buiten je cirkel doch de infromatie is ... virtueel. Je kan alleen wat ´NIETen´ afvinken zoals ´rookt´ doch voor de rest weet je eigenlijk niets tot je de echte persoon in levende lijve voor je hebt, in de ogen kan kijken.
Het enige echte sociale medium is en blijft in levende lijve ontmoeten; praten, ruiken, zien en je hersens gebruiken bijvoorbeeld met betrekking tot potentieel misleidende presentatie. Dat kan gaan van een geleende auto tot extremen van het eerder genoemde.
Het allerlistigste echter ligt bij onszelf; dat de hersenen ´zien´ wat ze willen zien en negeren wat niet uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:08

Er zijn toch mannen die ondanks een verzorgd uiterlijk altijd wel een zurige geur om zich heen hebben. Ofwel door zweet, ofwel door iets anders maar dan nog. Het ruikt gewoon écht niet lekker, zelf al staan ze 6x/dag onder de douche.

Daar ren ik echt gillend voor weg hoor.