Leuk ook als de verliefdheid een keer over is, val je echt compleet in een zwart gat en heb je bijna geen hobby of vrienden meer over omdat je alles aan de kant hebt gezet... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leuk ook als de verliefdheid een keer over is, val je echt compleet in een zwart gat en heb je bijna geen hobby of vrienden meer over omdat je alles aan de kant hebt gezet... Memories schreef:Schrik er echt van hoeveel mensen er van het 'relatie boven alles' en 'partner eerst' zijn, en hoeveel tijd ze met hun partner willen bestedenLeuk ook als de verliefdheid een keer over is, val je echt compleet in een zwart gat en heb je bijna geen hobby of vrienden meer over omdat je alles aan de kant hebt gezet...
Snorlex schreef:Mavelle schreef:Vier keer in de week turnen vind ik ook geen hobby meer. En maar drie keer in de week naar je paard vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Daarnaast vraag ik me af of mensen wel doorhebben hoeveel je onbewust buiten stal om ook nog met je paard bezig bent. Maar goed, dat ben ik. Sinds ik die van mij verkocht heb heb ik zeeën van tijd over, heerlijk.
Oh? En dat bepaal jij voor een ander?
Als je paard volpension staat zie ik het probleem niet.
Moeilijk, dat lezen. Vicky_Belle schreef:Wow, bokt weer op zijn bokt. Probeer het ook eens van de andere kant te zien:
poging om te schrijven zoals hij het beleefd:
Hij werkt heel veel en zal dus ook daarom wel veel geld verdienen, de weinige tijd die hij heeft wil hij graag besteden bij de mensen die hij graag ziet. Hij denkt aan de volgende stap: kinderen (wat een duidelijk teken is dat hij vooruit denkt, positief dus) Net die ene mens waar hij een relatie mee heeft spendeert veel tijd en geld aan paarden. De reden dat ze tijd heeft is omdat haar man meer werkt, de reden dat ze het kan betalen (omdat ze weinig werkt en dus minder geld heeft) is omdat ze minder moet bijdragen in huis en huishouden. Dat vind ik dus ook krom. Hij werkt veel en als hij thuiskomt is zijn partner niet thuis want die zit bij haar paard. Alsook de vrije dagen die hij heeft. Hij wil kinderen en weet dat kinderen een ongelofelijke hap uit je tijd en geld zijn. Hij denkt misschien: hoe gaan we dat doen? Minder werken = minder geld, zijn partner werkt al weinig dus of hij zou haar volledig moeten gaan onderhouden zodat zij haar hobbie kan houden of de hobby moet minderen. In dat gedachtenpatroon kan ik hem volgen.
Hoe wij het doen in een zo goed als idem situatie, het enige verschil is dat er bij ons wel een kind is. Ik betaal evenveel aan huis en huishouden, let meer op het kind want man werkt meer en rij minder paard. Ik hoop het weer op te nemen als mijn kindje ouder is. Ik betaal dus ook mijn paarden 100% zelf.
Als TS doet wat bokt wil, namelijk dumpen, dan moet ze straks opzoek naar een woonst (kost geld) dus meer gaan werken (kost tijd). Ik denk dat er geen goede kant aan is.
bigone schreef:Vicky_Belle schreef:Wow, bokt weer op zijn bokt. Probeer het ook eens van de andere kant te zien:
Hij werkt heel veel en zal dus ook daarom wel veel geld verdienen, de weinige tijd die hij heeft wil hij graag besteden bij de mensen die hij graag ziet. Hij denkt aan de volgende stap: kinderen (wat een duidelijk teken is dat hij vooruit denkt, positief dus) Net die ene mens waar hij een relatie mee heeft spendeert veel tijd en geld aan paarden. De reden dat ze tijd heeft is omdat haar man meer werkt, de reden dat ze het kan betalen (omdat ze weinig werkt en dus minder geld heeft) is omdat ze minder moet bijdragen in huis en huishouden. Dat vind ik dus ook krom. Hij werkt veel en als hij thuiskomt is zijn partner niet thuis want die zit bij haar paard. Alsook de vrije dagen die hij heeft. Hij wil kinderen en weet dat kinderen een ongelofelijke hap uit je tijd en geld zijn. Hij denkt misschien: hoe gaan we dat doen? Minder werken = minder geld, zijn partner werkt al weinig dus of hij zou haar volledig moeten gaan onderhouden zodat zij haar hobbie kan houden of de hobby moet minderen. In dat gedachtenpatroon kan ik hem volgen.
Hoe wij het doen in een zo goed als idem situatie, het enige verschil is dat er bij ons wel een kind is. Ik betaal evenveel aan huis en huishouden, let meer op het kind want man werkt meer en rij minder paard. Ik hoop het weer op te nemen als mijn kindje ouder is. Ik betaal dus ook mijn paarden 100% zelf.
Als TS doet wat bokt wil, namelijk dumpen, dan moet ze straks opzoek naar een woonst (kost geld) dus meer gaan werken (kost tijd). Ik denk dat er geen goede kant aan is.
Dat vele geld verdienen is geen excuus, mijn hobby zijn de paarden. Kost klauwen en levert ook regelmatig klauwen op. Mijn man verdient een meer dan goed salaris maar zal nooit dit van invloed op het één of ander zijn. En ts heeft aangegeven dat zij drie dagen werkt, het complete huishouden doet, haar paarden zelf betaald en nog eens 40 % van de kosten van huishouden. En daarnaast ook nog eens meewerkt in hun eigen zaakje waarvan zij het meest doet en hij ook 50 % opstrijkt. En nog denkt meneer dat het niet klopt dat zij geen 50 % ipv van 40 betaald. Paarden eruit en dan kun je meer afdragen.
Mavelle schreef:fokfanaat schreef:Je moet natuurlijk de hele dag alleen maar aan je kerel denken
Dat moet ieder voor zich bepalen. Maar kun je stellen dat de vriend van TS zeurt? Nee, hij geeft gewoon aan wat hij nodig heeft. Aan TS om te bepalen wat zij belangrijker vind.
Anoniem schreef:Vicky_Belle schreef:Wow, bokt weer op zijn bokt. Probeer het ook eens van de andere kant te zien:
Ik vind je berichtje echt vol staan met vooroordelen...
Wie zegt dat ts minder aan het huishouden betaald? Misschien betaald ze gewoon evenveel en spendeert ze minder aan andere dingen en spaart ze dat geld voor haar hobby.
Wie zegt dat d'r vriend weinig tijd heeft? Volgens mij zegt ts zelf dat hij de hele avond op de bankt hangt en perse wilt dat zij daar steeds bij zit. Tijd zat lijkt mij als je elke avond languit kan, die tijd heb ik niet hoor.
(Plus, dat je überhaupt geen idee hebt hoeveel ts en hoeveel haar vriend verdient. Geen idee wat voor werk ze doen. Stel zij heeft een supersalaris en d'r vriend een "normaal" salaris zal het niet eens veel uit elkaar liggen)
En er staat nergens dat ts elke avond bij d'r paard is, sowieso twee avonden al niet. Waarom zou ze dan die andere 3 avonden perse elke avond thuis moeten zijn? Dat kan je toch afwisselen? Ene week 2 avondjes paard, andere week 1, gewoon een beetje op elkaar afstemmen.
Anoniem schreef:Of ik, want die dingen heb ik niet gelezen... Excuses dan.
Maar ik blijf erbij dat jullie gewoon moeten overleggen. Jij hoeft echt niet iedere vrije avond op de bank te zitten, maar iedere vrije avond 3 uur naar je paard is misschien ook wat teveel...
ik denk ook dat het ideale in het midden ligt. Meer naar het paard als vriendlief niet thuis is, en minder als hij het wel is. Even de agenda erbij in het begin van de week en plannen maar. Hier doen we het net zo (en ik heb ook een vriend die niets met paarden heeft, 3 paarden op een weiland, een kind en een fulltime job)Vicky_Belle schreef:Anoniem schreef:Of ik, want die dingen heb ik niet gelezen... Excuses dan.
Maar ik blijf erbij dat jullie gewoon moeten overleggen. Jij hoeft echt niet iedere vrije avond op de bank te zitten, maar iedere vrije avond 3 uur naar je paard is misschien ook wat teveel...
we zijn het eens hoorik denk ook dat het ideale in het midden ligt. Meer naar het paard als vriendlief niet thuis is, en minder als hij het wel is. Even de agenda erbij in het begin van de week en plannen maar. Hier doen we het net zo (en ik heb ook een vriend die niets met paarden heeft, 3 paarden op een weiland, een kind en een fulltime job)
Enkel op gebied van kinderen komt het slecht uit: eens je kinderen hebt heb je veel minder tijd dus daarin snap ik hem wel.
Mavelle schreef:Snorlex schreef:
Oh? En dat bepaal jij voor een ander?
Als je paard volpension staat zie ik het probleem niet.
Dat bepaal ik voor niemand. Daarom staat er ook "vind ik" en "maar dat ben ik"Moeilijk, dat lezen.

wellicht ook omdat ik minder fanatiek train. Dat besef ik mij natuurlijk ook wel. Maargoed; dat is een stukje gunnen & geven en nemen. anjali schreef:Inderdaad doen veel vriendjes moeilijk over je paard.Sommige vrouwen doen voor hun vriend dan hun paard weg,en dan gaat de relatie uit en hebben ze niets meer.Het beste is een relatie met een dierenvriend die zelf ook graag mee naar stal gaat.Helaas zijn die zeldzaam.
anjali schreef:Inderdaad doen veel vriendjes moeilijk over je paard.Sommige vrouwen doen voor hun vriend dan hun paard weg,en dan gaat de relatie uit en hebben ze niets meer.Het beste is een relatie met een dierenvriend die zelf ook graag mee naar stal gaat.Helaas zijn die zeldzaam.
Zolang hij me maar laat gaan wanneer ik wil gaan. janderegelaa schreef:Wijsje schreef:Wat ik hier mis in het verhaal is dat we het hier om een levend wezen hebben. Dat is een groot verschil met welke hobby of sport dan ook.
Heb je een dag geen zin om te fietscrossen dan laat je je fiets lekker een dagje staan.
Maar heb je een dag geen zin/tijd/chagrijnige vriend dan betekent dat dat je paard die dag alleen maar staat te staan op pension. Hij wordt dan wel gevoerd, buiten en binnen gezet maar niemand gaat er een borstel over halen, niet longeren of rijden, niet wandelen, niet even die extra aandacht die hij alleen van zijn eigen baasje krijgt.
Probeer dat eens uit te leggen aan je vriend!
Het is geen hond.
Die vriend heeft groot gelijk. Ik heb zelf paarden en een tijdje een vriendin gehad die ongeveer dezelfde tijd aan haar paard spendeerde als TS. Ik vroeg weleens; wat moet je er zolang? We konden nooit iets doen want het halve weekend zat ze bij haar paard. Daar was ik snel klaar mee. Relatie hoort op 1.

maar een paard is wel een goed excuus om te zeggen dat je geen tijd hebt omdat het op stal leuker is
en gelukkig ga ik ook met mensen om die zelf allemaal hobby's hebben en dat snappen. Of het nu een paard, fiets, auto, teamsport of wandelen of wat dan ook is.. Iedereen heeft zijn ontspanning nodig op zijn eigen manier. (en heel het weekend dag en nacht natuurlijk
want ja... Kom op zeg.. Het gaat om een paar uur per dag in het weekend... Mijn dagen hebben 24 uur..) janderegelaa schreef:In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.
.