Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:09

Schrik er echt van hoeveel mensen er van het 'relatie boven alles' en 'partner eerst' zijn, en hoeveel tijd ze met hun partner willen besteden := Leuk ook als de verliefdheid een keer over is, val je echt compleet in een zwart gat en heb je bijna geen hobby of vrienden meer over omdat je alles aan de kant hebt gezet...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:12

Memories schreef:
Schrik er echt van hoeveel mensen er van het 'relatie boven alles' en 'partner eerst' zijn, en hoeveel tijd ze met hun partner willen besteden := Leuk ook als de verliefdheid een keer over is, val je echt compleet in een zwart gat en heb je bijna geen hobby of vrienden meer over omdat je alles aan de kant hebt gezet...

Bij mij zou mijn hobby voor gaan. Maar dat heeft diepere redenen dan dat het gewoon een 'hobby' of ' passie' is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:14

Snorlex schreef:
Mavelle schreef:
Vier keer in de week turnen vind ik ook geen hobby meer. En maar drie keer in de week naar je paard vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Daarnaast vraag ik me af of mensen wel doorhebben hoeveel je onbewust buiten stal om ook nog met je paard bezig bent. Maar goed, dat ben ik. Sinds ik die van mij verkocht heb heb ik zeeën van tijd over, heerlijk.

Oh? En dat bepaal jij voor een ander? :')
Als je paard volpension staat zie ik het probleem niet.

Dat bepaal ik voor niemand. Daarom staat er ook "vind ik" en "maar dat ben ik" :) Moeilijk, dat lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:20

Vicky_Belle schreef:
Wow, bokt weer op zijn bokt. Probeer het ook eens van de andere kant te zien:
poging om te schrijven zoals hij het beleefd:

Hij werkt heel veel en zal dus ook daarom wel veel geld verdienen, de weinige tijd die hij heeft wil hij graag besteden bij de mensen die hij graag ziet. Hij denkt aan de volgende stap: kinderen (wat een duidelijk teken is dat hij vooruit denkt, positief dus) Net die ene mens waar hij een relatie mee heeft spendeert veel tijd en geld aan paarden. De reden dat ze tijd heeft is omdat haar man meer werkt, de reden dat ze het kan betalen (omdat ze weinig werkt en dus minder geld heeft) is omdat ze minder moet bijdragen in huis en huishouden. Dat vind ik dus ook krom. Hij werkt veel en als hij thuiskomt is zijn partner niet thuis want die zit bij haar paard. Alsook de vrije dagen die hij heeft. Hij wil kinderen en weet dat kinderen een ongelofelijke hap uit je tijd en geld zijn. Hij denkt misschien: hoe gaan we dat doen? Minder werken = minder geld, zijn partner werkt al weinig dus of hij zou haar volledig moeten gaan onderhouden zodat zij haar hobbie kan houden of de hobby moet minderen. In dat gedachtenpatroon kan ik hem volgen.

Hoe wij het doen in een zo goed als idem situatie, het enige verschil is dat er bij ons wel een kind is. Ik betaal evenveel aan huis en huishouden, let meer op het kind want man werkt meer en rij minder paard. Ik hoop het weer op te nemen als mijn kindje ouder is. Ik betaal dus ook mijn paarden 100% zelf.

Als TS doet wat bokt wil, namelijk dumpen, dan moet ze straks opzoek naar een woonst (kost geld) dus meer gaan werken (kost tijd). Ik denk dat er geen goede kant aan is.

Ik vind je berichtje echt vol staan met vooroordelen...
Wie zegt dat ts minder aan het huishouden betaald? Misschien betaald ze gewoon evenveel en spendeert ze minder aan andere dingen en spaart ze dat geld voor haar hobby.
Wie zegt dat d'r vriend weinig tijd heeft? Volgens mij zegt ts zelf dat hij de hele avond op de bankt hangt en perse wilt dat zij daar steeds bij zit. Tijd zat lijkt mij als je elke avond languit kan, die tijd heb ik niet hoor.
(Plus, dat je überhaupt geen idee hebt hoeveel ts en hoeveel haar vriend verdient. Geen idee wat voor werk ze doen. Stel zij heeft een supersalaris en d'r vriend een "normaal" salaris zal het niet eens veel uit elkaar liggen)

En er staat nergens dat ts elke avond bij d'r paard is, sowieso twee avonden al niet. Op de momenten dat het kan gaat ze zodra hij er geen last van heeft. Waarom zou ze dan die andere 3 avonden perse elke avond thuis moeten zijn? Dat kan je toch afwisselen? Ene week 2 avondjes paard, andere week 1, gewoon een beetje op elkaar afstemmen.

en ja ts, elke keer 2 tot 4 uur vind ik ook wel veel... Daar zouden jullie echt de middenweg in moeten vinden.
Die buitenrit lekker van het weekend houden, tenzij jullie is een dagje weg plannen. Want ook dat moet kunnen. En doordeweeks niet elke dag zo lang, gewoon 1 of 2 keer, net wat jullie afspreken.

Plus, als de een erg meer verdient dan de ander, is het als je het mij vraagt meer dan normaal dat hij/zij iets meer aan het huishouden betaald. Ongeacht wie welke hobby heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-17 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:21

bigone schreef:
Vicky_Belle schreef:

Hij werkt heel veel en zal dus ook daarom wel veel geld verdienen, de weinige tijd die hij heeft wil hij graag besteden bij de mensen die hij graag ziet. Hij denkt aan de volgende stap: kinderen (wat een duidelijk teken is dat hij vooruit denkt, positief dus) Net die ene mens waar hij een relatie mee heeft spendeert veel tijd en geld aan paarden. De reden dat ze tijd heeft is omdat haar man meer werkt, de reden dat ze het kan betalen (omdat ze weinig werkt en dus minder geld heeft) is omdat ze minder moet bijdragen in huis en huishouden. Dat vind ik dus ook krom. Hij werkt veel en als hij thuiskomt is zijn partner niet thuis want die zit bij haar paard. Alsook de vrije dagen die hij heeft. Hij wil kinderen en weet dat kinderen een ongelofelijke hap uit je tijd en geld zijn. Hij denkt misschien: hoe gaan we dat doen? Minder werken = minder geld, zijn partner werkt al weinig dus of hij zou haar volledig moeten gaan onderhouden zodat zij haar hobbie kan houden of de hobby moet minderen. In dat gedachtenpatroon kan ik hem volgen.

Hoe wij het doen in een zo goed als idem situatie, het enige verschil is dat er bij ons wel een kind is. Ik betaal evenveel aan huis en huishouden, let meer op het kind want man werkt meer en rij minder paard. Ik hoop het weer op te nemen als mijn kindje ouder is. Ik betaal dus ook mijn paarden 100% zelf.

Als TS doet wat bokt wil, namelijk dumpen, dan moet ze straks opzoek naar een woonst (kost geld) dus meer gaan werken (kost tijd). Ik denk dat er geen goede kant aan is.

Dat vele geld verdienen is geen excuus, mijn hobby zijn de paarden. Kost klauwen en levert ook regelmatig klauwen op. Mijn man verdient een meer dan goed salaris maar zal nooit dit van invloed op het één of ander zijn. En ts heeft aangegeven dat zij drie dagen werkt, het complete huishouden doet, haar paarden zelf betaald en nog eens 40 % van de kosten van huishouden. En daarnaast ook nog eens meewerkt in hun eigen zaakje waarvan zij het meest doet en hij ook 50 % opstrijkt. En nog denkt meneer dat het niet klopt dat zij geen 50 % ipv van 40 betaald. Paarden eruit en dan kun je meer afdragen.

Levert klauwen op? volgens mij is er enkel verlies aan puur financieel gezien. Waar lees jij dat zij het meeste werk doet in hun zaak?
Ik heb de indruk dat ze DANKZIJ hem haar paard(en) kan hebben EN de tijd ervoor. Zonder hem zou ze misschien wel de paarden kunnen houden maar minder tijd hebben. Of zelfs gewoon geen paard kunnen houden.

De meeste reacties hier zijn dumpen, maar dat vind ik erg onvolwassen. Hij kan evengoed zijn beklag doen maar zijn kant hoor je niet. Hier spreekt gewoon iemand die meer tijd bij de paarden wil omdat ze wedstrijden wil doen en een partner die kinderen wil dus dan is er sowieso minder tijd voor alles. Daar spant het schoentje. Het wordt dus kiezen, je kan ze niet allebei hebben. Daarom zeg ik ook: er is geen goede kant aan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:22

Mavelle schreef:
fokfanaat schreef:
Je moet natuurlijk de hele dag alleen maar aan je kerel denken

Dat moet ieder voor zich bepalen. Maar kun je stellen dat de vriend van TS zeurt? Nee, hij geeft gewoon aan wat hij nodig heeft. Aan TS om te bepalen wat zij belangrijker vind.

mwa; vriend van ts zeurt wel. TS geeft aan maar 4 keer per week te gaan. Ik ga er dus vanuit dat haar paard in volpension staat. Enige wat ts in principe hoeft te doen is dr paard van het land halen, poetsen en rijden....en daarna de naverzorging en weer lekker het land op. Zo intensief is dat al niet,
Daarnaast van die 4 keer heeft dr vriend van 2 keer al geen last, want die zijn op haar vrije dagen als dr vriend naar zn werk is. Welgeteld maakt hij dus maar 2 dagen mee dat ts naar dr paard gaat.
Goed, je zou kunnen zeggen dat ts de concessie kan doen door zaterdags in de ochtend te gaan ipv middag; je hele zaterdag is tenslotte toch wel weg als je s'middags pas gaat.

Verder geeft ts aan dat dr vriend ook niet wil dat ze 1 van die 2 keren op een doordeweekse dag gooit ipv in het weekend omdat ze dan s'avonds moet en dr vriend wil dat ze dan bij hem op de bank zit.
TS geeft sowieso al toe dat dr vriend sowieso eigenlijk liever ziet dat als hij thuis is, zij ook thuis is.
Maar zelf vertrekt hij wel doordeweeks een avond naar vrienden waar hij de hele avond zit, dus waarom zou ts niet s'avonds naar dr paard kunnen dan? bv op de avond dat hij naar zn vrienden is voor een avondje bank of kroeg hangen (whatever hij met zn vrienden doet zeg maar).

Toen ze net met elkaar hadden reed ts ook al endurance dus hij had kunnen weten hoeveel intensiever dat is kwa tijd voor training. Bovendien rijd ts maar 6 wedstrijden per jaar...seizoen is notabene ook maar een gedeelte ban het jaar. Oke tenzij je internationaal rijd en dan met name ook in het Midden Oosten, want dan kun je idd jaarrond wedstrijden rijden. Maar dat lijkt me duidelijk niet het geval bij ts; dus die start van mrt tot en met oktober en dan 6 keer in die periode. Ik weet niet, maar daar blijven dus nog heel veel weekenden over per jaar om samen wat te doen.
Beetje fanatieke dressuurruiter rijd ieder weekend een wedstrijd jaarrond en ja, dan ben je idd niet de hele dag onder de pannen, maar dan nog; ieder weekend is er sowieso al 1 dag weg voor wat betreft gezellig met zn 2en wat doen.

Ik vind in ieder geval wel dat de vriend van ts zeurt...al ben ik het er mee eens dat de zaterdag weg is eigenlijk, maar dat is simpel op te lossen door de training naar de ochtend te verplaatsen. Of op een doordeweekse avond, maar dat wil ts dr vriend al niet.
Persoonlijk vind ik dat ts dr vriend haar ontzettend claimt en krijg eerlijk gezegd zelf al de kriebels van wat ts allemaal tot nu toe heeft verteld in dit topic; ik zou gillend gek worden in elk geval. Alsof ts niet haar eigen ding mag hebben...

Maar 2 keer in de week naar je eigen paard gaan is te zot voor woorden om voor te stellen; dan kan je net zo goed 2 keer in de week een manegepaard huren voor een buitenritje en is toch duidelijk dat ts dat niet wil.

Een aantal in dit topic maken de paardenhobby heel wat intensiever over komen dan nodig is bij een paard in volpension.

Paard op een gehuurd landje met schuilstal en dus alles zelf moeten doen is een ander verhaal ja; dat is tijd en arbeidsintensief, maar een paard in volpension hoeft echt niet al je vrije tijd te kosten.

edit; vergeet ik nog helemaal het volgende mee te nemen waarom ts dr vriend zeurt; hij wil ook nog eens nergens heen, dus dan moet ts maar net zoals hem heel saai al dr vrije tijd thuis op de bank doorbrengen. Als het nu nog was dat hij allerlei dingen wil ondernemen met zn 2en, maar dat is ook nog niet eens het geval. Dus waarom moet ts dan zoveel thuis zijn dan? Dat is toch gewoon claimen?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-07-17 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:25

Anoniem schreef:
Vicky_Belle schreef:

Ik vind je berichtje echt vol staan met vooroordelen...
Wie zegt dat ts minder aan het huishouden betaald? Misschien betaald ze gewoon evenveel en spendeert ze minder aan andere dingen en spaart ze dat geld voor haar hobby.
Wie zegt dat d'r vriend weinig tijd heeft? Volgens mij zegt ts zelf dat hij de hele avond op de bankt hangt en perse wilt dat zij daar steeds bij zit. Tijd zat lijkt mij als je elke avond languit kan, die tijd heb ik niet hoor.
(Plus, dat je überhaupt geen idee hebt hoeveel ts en hoeveel haar vriend verdient. Geen idee wat voor werk ze doen. Stel zij heeft een supersalaris en d'r vriend een "normaal" salaris zal het niet eens veel uit elkaar liggen)

En er staat nergens dat ts elke avond bij d'r paard is, sowieso twee avonden al niet. Waarom zou ze dan die andere 3 avonden perse elke avond thuis moeten zijn? Dat kan je toch afwisselen? Ene week 2 avondjes paard, andere week 1, gewoon een beetje op elkaar afstemmen.

dit zegt ts, staat in 1 van haar reacties. Dus ik ben op haar feiten afgegaan. Ik zeg ook niet dat ze elke avond naar haar paard gaat, maar wel op de dagen dat ze vrij is. Dat staat ook in 1 van haar reacties, ofwel interpreteer ik het verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:26

Of ik, want die dingen heb ik niet gelezen... Excuses dan.

Maar ik blijf erbij dat jullie gewoon moeten overleggen. Jij hoeft echt niet iedere vrije avond op de bank te zitten, maar iedere vrije avond 3 uur naar je paard is misschien ook wat teveel...

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:27

Ik besef me dat ik echt een topvent heb, een lot uit de loterij....

Mijn man heeft mij leren kennen met een paard. Ik heb een hele tijd niet fijn in mn vel gezeten en het paardrijden ging gewoon niet meer. Naar lang wikken en wegen heb ik mn paard verkocht, eigen keuze.
Ik heb een maand of 3 geen paard gehad, hij was degen die tegen me zei: word het geen tijd dat jij gewoon weer een paard koopt? Ik was niet gezellig thuis... Jij en paard zijn een zei hij elke x. Jij en geen paard is geen jij....

We zijn samen op zoek gegaan naar een ander paard. Dit is echt een onderdeel van ons gezin. Hij hoort er gewoon bij. We werken alle bij 100% onregelmatig in de zorg. We hebben een gezins kalender hangen en daar schrijf ik mn weekplanning op mbt tot mn paard. We bespreken dat elke week. Ik pas me aan aan hem, door bijv smorgens al om 8u te gaan rijden, dan blijft hij langer liggen. Of hij gaat mee en dan nemen we de hond ook mee. Ik rij even een uurtje, hij helpt me met de stal en het opruimen en gaan daarna lekker wandelen met de hond in het bos. Of hij wandelt met de hond en ik ga rijden of hij wandelt met de hond en ik wandel met paard mee.

Mijn man is echt een grote dierenvriend, alle paarden kan hij zo pakken uit het land terwijl wij er soms 15min achter aan lopen. Hij heeft ook altijd wat lekkers bij zich en knuffelt elk paard op stal. Hij verzint gewoon nicknames voor de paarden en dan moet ik vragen welke hij dan bedoelt hahaha

Ik denk dat het bespreken van de week al heel veel voordeel kan opleveren. Soms hebben wij ook weken dat we mekaar tegen komen in bed zeg maar maar we laten mekaar in elkaars waarde. Ik ben nu ook alleen omdat hij met een vriend naar een museum is wat ik niks vind. Soms moet ik ook iets doen wat hij fantastisch vind en ik helemaal niks. Maar geven en nemen is denk ik de regel hiervoor......

Succes

Anoniem

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:28

Ik ga mijn vriend vanavond ook even een dikke zoen geven en een hele grote knuffel, want ook ik besef dat weer even...

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:30

Anoniem schreef:

Maar ik blijf erbij dat jullie gewoon moeten overleggen. Jij hoeft echt niet iedere vrije avond op de bank te zitten, maar iedere vrije avond 3 uur naar je paard is misschien ook wat teveel...

we zijn het eens hoor ;-) ik denk ook dat het ideale in het midden ligt. Meer naar het paard als vriendlief niet thuis is, en minder als hij het wel is. Even de agenda erbij in het begin van de week en plannen maar. Hier doen we het net zo (en ik heb ook een vriend die niets met paarden heeft, 3 paarden op een weiland, een kind en een fulltime job)

Enkel op gebied van kinderen komt het slecht uit: eens je kinderen hebt heb je veel minder tijd dus daarin snap ik hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:31

Vicky_Belle schreef:
Anoniem schreef:

we zijn het eens hoor ;-) ik denk ook dat het ideale in het midden ligt. Meer naar het paard als vriendlief niet thuis is, en minder als hij het wel is. Even de agenda erbij in het begin van de week en plannen maar. Hier doen we het net zo (en ik heb ook een vriend die niets met paarden heeft, 3 paarden op een weiland, een kind en een fulltime job)

Enkel op gebied van kinderen komt het slecht uit: eens je kinderen hebt heb je veel minder tijd dus daarin snap ik hem wel.

Ja we zijn het zeker eens wat dat betreft! Een relatie is geven en nemen, van beide kanten :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:41

Oké, ik vind dit topic nu pas. Geen >300 reacties bijgelezen. Wel gezien dat sommigen hier een heel duidelijke mening over hebben. Nou, die heb ik dus niet. Wij kunnen hier niet bepalen of jij voor man of paard moet kiezen, of dat je een compromis moet zoeken, of welk compromis. Wij kunnen niet bepalen wat belangrijker voor je is.

Eén ding maak ik wel op uit je verhaal. Als het klopt wat je schrijft, zit je vriend niet alleen in zijn maag met jouw hobby, maar is hij echt jaloers op je paard! Als hij, zonder reden, aanneemt dat jij geen kinderen met hem wilt vanwege je paard, dan ziet hij dat paard als een serieuze concurrent. Jij zou geen kinderen met hem willen omdat dat de amoureuze band met je paard schaadt, zoiets? 8)7

Jouw vriend is niet de baas over je en kan je welke hobby dan ook niet verbieden. Stel, dat jullie straks toch kinderen nemen en jouw wedstrijden zitten de gezamenlijke opvoeding in de weg, dan heeft hij misschien recht van spreken. Maar als hij alleen maar dat paard niet moet, dan is dat 100% zijn probleem.

Overigens had ik het in jouw plaats gewoon uitgemaakt. Maar wat ik al zeg: wij zijn jou niet. Ik kan best tegen alleen zijn, anderen kunnen daar veel minder goed tegen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:42

Mavelle schreef:
Snorlex schreef:

Oh? En dat bepaal jij voor een ander? :')
Als je paard volpension staat zie ik het probleem niet.

Dat bepaal ik voor niemand. Daarom staat er ook "vind ik" en "maar dat ben ik" :) Moeilijk, dat lezen.

Heel moeilijk. Maar ik vind het zo zwart-wit. Want waarom zou het niet kunnen vraag ik mij af? :)

Ik was "vroeger" bijna iedere dag op stal te vinden. Fanatiek trainen. Wedstrijden.

Rijd nu geen wedstrijden meer en train 2 of 3 keer per week. Paard staat in volpension en komt iedere dag wel "in handen". Volgens mij heeft paard echt nergens last van hoor :Y)

Overigens: de paardenhobby is wat mij betreft een zeer makkelijk te plannen hobby. Ik werk fulltime en kerel werkt meer dan fulltime. Als hij langer doorwerkt ga ik rijden. Of ik ga lekker op zondagochtend omdat hij graag uitslaapt. Dus in onze relatie geen issues :n wellicht ook omdat ik minder fanatiek train. Dat besef ik mij natuurlijk ook wel. Maargoed; dat is een stukje gunnen & geven en nemen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-07-17 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:10

Mijn vorige vriend was niet anti-paard, maar stond ook niet bepaald te springen om mee te gaan. Vond het ook dat ik te veel uitgaf aan mijn hobby, ik zat te veel naar paardenspullen te kijken e.d. Daar is het door verschillende omstandigheden mee uit gegaan.
Huidige vriend support mij volledig in mijn hobby/sport en gaat ook supergraag mee. Hij heeft er dan wel geen verstand van, maar toch gaat hij elke keer weer mee als hij kan.
Ik merk zelf dat ik daar ook een stuk enthousiaster en gemotiveerder door word om door te gaan. Ik vind dat je in een relatie het beste in elkaar omhoog moet halen, in plaats van de ander omlaag te halen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:39

Inderdaad doen veel vriendjes moeilijk over je paard.Sommige vrouwen doen voor hun vriend dan hun paard weg,en dan gaat de relatie uit en hebben ze niets meer.Het beste is een relatie met een dierenvriend die zelf ook graag mee naar stal gaat.Helaas zijn die zeldzaam.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:55

Ik heb duidelijk altijd tegen mezelf gezegd. Als mijn partner mijn liefde voor paarden niet accepteert dan is het tot ziens. Paarden hebben in het verleden zo veel voor mij betekend en nog steeds betekend. Ik zou echt niet zonder kunnen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:57

anjali schreef:
Inderdaad doen veel vriendjes moeilijk over je paard.Sommige vrouwen doen voor hun vriend dan hun paard weg,en dan gaat de relatie uit en hebben ze niets meer.Het beste is een relatie met een dierenvriend die zelf ook graag mee naar stal gaat.Helaas zijn die zeldzaam.

Mwah, mijn vriend hoeft niet perse mee hoor. Af en toe een keertje is wel leuk, zodat ik kan laten zien wat ik doe. Maar verder is het mijn ding en dat vind ik helemaal prima.
Je hoeft elkaars hobby niet leuk te vinden, als je het maar leuk vindt voor de ander en hem/haar het gunt. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:07

anjali schreef:

Nee hoor, manlief hoeft echt niet mee naar de paarden, als hij de verhalen moe is moet ie dat gewoon zeggen. Dat weet ie ook. :D Zolang hij me maar laat gaan wanneer ik wil gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:26

fokfanaat schreef:
janderegelaa schreef:
4 uurtjes. Elke zaterdag en zondag weer en er komen nu ook endurance wedstrijden bij.

Hou je nog zeker 10 uur over op de dag.

Niet als ze zoals ze zegt op het midden van de dag naar haar paard gaat. Dan kun je niet een dagje weg.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:27

janderegelaa schreef:
Wijsje schreef:
Wat ik hier mis in het verhaal is dat we het hier om een levend wezen hebben. Dat is een groot verschil met welke hobby of sport dan ook.
Heb je een dag geen zin om te fietscrossen dan laat je je fiets lekker een dagje staan.
Maar heb je een dag geen zin/tijd/chagrijnige vriend dan betekent dat dat je paard die dag alleen maar staat te staan op pension. Hij wordt dan wel gevoerd, buiten en binnen gezet maar niemand gaat er een borstel over halen, niet longeren of rijden, niet wandelen, niet even die extra aandacht die hij alleen van zijn eigen baasje krijgt.
Probeer dat eens uit te leggen aan je vriend!

Het is geen hond.

Die vriend heeft groot gelijk. Ik heb zelf paarden en een tijdje een vriendin gehad die ongeveer dezelfde tijd aan haar paard spendeerde als TS. Ik vroeg weleens; wat moet je er zolang? We konden nooit iets doen want het halve weekend zat ze bij haar paard. Daar was ik snel klaar mee. Relatie hoort op 1.

Tenenkrimmend dit. Je zet jezelf op 1, niet een relatie.

En ja een paard kost tijd. Mijn fiets even want ik hou van dagtochten maken. Als iemand daar problemen mee heeft, dan past ie niet in mijn leven, dus zou ik er ook geen relatie mee willen. Ik heb mijn hobby's omdat ik er gelukkig van word en ik dat zonder hobby's niet zou zijn. Mag mijn vriend nog zo geweldig zijn... Ik heb dat gewoon nodig, mijn eigen dingetjes. En dan liever qualitytime en leuke dingen plannen dan met een of andere gestresst feeks opgescheept zitten, lijkt mij ;)

Dat je nooit iets samen doet ligt aan tijdmanagement en prioriteiten stellen. Dus mjah... Als je tijd wilt maken voor iemand kan dat altijd ;) maar een paard is wel een goed excuus om te zeggen dat je geen tijd hebt omdat het op stal leuker is ;) en gelukkig ga ik ook met mensen om die zelf allemaal hobby's hebben en dat snappen. Of het nu een paard, fiets, auto, teamsport of wandelen of wat dan ook is.. Iedereen heeft zijn ontspanning nodig op zijn eigen manier. (en heel het weekend dag en nacht natuurlijk ;) want ja... Kom op zeg.. Het gaat om een paar uur per dag in het weekend... Mijn dagen hebben 24 uur..)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:40

In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:45

Er zijn ook nog wel andere redenen waarom je er beter mee kunt stoppen. Als je elkaar niet de ruime kunt geven bijvoorbeeld

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:45

Als je relatie je hobby verbiedt, kun je ook beter stoppen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:55

janderegelaa schreef:
In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.

Zou dit dan de reden zijn waarom ik het gros van mijn gesettelde vriendinnen nooit meer zie? :roll: .

Balans is denk ik het toverwoord. En soms kan het gewoon zo zijn dat twee dingen die jou allebei gelukkig maken gewoon niet samen gaan. En ja dat is verdrietig en dan is het een keuze maken. Ik zou niet snel iets helemaal opgeven wat jou als individu echt gelukkig maakt, of het nou paardrijden of puzzelen is. Maar hoe groot en belangrijk die passie is, dat is voor iedereen anders.