Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:13

Tutti_Frutti schreef:
Ik woon overigens in Kopenhagen wat echt een ontzettend jonge en modieuze stad is. Kijk echt mijn ogen uit hier (ook qua mannelijk schoon *D) en moet echt op mijn handen zitten om niet mijn geld in alle geweldige Deense kledingzaken over de bank te smijten... Elke keer als ik weer even in Nederland realiseer ik mij weer dat we toch een slecht(er) gekleed volk zijn :=

Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind het vreselijk. Zoveel donkere kleding, vaak ook nog vormeloos. Ik kan dus echt niets vinden in de winkels hier, en koop mijn kleding dan ook vaak nog in Nederland. :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:17

Lieshorses schreef:
Die schoentjes!!! _O- _O- :r

Sorry voor mijn overdreven reactie, Maar waarom bestaat dat uberhaupt? :')

Schijnt heel fijn te zijn! Je hebt ze ook als hardloopschoen en ik moet zeggen dat het me op zo'n moment ook weinig uit zou maken dat ze te vreselijk voor woorden zijn. In sportkleding met een bezwete kop ben je sowieso al niet zo charmant.

Ik kwam vandaag nog een modeblunder tegen; het keykord! Die waren vroeger echt super hip. Als je die geen om je nek had hangen in de klas was je echt een loser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:18

germie schreef:
Iedereenheeft een eigen smaak. Dus eigenlijk zijn er nooit blunders.

Ik heb mijn droogpak voor duiken in het roze laten maken. Heel gewaagd, maar je hebt tegenwoordig alles in het roze. Anderen roze mondstukken, automaten en slangen en vinnen enmaskers. Ik heb allerlei kleuren aan slangen, zwart masker, gele automaten en nudus een zwart met roze droogpak en roze stiksels. Het leuke is dat ik een mannenlengte heb en omdat ik allerlei kleuren heb maakthethet mooi af. Niemand heeft het pak zoals ik. Op maat gemaakt.

Qua rijjasje met gouden bies was ik de eerste. Op maat laten maken in thailand. Vol trots gedragen. Vele positieve opmerkingen en ineens had iedereen gouden biesjes. Zuiver scheerwol, donkerblauw, 2 splitjes achter. Heb het jasje nog steeds.
Als ik ooit weer start laat ik een soort frack maken denk ik. Ook weer zelf getekend en ontworpen. Mits te betalen natuurlijk. En ik moet net weer in chiangmai moeten zijn.

Er wordt ook nergens gezegd dat dat niet mag of niet goed is. Ik duik zelf in zwart/rood, van vinnen tot masker en krijg daar ook complimenten over terwijl ik rood oerlelijk vind :+ Waarom ik die keuze heb gemaakt, tja, stond me beter dan blauw.

germie

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:24

Mij staat roze mooi, terwijlhet niet mijn kleur is. Maar juist omdat ik DIR duik en hetdaar altijd zwart was ben ik met kleuren begonnen.
Normaal heb je of 2 zwarte automaten, of zwart met een gele octopus. Het bleek dat gele automaten goedkoper waren dan zwarte terwijl het echt 100% dezelfde waren, alleen gele cover ipv zwart. Dus heb ik gezegd dan 2 gele. En toen was ik bij ap in de fabriek en hadden ze een prototype felrozeslangen. Of ik die wilde. Doe maar. Oerlelijk zodat het juist mooi wordt.
En van daaruit ook maar kleurige automaatslangen en sinds kort dat droogpak. 3 jaar geleden durfde ikhet nog niet. Dus rood met zwart. Best spijt gehad. En nu was het tijd voor een extra pak dus gewoon gedaan. Echt mooi geworden vind ik.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:37

@ Amyll, blijkbaar onderzoek naar gedaan. Maar kan de bron verder nergens vinden:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/57196/D ... st-gekleed

De spacelegging kende ik nog niet :D
Waar koop je die eigenlijk?

Waar je trouwens dé top van smaakloos geklede mannen kan bekijken: Een modeltreinenbeurs :))

Vale spijkerbroeken zonder vorm opgetrokken tot aan middel. Daarop een 6 in een dozijn geruit blouse met korte mouwen en als klapper op de vuurpijl jezussandalen met sokken. En ooh ja, scheren kennen velen daar niet...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:40

laetitia schreef:
@ Amyll, blijkbaar onderzoek naar gedaan. Maar kan de bron verder nergens vinden:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/57196/D ... st-gekleed

Waar je trouwens dé top van smaakloos geklede mannen kan bekijken: Een modeltreinenbeurs :))

Vale spijkerbroeken zonder vorm opgetrokken tot aan middel. Daarop een 6 in een dozijn geruit blouse met korte mouwen en als klapper op de vuurpijl jezussandalen met sokken. En ooh ja, scheren kennen velen daar niet...

Vergeet de vaal gewassen simpele t-shirts niet :')
Dit idee, het liefst in het zwart, groen of wit

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lau op 08-06-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:43

laetitia schreef:

Online :D Je kan echt de gekste printjes tegenwoordig, zeemeermin-schubben-legging is ook een populaire op het moment :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:45

Ik zag ook space tshirts op aliexpress. Helaas te klein, andershad ik een shirt met de melkweg besteld ( andere space dus).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:51

Haha Lau inderdaad <3 .

Ik vind die leggings een beetje in de categorie "housebroek jaren 80" vallen. Die waren ook erg kleurrijk en druk bedrukt :j

Afbeelding

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:55

Telpeva schreef:
Ik ken een man die zo af en toe compleet, maar dan echt compleet in één tint rood gekleed gaat. Schoenen dezelfde kleur rood, sokken, broek, overhemd, trui, bril, hoedje... ik heb hem ook wel eens gevraagd of het nog een betekenis had oid maar het antwoord was echt 'neehoor ik vind het gewoon mooi'
Zegmaar zoiets, maar dan echt ALLES in dezelfde tint
http://couturezilla.com/wp-content/uplo ... rsan-9.jpg

Lillian__ schreef:
Rijkleren voor het net, blazer, beige broek met kniestukken en van die rubber 'rijlaarzen' met ST erop

Die herken ik niet wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Maat xl van de Sting komt misschien overeen met kledingmaat 42 ofzo, grote maten ga je er niet vinden

Die man fungeert als stoplicht.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:14

Roquen schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Ik woon overigens in Kopenhagen wat echt een ontzettend jonge en modieuze stad is. Kijk echt mijn ogen uit hier (ook qua mannelijk schoon *D) en moet echt op mijn handen zitten om niet mijn geld in alle geweldige Deense kledingzaken over de bank te smijten... Elke keer als ik weer even in Nederland realiseer ik mij weer dat we toch een slecht(er) gekleed volk zijn :=

Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind het vreselijk. Zoveel donkere kleding, vaak ook nog vormeloos. Ik kan dus echt niets vinden in de winkels hier, en koop mijn kleding dan ook vaak nog in Nederland. :Y)

Daarin ben ik het helemaal met je eens hoor! Inderdaad veelte veel zwart, grijs, donkerblauw en heeeeeel misschien een tintje legergroen :')
Maar vind desondanks wel dat met er over het algemeen beter gekleed uit zien. Zie hier aanzienlijk minder dames die badslippers als normale schoenen dragen, leggings als broek, vuilniszak-bontkraag jassen en ga zo maar door. En heb het idee dat mensen gemiddeld hier ook gewoon meer geld te besteden hebben aan kleding en er dus ook beter verzorgt uitzien.
Mijn eigen shoprondes zijn daarentegen beperkt tot de Rode Kruis winkels en de tweedehandsmarktjes (die er hier godzijdank in overvloed zijn :D)!
Ik wordt aan de andere kant zelf vaak genoeg bestempelt als hipster dus waarschijnlijk pas ik er misschien ook gewoon lekker tussen hier ;)!

@Telpeva: Dat soort excentrieke figuren vind ik juist altijd geweldig om te zien! Zo loopt er een jongen op mijn faculteit rond die elke dag gekleed gaat als een figurant uit Downton Abbey, kan ik echt van genieten!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:20

De nieuwste libelle vol bloemetjesjurken. Echt vreselijk. Lol

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:26

@kopenhagen verhaal: ik ben er nooit geweest dus geen idee hoe die mensen er precies uitzien, maar donkere kleuren en mooie, eenvoudige snit zien er vaak juist stijlvol uit. Niks mis met iets donker in mijn ogen.

@germie, er is natuurlijk wel nog een verschil tussen smaak en modeblunder. Bloemetjesjurken vind ik ook niet mooi, maar het kan wel goed staan bij sommige mensen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:28

laetitia schreef:
Nikass schreef:
Is dat niet ook een beetje de "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" cultuur?

Dat is ook zo, vooral niet boven het maaiveld uitsteken en daar heb ik best aan moeten wennen.
Maar je kan er daarnaast best leuk en verzorgd bijlopen vind ik. Een beetje je best doen om er VROUWELIJK uit te zien in plaats van als een halve man in slobbershirt, spijkerbroek en pittig kort kapsel.

Laatst hadden we een 35-jarig huwelijksfeest van mijn schoonouders, ik wilde een mooi jurkje aan doen. Uiteindelijk niet gedaan, ik was er blij om aangezien ik zwaar overdressed zou zijn in het gezelschap.

Ik bedacht me nog een modeblunder: https://www.missetam.nl/jas-padded-kora ... uct/88940/

Je wordt er mee doodgegooid hier in de omgeving. Maar ik vind het zo oncharmant!

Omg ja, de zo beruchte "slaapzakjasjes" volgens mijn vader. *\o/*

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:29

Nee, ik HEB geen witte legging aan, dit is gewoon de kleur van mijn benen. Ik vind de mode in de winkels de laatste tijd wat saai. Of leuk voor iemand anders waarbij die fletse kleuren wel leuk staan. Tuurlijk zien sommige dingen er gewoon echt niet uit. Aan de andere kant vind ik het toch leuk als iemand zich (bedoeld of onbedoeld) zich soms net even anders kleed dan de 'norm'. Of ik het mooi vind is dan een tweede.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:31

Ik vind die jassen wel grappig. Heb ze zelf niet omdat ze vaak niet winddicht en waterdicht zijn, dan liever een watersportjas. Maar ik vind ze echt niet lelijk.

Bloemetjesjurken zijn altijd lelijk, echt bij iedereen. Daar is niets aan.

En zo zie je weer hoe mensen verschillen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:42

Sjolvir, ik doe met je mee, ik draag ook gerust klompen als ik met de hond wandel, en ik draag ze ook gerust naar de supermarkt :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:49

Kinke schreef:
Sjolvir, ik doe met je mee, ik draag ook gerust klompen als ik met de hond wandel, en ik draag ze ook gerust naar de supermarkt :D

En dat vind ik echt niet storend, maar stinkende rijkleding. Bah.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:51

Of op stal komen in je jurkje.. Daar bedenken dat je schoentjes, sandaaltjes of slippertjes niet echt paardveilig zijn en daar dan kaplaarzen onder aan trekken of iets anders van degelijk schoeisel dat je daar dan tegen komt....
Staat echt heel elegant kan ik je zeggen, zeker in combi met mijn signaal witte benen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:56

Sjolvir schreef:
Of op stal komen in je jurkje.. Daar bedenken dat je schoentjes, sandaaltjes of slippertjes niet echt paardveilig zijn en daar dan kaplaarzen onder aan trekken of iets anders van degelijk schoeisel dat je daar dan tegen komt....
Staat echt heel elegant kan ik je zeggen, zeker in combi met mijn signaal witte benen.

Dat is geen blunder, maar gewoon grappig. En ik ken er ook die dat doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:03

germie schreef:
Sjolvir schreef:

Dat is geen blunder, maar gewoon grappig. En ik ken er ook die dat doen.

Ken er ook bij mij op stal die dan als nog met naaldhakken paard aan de hand meenemen, ehh, corrective, waarvan paard dan aan de hand meeneemt de persoon op naaldhakken.
Die blijft altijd leuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:07

Ach, zo liep ik afgelopen weekend per ongeluk zonder er bij na te denken met 2 jaarlingen in de hand en op slippers. Aan elke kant van me 1. Toen ik ze tussen 2 weides inhad bedacht ik me dat even laarzen aantrekken handiger was geweest, maar ik kwam aanzetten en er werd direct gevraagd, zet je de enters even in die wei? Oh ja hoor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:16

Nee, je moet deze keer zien, dit is dan echt hilarisch, rest van stal ligt dan gierend van het lachen op de grond. Aangezien paard dan in draf langs komt met mens op naaldhakken wapperend aan einde van halstertouwtje... Geloof me... dan pies je echt in je broek van het lachen is net een cartoon!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:20

Sjolvir schreef:
Nee, je moet deze keer zien, dit is dan echt hilarisch, rest van stal ligt dan gierend van het lachen op de grond. Aangezien paard dan in draf langs komt met mens op naaldhakken wapperend aan einde van halstertouwtje... Geloof me... dan pies je echt in je broek van het lachen is net een cartoon!!

Zo een hadden wij ook op stal :') was erg grappig.
Al ben ik ook wel eens op naaldhakken naar stal geweest. Alleen hing niet achter mijn paard aan hij liep braaf naast mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:21

Ik ga altijd zwemmen met de pony's. Dan loop ik ook op slippers en waterschoentjes. Want no way dat ik na het zwemmen nog in schoenen kom. Dat zit vreselijk met al dat zand. :')
Nou ken ik die pony's al 9 jaar en hebben ze respect voor je. :P