Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:15

Naar aanleiding van dit topic toch eens verder gaan kijken, want mijn lekkerste sandalen beginnen na bijna 20 jaar uit elkaar te vallen. En na een voetblessure toch eens gekeken bij Teva's en andere genoemde merken.

Inmiddels heb ik slippers van Teva, (wandel)sandalen van Teva en een paar 'nette' sandalen van Tamaris staan. Alles past en zit goed, en ja, ze lopen allemaal heerlijk.... Heb in jaren niet zulke lekkere sandalen/slippers aan m'n voeten gehad. Dat voorspelt een heerlijke zomer *\o/*
Dus iedereen bedankt voor de tips :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:43

Siamsmeesje schreef:
Naar aanleiding van dit topic toch eens verder gaan kijken, want mijn lekkerste sandalen beginnen na bijna 20 jaar uit elkaar te vallen. En na een voetblessure toch eens gekeken bij Teva's en andere genoemde merken.

Inmiddels heb ik slippers van Teva, (wandel)sandalen van Teva en een paar 'nette' sandalen van Tamaris staan. Alles past en zit goed, en ja, ze lopen allemaal heerlijk.... Heb in jaren niet zulke lekkere sandalen/slippers aan m'n voeten gehad. Dat voorspelt een heerlijke zomer *\o/*
Dus iedereen bedankt voor de tips :j

Zo jij bent goed geslaagd! *\o/*
Welke zijn het geworden?

Ik ben nog steeds verslaafd aan mijn leren teva's van 10 jaar oud waar ik vorige zomer het voetbed van versleten heb. Die zijn zonder driehoekje bij de enkel. Helaas hebben ze niks wat er op lijkt.

Anoniem

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:19

Hoe vallen Teva qua maat eigenlijk?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:25

Mijn ervaring is wel verschillend.
De leren van dit topic en de Terra-float Nova en Livia normaal (te wijd voor mij), kayenta smaller (voor mij perfect, vorig jaar gekocht als vervanger van mijn 10 jaar oude teva's).
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 02-06-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:26

Teva tirra en olowahu, en van Tamaris heb ik helaas geen modelnaam. Maar ik vermoed dat het al minstens een ouder model is, want op de site van Tamaris kom ik hem al niet meer tegen :')

Maar ik ben gelukkig niet zo modegevoelig, dus ook een ouder model wat ik leuk vind kan ik heel blij mee zijn. Nu al de hele dag m'n olowahu's aan, en niks geen last +:)+

De teva's die ik gisteren binnen kreeg passen goed, ik heb maat 37. Alleen rekenen ze bij de slippers blijkbaar op smalle voeten met lange tenen. Nu zijn mijn voeten altijd wel smal geweest, maar in deze zou iets smaller ook nog makkelijk kunnen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:40

Sinds dit topic zie ik op m'n werk echt hordes mensen voorbij komen op Teva's en andere merken die hier genoemd worden. En sommige modellen zijn in het echt inderdaad minder lomp dan op foto's.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:43

Je kan ook super soepele "barefoot" sandalen op maat laten maken, helemaal naar je eigen voetvorm via http://www.thedrifterleather.com, die hebben ook hele leuke modelletjes en dan is de pasvorm pas echt perfect want ze snijden de zool uit langs de omlijning die je zelf van je voet maakt en doormailt +:)+

Verschillende modellen, zolen, materialen en kleuren kan je helemaal zelf kiezen en samenstellen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:45

Zitten best leuke dingen tussen, maar alweer met van die dunne zooltjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:46

Ja daar zijn het barefoot sandalen voor, dan voel je de grond tenminste goed en kan je voet gewoon doen waar die voor bedoeld is :)

Maar ze hebben verschillende opties:

Citaat:
SOLES: The soles featured on our shoes follow the barefoot style philosophy. Wearing the shoes you will feel your feet free to move and bend. Some of our designs feature leather soles and combined rubber parts while some feature full Vibram soles with piping.
The full Vibram soles are hand-cut out of Vibram rubber sheets (of 6 or 4 mm thickness) that cover the whole sole of the shoes. A piping around the shoe is required and therefore they have a wide look.
Leather soles with rubber parts allow the shoes to be folded and can be easily stored into a dust-bag when you are on the go. As they are mostly made out of leather, they are more suitable for warmer days and dry surfaces. Our shoe designs, featuring this type of soles has a narrower look.

INSOLES: The insoles are made out of 1mm thickness soft cushion and a layer of thin leather. They don't feature any arch support. We can also add 0.5 cm hidden heel cushion for a slight heel elevation by your request.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:44

Vind het idee van de barefoot wel heel leuk! Gek genoeg voelt voor mij echt op blote voeten lopen altijd minder plat dan lopen op heel platte schoenen 8)7

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:35

Ik was ook op zoek naar sandalen/ slippers waar je bij wijs van spreken de hele dag op kan lopen, maar die niet zo lomp/ lelijk zijn. Verschillende winkels gehad maar ik kon niks vinden, ik wilde trouwens ook nog dat ze van binnen dat suède achtige hebben, zodat ze niet glad worden van binnen. Uiteindelijk ben ik heel goed geslaagd op de markt met 2! Paar voor 20,- per paar :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:59

Pferdchen schreef:
Vind het idee van de barefoot wel heel leuk! Gek genoeg voelt voor mij echt op blote voeten lopen altijd minder plat dan lopen op heel platte schoenen 8)7

Omdat je blote voet normaal kan afwikkelen zoals dat bedoeld is. Op platte sandalen heeft een voet daar meer moeite mee omdat hij als het ware 'in de weg' gezeten wordt door dat platte zooltje. De afwikkeling verloopt, normaal gesproken dan, via het gewricht van je grote teen. Blootsvoets kan die buigen en afwikkelen, met zo'n 'platte plaat' er onder wordt dat wat lastiger. Daarnaast heeft je voet zijn eigen schokdempende systemen, een platte (en dunne) zool zonder enige demping zal ook hier weer in de weg zitten. Je voet is er ook niet op gemaakt om op volledig platte zolen te lopen, ideaal is eigenlijk een hakje of hoogteverschil in de zool van zo'n 1 tot 3 cm

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:01

Santigo_ schreef:
Pferdchen schreef:

Omdat je blote voet normaal kan afwikkelen zoals dat bedoeld is. Op platte sandalen heeft een voet daar meer moeite mee omdat hij als het ware 'in de weg' gezeten wordt door dat platte zooltje. De afwikkeling verloopt, normaal gesproken dan, via het gewricht van je grote teen. Blootsvoets kan die buigen en afwikkelen, met zo'n 'platte plaat' er onder wordt dat wat lastiger. Daarnaast heeft je voet zijn eigen schokdempende systemen, een platte (en dunne) zool zonder enige demping zal ook hier weer in de weg zitten. Je voet is er ook niet op gemaakt om op volledig platte zolen te lopen, ideaal is eigenlijk een hakje of hoogteverschil in de zool van zo'n 1 tot 3 cm

Dankjewel voor de uitleg! Nu snap ik het!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:18

Ideaal is geen hakje, maar op blote voeten :P

Maarja omdat dat niet overal even veilig loopt, dan maar een super soepel (alle kanten op) en dun zooltje er onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:24

Voor mij werkt een simpel dun zooltje niet.
En zo te lezen voor de meesten niet.
Ik heb bijvoorbeeld ooit eens inlegzolen aangemeten gekregen omdat ik een wat doorgezakte voet heb.
Een goed voetbed is dan echt wel belangrijk als je lang wandelt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:38

Hoe dunner hoe beter en blootvoets is het beste. Ook voor doorgezakte voeten, hielsporen enz.
Maar mensen kunnen het niet meer omdat ze het niet gewend zijn. Ik geef ook eerlijk toe dat blootvoets mij echt pijn doet. Maar ik vind het wel heerlijk om dat even te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:42

Thuis loop ik eigenlijk altijd op blote voeten en als t kan in de tuin ook

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:25

Je hoort toch wel vaak dat mensen met allerhande voetproblemen die alle zooi van inlegzooltjes en speciale schoenen aan de kant gooien en gewoon heel minimalistisch barefoot gaan lopen, op die manier van hun klachten af komen.

Het is logisch dat je daar een gewenningsperiode bij kan hebben, als je altijd met een hakje onder je voet hebt gelopen dan moet er het 1 en ander opgerekt worden om weer normaal te kunnen lopen.

Maar ik moet zeggen, ik heb nu een maand of 2 sneakers van The Drifter Leather, die zijn dus super soepel en kan je moeiteloos alle kanten op bewegen. Zero drop zool dus helemaal vlak zonder verhoging onder je hiel, waardoor je minder geneigd bent om op je hiel te landen (wat vaak klachten geeft) en ik loop veel makkelijker, veel minder last van heupen en onderrug +:)+

En ik merk ook dat ik geen andere schoenen meer aan wil, pak altijd die!

Onder hardlopers wordt het minimalistisch / barefoot lopen ook steeds populairder, dat doen ze schijnbaar ook echt met slippers enzo :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:49

Ik heb gisteren die ecco's gepast en ze zaten heel lekker, maar of ze waren te wijd of ze waren te kort :(. Lijkt of de wat chiquere sandalen nooit verstelbaar zijn voor smalle voeten en een lage wreef. Waar shoppen jullie voor smalle voeten?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:37

pmarena schreef:
Je hoort toch wel vaak dat mensen met allerhande voetproblemen die alle zooi van inlegzooltjes en speciale schoenen aan de kant gooien en gewoon heel minimalistisch barefoot gaan lopen, op die manier van hun klachten af komen.

Het is logisch dat je daar een gewenningsperiode bij kan hebben, als je altijd met een hakje onder je voet hebt gelopen dan moet er het 1 en ander opgerekt worden om weer normaal te kunnen lopen.

Maar ik moet zeggen, ik heb nu een maand of 2 sneakers van The Drifter Leather, die zijn dus super soepel en kan je moeiteloos alle kanten op bewegen. Zero drop zool dus helemaal vlak zonder verhoging onder je hiel, waardoor je minder geneigd bent om op je hiel te landen (wat vaak klachten geeft) en ik loop veel makkelijker, veel minder last van heupen en onderrug +:)+

En ik merk ook dat ik geen andere schoenen meer aan wil, pak altijd die!

Onder hardlopers wordt het minimalistisch / barefoot lopen ook steeds populairder, dat doen ze schijnbaar ook echt met slippers enzo :P

Over het barefoot lopen was laatst een stuk op editie nl. Het is zeker niet voor iedereen geschikt en juist mensen met voetproblemen kunnen meer baat hebben bij een zool met goede demping. Ik loop zelf ook hard en een goede demping is voor mijn voeten wel belangrijk.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:01

Ik heb net bij Sportsworld even drie paar Ipanema's ingeslagen. 70% korting!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:10

Ipanema's zijn echt top, ik heb ook zilveren waar ik zo veel plezier van heb! Ik kan er uren op lopen.
Maar ik vind ze wel voor het strand, ik draag ze niet " gewoon " zeg maar.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:23

Ooo ik draag ze zo vaak ik kan. Vind ze zo heerlijk lopen!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:42

Ik moet ook opzoek naar leuke en fijne sandaaltjes. Naast dat ze een goede zool moeten hebben wordt het ook nog een uitdaging omdat ik super snel blaren heb op mijn hakken. Ook op m'n wreef en evt tussen m'n tenen.

Birckenstocks heb ik gehad, hiervan kreeg ik op mijn wreef blaren met warm weer.

Iemand tips?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:32

Varekaj, die Franse touwsandalen zijn schitterend ! Daar ga ik toch eens een paar van proberen vast te krijgen.

Ik zweer zelf bij Teva voor "goede" sandalen, maar echt mooi vind ik ze nou toch niet. Nu ja, zal me worst wezen als ik op citytrip 20 km door de stad wil lopen, dan gaan ze echt wel aan onder een jurkje. :D