Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:32

Anoniem schreef:
Och, stelletjes gaan uit elkaar maar onderschat ook de 'geweldige' vriendschappen die ineens ophouden niet.

Is het fraai om niet even met vriendin x te babbelen? Nee, dat verdient geen schoonheidsprijs. Maar een fiets verplaatsen, iemand voor vuil uitmaken en foto's verspreiden en spullen uit het raam mikken, zo belachelijk boos kan mijn dreumes zich niet eens gedragen.

Heeft TS op hem zitten azen terwijl X en Y nog samen waren? Ik geloof het niet toch? Daarbij was de vriendschap toch al niet geweldig aangezien ze hiervoor ook al 2 jaar niet met elkaar omgingen geloof ik.

Maar het is een jaar geleden, come on. Gedraag je naar je leeftijd in plaats van een puberale peuter. Iedereen is/was vrijgezel. Zit niks getrouwds bij en niks van eigendom bij. Als je na een jaar nog zo heftig erop reageert, moet je denk ik als eerst even naar jezelf kijken en bedenken of je er zelf niet toevallig gevoelens voor koesterde.

En voor het geval iemand het nodig vind om te insinueren dat ik geen waardevolle vriendschappen heb; die heb ik goddank wel, no worries. Met volwassen mensen, die dit soort debiele acties als spullen uit het raam niet flikken.

Ik had er zonder spijt nog een emmer koud water achteraan gegooid.. en dat meen ik serieus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:33

Celiien schreef:
Anoniem schreef:
Och, stelletjes gaan uit elkaar maar onderschat ook de 'geweldige' vriendschappen die ineens ophouden niet.

Is het fraai om niet even met vriendin x te babbelen? Nee, dat verdient geen schoonheidsprijs. Maar een fiets verplaatsen, iemand voor vuil uitmaken en foto's verspreiden en spullen uit het raam mikken, zo belachelijk boos kan mijn dreumes zich niet eens gedragen.

Heeft TS op hem zitten azen terwijl X en Y nog samen waren? Ik geloof het niet toch? Daarbij was de vriendschap toch al niet geweldig aangezien ze hiervoor ook al 2 jaar niet met elkaar omgingen geloof ik.

Maar het is een jaar geleden, come on. Gedraag je naar je leeftijd in plaats van een puberale peuter. Iedereen is/was vrijgezel. Zit niks getrouwds bij en niks van eigendom bij. Als je na een jaar nog zo heftig erop reageert, moet je denk ik als eerst even naar jezelf kijken en bedenken of je er zelf niet toevallig gevoelens voor koesterde.

En voor het geval iemand het nodig vind om te insinueren dat ik geen waardevolle vriendschappen heb; die heb ik goddank wel, no worries. Met volwassen mensen, die dit soort debiele acties als spullen uit het raam niet flikken.

Ik had er zonder spijt nog een emmer koud water achteraan gegooid.. en dat meen ik serieus.

Als iemand zo reageert zoals jij zou doen vraag ik me serieus af of je niet een probleem hebt met de verwerking van situaties in je leven en of je daar niet aan moet gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:34

Vanillia schreef:
SVRL schreef:
Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. ... Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.

Zo te horen heb jij sowieso geen waardevolle vriendschappen := Mijn beste vriendin en ik zijn al meer dan 15 jaar met elkaar bevriend, dat zet ik niet op het spel voor een man.
Een echte vriendin brengt een vriendin niet in zo'n pijnlijke situatie, die houdt gewoon afstand omdat het een ex is.

Ik zou ook kunnen zeggen dat jij nog nooit hopeloos verliefd geweest bent. Jij kent mij niet, ik jou niet, zeer laag bij de grond van jou om dan zomaar een oordeel over mijn leven te vellen. En nee, ik geloof niet in blijvende vriendschap, gewoon omdat het leven veranderlijk is. De ene gaat naar het buitenland, weer anderen zetten hun gezin op de eerste plaats en zo groeien mensen uit mekaar. Dus ja, ik vind vriendschap onbelangrijk tov de liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:35

Celiieen, dan vind ik dat een behoorlijk onvolwassen actie. What has been, has been.

Vind je het niet voldoende om iemand zwart te maken, foto's te verspreiden, fiets te verstoppen en iemands telefoon meenemen zonder diens medeweten?

Sjeuses, ik dacht dat ik wat problemen had m'n hormonen in bedwang te houden maar ik val dus reuze mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:35

Vriendschap onbelangrijk... ben blij dat ik dat soort vriendinnen niet heb.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:36

Prima, maar ik zou me serieus afvragen waar t vertrouwen is gebleven dat je geeft aan een vriendin.. en dan zo bedankt te worden..Wellicht impulsief, maar ik vind t echt zo not done.
Maar goed dat geeft iets aan over mijn moraal kompas :)

Foto's verspreiden? Nou sorry, maar ik zou er ook een foto van maken en mn andere vrienden mededelen dat ik er niet meer zou willen spreken. fiets verstoppen/telefoon meenemen nee dat zou ik ook niet doen. Maar ze kwam no way mijn huis ooit weer in.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:37

SVRL schreef:
Ik zou ook kunnen zeggen dat jij nog nooit hopeloos verliefd geweest bent. Jij kent mij niet, ik jou niet, zeer laag bij de grond van jou om dan zomaar een oordeel over mijn leven te vellen. En nee, ik geloof niet in blijvende vriendschap, gewoon omdat het leven veranderlijk is. De ene gaat naar het buitenland, weer anderen zetten hun gezin op de eerste plaats en zo groeien mensen uit mekaar. Dus ja, ik vind vriendschap onbelangrijk tov de liefde.

Ik ben zeker wel hopeloos verliefd geweest; en dat is ook precies de reden dat ik het onbeschoft zou vinden als 1 van mijn vriendinnen er met een ex vandoor gaat.
Mijn vriendschappen hebben geen houdbaarheidsdatum en hebben tot nu toe allemaal het komen en gaan van relaties, kinderen, samenwonen etc. overleefd. Een vriendschap aangaan met het idee dat het niet blijvend is is als een relatie aangaan met het idee dat het toch wel over gaat; niet echt een succes formule.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:38

Goof schreef:
Celiien schreef:

Als iemand zo reageert zoals jij zou doen vraag ik me serieus af of je niet een probleem hebt met de verwerking van situaties in je leven en of je daar niet aan moet gaan werken.

Gadverdamme Goof, wat is dat nou weer voor een naar en gemeen antwoord?

Celiien

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:39

Ach, als men hun eigen morale kompas niet meer kan verantwoorden, gaat men op de man spelen. Prima hoor :j Ik kan mezelf in ieder geval recht in mijn ogen aankijken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:40

Ik denk dat het per situatie er aan ligt of het wel of niet kan om met een ex wat te doen. Denk niet dat je op papier kan zetten of het wel of niet kan. Er zijn mensen die het niet vinden kunnen maar er zijn ook mensen die het niet erg vinden. Denk dus dat wanneer een vriendin er geen moeite mee heeft, dit ook niet zoveel uitmaakt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:41

_Dominique schreef:
Goof schreef:

Tja, nare acties gaan gepaard met nare reacties. :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:42

Resistance schreef:
_Dominique schreef:

Volgens mij mag jij mij dan maar even gaan vertellen waar ik een nare reactie op de man heb neergezet. Ik ben heel benieuwd.

tengeltje11

maar komaan!
die relatie is 1 !!!!! jaar voorbij!

je kan toch niet blijven hangen in het verleden?

is een ex jouw eigendom voor de rest van je leven ofzo?
hij heeft recht op een nieuwe liefde
je vriendinnen ook

wat is dan het probleem als zij het bij elkaar zouden vinden?

ik blijf zoiets niet snappen eigenlijk

mensen die daar zo'n probleem mee hebben,kijken beter eens in eigen boezem,zoiets is niet normaal,die relatie zou al lang ergen moeten liggen rusten.
als zoiets na een jaar nog zo gevoelig ligt,dan ligt het probleem vooral bij jezelf denk ik....

Anoniem

sureido schreef:
Vriendschap onbelangrijk... ben blij dat ik dat soort vriendinnen niet heb.

Tegenover de liefde is vriendschap zeker en vast onbelangrijk, zeker als een vriend(in) denkt dat ze jou de liefde voor een man kan ontzeggen. Ik hoef zulke mensen niet in mijn leven en dump zulke onechte vrienden, zo'n mensen ben je beter kwijt als rijk. Ik omring me alleen met mensen die anderen hun geluk gunnen en er vrede mee hebben dat de liefde voor mijn partner altijd voorrang heeft. Heb er zelf dan ook geen probleem mee dat de mensen waar ik mee optrek voorrang geven aan hun partner en hun gezin en onze kameraadschap niet op de eerste plaats komt.

Goof

Niks gemeen. Als je na een jaar je nog zo vast klampt aan je ex dat je in staat bent zo te reageren heb je duidelijk je zaken nog niet verwerkt. En dan raad ik je aan daar hulp bij te zoeken want zulke reacties vind ik verre van gezond en normaal.
Verwerk het en ga door met je leven in plaats van wraak te willen nemen.

bruintje123

Toch heeft goof wel een punt.
Net als de vriendin van de ts na een jaar nog zoveel moeite er mee hebben is toch een teken dat er iets niet helemaal fijn verloopt met verwerking van situaties.

Celiien

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:44

't zou mij absoluut niet gaan om de vastklamping van de ex, maar om het verraad van een vriendin.. twee verschillende dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:44

Tja, dat is dan jouw 'moraal kompas' of is dat dan meer de onkunde met omgaan met teleurstellingen?

Je kan ook te ver gaan en met dat hele rijtje en dan daar nog een emmer water overheen willen gooien, vind ik te asociaal voor woorden.

Iemand 'moet' van je ex afblijven, maar daarentegen wordt het wel acceptabel gevonden om telefoons mee te nemen, fietsen te verplaatsen en iemand te voorzien van een emmer koud water.

Dát morale kompas ontbreekt er bij mij gelukkig dan, en bij m'n vriendinnen ook.

Maar goed we gunnen elkaar ook het licht in elkaars ogen en als je gelukkig wordt van m'n ex, ga je gang.

Heb vroeger ook zo'n vriendin gehad, ik mocht niet eens praten met haar crush. Zij pislink, vriendschap heeft ze verbroken en zij heeft niks gekregen met d'r crush en ik heb die knul nooit met een vinger aangeraakt. Over 'wat de vriendschap waard is'.. dat gaat 2 kanten op.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:45

De een verwerkt het na een dag, de ander na heel wat maanden. Wist niet dat er een tijdslimiet op zat. :+

Kinke

Ik snap er werkelijk niks van. Al die meiden hier die zeggen dat je van de ex van je vriendinnen af moet blijven etc. Stel dat 1 van jouw vriendinnen iets met een ex van jou van bijvoorbeeld 5 jaar geleden wil beginnen, totally in love, perfecte match etc. En als ze dan de behoefte zou voelen om jou om 'toestemming' te vragen, dan zouden jullie zeggen dat je niet akkoord gaat? Er is helemaal geen gevoel meer voor die gozer, maar ja, chicks before dicks en dat soort gedoe?

Anoniem

Celiien schreef:
Resistance schreef:

Volgens mij mag jij mij dan maar even gaan vertellen waar ik een nare reactie op de man heb neergezet. Ik ben heel benieuwd.

Jij hebt geen nare reactie neergezet, maar de acties waar je over spreekt vallen onder het eerste zinsgedeelte. Begrijpend lezen is kennelijk ook een kunst.

Anoniem

Celiien schreef:
't zou mij absoluut niet gaan om de vastklamping van de ex, maar om het verraad van een vriendin.. twee verschillende dingen.

Na een jaar (!!) moet je je toch wel even achter de oren krabben of je niet gewoon een stok zocht om mee te slaan.

Anoniem

Vanillia schreef:
SVRL schreef:

Ik ben zeker wel hopeloos verliefd geweest; en dat is ook precies de reden dat ik het onbeschoft zou vinden als 1 van mijn vriendinnen er met een ex vandoor gaat.
Mijn vriendschappen hebben geen houdbaarheidsdatum en hebben tot nu toe allemaal het komen en gaan van relaties, kinderen, samenwonen etc. overleefd. Een vriendschap aangaan met het idee dat het niet blijvend is is als een relatie aangaan met het idee dat het toch wel over gaat; niet echt een succes formule.

Heb je ook niet in de hand hoor. Heb nu een steengoede band met iemand die niet in mijn leven zal blijven. Persoon in kwestie wil naar het buitenland, een beetje te ver weg om mekaar te blijven zien. Maar zo lang het duurt, is het gewoon fijn om mekaar te kennen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:46

Celiien schreef:

waarom zou zoiets verraad zijn?

omdat jij bv toevallig een relatie had,'ooit' met jongen x,dan is het verraad als je vriendin daar toevallig verleifd op wordt?

heel gekke beredenering,behoorlijk egoistisch ook.

een ex gun je vaak gewoon het beste,een vriendin ook.
ik zou enkel blij zijn als een ex(waar ik nog een goeie band mee zou hebben) en een vriendin,het geluk bij elkaar vinden.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:46

Goof schreef:
Niks gemeen. Als je na een jaar je nog zo vast klampt aan je ex dat je in staat bent zo te reageren heb je duidelijk je zaken nog niet verwerkt. En dan raad ik je aan daar hulp bij te zoeken want zulke reacties vind ik verre van gezond en normaal.
Verwerk het en ga door met je leven in plaats van wraak te willen nemen.

Helemaal mee eens :j

Celiien; ook als het alleen om het verraad gaat vind ik de reactie totaal overtrokken en hysterisch.