De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:13

Ik lees hier nergens dat men het 'stomme mensenbaby's' noemt? Daarbij ging dit topic over de moeders met kinderwagens, niet over de kinderen zelf. Die kunnen weinig doen aan de manier waarop ze opgevoed worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:17

Maar ook al ben ik zelf een kwijlend brullend monster geweest (nu was ik best makkelijk als ik m'n moeder moet geloven) zegt toch niet dat ik de kwijlende brullende monsters van een ander leuk moet vinden? Vi d dat zo'n dooddoener... "Je bent zelf ook kind geweest". Ja? En?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:17

watchthesky schreef:
Je bent vergeten dat ze hun kinderwagen gewoon voor je auto mikken, zebrapad of niet, omdat ze willen oversteken. _O-
Dus ja. Herkenbaar ja.
Omaatjes met rollators doen dit allemaal ook trouwens. Heeeel de dag de tijd, maar ze gaan altijd de weg op/supermarkt in/in groepsverband fietsen of wandelen als ík haast heb :')

Ja dat.. Hun kostbaarste bezit achteloos zo vooruit de straat op duwen tussen 2 geparkeerde auto's door zonder ook maar eventjes te checken of er toevallig wat aankomt 8)7

Maargoed ik irriteer me sowieso aan de voorbeeldfunctie van ouders in het verkeer, met name op de fiets. Ik heb me daar laatst flink over verbaasd.
- Vrolijk je kind ( die erachter / ervoor fietst of achter of voorop in een stoeltje zit) aanleren tegen de richting in te fietsen (vaak ook over de stoep), en beledigd zijn als tegenliggers dan niet per direct opzij gaan.
- De rotonde verkeerd om fietsen.
- De hoek afsnijden (op een plek waar je de hoek niet om kan kijken) over de stoep en dan de voetganger die je van de sokken rijdt naroepen "je liep er zomaar voor!" >;)
Nog even snel voorlangs fietsen over het zebrapad terwijl dat echt niet meer gaat..
- Oef het (aanleren van) voorrangsregels.. Zucht. :')

Echt totaal geen besef van wat voor gevaar dit allemaal oplevert, niet in de laatste plaats voor kind lief zelf. Die doet dat straks ook zo, als je er NIET bij bent en er hoeft maar 1 medeweggebruiker niet op te letten en je kind is plat.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 30-03-17 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:18

Ik vind het ook jammer dat dit topic gemaakt wordt onder het mom "Irritatie aan het respectloze gedrag van je medemens" en dat er nu een kinderrel is.

Zoals ik eerder al zei is een kind zoals je het zelf maakt.

Het is wel degelijk zo genoemd en dat vind ik onnodig in een discussie die niks te maken heeft met kinderen en hun gedrag.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:20

LadyMadonna schreef:
Maar ook al ben ik zelf een kwijlend brullend monster geweest (nu was ik best makkelijk als ik m'n moeder moet geloven) zegt toch niet dat ik de kwijlende brullende monsters van een ander leuk moet vinden? Vi d dat zo'n dooddoener... "Je bent zelf ook kind geweest". Ja? En?

Ik zeg zeker niet dat je kinderen leuk moet vinden.

Sterker nog. Ik heb een hekel aan andermans kinderen. Ik vind ze vies, kwijlend en ze maken me eerder misselijk dan aan het lachen. Dan nog hoef je ze niet naar beneden te halen. Dat is meer mijn punt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:20

Ik vind ook vooral mijn eigen monstertje leuk :')

Ik erger me verder vooral aan dezelfde dingen als kinderlozen (en andere wegblokkeerders zonder geldige reden) maar ook aan mensen die zeuren om het zeuren in het algemeen.. gets.. om moe van te worden. ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:22

GabberGill schreef:
Zoals ik eerder al zei is een kind zoals je het zelf maakt.

Dat is maar gedeeltelijk waar. Er is gewoon een leeftijd waarop ieder kind huilt, kwijlt, incontinent is en zich niet kan verplaatsen zonder kinderwagen. Heeft een opvoeder bar weinig invloed op.

*edit* ontopic: en die kinderwagens, daar ging het hier dus over.
Laatst bijgewerkt door oomens op 30-03-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:22

Altijd heerlijk als je iets negatiefs zegt over kinderen er meteen iemand moet gaan lopen roepen dat je er niks negatiefs over mag zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:24

Jaja, ik weet heus wel dat jullie moederhart opspeelt als ik de draak steek met stomme mensenbaby's en jullie denken aan jullie eigen lieve kindertjes.... :P

Til er allemaal niet te zwaar aan. Zelfs ik was ooit een kwijlend, jengelend mormel. En bij vlagen ben ik dat nog steeds. Vooral in het weekend na middernacht. Maar dat maakt kinderen in kinderwagens niet minder stom en irritant. :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:26

safina schreef:
Jaja, ik weet heus wel dat jullie moederhart opspeelt als ik de draak steek met stomme mensenbaby's en jullie denken aan jullie eigen lieve kindertjes.... :P

Til er allemaal niet te zwaar aan. Zelfs ik was ooit een kwijlend, jengelend mormel. En bij vlagen ben ik dat nog steeds. Vooral in het weekend na middernacht. Maar dat maakt kinderen in kinderwagens niet minder stom en irritant. :Y)

Ik trap je zo aan de kant als je de weg blokkeert als je kwijlend op zaterdagavond in de weg ligt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:26

safina schreef:

:')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:28

Dat is niet waar, maar bepaalde dingen zijn onnodig.

Je moet is weten wat ik allemaal te melden heb over kinderen :P

Ik vind ze vreselijk, veel zijn onopgevoed, sommige ouders proberen het zonder te weten hoe, mensen planten zich maar voort zonder na te denken.

Ik vind zelf alleen een kind niet nutteloos. Zonder deze kleine monsters stopt het leven. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik met mijn kleine echt wel dacht "Pfffff wanneer ga je nou is wat minder hulpeloos worden?"

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:29

safina schreef:

Whahahaha moet hier wel om lachen. Ik snap je echt volledig, maar ik bedoel alleen dat ik echt vind dat merendeel bij de ouder ligt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:30

IMJ schreef:
safina schreef:

Ik trap je zo aan de kant als je de weg blokkeert als je kwijlend op zaterdagavond in de weg ligt :+

Echt he niet mijn zaterdagnacht zonder kind verpesten.

2 opties:

*Ik val over je heen en ga naast je liggen.
*Ik loop sierlijk over je heen (voor 12e)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:30

Inclusief naaldhak ;-)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:36

Ja echt hoor.

Ik ben het type moeder dat gewoon der ding doet en een hekel heeft aan raar gedrag van der kind. Ik erger me net zo erg aan mijn eigen kind als ze een stoute bui heeft als een ander. Schaam me soms dood en pak haar ook gewoon publiekelijk aan.

Ik wist met 34 weken dat ik zwanger was en heb moeten dealen met de situatie dat ik een kind kreeg. Voor dit alles dronk ik me elk weekend lam en feestte ik 5 dagen per week. Kwam met een kater op mijn werk omdat ik zo beter leek te functioneren. Had en heb een hekel aan kinderen en ik vind ze nog steeds bloedirritant. Vooral de gillende en onaardige. Mijne vind ik leuk tot op zekere hoogte en bereikt zij het punt waarop ik haar ff niet meer leuk vind spreek ik haar ook zeker ff aan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:05

:wow: shocker! GG! Dat lijkt me wel heul heftig!

Nee hoor, ik wilde deze en wist dat ik dit heel anders ging vinden dan de andere kinderen. En dat is ook zo. De natuur zit mooi in elkaar wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:15

Amandavd schreef:
Altijd heerlijk als je iets negatiefs zegt over kinderen er meteen iemand moet gaan lopen roepen dat je er niks negatiefs over mag zeggen.

Ja, echt he? Dat ze het ook allemaal zo ontzettend serieus nemen... :D

Ik zeg altijd: liever een paard voor de wagen dan een kind in de wagen. :P Het enige voordeel dat ik bij kinderen kan bedenken is dat ze op een zekere leeftijd stoppen met hun bed onder te schijten. Dat kan je van een paard niet zeggen. :')

En nu serieus: GG, respect! _/-\o_

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:19

Ik heb dat alles ook gezegd, maar men o men wat hou ik van mijn vieze strontmachine. Ik mest liever 20 stallen volgezeken met hengstige merriezeik dan dat ik een strontluier verschoon.

Het is ook gewoon zwaar en ik snap ook dat mensen er geen reet aan vinden hoor.

Daarom zeg ik ook dat ik alleen van mijne hou hahahaha. Ik heb een vriend sinds een halfjar en die zegt altijd "Ik wilde nooit een vriendin met een kind, maar jij hebt geen kind. Jij hebt een Jillian."

Verder ben ik het eens met vele strooisels over deze kleine hulpeloze wezentjes!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:21

IMJ schreef:
:wow: shocker! GG! Dat lijkt me wel heul heftig!

Nee hoor, ik wilde deze en wist dat ik dit heel anders ging vinden dan de andere kinderen. En dat is ook zo. De natuur zit mooi in elkaar wat dat betreft.

Het is heel heftig, mar wat je zegt "De natuur zit mooi in elkaar." Ik ben van iets gaan houden wat ik nooit had verwacht.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:41

Ik zei ook altijd, zolang ik een paard heb komt er geen kind en mijn paard en ik zouden samen grijs worden dus tja.. dan moest ik een verzorgster voor mijn kind zoeken, dat was ook niet handig.. Mijn paard was mijn kind :D
Ik stoorde me het meest aan kinderen in een vliegtuig, of ergens anders waar ik niet weg kon. Aan in de wegstaande kinderwagens heb ik me nooit gestoord geloof ik.

Maar ja.. paard ging dood.. heftige koliek, ik heb hem vanaf zijn geboorte tot zijn 22e gehad. En toen was ik 34, geen paard meer en ik realiseerde me dat de tijd eigenlijk helemaal niet stil had gestaan 34 jaar! Huh? Dat was ik zomaar ineens geworden!

Ik ben goed gaan nadenken, een jaar lang. En toen kwam ik tot de conclusie dat geen paard de mijne kon vervangen en dat ik toe was aan een gezin. En ik was (gelukkig) al heel snel zwanger..
En zo is mijn toekomst ineens veranderd. Van paardenmeisje naar mama! incl. jengelend kind op z'n tijd. :)) :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:54

spatter schreef:
Ben duidelijk van de ouderwetse garde.

Er kan altijd wat gebeuren, dan kun je werkelijk je kont niet keren op een boerenerf.
Sleepte echt mijn kinderen niet mee als ik de paarden ging voeren en als ik achter op het erf kippen aan het eten geven was, stond ik er ook niet direkt naast.

Maar mijn kinderen fietste vanaf 4 jaar al op een eigen fietsje naar school en met een jaar of 8 gingen ze alleen , wel met overzet juf aan de grote weg.

Ik had destijds geen eigen paarden.. Maar verder liet ik ze ook alleen hoor als ze lagen te slapen.. Even een paar boodschappen doen of even naar de kapper (45 minuten).. Met 4 jaar fietsen m'n dochter ook zelf naar school.. Tegen de tijd dat ik m'n fiets had gepakt en m'n zoon er op had gezet was dochter al op school.. Toen ze 8 was ging ze helemaal alleen.. Zelfs een drukke provinciale weg (rotonde) over.. Ben ook van de ouderwetse stempel.. Zelf dingen uitzoeken en als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:10

Ik ben van 88 en mijn moeder heeft me nooit alleen gelaten. Als ze boodschappen moest doen en ik sliep dan ging ze zodra ik wakker was, of ze plande vooruit en legde me te slapen in de kinderwagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:13

Sjonge... wat bizar dat mensen hun kids alleen thuis laten. Ik sta er echt van te kijken, het is nog nooit in me op gekomen :wow:

Maar hoe weet je dan van tevoren hoe lang ze gaan slapen :? Hier slaapt ie de ene keer twee uur achtereen en de andere keer maar een half uur. Hoe doe je dat dan als je in de supermarkt staat of bij de kapper zit? Nog even een uur laten janken ofzo? Want dat doet ie hier als ie wakker is :Y) Ik zou echt in de stress zijn :=

Mijn moeder had 4kids en heeft er nooit een alleen thuis gelaten, terwijl ook veel op haar kwam omdat mn vader regelmatig in het buitenland was.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:18

Bij mijn kids kon je letterlijk een bom af laten gaan.. Wakker werden ze echt niet.. Als ze sliepen dan sliepen ze ook goed.. Als ze bleven jengelen dan ging ik niet of ik nam ze dan mee..