Bonna schreef:Daffie: daar ben ik mij van bewust, vandaar nutteloos tussen aanhalingstekens.
En Damned, ongeacht of je het moreel wel of niet verwerpelijk vindt, gaat het voorbij aan wat er eerder werd gezegd. Ze zijn juist bezig om de tkt weer te verruimen, waardoor alles diervriendelijker wordt. Roepen dat het nooit genoeg is, is ook niet constructief.
Over maneges en landbouw vergelijking: je gooit zelf ook wel erg de deur dicht. Ik ben het met je eens dat vingertje wijzen niet werkt en dat alleen maar roepen dat anderen ook iets(niet) doen, de landbouw niet ontslaat van hun eigen fouten, maar het laat ook de hypocrisie van veel welzijnsorganisaties en individuen zien.
Ik snap niet helemaal wat je zegt?
Over de maneges: tuurlijk zijn ze niet zonder fout, tuurlijk kan het beter, maar hypocriet?
Is het zo fout om je gewoon met 1 onderwerp tegelijk bezig te houden? (Landbouw: vlees, melk,ei, en plantaardige producten waarbij het laatste ook al lijkt verlaten te zijn in discussie)
Ik word er zo moe van, dat telkens wanneer men discussieert over een onderwerp, er andere onderwerpen worden bijgehaald, het schijnt wel om de discussie stil te leggen. Zo komt er nooit een oplossing, en zo kunnen we ook nooit redelijk verder praten.
Ja maar zij zijn niet perfect, dus je mag geen oordeel meer hebben over ons. Akkoord, zij zijn niet perfect, maar we zijn niet bezig over hen, maar over jullie. (En zij en ons dan bedoeld als maneges en landbouw)
Men kan niet alles tegelijk verbeteren, en het is onmogelijk om met een plan te komen dat alles tegelijk oplost. Maar men kan wel stukje bij beetje verschillende dingen verbeteren. Alles tegelijk hoeft ook niet toch? Zich bijvoorbeeld eerst richten op landbouwbeleid en dan op huisdieren en daarna op maneges en daarna op iets anders is toch helemaal prima?