Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:56

Ik meen me te herinneren dat heel vroeger, in de vorige eeuw, alleen op oudjaarsdag vuurwerk verkocht mocht worden. Welke mafketel bedacht heeft dat dat veel eerder kan (en ook gewoon in de supermarkt, vorige maand al, dat lichte spul) mogen ze van mij opsluiten. Hoe naïef kun je wezen om te denken dat men wel netjes tot 12 uur wacht met afsteken. 8)7

verootjoo

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:09

Vorige maand al?
Het mag toch pas sinds gister? Normaal gesproken vanaf 29-12 maar nu gister al omdat zondag er tussen zit.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:33

Ik woon net over de grens in Duitsland, dus hier komen al die Nederlanders vuurwerk halen. Bij een supermarkt hier stonden ze in een lange rij buiten te wachten met hun lijst en karretjes...hadden ze zelfs speciale bewaking die ze 1 voor 1 binnen liet. :+ Het zijn ook alleen maar Nederlanders die je het ziet kopen. Ik woon in een best drukke wijk, maar hier is het echt nog stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:40

Zag het online , Duitsland heeft beter spul ofzo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:42

En goedkoper. Mijn vriend is ook naar Duitsland geweest. Ik heb er zelf niks mee maar goed ieder zijn ding.

Mijn hart breekt zoals onze hond net keek. Normaal een blij ei als ze naar buiten mag.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:48

Ahhhh arm ding :(:) mijn kat is gelukkig redelijk chill maar die hoeft ook niet naar buiten. Ik heb echt medelijden met de dieren die wel naar buiten moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:51

:(:)

Mijn bange dame is bij mij gekropen :(:)

Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:57

Ach gos, die hond, wat een zielig gezicht :(:) Stakker.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:22

Dan heb ik een vraag;

Hoe zorgen jullie ervoor dat je paard niet gestresst wordt van de knallen ( in de avond en vooral om 00:00 )
Zelf heb ik het geluid iets harder aan staan, heb het licht aan in stal en zorg er voor dat ze om half 12 een dikke bult hooi hebben liggen.
Alsnog heb ik 1 op stal die alles vanuit een raam kan zien, en gespannen is in de avond.
Overdag heb ik ze gewoon buiten staan omdat ik hun dagelijkste ritme niet wil verstoren.

Wie heeft er een wonder “ middel “
• verdovingsmiddelen hoef ik niet , vindt ik vreselijke dierenmishandeling , ze krijgen er alleen maar meer stress van •

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:23

capopjekop schreef:
En goedkoper. Mijn vriend is ook naar Duitsland geweest. Ik heb er zelf niks mee maar goed ieder zijn ding.

Mijn hart breekt zoals onze hond net keek. Normaal een blij ei als ze naar buiten mag.
[ [url=m/7uw9ka.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik begrijp nooit dat mensen zoals jouw vriend, die zelf een bang dier hebben, vuurwerk afsteken. Dan weet je toch wat de impact is?

Ik heb mijn doodsbange hond vanavond naar mijn ouders gebracht waar het iets rustiger is qua knallen. Ondanks medicatie, oordoppen en thundershirt durft ze geen stap meer buiten te zetten. Ik haat deze 'traditie'. Er zijn zoveel wilde dieren ook slachtoffer van, het milieu krijgt er een klap van, mensen raken gewond.. Het is zo niet meer van deze tijd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:26

Tjah ik ook niet, menig discussie over gevoerd. Gelukkig is hij wel zover dat ie geen knallers haalt en alleen om 12 uur wat afsteekt. Ik vind het daarnaast zonde van het geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:27

Xxjonique schreef:
Dan heb ik een vraag;

Hoe zorgen jullie ervoor dat je paard niet gestresst wordt van de knallen ( in de avond en vooral om 00:00 )
Zelf heb ik het geluid iets harder aan staan, heb het licht aan in stal en zorg er voor dat ze om half 12 een dikke bult hooi hebben liggen.
Alsnog heb ik 1 op stal die alles vanuit een raam kan zien, en gespannen is in de avond.
Overdag heb ik ze gewoon buiten staan omdat ik hun dagelijkste ritme niet wil verstoren.

• verdovingsmiddelen hoef ik niet , vindt ik vreselijke dierenmishandeling , ze krijgen er alleen maar meer stress van •

Mijn paarden krijgen vetranquil, de stress die ze anders hebben is pas dierenmishandeling. Ze rennen zichzelf gek en zijn een gevaar voor zichzelf anders.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:40

Xxjonique schreef:
Dan heb ik een vraag;

Kun je het raam niet afplakken met karton of een vuilniszak oid? Dan kunnen ze het iig niet meer zien. En dan idd hooi en een radio voor de afleiding. Succes! :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:47

Ik heb net al weer melding gedaan bij de politie van overlast. de jeugd vind het leuk om hevige knallers in onze steeg te gooien al aantal weekjes nu. huisgenootje heeft beschadiging aan haar oor door zon knaller die afging toen zij net de hoek van de steeg omkwam en de ramen trillen er bijna uit..

normaal fijn in het centrum wonen maar niet met dit soort gedoe...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:50

Hier vind de jeugd het leuk om die knallers in straatputjes te gooien. Wat een gigantische knallen zeg!
Schrik me iedere keer een ongeluk.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:56

Rebecca schreef:
Zag het online , Duitsland heeft beter spul ofzo

Schijnt heel goedkoop te zijn, geen idee. Ik heb in de 32 jaar dat ik op deze aarde ben nog nooit vuurwerk gekocht.

Super druk op de dag dat het in de verkoop gaat, maar vandaag ook nog. Dus rustig mijn boodschappen doen kan ik dan overdag wel vergeten. :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:57

verootjoo schreef:
Vorige maand al?
Het mag toch pas sinds gister? Normaal gesproken vanaf 29-12 maar nu gister al omdat zondag er tussen zit.

Geen flauw idee of het voor babypijltjes en die andere minirommel anders is, maar zag 't serieus al veel eerder bij de Aldi liggen. En echt voor praktisch niks, een paar euro per pakket.

Poeh, geen flauw idee hoe je het met paarden moet aanpakken. VZpaard stond altijd rustig naar het vuurwerk te kijken. Pluk hooi uit de muil, kauwkauw, 'O kijk dan, hoe leuk!'. Als er eentje het net iets te eng vond ging het luik gewoon op een kier. En verder net doen alsof het beregezellig en vooral erg normaal is om midden in de nacht over het erf te spoken. En wortelen. Dat vond men meestal interessanter dan dat geknal. Maar goed, dat waren superkoele kikkers die alleen schrokken als het voer op was. Dan redt je het met een mandje winterwortels wel...

Gossie, arme hond. :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:02

Ik gok dat dat cat 1 vuurwerk is. Dat mag je het hele jaar afsteken. Wij hebben een pakketje gehaald om te gaan trainen straks

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:08

Ik krijg er wat van hoop op zeare regeval en wind ! 2 honden die vanmorgen v het laatst geplast hebben. Krijg ze wel buiten achter het huis , dmv belonen lopen ze wel met mij mee; maar geen plas maar zwaar vuurwerk hard. Beide hebben wat v rustgevends homeopatisch. En v die kleine dingen qua vuurwerk zag ik idd bij action en big bazar liggen al met Sinterklaas

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:10

Rebecca schreef:
:(:)

Mijn bange dame is bij mij gekropen :(:)

[ [url=m/7QaveX.jpg]Afbeelding[/url] ]
mooie dame! Fijn dat ze jou als veilig ziet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:20

Mijn partner heeft de buurjongen even aangepakt maar zal niks helpen, die lül gooit rotjes naar zijn eigen honden.

Wij hebben zelf een paar vuurwerkjes maar dat steken we af op een huisdierloze plek.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 01:06

Echt he dat naar dieren gooien ongelooflijk. Maar het gebeurd. Heel lang geleden gad ik een hond zag er log uit 60 kg; had hem aan de lijn , er werd vuurwerk gegooid ; in zijn beleving werd het naar mij gegooid. Boos! Hij was er ook niet bang van daarna. Met de huidige 2 lieverds hier zo weer tuin kijk plas poging.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 06:29

lieveli schreef:
Mijn partner heeft de buurjongen even aangepakt maar zal niks helpen, die lül gooit rotjes naar zijn eigen honden.

Wij hebben zelf een paar vuurwerkjes maar dat steken we af op een huisdierloze plek.

Klinkt als een lekker sadistisch buurjongetje :=
In mijn vorige woonplaats gooiden ze het naar zwanen. Zo sneu :\

Hier heeft mijn man gister ook met de buurjongens van de overkant gepraat. Niet dat het veel uit zal halen :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 07:33

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:04