Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:18

Mijn excuses, mensen die dit goed praten of spreken over moraalridders hebben de regels in het verkeer niet helemaal begrepen.

Ik ken de familie van de zwangere meid die het niet na kan vertellen hoe hard een mede weggebruiker reed: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/103551/Ve ... as-zwanger

Hoe ga je dit in hemelsnaam goed praten? Zoveel levens verwoesten -O-

En ja, ik houd me wel aan de snelheid. Ik zou er niet mee kunnen leven dat door bewust te hard rijden van mijn kant er dingen mis gaan. Ook binnen ons bedrijf waarin veel mensen op de weg zijn, wordt duidelijk gemaakt om voorzichtig te rijden (niet de weg op bij gladheid indien niet noodzakelijk, niet te hard rijden, niet rijden na een borrel/etentje). Bij meerdere boetes en bij hoge boetes kun je gewoon op het matje komen.

Succes TS, ik hoop dat hij hiervan heeft kunnen leren en dat hij wellicht zijn kick op een andere manier kwijt kan! Ik heb thuis eentje die altijd onder de maximum snelheid rijdt :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:22

Wat kan Maureen doen?
Behalve boos worden, wat ze al is?

Die jongen de les gaan lezen en hem dreigen zijn eigen geld af te pakken?
Meidje is momenteel financieel afhankelijk van hem en is niet bepaald in de positie om hoog van de toren te blazen, anders zou vriendlief weleens kunnen besluiten zijn geld liever aan zijn hobby (hardrijden) te besteden, dan aan de hare (paardje) ;)
ReadTheRulez schreef:
Na het lezen van vrij veel reacties wil ik toch een reactie plaatsen.

Je schrijft dat je hoopt dat de maatregelen voor je vriend gaan meevallen, waarom niet juist tegenvallen?(pag.7) Het is toch de bedoeling dat hij hier van leert?
En dan zonder dat jij de consequenties met hem gaat delen

Als je al die ernstige verkeersongelukken voorbij ziet komen, dan mag je toch hopen dat hij daar nooit als aanstichter bij betrokken raakt?

Slachtoffer/dader is altijd iemands vader,moeder, zoon,dochter,vriend of vriendin

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:28

Ik rijd ook wel eens te hard en heb ook wel eens een bekeuring, de hoogste was voor 22 km te hard omdat ik net iemand inhaalde en ik dat liever doe met wat meer snelheid. Dus daarbij ik ben zelf ook geen heilig boontje, maar ik erger me dood aan sommige mensen in het verkeer en dan vooral door gevaarlijk rijgedrag.

Ik heb laatst gewoon een bedrijf opgebeld omdat er een auto van hun aan het bumperkleven was, rechts inhalen en veel te hard rijden. Heb nu al meerdere keren bijna een ongeluk gehad door idioot rijgedrag van andere mensen, allemaal omdat het hen niet te snel gaat. Laatst ben ik bijna van de weg gereden door een vent die ruzie had met een andere automobilist, het is dat ik zelf erg veel oplet op wat er achter me gebeurd waardoor ik snel genoeg kon remmen en uitwijken.
Ik vind dat er bij zulke mensen echt veel en veel harder opgetreden mag worden, vind het ook belachelijk dat er wordt bezuinigd op snelwegpolitie.

Achterom

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:30

Als iemand zoals de vriend van TS een rijbewijs heeft kunnen halen, dan is er toch echt wel iets mis met de rijopleidingen... of niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:30

Shirley schreef:
Wat kan Maureen doen?
Behalve boos worden, wat ze al is?

Die jongen de les gaan lezen en hem dreigen zijn eigen geld af te pakken?
Meidje is momenteel financieel afhankelijk van hem en is niet bepaald in de positie om hoog van de toren te blazen, anders zou vriendlief weleens kunnen besluiten zijn geld liever aan zijn hobby (hardrijden) te besteden, dan aan de hare (paardje) ;)
ReadTheRulez schreef:
Na het lezen van vrij veel reacties wil ik toch een reactie plaatsen.

Je schrijft dat je hoopt dat de maatregelen voor je vriend gaan meevallen, waarom niet juist tegenvallen?(pag.7) Het is toch de bedoeling dat hij hier van leert?
En dan zonder dat jij de consequenties met hem gaat delen

Als je al die ernstige verkeersongelukken voorbij ziet komen, dan mag je toch hopen dat hij daar nooit als aanstichter bij betrokken raakt?

Slachtoffer/dader is altijd iemands vader,moeder, zoon,dochter,vriend of vriendin

Shirley, ga er even van uit dat je het niet helemaal zo bedoelt maar omdat ze op het moment niets in de melk te brokkelen heeft moet ze het gedrag van vriendlief maar voor lief nemen want stel dat hij haar niet meer wil onderhouden???? Excuus, welke tijd leven we.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:35

Ylana schreef:
Maureen95 schreef:
hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.

Of niet....

Precies wat ik dacht.... Iemand die zo vaak de fout in gaat mag van mij echt zwaar gestraft worden!

Zeer vervelend voor jou natuurlijk, maar ik heb echt geen medelijden met hem.... Als je zo enorm te hard hebt gereden (want hij mag daar 100, dat weet hij want komt daar blijkbaar vaker. Was al bezig met afremmen, bij correctie 50 te hard, betekend dat je op de teller minimaal 160 hebt moeten rijden, en aangezien hij al aan het afremmen was, neem ik aan dat hij ook daar boven zat.....).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:38

Blijkbaar in een tijd dat de vriend het paard moet onderhouden ;)
Ze zou mij ook niet hoeven voorschrijven om mijn vuurwerk (wat ik overigens haat) terug te brengen om vervolgens het geld aan haar hobby te besteden ;)

Ben ik dan ouderwets?

Ik ben sowieso niet van de gemeenschappelijke bankrekeningen en ben altijd graag financieel zelfstandig gebleven sinds ik op mezelf woon ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:38

Hoezo is er dan wat mis met de rijopleidingen? Het enige wat haar vriend gedaan heeft is te hard rijden, snap niet wat dat met je rijopleiding te maken heeft ? Als hij het voertuig niet onder controle had was het een ander verhaal geweest. Blijft mooi stom van haar vriend maar sommige reacties hier gaan mij ook de pet te boven. Ik heb liever iemand die 50 km te hard rijd dan iemand die dronken achter het stuur zit hoor. Hij is heus niet de enige die zoveel te hard rijd , kom er elke dag wel meerdere tegen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:41

Wat een soepkip zeg! -O- Als je keertje door wilt rijden prima, maar beperk je dan tot maximaal 20km te hard ofzo... En hou het vooral veilig! Met al die verschillende maximale snelheden overal die verschillen per traject en tijdstip heb ik mij er ook wel eens schuldig aan gemaakt om 120 te rijden en dan later pas achter te komen dat je maar 100 mag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:42

Urona447 schreef:
Hoezo is er dan wat mis met de rijopleidingen? Het enige wat haar vriend gedaan heeft is te hard rijden, snap niet wat dat met je rijopleiding te maken heeft ? Als hij het voertuig niet onder controle had was het een ander verhaal geweest. Blijft mooi stom van haar vriend maar sommige reacties hier gaan mij ook de pet te boven. Ik heb liever iemand die 50 km te hard rijd dan iemand die dronken achter het stuur zit hoor. Hij is heus niet de enige die zoveel te hard rijd , kom er elke dag wel meerdere tegen.

Het is gevaarlijk wat hij doet, en blijkbaar heeft hij daar geen inzicht in gekregen.
En meerderen met hem, dat klopt idd...

En over kiezen tussen met alcohol op achter het stuur, of 50 km te hard is in mijn ogen geen keuze. Het is allebei gevaarlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:03

Wat betreft vuurwerk, indien hij dat nu al in huis heeft is het dus illegaal vuurwerk, is het besteld dan kan dat echt nog wel geannuleerd worden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:11

Erg onaantrekkelijk, dergelijk rijgedrag waarbij je moedwillig andere mensen gevaar laat lopen. Net zoiets als met alcohol op rijden. Zou voor mij zeker een dealbreaker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:12

Ik hoop dat de vriend van ts er hopelijk eindelijk wat van leert.
Jammer dat die vriend zo ver heeft laten komen.

Zelf rij ik al meer dan 5 jaar rond met de auto en ik heb nog steeds 0 bekeuringen. Zo kan het ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:13

bigone schreef:
Wat betreft vuurwerk, indien hij dat nu al in huis heeft is het dus illegaal vuurwerk, is het besteld dan kan dat echt nog wel geannuleerd worden.

Dat hoeft zeker niet waar te zijn. In België kun je doorlopend vuurwerk kopen. Dat vuurwerk is niet illegaal. En bovendien: als het wel echt illegaal vuurwerk (Cobra's of shells bijvoorbeeld) is dan wordt het door schimmige bedrijfjes uit bv. Polen besteld, dan kun je dat echt niet meer zomaar annuleren.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 21-12-16 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:15

Iris82 schreef:
bigone schreef:

Dat hoeft zeker niet waar te zijn. In België kun je doorlopend vuurwerk kopen. Dat vuurwerk is niet illegaal.

Als hij in België woont niet nee, maar als hij in Nederland woont wel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:19

Je mag het niet kopen in België en importeren in Nederland zonder melding te doen of buiten de vuurwerkverkoopdagen. Maar dat wil niet zeggen dat het vuurwerk zélf illegaal is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:05

Ik deel de lasten niet met mijn vriend en hoop serieus dat hem dit ook een keer gaat overkomen.
Ik kan me je frustratie goed voorstellen vooral omdat jij dit ook voelt financieel gezien, maar buiten dat, boontje komt om zijn loontje +:)+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:10

Urona447 schreef:

Er zit wel een groot verschil in 'te hard rijden en persoonlijk 60 ipv 50 rijden' of 50+ km te snel gaan.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:27

Mijn ex vriend is 2 maanden geleden ook zijn rijbewijs kwijt geraakt ( 55 km te hard) 's avonds op de snelweg.

Werd gelijk verteld minimaal 2 maanden rijbewijs kwijt. Binnen 10 dagen kreeg hij een brief met de datum om voor te komen.

Advocaat erop gezet aangezien hij een eigen zaak heeft en z'n rijbewijs nodig heeft voor zijn werk dus 5 weken erna mocht ie vervroegd extra voorkomen en kreeg hij zijn rijbewijs terug.

Toevallig nu zitten we weer bij de rechtbank omdat hij straks de hoogte van de boete gaat horen.
Dit was ook de datum die in de brief vastgesteld was.

Ik vind het eigen schuld dikke bult moet je maar niet te hard rijden.
Heeft jouw vriend meerdere boetes (binnen de bebouwde kom) 30 te hard of (buiten de bebouwde kom) 40 te hard?
Daar had mijn ex vriend voordeel mee aangezien die nog nooit eerder een boete had gereden dat het via de officier moest. Dan kijken ze naar de afgelopen 2 jaar.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:44

Tijdens mijn rijopleiding werd er geleerd om volgens de regels te rijden. Er werd nergens gesproken over de gevolgen van te hard rijden bijvoorbeeld. In mijn voortgezette rijopleiding werd er wel aandacht besteed aan bijvoorbeeld in de slip raken en moesten wij keihard remmen op een nat wegdek. Tijdens mijn rijopleiding heb ik geleerd te rijden zoals dat moet op je examen in Nederland. Zodra het examen gehaald is heb ik daar mijn eigen manier van gemaakt. Als ik in duitsland het gas naar 200 km per uur opentrek is dat mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid maar dat heb ik niet geleerd in mijn normale rijlessen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:50

Kentaro schreef:
Jeetje, sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor.
In Duitsland is die snelheid op verschillende wegen gewoon toegestaan, en als je daar de staat van sommige snelwegen ziet denk je ook hoe kan dat?!
Het is nogal een verschil of iemand 's morgens vroeg, wanneer er bijna niemand op de weg is, het gas harder in trapt, of vol in de spits overal tussendoor scheurt.
Denk dat TS er al weer spijt van heeft dat ze dit topic geopend heeft -O-

In Duitsland is men daar ws ook meer op berekend als hier in Nederland... wat het nog gevaarlijker maakt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:55

Ik schreef al eerder dit stukje, denk dat dat ook echt een probleem is, hij kan wel denken dat hij alles kan met 150 of 160, maar hij is niet alleen op de wereld en andere automobilisten verwachten niet dat iemand met zo'n idiote snelheid aan komt knallen.

Zie het al voor me ik rij rechts lekker 90 met mijn trailertje achter mijn auto achter en vrachtwagen. Achter mij vind een automobilist dat hij me in moet halen (Groot gelijk heeft die, want ik rij maar 90), deze auto rijdt de toegestane 100, schat echter de snelheid van de naderende auto verkeerd in (niet raar, want je mag daar maar 100 niet dik over de 150) en die 2 klappen op elkaar, vervolgens rammen ze mij en mijn paardentrailer en ik raak in de slip en rij nog een fiat panda van de weg.

Wie is er dan schuldig????? Al kan je vriend naar zijn idee (want zijn idee hoeft totaal niet te grenzen aan de werkelijkheid) nog zo goed, hij is zoals al eerder gezegd niet alleen op de weg.

Heb het dan niet over iemand die een keer 10 km of zo te hard rijdt, dat is nog wel in te schatten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:56

Urona447 schreef:
Tijdens mijn rijopleiding werd er geleerd om volgens de regels te rijden. Er werd nergens gesproken over de gevolgen van te hard rijden bijvoorbeeld. In mijn voortgezette rijopleiding werd er wel aandacht besteed aan bijvoorbeeld in de slip raken en moesten wij keihard remmen op een nat wegdek. Tijdens mijn rijopleiding heb ik geleerd te rijden zoals dat moet op je examen in Nederland. Zodra het examen gehaald is heb ik daar mijn eigen manier van gemaakt. Als ik in duitsland het gas naar 200 km per uur opentrek is dat mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid maar dat heb ik niet geleerd in mijn normale rijlessen.

Ik heb 2 jaar geleden les gehad en ik kreeg gewoon afbeeldingen te zien van de gevolgen van te hard rijden in o.a. de bebouwde kom qua remweg.
Maargoed, jij praat over 200 km/h en eigen verantwoording.
Stel je krijgt een ongeluk wie betaald dan je medische kosten en de ambulance?
Volgens mij je zorgverzekering, dus dat kan ik geen eigen risico noemen.
Dan staan er ook nog voor jou onverantwoorde actie mensen op een snelweg, in een toch risicovolle situatie hun best te doen om jou levend daar weg te krijgen.
Ik vind het eigen risico te simpel genomen, sorry.
Tenzij je geen hulp verwacht als het fout gaat, dan is het inderdaad eigen risico. :+

Overigens rijd ik ook graag te hard, maar dat is dan met inhalen hooguit 130 waar je 120 mag, en dat kan ik geen onverantwoorde snelheid noemen.
Zo rijdt half nederland volgens mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:59

Urona447 schreef:

De keren dat ik op de Duitse snelwegen reed, was 130 de max snelheid, de stukken waar je echt sneller mag, zijn best wel heel beperkt.

Daarnaast leer je in iedere opleiding dat je niet sneller als de max snelheid mag. Me dunkt dat alle ongevallen, met doden, die de media halen wel,genoeg bewijzen hoe onverstandig het is om veel te snel te rijden. Je moet een bord voor je kop hebben om dat niet in te snappen. Wie structureel te snel rijdt, is een even groot gevaar op de baan als mensen niet drinken. Het is eigenlijk zelfs walgelijk om je eigen slecht gedrag goed te praten, door te zeggen dat dronken rijden volgens jou erger is. Hallo, het 1 is niet erger als het ander. 10 km te snel, of 2 glazen op ipv, dat is niet de ramp, wel de idioten die laag vliegen of een heel vat leeg zuipen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:02

In Duitsland is het al jaren niet meer toegestaan om het gaspedaal tot de max in te drukken. Jaar of vijf geleden vanuit Oostenrijk naar huis gereden en welgeteld één zo'n laagvlieger gezien en raad eens, politie zat er achter.