Jongere mensen met een elektrische fiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Re: Jongere mensen met een elektrische fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:01

Bedankt voor jullie visie!

Ik heb vanochtend denk ik een goede middenweg gevonden! Online fietsenwinkel (met bij behorende prijzen) waarvan ze een winkel bij mij in de stad hebben.

Dus hier ga ik van de week eens rondkijken!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:10

ik ben ook sinds kort in het bezit van een E-bike (een stella livorno) (ben zelf 33 en heb chronische nierziekte en krijg dit jaar een nieuwe nier, zo kan ik gelukkig nu weer samen met dochtertje achterop erop uit met mooi weer).

Ik vind het erg fijn, als ik vermoeider bent dan zet ik hem gewoon een tandje harder. Meestal zit ik zo rond een km of 18-20 km/uur (harder vind ik wel erg snel met een kleintje achterop)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:31

studie miep, hier ook een kinderzitje achterop heb jij het ook dat het zitje best veel trilt en rammelt?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:06

kwita schreef:
studie miep, hier ook een kinderzitje achterop heb jij het ook dat het zitje best veel trilt en rammelt?

Ik heb achterop de bobike maxi exclusive. (met een extra zadel drager verlenger) en zit echt als een huis. (ook hoor ik dochter niet klagen).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:25

Ik ben 16 en heb ook een elektrische fiets omdat ik chronische rug en knie problemen heb.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:46

Hier juist alleen maar postieve reacties ontvangen. Ik ben 23 en mn werk zit op 12 km afstand.
Nu pak ik met regelmaat de fiets ipv de auto. Zou ik met een normale fiets niet makkelijk doen.
Je hebt wel je beweging en je bent lekker in de buitenlucht.
Ik ben er heel blij mee, en als omstanders het onzin vinden, dan mogen ze dat :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:47

Ik heb mijn fiets sinds vandaag! Werkgever heeft een dikke €1500 gesponsord en de rest gaat via leasing over drie jaar.
Het is een Batavus met een achterwielmotor. Heen en terug samen moet ik 46km, dus comfort en kwaliteit vond ik wel héél belangrijk.
Eerste enkele rit ermee naar huis, dus 23km gedaan in een uur en vijf minuten, dus ik ben heel enthousiast!

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:18

studiemiep schreef:
kwita schreef:

Ik heb achterop de bobike maxi exclusive. (met een extra zadel drager verlenger) en zit echt als een huis. (ook hoor ik dochter niet klagen).

heb een ander merk en het zit direkt op de bagage drager, misschien zit het em daar in. op de gewone fiets viel het mee maar op de electrische valt het tegen vandaar overgens dochter klaagt niet maar het valt mij wel op.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:46

Beter een electrice fiets dat je goed in beweging blijft, en jezelf daar bij ook nog is prettig voelt, dan geen fiets.

Maar persoonlijk vind ik er geen leeftijd aan hangen. Als je jezelf fijner voelt bij een electrice fiets dan een gewone, dan moet je er vooral voor gaan. Want mensen hebben toch altijd commentaar. En in de ogen van een ander doe je het vaak toch niet goed!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 06:59

Vanwege stage en lange reistijd naar de paarden, in oktober een ebike smart aangeschaft.
Inmiddels alweer 3900 km op de teller staan en nog steeds erg blij ermee.
Ik ben 17 jaar maar om dagelijks 55 km op een gewone fiets te fietsen is toch niet echt confortabel.

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 07:54

Hee wat leuk dat dit topic weer tot leven is gekomen :D Inmiddels ben ik er niet meer zo onzeker over en ik cross nog steeds lekker rond met dat ding. En ik pak zoveel minder de auto.

Mijn fietsje zat even in de lappenmand maar is inmiddels weer gezond en wel thuis :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:49

bryce27 schreef:
Vanwege stage en lange reistijd naar de paarden, in oktober een ebike smart aangeschaft.
Inmiddels alweer 3900 km op de teller staan en nog steeds erg blij ermee.
Ik ben 17 jaar maar om dagelijks 55 km op een gewone fiets te fietsen is toch niet echt confortabel.

[ [url=m/sqwjpT.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een keigave fiets, daar mag je op gezien worden! ;)
inmiddels heeft mijn man ook mijn e bike ontdekt, het fietst stiekem toch heel lekker!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:52

Mijn ouders hebben er allebei 1 en ik pak soms die van mijn moeder mee. Maar nog nooit reacties gehad gelukkig! Zou me ook eigenlijk aan m'n achterste oxideren wat anderen daarvan vinden :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:35

Ik heb inmiddels ook een elektrische fiets besteld! Bij Stella fietsen in de paasaanbieding gekocht.
Waarschijnlijk wordt hij deze week geleverd.

Hoe lang fietsen jullie met je ebike ongeveer over 15 kilometer (veel lange polderwegen, weinig stadsverkeer)?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:29

Ligt aan de trapondersteuning :D Op lichtste stand een kleine 3 kwartier.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:34

Tsja, ligt idd aan hoe snel je fietst, welke ondersteuning ed. Ik fiets 20 km/u vaak dan, en vriendinlief gerust 28 tot 30 km/u.
Reken maar uit. :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:17

Hier ook ong 45min. Ik heb hem niet zozeer om harder te fietsen (Al ligt t gemiddelde snelheid met volle accu vaak wel rond de 20km/u), maar vooral om bij tegenwind mijn knieen te ontzien. Nadat ik die een keer overbelast heb gehad is dat een wat zwakker punt gebleven.

Meeste 'standaard' ebikes ondersteunen ook tot max 25km/u.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:40

Hier een trotse bezitter van een electrische Puch fiets :D
Vriendlief heeft hem na mij ook aangeschaft.

Voor mijn stages moest ik altijd ver fietsen dus hebben mijn ouders hem destijds voor me aangeschaft.
En nu ik 12 km verwijderd woon van mn ouders en paardjes lief daar ook in die plaats staan komt hij ook goed van pas! :)

Het is zo ideaal, en veel sneller!