Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:22

Jullie doen mij eraan denken dat ik nog haar liggen hebben om te doneren... Morgen eens op de post doen.

Over een maand of 2 kan ik terug beginnen sparen, dan zal mijn haar gemiddeld wel weer langer zijn dan 20cm. Ik weet alleen niet of ik dan weer doorspaar tot ik 40cm kan laten afknippen.

Ik geef mijn kapper carte blanche. Ik zeg gewoon op voorhand dat ik mijn staartjes wil doneren en dan knippen ze deze eerst af alvorens het resterende te wassen en bij te knippen. Ik geef alleen de minimum lengte aan en deze varieert naar mijn gemoedstoestand. Ik heb alles al gehad van een kort piekjeskapsel tot een bob waarbij alles nog nipt in een staartje kan.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:00

AnnickT schreef:
Even een schopje hier.

Ik wil binnenkort ook mijn haar doneren, maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Hebben jullie een speciale kapper gezocht en ook besproken dat het haar gedoneerd ging worden? En hadden jullie van tevoren een idee wat voor kapsel je dan wilde?

Je kunt je haar gewoon bij je eigen of willekeurige kapsalon laten afknippen. Eventueel op de website van Stichting Haarwensen staan ook aangesloten kapsalons en hier kun je soms met korting of gratis geknipt worden als je je haar doneert :)

Vergeet niet om je gegevens ook erbij te versturen als je vlechten naar Haarwensen opstuurt.

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:23

Ik ben ondertussen mijn haar weer zat.
Mei 2017 afgeknipt tot op mijn schouders en gedoneerd.
Het is nu al een heel eind gegroeid weer, maar ik moet nog even meten of ik de 25 cm al haal.
Ik gok dat ik tot het voorjaar moet wachten, de afgelopen twee keer deed ik er ook elke keer twee jaar over voor mijn haar weer lang genoeg was

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:52

gerlindie schreef:
Ik ben ondertussen mijn haar weer zat.
Mei 2017 afgeknipt tot op mijn schouders en gedoneerd.
Het is nu al een heel eind gegroeid weer, maar ik moet nog even meten of ik de 25 cm al haal.
Ik gok dat ik tot het voorjaar moet wachten, de afgelopen twee keer deed ik er ook elke keer twee jaar over voor mijn haar weer lang genoeg was

De eis is inmiddels 30 cm voor Haarwensen. (weet natuurlijk niet zeker of je jouw haar aan hen doneert).

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:05

Goed om te weten!

Dan laat ik het nog maar even groeien :D

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:19

SteffiiY schreef:
AnnickT schreef:
Even een schopje hier.

Ik wil binnenkort ook mijn haar doneren, maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Hebben jullie een speciale kapper gezocht en ook besproken dat het haar gedoneerd ging worden? En hadden jullie van tevoren een idee wat voor kapsel je dan wilde?

Je kunt je haar gewoon bij je eigen of willekeurige kapsalon laten afknippen. Eventueel op de website van Stichting Haarwensen staan ook aangesloten kapsalons en hier kun je soms met korting of gratis geknipt worden als je je haar doneert :)

Vergeet niet om je gegevens ook erbij te versturen als je vlechten naar Haarwensen opstuurt.

Bedankt voor je reactie!