Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Er reageren hier sowieso een aantal mensen waarvan ik hoop dat ze nooit in een dergelijke situatie komen waarin men spaarzaam moet zijn. Dat wordt een hele dobber dan.
<SNIP>
Cowboy55 schreef:Ayasha schreef:Er reageren hier sowieso een aantal mensen waarvan ik hoop dat ze nooit in een dergelijke situatie komen waarin men spaarzaam moet zijn. Dat wordt een hele dobber dan.
<SNIP>
Misschien zitten er ook wel mensen dus die heel goed weten hoe het is om spaarzaam te moeten zijn maar die door hard werken of pure mazzel of een combinatie daarvan dat nu niet meer hoeven te zijn?
chanel1985 schreef:Ja, en men moet dan maar op je mooie ogen betrouwen dat het juist is?
GabberGill schreef:Ik zeg eerlijk dat mijn betaalactie's afhangen van de personen waarmee ik op pad ben.
chanel1985 schreef:Nu hebben ook kennissen die daar beginnen van te profiteren, dus als we met hun gaan eten, is het wel betalen voor elk.
Ayasha schreef:En dan moeten ze ineens alle empathie verliezen voor mensen die die mazzel nog niet gehad hebben/niet hebben?
Ayasha schreef:Hard werken is niet altijd een optie.
chanel1985 schreef:Dat is al iets anders, als bij een grote groep alles moet uitgespit worden wie wat gedronken heeft, de flessen wijn en/ of fris nog gaan delen, ben je wel wat meer tijd kwijt.
Dan kan je nog zeggen dat de mensen het zelf doen, maar de tijd van er op vertrouwen dat het juist is, is ook voorbij.
Dus hoe dan ook moet het nagerekend worden.
little_birdy schreef:AmyII schreef:maar ik ben behoorlijk allergisch voor het splitgedoe.
Gewoon het bedrag gedeeld door het aantal eters
dus bij deze dit is het antwoord van het topic.
effe serieus wie ben jij om te bepalen dat een ander maar meer moet betalen omdat zijn kennis of vriend meer en duurder eet ?
ik vind dat dat meer zegt over degene die er zo allergies voor zijn dan over degene die niet wil splitten.
jij bent dus van mening dat die ene goede vriend / vriendin maar lekker niet mee mag uit eten omdat degene het niet kan betalen als ze de rekening moet splitten ?
degene maar lekker uit de vrienden groep zetten dan want jij hebt niet genoeg geld om met ons om te gaan?
daar komt het uiteindelijk wel op neer![]()
klein voorbeeld.
ik was uit eten in dld met een griep kennissen en mijn vriend.
in een vlees restaurant.
ik als vegetariër een menu van 15 euro.
De rest vleesch am stein alla 27.50
en allen flinke bierdrinkers.
die zeiden toch echt zelf al direct dat ik daar niet aan nee hoefde te betalen.
Maar ik begrijp dat als ik met jou was dat jij dan het gezeik zou vinden en er op zou staan dat ik die 20 ? 30 euro maar extra in moet leggen voor de rest ?
Amaris schreef:En hoe vinden de restaurantmedewerkers die een hekel hebben aan aparte betalers dat we het dan zouden moeten doen?
Amaris schreef:Naaahhh ipv denken 'moeten die allemaal apart betalen' zou de horeca moeten denken 'fijn, een grote betalende groep'.
En daarbij: je laat toch gewoon zo'n mobiel pin-apparaat rond gaan aan tafel, hoeveel tijd kost dat nou. Bedrag intypen, ding aan klant geven, betalen, klaar. Waar heb je het over... een seconde of 25 per betaling?
xJitskee schreef:Ik snap persoonlijk niet waarom het in andere branches wel verwacht wordt en kan, maar in de horeca niet. Ik betaal toch net zo goed voor het product en de service die ik afneem?
Doubtless schreef:Maar je gaat niet naar een supermarkt in een ander dorp als je lang moet wachtenDat 'pik' je wel.
Ik ben het ermee eens dat er een systeem moet komen om dit mogelijk te maken, maar dat is voor veel gelegenheden nu gewoon nog geen optie/niet beschikbaar. En daar is in de praktijk heel weinig begrip voor.
Als andere tafels er niet moeilijk over zouden doen dat zij een kwartier moeten wachten, dan had het mij niet uitgemaakt. Maar ook van die kant is er weinig/geen begrip