Mannen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:04

pinkie87 schreef:
Femm_k schreef:
Wowwwww dat zou ik echt niet trekken vuurneon :=

Hij heeft het bij mij 2 keer geflikt om rolletjes te laten slingeren, die leg ik dan gewoon in het bed aan zijn kant :D boodschap komt dan wel over (jaaa kinderachtig van me maar ook best grappig toch :+ )

Oww de mijne duikt dan gewoon zijn bed in samen met de rolletjes!!

Mijn pa en ik waren in de douchecel wasbak met kast aan het ophangen en het kastje stond toen nog in de deuropening van de slaapkamer. Toen hij naar bed ging is hij over dat kastje gestapt en is gaan slapen... uur later toen ik naar boven ging lees uurtje of 1 ben ik helemaal geflipt :') HAHAHA WELKE gek stapt daar nu overheen..????

Of als er iets op de trap ligt stapt hij ook overheen.

Ik ben nu aan het kijken hoe lang de folder voor de deur blijven liggen liggen er nu al 3 dagen

Ik ben toch niet de enige die bij zulke dingen oprecht nieuwsgierig is en het eens afwacht. :o ik ben dan niet boos oid he. Gewoon benieuwd. :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:49

Tivoli schreef:
Als er garantie op zat,kreeg je dan geen nieuwe toegestuurd? :))

:D Zijn eigen moeder stelde voor dat ik zijn computer maar moest verkopen. :Y)
Het alternatief was zijn neefje die een crush op mij had. Maar dat is een type stalker en vond het ook normaal om me te bedreigen, ik vond de computer verkopen een betere optie :')

Vhagar

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:15

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:31

Och hemel Xyris
Mijn broertje (heeft 1,5 jaar bij ons gewoond) was ook wel van het WOW spelen. En geen schone kleren enz. Die woonde in zijn badjas.
Die vond ik al erg maar jouw verhaal is echt extreem.
En bij mij was het dan nog broertje en geen partner.

Zwart dwijl water lukt mij ook wel. zeker in de keuken en bijkeuken. Met hond en kat en stalschoenen id..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:40

Ik heb er ook nog een wat ik totaal niet begrijp.

Handdoeken gaan in de wasmachine en in de droger, en in plaats van de handdoeken uit de droger te halen en op te vouwen en even in het kastje te stoppen op de badkamer, loopt hij liever iedere keer als hij douchet naar boven om één handdoek te pakken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:47

Xyris schreef:
Tivoli schreef:
Als er garantie op zat,kreeg je dan geen nieuwe toegestuurd? :))

Het alternatief was zijn neefje die een crush op mij had. Maar dat is een type stalker en vond het ook normaal om me te bedreigen, ik vond de computer verkopen een betere optie :')

Heb je daar toen geen topic over geopend? Die enge neef?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:13

Ooh mijn vriend kan er ook wat van...

Laatst had ik een volle vuilniszak voor de deur gezet, die moest dus naar buiten en weg gegooid worden. Ik denk, nou dat ziet ie wel, ik hoef niet te vragen of ie die beneden in de container wil gooien. Maargoed, 10 minuten nadat hij vertrokken was ging ik. Stond die vuilniszak daar nog... Hij was er gewoon overheen gestapt. :Y)

Gelukkig kunnen we er altijd wel om lachen, om dit soort dingen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:56

En als ze dan wel eens een keer de vuilniszak weggooien, doen ze alsof ze het hele huis van top tot teen geboend hebben :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:22

Mintgroen schreef:
En als ze dan wel eens een keer de vuilniszak weggooien, doen ze alsof ze het hele huis van top tot teen geboend hebben :')

Haha ja hier ook. Of ie even de tuin aan kant wilde maken. En gezegd wat er dan moest gebeuren; 'ja, maar ik ga geen uur in de tuin werken!' Ja schat, het hele huishouden wat ik doe is wel meer dan het ene uurtje per maand wat jij in de tuin doet -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:30

Roquen schreef:
Ooh mijn vriend kan er ook wat van...

Laatst had ik een volle vuilniszak voor de deur gezet, die moest dus naar buiten en weg gegooid worden. Ik denk, nou dat ziet ie wel, ik hoef niet te vragen of ie die beneden in de container wil gooien. Maargoed, 10 minuten nadat hij vertrokken was ging ik. Stond die vuilniszak daar nog... Hij was er gewoon overheen gestapt. :Y)

Gelukkig kunnen we er altijd wel om lachen, om dit soort dingen.

Ik kan daar ook redelijk om lachen, totdat hij het met heel veel dingen doet. Dan kan ik er ook echt heel pissig om worden. Dan vraag ik me af wat het voor moeite is om dat even te doen.

Zelfs als ik een wasmand midden op de trap zet krijgt hij het klaar om eroverheen te stappen. -O-

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:52

pinkie87 schreef:
Femm_k schreef:

Hij heeft het bij mij 2 keer geflikt om rolletjes te laten slingeren, die leg ik dan gewoon in het bed aan zijn kant :D boodschap komt dan wel over (jaaa kinderachtig van me maar ook best grappig toch :+ )

Mijn pa en ik waren in de douchecel wasbak met kast aan het ophangen en het kastje stond toen nog in de deuropening van de slaapkamer. Toen hij naar bed ging is hij over dat kastje gestapt en is gaan slapen... uur later toen ik naar boven ging lees uurtje of 1 ben ik helemaal geflipt :') HAHAHA WELKE gek stapt daar nu overheen..????

Ik ben nu aan het kijken hoe lang de folder voor de deur blijven liggen liggen er nu al 3 dagen

_O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:41

pinkie87 schreef:
Femm_k schreef:

Ook zoiets ja! Over de folders heenstappen en laten liggen. Terwijl hij er honderd keer langs loopt. Want het maakt niet uit waar je heen gaat bij ons in huis, je komt altijd langs de voordeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:08

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met de folder-test is.. :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:26

Als mannelijk persoon heb ik eigenlijk niets te zoeken in dit typische damestopic, maar er moet me wel iets van het hart. Een klein caveat: ik heb geen 13 pagina's bijgelezen.

Je hoort allerwegen van alles over verschillen tussen mannen en vrouwen. "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus." Recent onderzoek trekt dat toch wel in twijfel. Er zijn geen significante verschillen tussen de hersenen van mannen en vrouwen. Ze hebben over het algemeen wel een andere hormoonhuishouding, maar mannen als vrouwen hebben allebei zowel oestrogeen (het "vrouwelijke" hormoon) en testosteron (het "mannelijke" hormoon), en nog heel veel andere stofjes. Dat mannen en vrouwen anders doen, is dus voor het overgrote deel een kwestie van cultuurnormen.

De rare dingen die jullie ondervinden, hebben te maken met het huishouden: de was doet zich niet vanzelf, dingen worden niet opgeruimd etc. Is het niet zo dat bij velen van jullie het huishouden nog steeds de taak van de vrouw is? Doen jullie mannen structureel iets in huis? Als de was bij jullie thuis jouw terrein is, dan gaat hij natuurlijk naar jou toe als hij een schone onderbroek moet hebben. Wie nooit wast, gaat dat echt niet voor één keer uit zichzelf doen. Zelfde met die schaar: als jij 49 van de 50 keer degene bent die die la opendoet, dan komt het niet in hem op dat er een systeem in de indeling zit.

Vind je dat vervelend, dan moet je dat vanaf dag één dat je samenwoont afspreken. Misschien hebben sommige van jullie mannen dat van huis uit niet meegekregen, zijn ze gewend dat de vrouw binnenshuis alles doet. Maar als je niet wilt leven zoals in 1956, dan moet je soms met gewoontes breken.

Overigens doe ik in huis alles zelf. Logisch, want ik ben vrijgezel. Maar toch, er is geen vrouw die mij vertelt dat ik moet wassen, strijken, afwassen, stofzuigen en opruimen (mijn moeder komt maar eens in de zoveel maanden langs :P ) en ik doe het wel. Zo zie je maar, huishoud-mentaliteit heeft niets te maken met een verschil tussen man en vrouw en alles met de omstandigheden waarin je zit.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:27

lieveli schreef:
Xyris schreef:

Heb je daar toen geen topic over geopend? Die enge neef?

:= ik kan me niet herinneren een topic over hem geopend te hebben. Wel heb in destijds een topic geopend m.b.t. het vinden van een baan voor mijn ex. Met mijn spraakzaamheid zou het inderdaad heel goed kunnen dat dat uiteindelijk ter sprake is gekomen :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:31

Ps, musiqolog, mooie woorden, zeker iets om over na te denken. Uiteraard valt er aan beide kanten te schaven en mee te denken. Uiteindelijk is het een stukje typering en herkenbaarheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:45

musiqolog schreef:
Als mannelijk persoon heb ik eigenlijk niets te zoeken in dit typische damestopic, maar er moet me wel iets van het hart. Een klein caveat: ik heb geen 13 pagina's bijgelezen.

Je hoort allerwegen van alles over verschillen tussen mannen en vrouwen. "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus." Recent onderzoek trekt dat toch wel in twijfel. Er zijn geen significante verschillen tussen de hersenen van mannen en vrouwen. Ze hebben over het algemeen wel een andere hormoonhuishouding, maar mannen als vrouwen hebben allebei zowel oestrogeen (het "vrouwelijke" hormoon) en testosteron (het "mannelijke" hormoon), en nog heel veel andere stofjes. Dat mannen en vrouwen anders doen, is dus voor het overgrote deel een kwestie van cultuurnormen.

De rare dingen die jullie ondervinden, hebben te maken met het huishouden: de was doet zich niet vanzelf, dingen worden niet opgeruimd etc. Is het niet zo dat bij velen van jullie het huishouden nog steeds de taak van de vrouw is? Doen jullie mannen structureel iets in huis? Als de was bij jullie thuis jouw terrein is, dan gaat hij natuurlijk naar jou toe als hij een schone onderbroek moet hebben. Wie nooit wast, gaat dat echt niet voor één keer uit zichzelf doen. Zelfde met die schaar: als jij 49 van de 50 keer degene bent die die la opendoet, dan komt het niet in hem op dat er een systeem in de indeling zit.

Vind je dat vervelend, dan moet je dat vanaf dag één dat je samenwoont afspreken. Misschien hebben sommige van jullie mannen dat van huis uit niet meegekregen, zijn ze gewend dat de vrouw binnenshuis alles doet. Maar als je niet wilt leven zoals in 1956, dan moet je soms met gewoontes breken.

Overigens doe ik in huis alles zelf. Logisch, want ik ben vrijgezel. Maar toch, er is geen vrouw die mij vertelt dat ik moet wassen, strijken, afwassen, stofzuigen en opruimen (mijn moeder komt maar eens in de zoveel maanden langs :P ) en ik doe het wel. Zo zie je maar, huishoud-mentaliteit heeft niets te maken met een verschil tussen man en vrouw en alles met de omstandigheden waarin je zit.

Bij jou niet misschien, maar er zijn zat mannen die alleen wonen en die dat allemaal niet doen :+ toen m'n man nog alleen woonde zag z'n huis ook nooit een stofdoek... De was ging zeer sporadisch aan en de stofzuiger stond ook werkloos in de kast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:23

Maar ik ben 4 jaar lang een alleenwonende vrouw geweest die ook niet schoonmaakte. Ik was echt een ramp in het huishouden en ben ook altijd uitmuntend geweest in het hele 'over de vuilniszakken heen stappen' spelletje. Volgens mij ligt dat echt aan de aard van het beestje, en niet aan je gender.

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:58

Xyris schreef:
:') Mooie Verhalen.

Ik heb er nog wel wat over mijn ex, ja die is niet voor niks een ex.

Ik onderhield hem want hij had geen baan (had hij ook geen zin in want dan kon hij geen World of Warcraft meer spelen) dus ik werkte 60 uur per week terwijl meneer lekker achter zijn computertje zat.

Als ik hem dan vroeg even de zelf gemaakte zooi in de keuken op te ruimen dan kreeg ik terug "als jij de huiskamer stofzuigt, want dat had begin van de week al mogen gebeuren" ..........

En inderdaad, de was loopt zelf wel naar de wasmand. En vervolgens mijn onderbroeken en sokken aan gaan trekken. %)

Ik kom thuis en meneer staat trots in de keuken te koken, denk goh! Hij heeft het licht gezien. Ik krijg een knuffel, hij laat trots zien hoe hij gyros aan het bakken is :') dus ik geef hem een complimentje "fijn joh dat je dat even doet maar hey, is het niet een beetje weinig?" Hij *gooit de gyros op 1 bord* en zegt "ik heb hier wel genoeg aan hoor" en gaat in zijn uppie lopen vreten....

Zichzelf helemaal met vuile afwas inbouwen en vervolgens klagen dat dat hij geen speelruimte meer heeft bij zijn computer en dat er geen schone borden meer in de kast staan.

Persoonlijke hygiëne werd na verloop van tijd ook een issue. Hele gevechten om die trui van hem af te krijgen omdat die stonk naar katten pis omdat meneer er al 2 weken in rond liep omdat ie zo fijn was.

Hele explosies in de toiletpot en nog gaan lachen ook als ik er wat van zei...

Ik heb het 3 maanden met hem uit gehouden :')

Ik heb exact zo'n ex. Het is net alsof je hem beschreef, super grappig! Alleen was World Of Warcraft in zijn geval League Of Legends. :+ Toevallig heeft dat ook zo'n 3 - 4 maanden geduurd. Hij woonde op zichzelf en was 22. Ik was toen 16 en deed bij hem thuis de was (hij woonde op zichzelf) terwijl hij dat spel aan het spelen was. Er lagen echt stapels vuile was in een hoekje en vervolgens kwam er geklaag dat hij geen kleding had. :') Hij had geen werk en kocht van het geld dat hij kreeg van zijn moeder eigenlijk alleen maar wiet. Ik kocht vaak de boodschappen met mijn 3 euro loon per uur.
Nadat ik het had uitgemaakt omdat mensen toch wel alarmbelletjes bij me deden rinkelen, wat wel nodig was als naïeve puber, zei hij tegen zijn vrienden: 'ik ben gewoon een stuk verder in het leven, ze is niet volwassen genoeg voor me.' Sjongejonge.
Ik vind mannen verder helemaal super, maar ik denk dat iedereen wel eens een ervaring heeft met echt zo'n heel bijzonder type :')

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:00

Toen ik een relatie met mijn huidige vriend kreeg, zei hij me toen ik vaker bij hem thuis begon te komen dat ik de lege wc-rolletjes niet weg mocht gooien, maar op de verwarming moest leggen. Hij vind het namelijk leuk om ze in elkaar te stoppen :+ Ik doe het nog steeds braaf. Elke keer zie ik weer een uitgebreider in elkaar gepropt pakketje op de verwarming liggen _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:21

Emmaa_ schreef:
Maar ik ben 4 jaar lang een alleenwonende vrouw geweest die ook niet schoonmaakte. Ik was echt een ramp in het huishouden en ben ook altijd uitmuntend geweest in het hele 'over de vuilniszakken heen stappen' spelletje. Volgens mij ligt dat echt aan de aard van het beestje, en niet aan je gender.

Precies. Mijn vriend is hier van het management, ik zie het écht niet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:24

verootjoo schreef:
Mijn man denkt dat sokken zelf wel de weg naar de wasmand vinden en is dan verbaasd dat ze niet schoon in z'n kast komen. Vervolgens vraagt hij mij nieuwe re kopen omdat hij denkt geen sokken meer te hebben :?

hey wat doe jij met mijn vriend >;) ............. :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:18

Man, dit topic is zoooo herkenbaar.

Vuile sokken liggen in de sofa, op de grond, in zijn schoenen, soms eens op of naast de wasmand, maar erin ... Absoluut niet.

De gewone was raakt er meestal wel in, maar sorteren op voorhand lukt niet. (mijn regel: alles dat gemengd zit kan in de droogkast, als het er niet in mag, zeg het mij en hou het apart). Ik heb al redelijk veel truien zo verworven die dan krimpen en voor hem te klein worden :D
zijn helft van de slaapkamer is een ramp, kledij op de grond, een wcrol door kat kapotgescheurd die er al 6 weken zo ligt.
de was vouw ik, maar mag ik niet in de kast leggen want ik ken het systeem niet. Met als gevolg dat het rustig 3 weken op het bed in de logeerkamer blijft liggen tot hij eens zin heeft om het weg te stoppen. Tegen dan slapen de katten erop, hangt het vol met haar en gooit hij het terug in de wasmand zodat ik dubbel werk heb.

vuilniszakken meedoen naar beneden stapt hij ook over, schoenenkastje kent hij ook niet (maar hij heeft het wel zelf willen kopen en monteren). Snoeppotten, koekjesdoosjes, broodzakken na gebruik dichtdoen, of open belegpakjes in een zakje of een doosje steken lukt ook niet.
Indien ik later thuiskom zit hij te wachten tot ik thuiskom om eten te maken of de hond te voeren, want "hij wist niet wat ik voorzien had". Euh, neem de telefoon en bel of sms?

bellen en smssen is ook moeilijk, ik wordt geacht om alles te ruiken :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:17

Makkie123 schreef:
Toen ik een relatie met mijn huidige vriend kreeg, zei hij me toen ik vaker bij hem thuis begon te komen dat ik de lege wc-rolletjes niet weg mocht gooien, maar op de verwarming moest leggen. Hij vind het namelijk leuk om ze in elkaar te stoppen :+ Ik doe het nog steeds braaf. Elke keer zie ik weer een uitgebreider in elkaar gepropt pakketje op de verwarming liggen _O-

Dat vind ik echt heel grappig _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:50

Xyris schreef:
Ps, musiqolog, mooie woorden, zeker iets om over na te denken. Uiteraard valt er aan beide kanten te schaven en mee te denken. Uiteindelijk is het een stukje typering en herkenbaarheid.

Dankjewel. Het verhaal dat ik over jouw ex lees (het komt me trouwens bekend voor - heb je het niet al eerder in een ander topic gepost?) is wel wat extreem: die jongen/man was blijkbaar overal te beroerd voor. Daar breng je met een paar simpele afspraken geen verandering in. Maar de meeste mannen zijn niet zo lui of parasitair ingesteld, en bij hen moet dat toch lukken.