Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:31

Een man bij de Jan Linders met heel veel jeuk aan zijn kruis.Maar volgens mij was hij wat anders aan het doen met zijn kruis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:20

mirriezz schreef:
dees_daan schreef:
Nee want als iedereen die een broodje wil pakken ook de andere broodjes aanraakt komen er lekker veel bacteriën op..
Ik hoef geen broodjes waar allerlei mensen aan gezeten hebben in ieder geval en ik heb echt geen smetvrees. Wie weet waar die handen allemaal aangezeten hebben :r

Edit: de mensen die zelf zo'n broodje pakken hoeven niet eens 'vies' te zijn maar als je kijkt hoeveel mensen de boodschappenkarren/mandjes aanraken per dag dan verspreid het zich wel lekker als er vervolgens verse producten mee aangeraakt worden, ik hoef dat gewoon niet op mijn broodje.

Maar -ik wil echt niet vervelend zijn maar snap t niet- al die onfrisse handjes hebben dan toch ook die tang vastgehouden die jij vast pakt? En bij veel winkels ligt het uiteinde van die tang tegen de broodjes aan, alsof die bacteriën allemaal doodstil blijven zitten wachten op de volgende klant? Denk t niet.

En mijn ongezouten mening: bacteriën zijn goed voor je weerstand,wordt je hard van.

Dat is dus fout van die winkels, de tangen horen niet tegen de broodjes aan te liggen maar in een houder te hangen. Het kan gebeuren dat een klant de tang zo neerlegd maar ze horen niet standaard zo te liggen. Ik heb toch liever dat een tang word aangeraakt dan dat elk broodje gevoeld word er dat er dan mensen echt met hun vingers of hele hand aan het broodje komen, ik vind dat gewoon vies en ook niet nodig, dus als ik zie dat een klant dat doet zeg ik er wat van want het hoort gewoon niet en ik vind het geen smakelijk idee dat een broodje bij wijze van 50 vingers over zich heen gehad heeft voordat iemand het op eet. (Als iedereen zou voelen of het broodje nog warm/wel vers is of wat ze dan ook willen voelen wordt dit aantal makkelijk gehaald)
Ik zelf haal eigenlijk nooit broodjes uit de bakken overigens, ik leg ze of s'ochtends al apart of ik neem ze ongebakken mee, dat is het voordeel van op de afdeling werken ;)

Jij zou het dus ook geen probleem vinden als je bij een broodjeszaak een lekker vers broodje besteld en je ziet dat de medewerker jou broodje eerst aan andere klanten laat voelen om te laten zien dat het een echt lekker vers broodje is en het daarna klaar maakt voor jou terwijl die andere mensen jou broodje in hun handen gehad hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:27

Tang ben ik trouwens erg handig in :D
Ik werk in de supermarkt.. En als ik dan pauze heb haal ik wel eens wat.
Met werkkleding broodjes er met de hand uit halen en daarna afrekenen ziet er niet zo netjes uit :=

Zonder werkkleding:
Met handen als het broodje losligt en ik m kan pakken zonder een andere aan te raken. En of ik twijfel of weet dat dat niet lukt de tang.

En met dat opzijschuifding mag rebecca t doen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:46

Bij sommige supermarkten kun je ook vragen om een zak met het gewenste aantal ongebakken broodjes, kost dan wel net zoveel als gebakken broodjes.
Als je het teveel in de vriezer gooit zijn ze ook nog perfect houdbaar. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 00:20

Ik heb geen oven dus dat word lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 00:23

MarjanB schreef:
Groente moet je gewoon even wassen. Mijn moeder heeft een keer een salamander in stukken gesneden, die zat in de andijvie. Wij vonden het raar dat ze het niet at, na het eten kwam het verhaal pas. :')

Hahahahhaa, zo doe ik het ook. Als ik een beest tegenkom in de groente dan maak ik voor mezelf een potje koude bietjes klaar en zeg dan tijdens het eten dat ik anders niet genoeg groente had voor iedereen. En heel soms vertel ik achteraf wat er was, maar dat moet je niet te vaak doen want dan worden ze wantrouwend :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:01

purny schreef:
Ik heb tegenwoordig zelfs een flesje desinfectiespul bij m'n kassa staan. Zeker ook nu de griepjes aankomen.

Griep is een virus én kan leven in aerosolen (vochtdruppels in de lucht).

Virussen krijg je niet dood met alcohol of antibiotica en aerosolen kun je niet 'vangen', niet aan een kassa iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:15

Desinfectiemiddel aan de kassa gaat meer om het feit dat je aan de kassa zit, geld aanraakt en daarbij ook verse producten die niet verpakt zitten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:52

Purny schreef:

Citaat:
Zeker ook nu de griepjes aankomen.

Daar reageerde ik op.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:59

Een aantal jaar terug had ik een maaltijdsalade gekocht bij de C1000. Zat ik 'm rustig op te eten, zie ik opeens een sigarettenpeuk in mijn maaltijdsalade liggen. Nou gadverdamme, heb de rest niet meer opgegeten en weggegooid. Foto gestuurd naar de C1000 en op Facebook geplaatst, aankoopbedrag terug gekregen en een excuusbrief dat waar de sla gekweekt zou zijn, waarschijnlijk een sigarettenpeuk is gegooid die in mijn maaltijdsalade terecht is gekomen. 8)7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:12

Rebecca schreef:
[ Afbeelding ]

Zo dus :+ , duidelijk plaatje van google . Een grote schep en dan kan je hem heen en weer schuiven , is net een kermis :z

Gisteren stond ik voor het eerst oog in oog met dit systeem. Het was gelukkig rustig want het duurde best een tijdje voordat ik doorhad hoe het werkte :')

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:49

Dees Daan: ik zou t niet zo tof vinden als de bakker eerst een broodje rond deelt voor het te smeren. Maar ik vind het ook niet echt vies.

Voorbeeld: ik vind het niet netjes om broodjes weer terug te leggen nadat je ze in een zakje hebt gedaan. Gewoon niet netjes.
Vies, mwah, nee. Ik heb voor een baantje fruit in gepakt, denk dat de mensen die de broodjes vies vinden geen sinaasappel/peer/kiwi meer eten als ze zien wat daar voorbij komt soms aan bedorven fruit. Ik denk er niet bij na en eet die peer gewoon wel (zonder de schimmel dan he) Zo werkt de wereld gewoon.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:14

@Mirriez, een sinaasappel, peer of kiwi schil je toch voor je hem op eet? Dus daar komt toch geen viezigheid bij het deel wat je eet? En een appel bv kun je voor kiezen om hem te wassen voor het eten. Dat zie ik me met een pistoletje nog niet doen :')

Overigens viel me vanmiddag in de plaatstelijke Coop nav dit topic ook ineens op dat de tangen gewoon in de uitschuifbakken liggen, tja, schiet dus ook niet op. :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:02

Ik schil mijn fruit/groente nooit en wassen doe ik ook lang niet altijd hoor :=
Ik heb hetzelfde als mirriezz. Het is niet netjes, maar zo vies dat ik het niet meer op eet oid vind ik het niet. Kan me er niet zo druk om maken moet ik zeggen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:31

enamorada schreef:
Ik schil mijn fruit/groente nooit en wassen doe ik ook lang niet altijd hoor :=
Ik heb hetzelfde als mirriezz. Het is niet netjes, maar zo vies dat ik het niet meer op eet oid vind ik het niet. Kan me er niet zo druk om maken moet ik zeggen.

Afgezien van het feit dat ik je dan graag eens een sinaasappel of kiwi zou zien eten :D ... blijft het zo dat je bij fruit en groente de keuze hebt om deze te wassen. Iets wat met brood gewoon niet zo is. Daarom boeit het mij niet wie mijn groente of fruit vast heeft gehad, maar vind ik wel dat je met broodjes gewoon hygiënisch om moet gaan. Is het niet voor jezelf, dan wel voor degene die dat wel belangrijk vinden toch? :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:39

iewh echt? Ik dacht dat iedereen dat wel vies vond.

Maar jullie vinden het dus niet vies dat iemand net in z'n neus heeft gepeuterd, heeft gehoest met hand voor de mond, snottebel heeft weggeveegd en daarna aan de broodjes gaat voelen en jij dat broodje uiteindelijk in je mond stopt. Met misschien wel een lekker beetje snottebel of andere viezigheid eraan? :oo

Ik koop dat soort broodjes ook helemaal niet meer. Bij de Lidl heb ik ze inderdaad wel nog eens gekocht.

Fruit kan je inderdaad goed wassen en ik schil ook altijd alles.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:43

snuffie123 schreef:
iewh echt? Ik dacht dat iedereen dat wel vies vond.

Maar jullie vinden het dus niet vies dat iemand net in z'n neus heeft gepeuterd, heeft gehoest met hand voor de mond, snottebel heeft weggeveegd en daarna aan de broodjes gaat voelen en jij dat broodje uiteindelijk in je mond stopt. Met misschien wel een lekker beetje snottebel of andere viezigheid eraan? :oo

Ik koop dat soort broodjes ook helemaal niet meer. Bij de Lidl heb ik ze inderdaad wel nog eens gekocht.

Fruit kan je inderdaad goed wassen en ik schil ook altijd alles.

Dat vind ik zeker wel vies. Ik ga er alleen niet vanuit dat iedereen of één iemand al die dat broodje aanraakt dat doet.
Nu koop ik nooit dat soort dingen, dus heb ik er geen last van en hoef ik er ook geen rekening mee te houden :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:46

Ga daar maar wel vanuit. Helaas is het merendeel van de mensen niet zo hygiënisch als men zou willen. (Alleen al 30% van de Nederlanders wast maar zijn handen na toiletbezoek, die handen heb ik liever ook niet aan mijn broodje :r )

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:20

snuffie123 schreef:
(Alleen al 30% van de Nederlanders wast maar zijn handen na toiletbezoek, die handen heb ik liever ook niet aan mijn broodje :r )

Zoveel?

Over snottebellen en dergelijke, die vind ik ook vies als ik ze aan mijn broodje zie hangen, maar zolang ik niets zie zitten en mijn broodje niet nat of klef is, heb ik er weinig problemen mee.

Jullie houden zo'n broodje toch ook met je hand vast als je het eet? Is dat vieze idee dan puur afkomstig van het feit dat het nu niet je eigen handen zijn maar die van een ander?

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe jullie groenten en fruit uitkiezen. Hoe bepalen jullie welke kiwi, avocado of perzik je moet hebben? Zeker nu supermarkten alles steeds onrijper inkopen (en normaal fruit ineens voor de hoofdprijs als 'eetrijp' verkopen terwijl het dat vaak echt niet is) maakt het behoorlijk uit wat je pakt.
Hoe weten jullie of iets dezelfde dag nog op moet of dat het na anderhalve week op de fruitschaal nog steeds keihard is? Gokken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:09

Gewoon bij de groenten en fruitman halen. Onverpakt fruit in de supermarkt hoef ik niet, idd omdat jan en alleman er met z'n vieze vingers in gaat knijpen.
Bovendien is het veel lekkerder bij de groentenboer. Die van ons komt aan huis en heeft het lekkerste fruit dan al geselecteerd en is altijd precies goed.
Als ik het wel bij de supermarkt koop neem ik verpakt fruit

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:21

oomens schreef:
snuffie123 schreef:
(Alleen al 30% van de Nederlanders wast maar zijn handen na toiletbezoek, die handen heb ik liever ook niet aan mijn broodje :r )

Zoveel?

Over snottebellen en dergelijke, die vind ik ook vies als ik ze aan mijn broodje zie hangen, maar zolang ik niets zie zitten en mijn broodje niet nat of klef is, heb ik er weinig problemen mee.

Jullie houden zo'n broodje toch ook met je hand vast als je het eet? Is dat vieze idee dan puur afkomstig van het feit dat het nu niet je eigen handen zijn maar die van een ander?

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe jullie groenten en fruit uitkiezen. Hoe bepalen jullie welke kiwi, avocado of perzik je moet hebben? Zeker nu supermarkten alles steeds onrijper inkopen (en normaal fruit ineens voor de hoofdprijs als 'eetrijp' verkopen terwijl het dat vaak echt niet is) maakt het behoorlijk uit wat je pakt.
Hoe weten jullie of iets dezelfde dag nog op moet of dat het na anderhalve week op de fruitschaal nog steeds keihard is? Gokken?

Ja helaas echt zoveel.
Haha ja wat niet weet wat niet deert, maar ik weet eigenlijk al dat die kans gewoon echt heel erg groot is, vandaar dat ik ze niet hoef.

Ik weet wat ik met mijn handen doe en waar ze komen. Mijn handen zijn schoon (in ieder geval schoner dan die van de gemiddelde Nederlander denk ik). Dan vind ik het inderdaad minder vies, dan heel veel andere vreemde mensen die ik niet ken.

Ik hou van onrijpe peren, dus die koop ik ook altijd onrijp. De bananen koop ik ook vaak nog groen, als ik er dan een wil eten dan leg ik hem even in de zo'n en anders eet ik hem ook onrijp op, dat is heel gezond. Mandarijnen en sinaasappels zijn wel rijp altijd als ik ze koop, appels ook en die koop ik altijd van pink lady (die zijn erg lekker!). Meloen koop ik ruim van te voren zodat het rijp is wanneer we hem willen eten. Dat was bijna al het fruit wat ik eet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:10

Dan zal dat het verschil zijn. Ik eet fruit graag rijp, en als ik niet de tijd heb om naar de Turk te gaan (waar het meeste én rijp én spotgoedkoop is), wordt dat met supermarktfruit best lastig. Verpakt fruit is hier geen succes. Te vaak dat er in zo'n zak appels of een verpakte schaal peren een paar slechte tussen zitten, waardoor het hele prijsvoordeel van zo'n 'voordeel'verpakking alweer weg is.

Overigens was ik ook gewoon mijn handen hoor, maar vooral wanneer ze 'vies' voelen (plakkerig of vol zand). Zeep is eigenlijk alleen voor als iets er met gewoon water niet goed afgaat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:00

mirriezz schreef:
Maar -ik wil echt niet vervelend zijn maar snap t niet- al die onfrisse handjes hebben dan toch ook die tang vastgehouden die jij vast pakt? En bij veel winkels ligt het uiteinde van die tang tegen de broodjes aan, alsof die bacteriën allemaal doodstil blijven zitten wachten op de volgende klant? Denk t niet.

En mijn ongezouten mening: bacteriën zijn goed voor je weerstand,wordt je hard van.

Ik snap dat ook niet want die tang doet niets af aan wie of wat die broodjes van tevoren heeft aangeraakt. Ik pak zo'n broodje altijd met mijn hand (wel zonder andere aan te raken) want ik ga tenslotte mijn eigen broodje opeten.

Hoe doe je dat dan in een restaurant of werkcatering oid met broodjes? Daarvan weet je toch ook niet wat ermee gebeurd is?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:27

Ik ben dus niet de enige die het niet snapt.
Het idee dat bacteriën slecht zijn, vind ik nog steeds bijzonder. Maar iedereen zoals je het zelf het liefste hebt.

oomens schreef:
Verpakt fruit is hier geen succes. Te vaak dat er in zo'n zak appels of een verpakte schaal peren een paar slechte tussen zitten

Tsja, ik weet dus uit ervaring dat die paar slechte appels en peren geen toeval zijn. Ik heb niet zo'n behoefte de details te delen, maar laten we zeggen dat fruit verder kan rotten dan dat je het een dagje te lang op de fruitschaal laat liggen.
Als spul zo rot, ga je mij niet vertellen dat de rest van het fruit niet is aangetast.

Maar blijkbaar vinden de mensen met angst voor bacteriën dat niet vies. Voelt voor mij nogal als een contradictie...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:36

mirriezz schreef:
Tsja, ik weet dus uit ervaring dat die paar slechte appels en peren geen toeval zijn. Ik heb niet zo'n behoefte de details te delen, maar laten we zeggen dat fruit verder kan rotten dan dat je het een dagje te lang op de fruitschaal laat liggen.
Als spul zo rot, ga je mij niet vertellen dat de rest van het fruit niet is aangetast.

Ik ben wel benieuwd naar de details.

Dacht eigenlijk altijd dat alles wat mensen zelf niet uit zouden kiezen als ze los kunnen kiezen, er dan maar bij zo'n grootverpakking wordt ingestopt, maar misschien is dat wel te negatief gedacht.