Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirriezz schreef:dees_daan schreef:Nee want als iedereen die een broodje wil pakken ook de andere broodjes aanraakt komen er lekker veel bacteriën op..
Ik hoef geen broodjes waar allerlei mensen aan gezeten hebben in ieder geval en ik heb echt geen smetvrees. Wie weet waar die handen allemaal aangezeten hebben
Edit: de mensen die zelf zo'n broodje pakken hoeven niet eens 'vies' te zijn maar als je kijkt hoeveel mensen de boodschappenkarren/mandjes aanraken per dag dan verspreid het zich wel lekker als er vervolgens verse producten mee aangeraakt worden, ik hoef dat gewoon niet op mijn broodje.
Maar -ik wil echt niet vervelend zijn maar snap t niet- al die onfrisse handjes hebben dan toch ook die tang vastgehouden die jij vast pakt? En bij veel winkels ligt het uiteinde van die tang tegen de broodjes aan, alsof die bacteriën allemaal doodstil blijven zitten wachten op de volgende klant? Denk t niet.
En mijn ongezouten mening: bacteriën zijn goed voor je weerstand,wordt je hard van.
MarjanB schreef:Groente moet je gewoon even wassen. Mijn moeder heeft een keer een salamander in stukken gesneden, die zat in de andijvie. Wij vonden het raar dat ze het niet at, na het eten kwam het verhaal pas.
purny schreef:Ik heb tegenwoordig zelfs een flesje desinfectiespul bij m'n kassa staan. Zeker ook nu de griepjes aankomen.
Rebecca schreef:[ Afbeelding ]
Zo dus, duidelijk plaatje van google . Een grote schep en dan kan je hem heen en weer schuiven , is net een kermis
enamorada schreef:Ik schil mijn fruit/groente nooit en wassen doe ik ook lang niet altijd hoor![]()
Ik heb hetzelfde als mirriezz. Het is niet netjes, maar zo vies dat ik het niet meer op eet oid vind ik het niet. Kan me er niet zo druk om maken moet ik zeggen.
snuffie123 schreef:iewh echt? Ik dacht dat iedereen dat wel vies vond.
Maar jullie vinden het dus niet vies dat iemand net in z'n neus heeft gepeuterd, heeft gehoest met hand voor de mond, snottebel heeft weggeveegd en daarna aan de broodjes gaat voelen en jij dat broodje uiteindelijk in je mond stopt. Met misschien wel een lekker beetje snottebel of andere viezigheid eraan?![]()
Ik koop dat soort broodjes ook helemaal niet meer. Bij de Lidl heb ik ze inderdaad wel nog eens gekocht.
Fruit kan je inderdaad goed wassen en ik schil ook altijd alles.
snuffie123 schreef:(Alleen al 30% van de Nederlanders wast maar zijn handen na toiletbezoek, die handen heb ik liever ook niet aan mijn broodje)
oomens schreef:snuffie123 schreef:(Alleen al 30% van de Nederlanders wast maar zijn handen na toiletbezoek, die handen heb ik liever ook niet aan mijn broodje)
Zoveel?
Over snottebellen en dergelijke, die vind ik ook vies als ik ze aan mijn broodje zie hangen, maar zolang ik niets zie zitten en mijn broodje niet nat of klef is, heb ik er weinig problemen mee.
Jullie houden zo'n broodje toch ook met je hand vast als je het eet? Is dat vieze idee dan puur afkomstig van het feit dat het nu niet je eigen handen zijn maar die van een ander?
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe jullie groenten en fruit uitkiezen. Hoe bepalen jullie welke kiwi, avocado of perzik je moet hebben? Zeker nu supermarkten alles steeds onrijper inkopen (en normaal fruit ineens voor de hoofdprijs als 'eetrijp' verkopen terwijl het dat vaak echt niet is) maakt het behoorlijk uit wat je pakt.
Hoe weten jullie of iets dezelfde dag nog op moet of dat het na anderhalve week op de fruitschaal nog steeds keihard is? Gokken?
mirriezz schreef:Maar -ik wil echt niet vervelend zijn maar snap t niet- al die onfrisse handjes hebben dan toch ook die tang vastgehouden die jij vast pakt? En bij veel winkels ligt het uiteinde van die tang tegen de broodjes aan, alsof die bacteriën allemaal doodstil blijven zitten wachten op de volgende klant? Denk t niet.
En mijn ongezouten mening: bacteriën zijn goed voor je weerstand,wordt je hard van.
oomens schreef:Verpakt fruit is hier geen succes. Te vaak dat er in zo'n zak appels of een verpakte schaal peren een paar slechte tussen zitten
mirriezz schreef:Tsja, ik weet dus uit ervaring dat die paar slechte appels en peren geen toeval zijn. Ik heb niet zo'n behoefte de details te delen, maar laten we zeggen dat fruit verder kan rotten dan dat je het een dagje te lang op de fruitschaal laat liggen.
Als spul zo rot, ga je mij niet vertellen dat de rest van het fruit niet is aangetast.