Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:57

thembi schreef:
webster543 schreef:
Ja dat klopt. Ik drink ook zelf geen druppel alcohol.

Maar alcohol wordt gecontroleerd geproduceerd, net als tabak. Je weet wat er in zit.

Wat er verder voor vuiligheid in die drugs zit weet niemand. Behalve de persoon die zo veel mogelijk wil verkopen uit zo min mogelijk basisbestanddeel.

Ja, en toch is er niks schadelijker voor een menselijk lichaam dan alcohol. Alcohol is een hard drug. Als je ziet hoe mensen binnen komen en er aan toe zijn na langdurig gebruik van alcohol dan schrik je. Alcoholverslaafden die in behandeling zijn krijgen ook vitamine B shots. Met drugsgebruikers hoeft dat niet. Korsakov wordt veroorzaakt door gebrek aan vitamine B na langdurig alcoholgebruik.
Inmiddels is bekend dat alcohol kankerverwekkend is , er geen veilige ondergrens is , dan kun je nog een levercirrose krijgen en ga zo maar door... Met een heroïneverslaving kun je nog 100 worden met een alcoholverslaving zeker niet ;)

ik vraag het me af of je 100 word met heroine

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:59

Juist door het feit dat alcohol legaal is, heb je zoveel werk.
Een glaasje per dag zou gezond zijn, en ik twijfel er niet aan dat cannabis bv, in beperkte en gecontroleerde hoeveelheden meer baat dan schaad. Maar de rest... Nee, dat maak je mij niet wijs.
En stel je eens voor dat ze drugs gaan legaliseren. Werkloos zal je nooit worden. En ik vrees dat de aantal doden dan helemaal de pan uit zouden schieten.

Smee__

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:00

Of juist niet, omdat het dan ook legaal en gecontroleerder geproduceerd kan worden.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:03

webster543 schreef:
UhNee schreef:

Zodra het wetenschappelijk bewezen is zijj het niet langer placebo- en neveneffecten. Paar pagina's terug heb ik wat linkjes gedeeld, ook als je googled kom je veel onderzoeken ed tegen.

Als het dan zo wetenschappelijk bewezen is, waarom is het dan nog altijd illegaal?

Omdat er een enorm taboe op ligt. Mdma bijvoorbeeld is in de jaren 70 gebruikt in de psychiatrie (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/MDMA#Geschiedenis) maar werd later pas als partydrug gebruikt.

Ook een interessante docu hierover is neurons to nirvana!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:07

Zo zou het klinken indien alcohol illegaal zou zijn...

Een glas rode wijn : bevat 3% alcohol, 17% druivensap, 50% water, 15% white spirit, 13% chemische brol en 2% rode inkt ( kleur moet juist zijn).

Zo wordt de huidige chemische drug geproduceerd ongeveer... Nou scol

Als je geluk hebt, gebruiken ze bloem om cocaïne te versnijden. Als je pech hebt, cementpoeder... Leuk om dat door je neus te jagen

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:18

koetjeboe schreef:
ik vraag het me af of je 100 word met heroine

Als jij een normaal leven leidt en schone heroine gebruikt is dat mogelijk ja. Het probleem met een heroïneverslaving is de lifestyle eromheen, het gejaag, het scoren, de criminaliteit, gebrek aan voeding en zelfzorg etc. Vandaar dat er medische heroine programma's zijn zodat chronische verslaafden gratis heroine verstrekt krijgen. Uiteraard hangen daar strikte voorwaarden aan. En ohja, slechts 10 tot 15% spuit heroine de rest rookt het, dat is al zo sinds de opkomst van aids.

BTW GHB is net zo verslavend als heroine en ongezonder :D Maar dat wil vooral niet zeggen dat ik het nu aanraad of zo ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:07

Ik ben het wel eens met Smee__
Ik vind het jammer dat het topic zo'n nare wending heeft gekregen.

"Wij" als recreatieve gebruikers worden hier door sommigen afgeschilderd als een stelletje zwakke, psychisch instabiele debielen die zonder dat ze het doorhebben een puinhoop van hun leven maken door de drugs.
En dat vind ik jammer en onterecht.

Hier spreekt trouwens ook een ADHD'er.
En inderdaad, ik ben impulsief, ontzettend verslavingsgevoelig en heel gevoelig voor druk van buitenaf.
Ik gooi alle drugs die voorbij komen naar binnen omdat dat stoer is en ik er dan bij hoor.
Ook heb ik door mijn ADHD veel problemen met mezelf die ik probeer te ontvluchten met de drugs

NEE... gewoon NEE..

Ik ben iemand die zelf de risico's onderzocht heeft, op eigen benen staat en zelf haar beslissingen neemt.

Ik vind het jammer dat dit topic een beetje begint uit te draaien op een soort aanval/verdediging.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die ontzettend anti drugs zijn en dat is prima, ik wil hiermee ook zeker niemand de mond snoeren.
Maar dit topic is begonnen met iemand die door drugs gefascineerd raakte en daar graag meer info/ervaringen van wilde weten. Wat ik trouwens alleen maar toejuich. (vragen en onderzoeken in plaats van meteen te (ver)oordelen of vanalles naar binnen te gooien.)

Het was een heel open en eerlijk topic waar ontzettend veel (in mijn ogen) waardevolle informatie en ervaringen gedeeld worden.
Juist door die taboe een beetje te verbreken kunnen mensen beter geïnformeerd worden en durven mensen er meer open over te zijn.

Laat dit alsjeblieft geen "naturals/rondom op ijzers" (bij wijze van spreken) topic worden waar mensen elkaar afschilderen als dom, zweverig, hersenloos, achterlijk en weet ik veel wat allemaal.
Het was zo'n fijn topic. -O-

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:16

koetjeboe schreef:
Ik snap werkelijk waar niet waar het verstand zit bij sommige mensen hier, is je leven dan zo klote dat je drugs nodig hebt om je fijn te voelen.
Zijn er mensen die mijn bericht op de vorige pagina wel hebben gelezen.
Het is niet alleen maar leuk en lekker om drug te gebruiken het kan ook mis gaan.

1 van mijn favoriete programma's is intervention (is dan wel verslavingsgericht) maar je leert wel hoe mensen zijn begonnen en waarom.

Iedereen is recreatief begonnen daar of met pijnstilling wat belachelijk geregeld is in amerika.

Echt een aanrader dat programma als je fascinatie hebt voor drugs, maar ook de verhalen erachter (vaak veel pijn).
Verder zeer divers van alcohol tot speed en meth, inhalators, badzouten (geen idee wat de nederlandse vertaling is), wiet verslaving.
Veel mensen zijn ook gestorven aan primaire of secundaire problemen (aantasting organen/hersenen) of werkte de interventie niet en andere hebben een tweede leven.

Hier zie je ook heel duidelijk de psychoses
Laatst bijgewerkt door Furrow op 30-08-16 00:43, in het totaal 4 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:25

En ja koetjeboe, ik heb jouw vorige bericht wel gelezen.
Aan de ene kant begrijp ik jouw heftige reactie aangezien je van heel dichtbij met een verslaving te maken hebt.
Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat je de mensen hier op zo'n negatieve toon 'aanvalt'.

"Ik snap werkelijk waar niet waar het verstand zit bij sommige mensen hier, is je leven dan zo klote dat je drugs nodig hebt om je fijn te voelen."

Dat is nou net het verschil tussen recreatief gebruik en verslaafden.
Nee, ik heb geen klote leven en nee, ik heb de drugs niet nodig om me fijn te voelen.
Ik kan het prima naar mijn zin hebben op een feestje zonder drugs, maar soms vind ik het gewoon fijn en leuk om een feestje letterlijk naar een andere dimensie te brengen.

Niet iedereen die wel eens dronken wordt op een feestje eindigt uiteindelijk als alcoholist.
En dat is met de drugs net zo...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 02:06

Smee__ schreef:
Maar als je dit topic moet geloven kent iedereen wel een drugsverslaafde :+

Ja, dat vind ik dan wel opmerkelijk.

Iedereen heeft ''ervaring met drugs in mijn omgeving''.

Nu leef ik schijnbaar in een hol in de grond, want ik ken niemand die drugsverslaafd is of het niet geregeld krijgt met drugs.

Of zijn dit ervaringen via m'n collega haar zus en dan de buurman zijn achterneefje?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 02:12

Carr_friesje schreef:
"Ik snap werkelijk waar niet waar het verstand zit bij sommige mensen hier, is je leven dan zo klote dat je drugs nodig hebt om je fijn te voelen."

Nee, ik heb geen klote leven en nee, ik heb de drugs niet nodig om me fijn te voelen.
Ik kan het prima naar mijn zin hebben op een feestje zonder drugs, maar soms vind ik het gewoon fijn en leuk om een feestje letterlijk naar een andere dimensie te brengen.

Niet iedereen die wel eens dronken wordt op een feestje eindigt uiteindelijk als alcoholist.

Amen.

Ik snap niet dat verslaving constant wordt aangehaald.
Van de 20 mensen die ik ken die recreatief drugs gebruiken zijn er 0 verslaafd.
Niet iedere drugsgebruiker is een verslaafde. Ik snap niet hoe dit zo moeilijk te begrijpen is.

Ik snap ook niet hoe het ''oke'' is om op tv programmas te laten zien zoals Zon Zuipen Ibiza of weet ik veel hoe die onzin heet en je ziet ze maar drinken en drinken en drinken en dat is dan grappig.. uiteindelijk kotsen ze overzichzelf heen..
Of je ziet het persoonlijk in de stad, dat kan natuurlijk ook.

Maar als ik daar naast zou staan met een pilletje op zou je waarschijnlijk denken dat ik sober ben of lichtjes aangeschoten.

Niet iedere drugsgebruiker is een crimineel hoor zonder moraal en met een rotleven.

Als je zo'n instelling hebt (koetjeboe?) wat doe je dan hier in dit topic to begin with? Het gaat over mensen die gefascineerd zijn in drugs. Jij bent er duidelijk niet gefascineerd in.. nou, dan ga je toch? Ieder z'n ding.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:38

Carr_friesje schreef:
En ja koetjeboe, ik heb jouw vorige bericht wel gelezen.
Aan de ene kant begrijp ik jouw heftige reactie aangezien je van heel dichtbij met een verslaving te maken hebt.
Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat je de mensen hier op zo'n negatieve toon 'aanvalt'.

mijn broetje zei jaren terug precies het zelfde.....
Zie waar het is geeindigd.
En ik ken niet alleen het verhaal van me broetje hoor.
1/3 van zijn vrienden leeft niet meer.
1 dacht dat hij kon vliegen en is ergens afgesprongen. 1 zelfmoord en de rest overdosis.

vind je het gek dat ik dan fel reageer.
Ik denk niet dat jullie ook maar enig idee hebben in welke stress en angst wij hebben geleefd

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:42

Nagini schreef:
Carr_friesje schreef:

Amen.

Ik snap niet dat verslaving constant wordt aangehaald.
Van de 20 mensen die ik ken die recreatief drugs gebruiken zijn er 0 verslaafd.
Niet iedere drugsgebruiker is een verslaafde. Ik snap niet hoe dit zo moeilijk te begrijpen is.

Ik snap ook niet hoe het ''oke'' is om op tv programmas te laten zien zoals Zon Zuipen Ibiza of weet ik veel hoe die onzin heet en je ziet ze maar drinken en drinken en drinken en dat is dan grappig.. uiteindelijk kotsen ze overzichzelf heen..
Of je ziet het persoonlijk in de stad, dat kan natuurlijk ook.

Maar als ik daar naast zou staan met een pilletje op zou je waarschijnlijk denken dat ik sober ben of lichtjes aangeschoten.

Niet iedere drugsgebruiker is een crimineel hoor zonder moraal en met een rotleven.

Als je zo'n instelling hebt (koetjeboe?) wat doe je dan hier in dit topic to begin with? Het gaat over mensen die gefascineerd zijn in drugs. Jij bent er duidelijk niet gefascineerd in.. nou, dan ga je toch? Ieder z'n ding.

Wat wil ik nu met dit topic? Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met drugs. Kennen jullie mensen die gebruiken, en zo ja hoe gaan jullie hier mee om? Of misschien kennen jullie nog interessante documentaires oid hierover. Zouden jullie eventuele verhalen willen delen?

dit zijn de woorden van de ts in de eerste post.
Ik vertel mijn ervaringen met drugs

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:45

Prima. Je hebt je verhaal gedeeld.

Er staat nergens: en nu oordeel over drugsgebruikers alsof ze onnozel zijn en een miserabel leven hebben.

Dat het met jouw broer is misgegaan dat is heel sneu en jammer. Maar dat wil niet zeggen dat dit met iedereen is die 4x in het jaar een pilletje neemt.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:47

Bizzybijtje, stuur je dadelijk even een pb..

Lucifertje, kom vanmiddag terug op de ketamine uitleg :)

Koetjeboe, nogmaals, ik vind het ontzettend verdrietig dat sommigen hier in het topic dergelijk nare ervaringen met drugs in hun omgeving hebben, dat moet vreselijk zijn! Maar je maakt de aanname dat iedereen drugs gebruikt omdat ze zich klote voelen en dat er geen mensen bestaan die wel recreatief kunnen gebruiken en dat is beide echt volledig onterecht..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:50

Ik hoop idd dat dat niet met iedereen gebeurd. En ik denk ook niet dat dat met iedereen gebeurd.
Maar door mijn verleden kan ik niet zo maar alles lezen. snap dat dit echt wat bij me los maakt.
En ja ik moet er dan toch wat van zeggen.
Ja miss niet zo handig om er gelijk bij te zeggen dat jullie stel hersenloze wezens zijn.
Maar op dat moment was dat wat in me opkwam.
Veel succes iedereen hier. En blijf je verstand gebruiken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:51

Nagini omdat er mensen zijn die het niet met je eens zijn moeten ze maar verdwijnen uit het topic? Zo kom jij in elk geval wel over.
Fijn voor je dat jij blijkbaar niet verder gaat met de drug als 4x per jaar een pilletje...
Sommigen komen hier echt over alsof drugs hetzelfde is als het nemen van een snoepje.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:06

Waar ik mij ook zorgen om maak is de productie. Vier maal per jaar een pilletje, is misschien niet veel. Maar dat ene pilletje kan teveel zijn.
De mensen die drugs produceren, proberen altijd maar sterker en straffer. LSD zou niet dodelijk zijn, in België toch al minstens een dode.
Bad trips bij LSD komen zo veel meer voor, een teken dat er iets veranderd is aan de samenstelling.
Net als de cannabis, THC gehalte die alsmaar hoger moet.
Regelmatig duiken er pillen op met andere samenstellingen.

Ik maak mij gewoon zorgen voor elke gebruiker, ook de occasionele gebruiker.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:14

@Ineke2; Ja, want wat heeft het voor nut om in een discussie topic te zijn als je de discussie niet wilt aangaan en enkel jezelf en vooroordelen herhaald?

@Koetjeboe; ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen n.a.v. je eigen ervaringen.

Daarom moet je je pillen laten testen.

Overigens vind ik dat vaak ook eenzijdig nieuws hoor als je hoort dat iemand is overleven op een xtc pil.

Want over het algemeen is 1 pil echt niet voldoende voor overdosis.. tenzij je hartkwalen hebt o.i.d. of echte rotzooi hebt te pakken.

Ik denk persoonlijk dat zulke situaties ontstaan door alcohol gebruik mixen met drugs (en dat ook nog eens mixen)..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:22

Nagini, zeker wat betreft Koetjeboe zijn het geen vooroordelen. Immers heeft zij het via haar broer zelf meegemaakt! Dan is het afschilderen als vooroordeel nogal simpel gezegd.

Ik weet wat een verslaving met je doet, niet omdat ik zelf verslaafd ben geweest, maar wel ben ik opgegroeit ermee.

Het lastige is namelijk dat niemand, echt niemand van te voren denkt ik ga verslaafd worden hieraan, heerlijk!

Nee ze denken allemaal zoals jullie " ach een paar kan geen kwaad, het is zo leuk"

Ik hoop echt waar met heel mijn hart dat het ook zo blijft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:35

Ineke2 schreef:
Nagini, zeker wat betreft Koetjeboe zijn het geen vooroordelen. Immers heeft zij het via haar broer zelf meegemaakt! Dan is het afschilderen als vooroordeel nogal simpel gezegd.

Zolang iemand het heeft over haar eigen ervaringen met een familielid, is het eigen ervaring. Zodra je die ervaring projecteert op anderen die je niet kent, alleen maar omdat ze een eigenschap delen (drugsgebruik) wordt het een vooroordeel.

Citaat:
Ik weet wat een verslaving met je doet, niet omdat ik zelf verslaafd ben geweest, maar wel ben ik opgegroeit ermee.

Ook daarvoor geldt: zolang je het hebt over je ervaring met dat familielid, is het eigen ervaring. Maar zodra je dat projecteert op anderen die je niet kent, alleen maar omdat ze een eigenschap delen (verslaafd zijn), wordt het een vooroordeel.
Naast dat niet ieder drugsgebruik hetzelfde is, is niet elke verslaving hetzelfde. Motieven, achtergrond, effecten op de omgeving kunnen allemaal flink verschillen. Jouw ervaringen zijn jouw ervaringen, en ze bieden wellicht herkenning bij anderen en dat is goed... maar het is niet De Waarheid over alle verslavingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:50

Nee elke verslaving is anders, maar feit is dat ze bijna allemaal op dezelfde manier beginnen. Iets wat ik in mijn bericht hierboven probeer uit te leggen.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:05

Shadow0 schreef:
Ineke2 schreef:

Zolang iemand het heeft over haar eigen ervaringen met een familielid, is het eigen ervaring. Zodra je die ervaring projecteert op anderen die je niet kent, alleen maar omdat ze een eigenschap delen (drugsgebruik) wordt het een vooroordeel.

Citaat:

Ook daarvoor geldt: zolang je het hebt over je ervaring met dat familielid, is het eigen ervaring. Maar zodra je dat projecteert op anderen die je niet kent, alleen maar omdat ze een eigenschap delen (verslaafd zijn), wordt het een vooroordeel.
Naast dat niet ieder drugsgebruik hetzelfde is, is niet elke verslaving hetzelfde. Motieven, achtergrond, effecten op de omgeving kunnen allemaal flink verschillen. Jouw ervaringen zijn jouw ervaringen, en ze bieden wellicht herkenning bij anderen en dat is goed... maar het is niet De Waarheid over alle verslavingen.

IK ben het niet helemaal met je eens shadow, wel gedeeltelijk hoor.

Iedereen hier praat uit eigen ervaring en ik hoor van beide kanten vooroordelen. Er wordt aan alle kanten gestigmatiseerd.

Het is een feit dat iedere chronisch verslaafde met recreatief gebruik begonnen is!
Maar niet elke recreatieve gebruiker wordt verslaafd!

Een recreatieve gebruiker is géén haar beter dan een chronisch verslaafde.
Hij heeft gewoon het geluk dat hij uit "een beter nest" komt, "beter genetisch materiaal" heeft en geen last heeft van "trauma's".
Ik begrijp Koetjeboe en Ineke2 wel hoor als je een verslaving van zo dicht mee moet maken. Het leven met een verslaafde is misschien nog moeilijker dan zelf de verslaafde zijn.

Dat de "andere kant" goede ervaringen heeft met drugs heeft, is prima. Ik hoop ook van harte dat dat zo blijft. Ik denk dat het ook helemaal niet erg is om te experimenteren en het gewoon bij een fase van je leven hoort. Maar ga drugs en alcohol niet verheerlijken....
Laatst bijgewerkt door thembi op 30-08-16 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:06

Thembi +:)+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:10

Ineke2 schreef:
Nee elke verslaving is anders, maar feit is dat ze bijna allemaal op dezelfde manier beginnen. Iets wat ik in mijn bericht hierboven probeer uit te leggen.

Ik vind dit onwijs interessante discussie. In mijn omgeving wordt er door extreem veel mensen recreatief harddrugs gebruikt (iets met Amsterdam en universiteit :') ). Ik denk toch wel 70% van de mensen die ik ken wel eens iets neemt of genomen heeft. Pas bij mijn stage psychiatrie ben ik met de gevallen waar het mis gaat in aanraking gekomen. Die 70% zijn de slimste mensen die ik ken, best presterende mensen, die met vingers in hun neus propedeuse etc halen van enorm pittige studies.

Ik snap de berekening van "het begint het zelfde". Maaar er ligt zoveel meer ten grondslag van een verslaving. Dus het pilletje is wel hetzelfde, maar dat is ook dat wijntje bij gezelschap drinkers en alcoholisten. Je omgeving, emotionele stabiliteit etc die kan zo enorm verschillen. Dat vind ik het begin.