Tweetalig opvoeden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Tweetalig opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:48

Qua taal zou ik er ook niet blij mee zijn, als ze in die "Taalgroep" worden geplaatst. Juist door regelmatig nederlands te horen en te praten, gaan ze het goed leren....

Tuurlijk is er verder niets mis met die Taalgroep, ben wel voor het leren van elkaars gewoontes / talen / culturen etc. Maar vind het raar, dat ze jouw kinderen daarin willen plaatsen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 09:35

Bedankt voor jullie antwoorden +:)+

Wij zijn gisteren gaan kijken bij de ander peuterspeelzaal. Hij is verder weg maar de leiding luisterde veeeeeel beter naar ons 8-) zij vinden taalgroep voor onze kinderen ook onzin. Ze zijn daar nu ingeschreven *\o/*

Ik heb de peuterspeelzaal waar ze níet heen gaan gebeld dat ze niet komen. Uiteraard wilde de mevrouw weten waarom, dus ik zei dat eerlijk, Zei de mevrouw onaardig dat zij al 20 jaren ervaring hebben en dat als wij het het beste willen voor de kinderen ze in de taalgroep moeten een dat er in de omgeving geen andere taalgroep is. Dus ik zei dat we dat echt niet willen en toen zei de mevrouw dat het beste is voor de kinderen als wij ons aanpassen aan de Nederlandse systeem... :oo >;) die mevrouw toen toch maar even boos verteld dat mijn kinderen net zo Nederlands zijn als tulpen, dat de oudste twee het prima doen in de Nederlandse basisschool systeem en dat ik echt wel aangepast ben aan Nederland ~~}> toen de mevrouw zei : 'sorry sorry' en 'het was niet zo bedoeld. Ze wou echt niet zeggen dat wij niet goed waren aangepast '. Ik heb haar nog, sarcastisch, een goede dag gewenst en opgehangen. Helemaal klaar met die peuterspeelzaal 8)7

Nu de gastouder nog vertellen dat ze over tijdje een flink stuk moet gaan fietsen (zij heeft geen rijbewijs) met kind voorop en een kind achterop naar de nieuwe peuterspeelzaal O:) gelukkig houdt zij van fietsen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:55

He?? Je man is toch gewoon Nederlands? En jij komt toch ook uit een westers land?

Dan zijn taalproblemen echt niet aan de orde. De Syrische kinderen die met twee Syrische ouders hier komen waarvan de taal niet eens lijkt op NL die hebben grote kans op achterstand. Niet als er overwegend Engels met ze gesproken wordt. Dat is in deze tijd alleen maar wen voordeel.

Wat een gekke mensen 8)7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:30

Zo te lezen ben je die peuterspeelzaal beter kwijt dan rijk _-:( maf mens.

Ben ineens weer heel erg blij met de crèche waar onze kids naartoe gaan. Denken juist super mee om ze de taal al optimaal mee te geven zodat ze zo min mogelijk achterstand hebben wanneer ze naar school gaan.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 19:15

verootjoo schreef:
He?? Je man is toch gewoon Nederlands? En jij komt toch ook uit een westers land?

Ja, mijn man komt uit Nederland :') maar de mevrouw van de telefoon kent ons verder niet denk ik, haar naam zei mij niks. Dus dat weet ze misschien niet? Mensen horen vaak aan mij wel dat ik niet uit Nederland kom, dus misschien dacht ze dat wij allemaal niet uit Nederland zijn?

Nou ja, zoals lizzy zegt : ik ben blij dat we ze kwijt zijn :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:26

Zo te lezen hebben jullie een goede keuze gemaakt. Op naar een fijne tijd op de peuterspeelzaal :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 06:02

IJsco_Love schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden +:)+

Wij zijn gisteren gaan kijken bij de ander peuterspeelzaal. Hij is verder weg maar de leiding luisterde veeeeeel beter naar ons 8-) zij vinden taalgroep voor onze kinderen ook onzin. Ze zijn daar nu ingeschreven *\o/*

Gelukkig! dit klinkt goed.