Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:57

Ook in Leiden,helaas betaal ik veel meer dan 500 euro. Echt vreselijk hier.
Reageerden we vorig jaar op een simpele woning, stond er: 'gefeliciteerd! U bent de 167e op de wachtlijst'. Heel motiverend %)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:05

verootjoo schreef:
Dat kun je toch helemaal niet zeggen :? Inflatie was er ook met de gulden. In de jaren 70 kocht je een patatje voor een kwartje. In de jaren 90 kon je met dat zelfde kwartje ook vrij weinig ;)

Precies wat ik wou zeggen. Door de jaren heen stijgen prijzen nu eenmaal. En zitten we er minder bij dan in de jaren 90? Bij mijn weten niet (maar ik was toen dan ook nog een ukkie :+ )

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:11

phormicola schreef:
Hoe houden die kippenboeren hun bedrijven dan draaiden? Lang niet allemaal verdienen ze erbij door zelf eieren te verkopen, toch?

Hier gaan om die reden ook morgen de kippen weg en stopt mijn schoonvader helemaal met de kippen.
Hij heeft een gemengd bedrijf met kippen, varkens, koeien en dan vlees . En een pension stal. En van de laatste 2 kan hij leven en de andere 2 overheid houden.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:18

Kant en klaar voedsel vergelijken met vers voedsel en dan het laatste als 'duur' afdoen is mijn ogen fundamenteel fout. Vers voedsel is echt niet 'duur'. Ik koop veel verse groenten en fruit en verder veel basis dingen en ben echt niet veel geld kwijt bij de supermarkt/boer. Juist als ik allemaal kant-en-klaar en ongezonde dingen koop ben ik veel geld kwijt (eiersalades, diepvriessnacks, frisdrank, toetjes).

En dat de ene groente meer kost dan de andere, tja dat komt nu eenmaal door de manier van groeien/bewerkelijkheid van de oogst/gevoeligheid voor weer/omstandigheden. Daarom eet ik ook vaker broccoli dan bloemkool, de eerste is vaak goedkoper. :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:24

moonsparkle schreef:
Alleen al een zakje kaas wat onmisbaar is op pizza vind ik kost al bijna 2 euro.

Gewoon zelf wat kaas raspen. Zakjes kaas zijn gewoon geraspte kaas met zetmeel er doorheen :')

future_vet

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:06

Hoortoestel, ook zo'n duur kreng. Ook al krijg je 75% vergoed (wel eerst eigen risico betalen)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:11

Incontinentie materiaal. Je betaald zo meer dan 3 euro voor een pak

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:13

Mijn anticonceptie pil, ruim €52 voor 6 maanden. Helaas kan ik niet tegen de gewone.
Ook lenzen en vloeistof vind ik duur.

O en loonbelasting %)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:14

Ladyingreen schreef:
Kant en klaar voedsel vergelijken met vers voedsel en dan het laatste als 'duur' afdoen is mijn ogen fundamenteel fout. Vers voedsel is echt niet 'duur'. Ik koop veel verse groenten en fruit en verder veel basis dingen en ben echt niet veel geld kwijt bij de supermarkt/boer. Juist als ik allemaal kant-en-klaar en ongezonde dingen koop ben ik veel geld kwijt (eiersalades, diepvriessnacks, frisdrank, toetjes).

En dat de ene groente meer kost dan de andere, tja dat komt nu eenmaal door de manier van groeien/bewerkelijkheid van de oogst/gevoeligheid voor weer/omstandigheden. Daarom eet ik ook vaker broccoli dan bloemkool, de eerste is vaak goedkoper. :Y)

Ik heb een periode gehad dat ik elk dubbeltje om moest draaien. Gezond, vers eten was toen best wel lastig :j
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 09-08-16 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:15

karuna schreef:
Incontinentie materiaal. Je betaald zo meer dan 3 euro voor een pak

Word niet vergoed door ziekenfonds?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:23

Nee niet meer helaas. Was eerder wel zo maar de regels zijn verandert. Alleen de grote dikke verbanden en broekjes nog wel mits je behoorlijk lek bent. Die fase heb ik gelukkig achter de rug maar zonder kan ik niet. De kleinste zijn meer dan 3 euro voor 30 stuks of zo, de iets zwaardere maandverband dingen zitten er veel minder in. De goedkopere huismerken zijn waardeloos in gebruik.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:30

Kussens vind ik duur, en dan bedoel ik kussens voor op de bank. Beetje fiberfillvulling en 2 lapjes stof eromheen en je mag bij de simpele woonwarenketens al tussen de 10 en 20 euro neertellen. Wil je eentje met de tekst 'Riviera Maison' erop kun je zo het dubbele of nog meer betalen. (Die laatste heb ik dan ook echt niet op mijn bank liggen )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:28

Mayiva schreef:
xSwanHeart schreef:
Huurprijzen in de randstad. €900 euro voor een studio van 24m2, je bent toch gek als je dat betaalt?!

Jup woon in Leiden en heb hier helaas ook mee te maken. Heb nu 3 jaar ingeschreven gestaan en betaal nu 500 :')

Wauw, na 3 jaar al een woning :') Wij staan bijna 7 jaar ingeschreven en staan nog steeds iedere keer 300 of hoger. Lang leve Amsterdam! Gelukkig nu relatief goedkoop (onder de toeslaggrens) een particuliere woning in Hilversum kunnen vinden. Maar die komen ook niet iedere dag voorbij... :n

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:10

Bramen! Terwijl ze ook zelf te plukken zijn

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:17

Belasting! By far op nummer 1. Verder vind ik de Nederlandse woonlasten ook belachelijk.

Gezond en eerlijk eten ook. Van mij mogen ze daar de belasting van naar beneden schroeven zodat gezond en eerlijk eten voor iedereen betaalbaar wordt en zodat de boer er ook nog een normaal salaris aan overhoud zonder dat hij daarvoor zijn dieren hoeft uit te buiten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:22

conejo schreef:
phormicola schreef:
Hoe houden die kippenboeren hun bedrijven dan draaiden? Lang niet allemaal verdienen ze erbij door zelf eieren te verkopen, toch?

Hier gaan om die reden ook morgen de kippen weg en stopt mijn schoonvader helemaal met de kippen.
Hij heeft een gemengd bedrijf met kippen, varkens, koeien en dan vlees . En een pension stal. En van de laatste 2 kan hij leven en de andere 2 overheid houden.

ja en zo gaat het bij velen .....zogenaamd willen de consumenten best betalen maar er blijft zoveel in de tussen handel hangen dat zelfs het overeind houden ook stopt....triest!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:23

Dizzy505 schreef:
Bramen! Terwijl ze ook zelf te plukken zijn

daar ben je zelf bij ..... ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:25

bramen pluk ik zelf wel. Massa's struiken hier te vinden dus zou wel gek zijn om 4 euro voor een handje bramen te betalen als de natuur ze me gratis geeft...hoewel gratis; die struiken werken soms nog flink tegen :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:26

LadyMadonna schreef:
Ladyingreen schreef:

Ik heb een periode gehad dat ik elk dubbeltje om moest draaien. Gezond, vers eten was toen best wel lastig :j

Ik ook en toch waren er wel mogelijk heden....
meeeten met het seizoen,
zelf de boer op,
aardappels en uien na rapen
2e soort kopen
ruilen met bekenden,
moestuin.
aanbiedingen en blik voeding etc (lidel,aldi etc
je moet ook creatief zijn....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:36

Kwita, daar moet je ook wel tijd voor hebben. Voor een fulltime werkend persoon vind ik bovenstaande niet allemaal haalbaar.

Gezond en vers eten is best betaalbaar als je minder vis en vlees eet. Bovendien, zolang ik de karretjes bij de Lidl en Aldi nog grotendeels vol zie liggen met chips, fris en bier denk ik dat er weinig gezinnen in Nederland mogen klagen dat ze geen gezonde verse maaltijd op tafel kunnen zetten. Zoals al eerder in dit topic gegeven zijn dit soort dingen echt wel haalbaar, zelfs als je werkt.

Alleen eerlijk (biologisch/demeter) eten is wel gruwelijk prijzig en ik vind het belachelijk dat daar nog zoveel belasting over wordt geheven. Van mij mag de belasting en accijnzen op chips, fris, snoep, koek en bio-industrievlees flink omhoog en de belasting op gezonde eerlijke producten naar beneden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:43

Vandaag het nieuws over de stroom en gas rekening, 44 % van onze rekening is belasting. Ik verbruik weinig aan stroom maar vooral gas. Maar toch hoge rekeningen omdat vaste lasten zo idioot hoog zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:43

Nou ik moet zeggen, als ik naar de winkel ga dan ligt mijn mandje ook vaak grotendeels vol met chips, snoep, frisdrank en zoet beleg := Maar dat is dan vooral omdat ik de rest van ons eten uit eigen tuin haal en het brood en pasta enz zelf maak :Y)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:07

8nnemiek, haha tuurlijk dat kan natuurlijk ook. Maar uiteindelijk, als je het geld niet hebt dan is chips, snoep en frisdrank natuurlijk geen eerste levensbehoefte en gezond eten in mijn ogen wel. Dus zolang mensen zich luxe producten zoals chips en frisdrank kunnen veroorloven (zelfs van een B-merk) dan denk ik dat het allemaal wel meevalt met de veelgenoemde uitspraak 'gezond eten is te duur'.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:10

Correctiezooltjes. 150 euro voor twee gelijmde dingen die steeds loslaten....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:16

Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar water in een restaurant. Ik vind het echt niet erg om wat te betalen voor een glas water, tenslotte wordt het voor me ingeschonken, bij me gebracht en gebruik ik hun glas. Maar ik vind het zonde om evenveel voor de spa blauw te betalen als voor een cola. En aangezien ze verder meestal echt enkel fris dranken hebben kies ik vaak toch voor de minder gezonde variant. Terwijl ik water ook echt prima zou vinden, alleen even duur als cola, tja, dat vind ik dan weer zonde.