Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:32

Kijk, ik vind de vriendin van mijn partners beste vriend ook niet echt leuk, maar geven we een feestje, dan hoort zij er gewoon bij. Tuurlijk is een koppel een eenheid en behoor je hen als een geheel te zien.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:32

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het gesprek afgelopen is.

Ik zou echt not amused zijn in ieder geval. Zoiets flik je gewoon niet. Wij hebben bij stellen gewoon sowieso het stel uitgenodigd voor onze bruiloft, ongeacht het feit dat we misschien eigenlijk maar met 1 van de 2 omgaan. Al moet ik zeggen dat wij geen diner voor onze gasten hadden (op familie na dan).

Dat vrijgezellenfeest zou ze inderdaad in mogen stikken. Zou man laten kiezen of ie overdag zou gaan of alleen 's avonds met mij mee (maar dan pissig op hem zijn als ie zonder mij zou gaan). Manlief zelf zegt: ik zou je gewoon meenemen, je bent mijn date en hoort bij mij.

Misselijk mens.. stel uit elkaar halen. Alsof die ene gast meer nou echt zo'n drama is. Niet alleen banketstaaf naar jou maar (vooral) ook naar je vriend.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:34

_Zoe schreef:
Dammie schreef:
Ik zou niet gaan. Kaartje sturen om netjes af te zeggen en klaar is kees.
Vriend mag kiezen wat hij doet. Kan mij voorstellen dat hij zijn beste vriend niet wil laten zitten.

Wel een kaartje naar beide dan ook natuurlijk }> :')

Ik zou misschien haar naam per ongeluk expres verkeerd spellen :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:35

Wauw, 13 pagina's??? Jemig, waar kun je je druk over maken... _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:39

Hoe briljant, echt een wijvenkwestie dit. Jullie zijn geen hele hartelijke warme vriendinnen, maar je bent wel duidelijk gekwetst en jaloers dat je vriend wel de hele dag mag komen...Uit nijd niet naar het vrijgezellenfeest gaan is belachelijk. Je had niet moeten gaan, omdat de verkeerde persoon je heeft uitgenodigd...Maar verder zijn wij vrouwen de meeste logische, volwassen wezens op aarde :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:40

Woogy schreef:
Hoe briljant, echt een wijvenkwestie dit. Jullie zijn geen hele hartelijke warme vriendinnen, maar je bent wel duidelijk gekwetst en jaloers dat je vriend wel de hele dag mag komen...Uit nijd niet naar het vrijgezellenfeest gaan is belachelijk. Je had niet moeten gaan, omdat de verkeerde persoon je heeft uitgenodigd...Maar verder zijn wij vrouwen de meeste logische, volwassen wezens op aarde :=

Wat zou de wereld saai zijn zonder vrouwen. :')

Alja

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:44

ben ik nou de enigste die blij zou zijn zonder de uitnodiging voor de hele dag?
ik zou daar echt helemaal geen zin in hebben ongeacht wie er trouwt en zou mijn vriend een kusje geven en heeel veeel plezier wensen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:54

Ik persoonlijk vind alleen het eten en het feest de moeite waard van een bruiloft :') zou zelfs het liefst bij mijn eigen bruiloft de eerste helft nog willen skippen :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:00

MarlindeRooz schreef:
Woogy schreef:

Wat zou de wereld saai zijn zonder vrouwen. :')

Walgelijk eenvoudig...Sprak eens een kerel die een hele poos in detentie had gezeten 'al dat contact met mannen is heel fijn, weinig ruzies om niks, geen achterbaks gedrag...maar je wordt er wel een beetje simpel van'...Dus dat :D

We willen graag uitgenodigd worden, zodat we nee kunnen zeggen. En dan de hatelijke dingen die meisjes hier zeggen...en het vervolgens vreemd vinden dat we nog meer ruzie krijgen met zulke mensen haha _O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:04

Lees Lord of the Flies eens, of Roald Dahls boeken over zijn kostschooltijd.
Mannen zijn ook niet zo makkelijk onderling, alleen anders dan vrouwen onderling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:08

Ik zou er dus geen probleem mee hebben, het zou me weinig doen tenzij het een goede vriendin is. En dat is het niet. Wel zou ik me afmelden voor haar vrijgezellenfeest, maar daar was ik in eerste instantie al niet heen gegaan want het is geen vriendin van je.

Edit, eens met woogy!!
Ik zou me hier niet druk on kunnen maken hoor!

Ik vind het trouwens ook bijzonder dat sommigen hier aangeven dat hun vriend dan ook maar alleen savonds zou moeten gaan. Dat die mannen dat pikken !! :')
Het is ZIJN vriend die trouwt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:15

Altijd leuk van die mensen die niet snappen waar een TS zich dtuk om kan maken maar dat hier wel even moeten melden. :') Laat het topic dan lekker links ligeen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:18

Amandavd schreef:
Altijd leuk van die mensen die niet snappen waar een TS zich dtuk om kan maken maar dat hier wel even moeten melden. :') Laat het topic dan lekker links ligeen.

Niet met je eens. Júist de mensen die het níet met TS eens zijn, zijn diegenen die een ander licht op de situatie kunnen geven waar TS wellicht eerder niet aan gedacht had. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:18

Ze vraagt toch hoe wij dat zien of is dat niet de bedoeling? Ik geef aan wat ik zou doen in haar situatie :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:22

Amandavd schreef:

Want? Je mag alleen meepraten in dit topic als je er hetzelfde overdenkt als de TS en jijzelf?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:26

itsmi schreef:
Amandavd schreef:

Want? Je mag alleen meepraten in dit topic als je er hetzelfde overdenkt als de TS en jijzelf?

Zeg ik dat dan? Prima als mensen een andere mening hebben maar die kinderachtige manier van reageren door sommige zegt meer wat over het niveau van die personen dan TS.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:54

Justico schreef:
Ik vind het écht heul gek . Eigenlijk vind ik het gewoon gemeen. Als een bruidspaar ervoor kiest om alleeb close vrienden zonder aanhang uit te nodigen overdag, prima. Maar het is echt onfatsoenlijk om één vriendin van, niet uit te nodigen.

Ik zou er dan ook echt over gaan twijfelen of dat dan wel echte vrienden zijn.

Dat je iemand ontmoet als partner van een vriend betekend natuurlijk niet altijd dat ie in jou ogen ook gewoon alleen dat blijft. Ik heb wel vrienden die een partner hebben waar je echt mee bevriend raakt en die dan echt alleen niet meer "de partner van pukje" is maar gewoon een vriend, ook partners van vrienden waar je uit beleefdheid wel eens wat woorden mee wisselt maar die je eigenlijk de saaiste/stomste/domste persoon op aarde vind. Hoe andere partners van worden behandeld lijkt me niet per se relevant.

Ik kan me er trouwens best iets bij voorstellen dat je als bruidspaar echt niet zit te wachten op al die partners van. Ik weet dat het uit beleefdheid min of meer moet maar ik heb een vriendin met verschrikkelijke smaak, haar ex was echt super stom, dan zit je al constant met zo'n stinkende lapzans opgescheept op iedere verjaardag, ieder uitje ed, dan moet ook nog betalen om dat op je bloedeigen bruiloft te krijgen. Ik hoop maar dat ze wat beters uit gezocht heeft als ik ga trouwen ooit (of dat ze dan single is) :') (Ik zeg trouwens niet dat de TS waarschijnlijk een stinkende lapzwans is maar mensen die je beste vrienden echt geweldig vinden kan en mag je best gewoon heel stom vinden imo en je moet je er ook vooral niet te druk om maken dat het niet met iedereen echt hecht wordt := )

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:25

En? En? En? Kom op! Laat ons niet in spanning!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:27

radnah2 schreef:

:') Het is geen soap :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:29

Woogy schreef:

Ik zie dit echt niet als jaloezie... Het is gewoon niet netjes van het aanstaande echtpaar. Zeker de twee aparte kaarten zijn belachelijk.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:31

Palmera schreef:
radnah2 schreef:

:') Het is geen soap :+

-O- niet?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:44

Ik zou in ieder geval helemaal niet gaan in dit geval, niet naar het vrijgezellenfeest en ook niet naar de bruiloft, wat mijn man zou doen moet hij zelf weten, maar hem kennende zou hij ook helemaal niet meer gaan. Eerlijk gezegd zou het niet eens in me op zijn gekomen om een stel aparte kaarten te sturen voor mijn bruiloft :n

Snap best dat je je hier gekwetst door voelt, succes met jullie keuzes.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:51

Wilde eigenlijk niet reageren, maar sommige die zeggen ja niet zo moeilijk doen blabla niet iedereen kan komen enzo.
MAAR het gaat erom dat iedereen is uitgenodigd (dus elk stel (2pers)) en behalve stel van ts daarbij is alleen de vriend gevraagd. Dus het is dan toch juist gemeen?
Omdat zij als enigste letterlijk niet is gevraagd en de rest wel als stel ondanks dat ze met de andere stellen ook niet close zijn.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:52

Yeah, typisch bokt wijven, we hebben een nieuwe rel :D

Ik snap het wel, hoe zet je op 1 kaart 'Henk mag de hele dag komen, maar Annie niet'. Ik zou zeggen, geef je kerel een dikke kus op z'n wang 'veel plezier op de bruiloft van je beste vriend en zie je vanavond mop'.

Nee alle 'het hoort niet' reacties zijn logisch...Ze is waarschijnlijk enkel uitgenodigd omdat helemaal niet uitnodigen pas stom zou zijn...

Ik ging naar het vrijgezelenfeest van m'n (inmiddels ex) schoonzus waarbij ze letterlijk zei 'ik wist niet goed of ik je er wel of niet voor moest vragen, maar ja he, zus van' ik heb haar letterlijk gezegd 'dus ik ben hier omdat het 'hoort' en niet omdat je mij hier persé wilt hebben, wij zijn geen vrienden en als je me niet had uitgenodigd, was dat net zo best'. Dat werd ook al weer niet gesnapt :\
Elke keer als ik denk dat ik het een beetje door heb, veranderen alle andere vrouwen de regels weer 8)7

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 04:45

ben inmiddels wel benieuwd wat er uit het gesprek ik gekomen