Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:maximuss schreef:Vanaf het moment dat ts terug naar huis gegaan is na haar verblijf in het ziekenhuis, heeft zij ervoor gekozen om zichzelf in een kwetsbare positie te plaatsen. Zijzelf en niemand anders...
dat is geen reden - en ik bedoel jou daar niet mee- om haar onderuit te halen.
je moet zeker niet meegaan in het `sprookje` dat hoor je mij niet zeggen (dat lees je ook niet in mijn eerdere posts).
Victory-Boy schreef:En zijn dat niet ook net die vrouwen die zelf toen óók niet luisterden naar andere mensen?
En zijn dat niet ook net die vrouwen die hoogst waarschijnlijk hetzelfde hadden gereageerd als TS nu doet?
!
danzzz schreef:Deze mensen reageren hier omdat ze emotioneel betrokken zijn bij andere mishandelde vrouwen want niemand kan beschrijven en weten wat je als mishandelde vrouw meegemaakt hebt, gevoeld hebt en gedacht heb als andere mishandelde vrouwen. Vrouwen die dit nooit meegemaakt hebben kunnen slecht bedenken.
Deze vrouwen die misschien wat "bot" reageren zullen de eerste zijn om TS aan haar haren weg te slepen uit dat huis omdat ze weten waar het eindigt als je niet zelf opstapt.
Deze vrouwen zijn ook de vrouwen die zich oprecht zorgen maken over het welbevinden van TS.
Deze vrouwen worden onhebbelijk als TS zich net zo opstelt als hun zich opstelde misschien wel jaaaaren geleden. Omdat ze weten waar het eindigt.
Ja en deze vrouwen kunnen dan wel eens wat realistischer uit de hoek komen dan mensen die zich zo een situatie alleen maar voor kunnen stellen. En dat is wel eens niet wat TS wil horen, dat wilde ze zelf toen ook niet.
Dus ja, ik vind wel dat deze vrouwen best deze vrouw mogen helpen, want ze weten waar het eindigt, en als je daarvoor iemand wakker moet schudden dan zijn deze vrouwen de vrouwen die dat kunnen.
Quellian schreef:Mijn ex komt eerder vrij dan de 10 jaar die hij heeft gekregen, krijgt geen TBS en na 6,5 jaar komt ie vrij. Daarvan heeft hij inmiddels 3,5 jaar achter de rug, dus ja... ik hou m'n hart vast voor de toekomst! Sommigen moet je echt buiten de maatschappij houden, voor altijd.
Tivoli schreef:Geheel off-topic, wat vreselijk al die zaken Quellian![]()
En de straffen... 7,5 jaar... 10 jaar... Serieus?
Nikass schreef:Tivoli schreef:Geheel off-topic, wat vreselijk al die zaken Quellian![]()
En de straffen... 7,5 jaar... 10 jaar... Serieus?
Robbie kreeg 20 jaar en tbs. Overheen gelezen...?
Vreselijk zijn de zaken zeker en liefst voer je spontaan de doodstraf weer in... gelukkig oordeelt een onafhankelijke en objectieve rechter, en niet wij vanuit onze emotie.