Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:05

Wat ik me afvraag is in hoeverre dit in ts der omgeving als "normaal" aanzien wordt. Het feit dat de moeder gaat bemiddelen terwijl ts toch ernstig gewond is, doet mij vermoeden dat de normen daar blijkbaar anders zijn dan bij de meesten onder ons... Dat dit daar blijkbaar aanvaardbaar is...

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:11

Nikass schreef:
maximuss schreef:
Vanaf het moment dat ts terug naar huis gegaan is na haar verblijf in het ziekenhuis, heeft zij ervoor gekozen om zichzelf in een kwetsbare positie te plaatsen. Zijzelf en niemand anders...

dat is geen reden - en ik bedoel jou daar niet mee- om haar onderuit te halen.
je moet zeker niet meegaan in het `sprookje` dat hoor je mij niet zeggen (dat lees je ook niet in mijn eerdere posts).

Het is ontzettend frustrerend voor lotgenoten om een ander te zien in dezelfde situatie waarin hun ooit verkeerd hebben, om te weten dat jij ook ooit precies hetzelfde hebt gedacht als TS, met identieke verhalen

Deze mensen reageren hier omdat ze emotioneel betrokken zijn bij andere mishandelde vrouwen want niemand kan beschrijven en weten wat je als mishandelde vrouw meegemaakt hebt, gevoeld hebt en gedacht heb als andere mishandelde vrouwen. Vrouwen die dit nooit meegemaakt hebben kunnen slecht bedenken.

Deze vrouwen die misschien wat "bot" reageren zullen de eerste zijn om TS aan haar haren weg te slepen uit dat huis omdat ze weten waar het eindigt als je niet zelf opstapt.

Deze vrouwen zijn ook de vrouwen die zich oprecht zorgen maken over het welbevinden van TS.

Deze vrouwen worden onhebbelijk als TS zich net zo opstelt als hun zich opstelde misschien wel jaaaaren geleden. Omdat ze weten waar het eindigt.

Ja en deze vrouwen kunnen dan wel eens wat realistischer uit de hoek komen dan mensen die zich zo een situatie alleen maar voor kunnen stellen. En dat is wel eens niet wat TS wil horen, dat wilde ze zelf toen ook niet.

Dus ja, ik vind wel dat deze vrouwen best deze vrouw mogen helpen, want ze weten waar het eindigt, en als je daarvoor iemand wakker moet schudden dan zijn deze vrouwen de vrouwen die dat kunnen.

maximuss

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:21

Wederom danzzz +:)+

Ik heb 17 jaar lang in zo'n situatie gezeten, niet als partner maar als kind en ik ben er niet ongeschonden uitgekomen (is geen leuke plek om op te groeien) en ik draag er nog altijd de gevolgen van. Mijn moeder zat ook graag in de slachtofferrol en is ook het prototype vrouw die dergelijke mannen graag hebben... De verandering is er dan ook maar gekomen na enkele fysieke confrontaties met mezelf en de dader (ik ben nl het omgekeerde van mijn moeder ;-))... De dader heeft zich dan uiteindelijk (onder dwang ;-)) wijselijk verwijderd...

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:23

En zijn dat niet ook net die vrouwen die zelf toen óók niet luisterden naar andere mensen?
En zijn dat niet ook net die vrouwen die hoogst waarschijnlijk hetzelfde hadden gereageerd als TS nu doet?

Ik ben het met jullie eens, hoor ... ze moet daar weg. Maar dat kan alleen als ze er zelf klaar voor is. Net als het feit dat die andere vrouwen er toen klaar voor moesten zijn. Het is soms erg jammer dat mensen hun eigen fouten moeten maken en ja ... dat loopt soms fataal af. Ik begrijp heel goed dat iedereen haar wil beschermen en haar wil behoeden voor de fouten die ze zelf hebben gemaakt, maar soms kan dat helaas niet.

TS: Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk kom je snel tot een goede oplossing. Zorg goed voor jezelf, je bent het waard!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:30

Victory-Boy schreef:
En zijn dat niet ook net die vrouwen die zelf toen óók niet luisterden naar andere mensen?
En zijn dat niet ook net die vrouwen die hoogst waarschijnlijk hetzelfde hadden gereageerd als TS nu doet?

!

Klopt, totdat iemand iets heel raaks zei/deed en toen zijn ze weg gegaan. En misschien zit hier op bokt zo een vrouw die weet wat het is die ook iets raaks zegt, en ts het besluit gaat maken om te gaan net zoals die vrouwen dat op een dag gedaan hebben.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:45

Ik hoop van harte dat het zo werkt!
Ik weet niet of ik zou luisteren naar andere mensen (zou persoonlijk ook nooit een topic openen, maar goed), ik denk dat ik zelf tot een besef zou moeten komen van: "Nu ga je te ver". In mijn geval zou het -denk ik, heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten- voor mij te ver gaan als mijn partner mijn dieren (of kinderen, maar die heb ik niet) pijn zou doen of daar mee dreigen.

Houden van is een raar iets en veel mensen offeren soms langzaam aan toch heel wat op voor hun partner/liefde wat ze daarvoor nooit voor mogelijk hielden. En getuige de vele vrouwen die (lang) bij hun partner blijven/bleven blijkt dat inderdaad zo te zijn. Iedereen mag natuurlijk adviezen geven, heel graag zelfs, en ervaringsverhalen zijn natuurlijk een hele goede hulp, maar uiteindelijk moet TS toch zelf tot het besef komen, de beslissing nemen, de stappen zetten en uiteindelijk het verlies verwerken. Want zo zal het in het begin toch voelen? En ik hoop voor haar dat ze op tijd tot de juiste beslissing komt en daarna niet weer in de armen van een andere mishandelaar valt. Dat zie je helaas ook vaak genoeg gebeuren. :(:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:52

danzzz schreef:
Deze mensen reageren hier omdat ze emotioneel betrokken zijn bij andere mishandelde vrouwen want niemand kan beschrijven en weten wat je als mishandelde vrouw meegemaakt hebt, gevoeld hebt en gedacht heb als andere mishandelde vrouwen. Vrouwen die dit nooit meegemaakt hebben kunnen slecht bedenken.

Deze vrouwen die misschien wat "bot" reageren zullen de eerste zijn om TS aan haar haren weg te slepen uit dat huis omdat ze weten waar het eindigt als je niet zelf opstapt.

Deze vrouwen zijn ook de vrouwen die zich oprecht zorgen maken over het welbevinden van TS.

Deze vrouwen worden onhebbelijk als TS zich net zo opstelt als hun zich opstelde misschien wel jaaaaren geleden. Omdat ze weten waar het eindigt.

Ja en deze vrouwen kunnen dan wel eens wat realistischer uit de hoek komen dan mensen die zich zo een situatie alleen maar voor kunnen stellen. En dat is wel eens niet wat TS wil horen, dat wilde ze zelf toen ook niet.

Dus ja, ik vind wel dat deze vrouwen best deze vrouw mogen helpen, want ze weten waar het eindigt, en als je daarvoor iemand wakker moet schudden dan zijn deze vrouwen de vrouwen die dat kunnen.

De mensen die reageren omdat ze dit of iets vergelijkbaars zelf hebben meegemaakt - en als je goed had gelezen weet je dat ik daar zelf ook bij hoor - vind ik nou juist niet de mensen die bot reageren en ook niet de mensen die onhebbelijk worden. Juist niet. Die zijn idd echt betrokken en reageren niet cynisch of vol onbegrip.
En Ts helpen kun je niet door cynisch te doen. je kunt haar alleen steunen in haar eigen proces.

Victory-Boy: precies!

Ik heb mijn relatie iig niet beeindigd doordat iemand iets raaks zei. En er werden genoeg rake dingen gezegd. Maar, ondanks dat angst een slechte raadgever is, het is wel heel bepalend. En je gaat niet weg als je niet durft, helaas.
En dat Ts zichzelf in een kwetsbare positie heeft geplaatst lijkt me ook iets te ongenuanceerd. Ze maakt idd haar eigen keuzes en is daar zelf verantwoordelijk voor, maar er zijn natuurlijk meer factoren die een rol spelen bij het ontstaan van een dergelijke situatie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:03

Ik vind het apart dat sommige mensen hier vinden dat er niet 'negatief' gereageerd mag worden op de best wel sarcastische reactie van TS. Allereerst is het vrij algemeen bekend dat uit zulke situaties (zoals van TS) gewoon moorden gepleegd kunnen worden. Verdere mishandeling als het eenmaal ooit mis is gegaan, is vaak veel voorkomend. Hier zou iedereen wat cijfers van kunnen opzoeken via google.

Vervolgens wordt hier in het topic gevraagd of iemand een teken van leven kan geven omdat men zich zorgen maakt na het horen van een bericht op het nieuws. Logisch, ik kan niet ontkennen dat dit topic ook niet door mijn hoofd is geschoten. Als TS dan reageert, is het op een heftige manier, want het is blijkbaar niet wat ze wil horen.
Tuurlijk mag TS haar eigen keuze maken om bij hem te blijven, maar zeg niet dat ze niet gewaarschuwd is.
Ze is hier volledig anoniem en lijdt hierdoor geen imago-schade.
Heel apart dat mensen hier dan vinden dat wij meelevend en begrijpend moeten reageren. Gezien de reacties in dit topic is er weinig begrip voor de keuze die TS zou maken, om bij haar vriend te blijven.
Dat vind ik persoonlijk best begrijpelijk, aangezien best aannemelijk is dat mishandeling vaker plaats zal vinden.
Dan is het blijven bij je partner een vrij 'domme' keuze. Soms gaat het misschien goed, maar gezien de ernstige mate van mishandeling hier zal dat hier niet bij 1x blijven. Zeker niet door de manier waarop TS ermee omgaat.

TS mag zelf haar keuze maken, maar verwacht niet dat iedereen die 'domme' keuze begrijpt of respect voor zal hebben. Dat hoeft ook niet denk ik. Ieder zijn mening en keuze.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:35

Met Aaron, de dader, heb ik 4 jaar een relatie gehad: http://www.moordzaken.com/Jonathan_van_der_Horst
Met Edwina, het slachtoffer, heb ik op de middelbare school in de klas gezeten: http://www.moordzaken.com/Edwina
Met Angela, het slachtoffer, heb ik op stal gestaan: http://www.moordzaken.com/Angela_Zwaan
Het komt meer voor dan je denkt, of... het loopt vaker fout af dan je denkt.

Ja, banketstaaf... de enige die wat aan deze situatie kan veranderen is TS, zij houdt het in stand en vandaag of morgen zegt hij geen 'sorry' meer.
Ondanks dat het bij mij m'n EX was die een moord pleegde, heeft het enorm veel indruk gemaakt en invloed gehad op mijn leven.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:53

Geheel off-topic, wat vreselijk al die zaken Quellian ;(
En de straffen... 7,5 jaar... 10 jaar... Serieus? 8)7

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:00

Mijn ex komt eerder vrij dan de 10 jaar die hij heeft gekregen, krijgt geen TBS en na 6,5 jaar komt ie vrij. Daarvan heeft hij inmiddels 3,5 jaar achter de rug, dus ja... ik hou m'n hart vast voor de toekomst! Sommigen moet je echt buiten de maatschappij houden, voor altijd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:03

Quellian schreef:
Mijn ex komt eerder vrij dan de 10 jaar die hij heeft gekregen, krijgt geen TBS en na 6,5 jaar komt ie vrij. Daarvan heeft hij inmiddels 3,5 jaar achter de rug, dus ja... ik hou m'n hart vast voor de toekomst! Sommigen moet je echt buiten de maatschappij houden, voor altijd.

Inderdaad, want er staat met aftrek.. wat een verhalen, triest en boosmakend. Maar zoals ze zeggen wil je toekomstig gedrag voorspellen kan je best naar voorgaande gedrag kijken, dat is ook een goede raad voor jou.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:15

Ik weet niet wie jullie proberen te overtuigen...? Volgens mij is iedereen in dit topic erover eens dat ts het beste weg kan gaan bij haar vriend (of liever gezegd hij bij haar)
Alleen kun je voor ts niet bepalen wanneer dat moment gekomen is. En haar overtuigen heeft imo niet zoveel zin. Zij beëindigd de relatie pas wanneer zij daar aan toe is.
En soms is het dan te laat.
Dat is vreselijk en afschuwelijk en dat zou niet zo moeten zijn, maar toch kun je ts, en andere slachtoffers, daar niet om veroordelen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-07-16 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:20

Tivoli schreef:

Robbie kreeg 20 jaar en tbs. Overheen gelezen...?
Vreselijk zijn de zaken zeker en liefst voer je spontaan de doodstraf weer in... gelukkig oordeelt een onafhankelijke en objectieve rechter, en niet wij vanuit onze emotie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:16

alleen maar omdat er sprake was van recidive. Was zijn tweede moord al. Voor de eerste in 1999 was ie veroordeeld tot 10 jaar. Binnen die tien jaar gebeurde het tweede trieste voorval

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:01

Ja zo werkt hier de wet. Iemand die recidiveert wordt strenger gestraft dan iemand die iets voor de eerste keer doet. En dan spelen er nog een aantal factoren mee die de hoogte van de straf bepalen.
Natuurlijk lijkt zo´n straf altijd te laag - al zijn er genoeg landen om ons heen waar de straffen lager zijn of waar dit soort daders helemaal niet gestraft worden. Strenger straffen helpt alleen niet tegen recidive - integendeel zelfs-

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:21

Nikass schreef:
Tivoli schreef:

Robbie kreeg 20 jaar en tbs. Overheen gelezen...?
Vreselijk zijn de zaken zeker en liefst voer je spontaan de doodstraf weer in... gelukkig oordeelt een onafhankelijke en objectieve rechter, en niet wij vanuit onze emotie.

wel pas na zijn TWEEDE moord!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:03

Kan dit topic niet gewoon verwijderd worden? TS reageert allang niet meer nadat ze enkele vervelende reacties heeft gelezen tussen alle goede bedoelingen. :z En wij met z'n allen maar blijven reageren op elkaar en andere zaken erbij halen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:24

Moderatoropmerking:
Ondanks eerdere verzoeken om respectvol te blijven richting TS en de keuzes die zij maakt, lijkt dit toch nog lastig te zijn. Daarom hebben wij besloten om het topic definitief te sluiten.