Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gloa schreef:Dus even vanuit het kind gezien; wat is er in hemelsnaam mis mee als mama even de hand schudt van de nieuwe vriendin van papa?
ervaring als 'de nieuwe vriend' en in die ervaring:Huertecilla schreef:Dat moet echter wel vanuit goede wil komen van ex en diens nieuwe vriendin.
Dat is geen recht van ma en ook geen 'alibi' wanneer die zich niet jofel nootje voelt met dat pa een nieuwe vriendin heeft. Of andersom.
.
Snorlex schreef:TS wil gewoon even de hand schudden.
Het lijkt mij niet meer dan logisch om wanneer partner een nieuwe duurzame relatie begint (we hebben het dus niet over scharrels) dat je de nieuwe partner een hand schudt en zegt "prettig kennis te maken".
Het is immers een persoon die zich veel rondom zoon/dochter zal begeven.
Wel fijn om diegene dan ook eens in persoon gezien te hebben.

Huertecilla schreef:Tivoli schreef:Dus... Wat weet jij nou dat voor een ander van belang is behalve voor jezelf.
TATAAAAAAA!!!!!!!!
Blijft over respect voor de privacy van de ex. en diens vlam(men).
Respecteeer hun privacy en respecteer hun beslissingsbekwaamheid.
Respeceer dat je geen recht hebt op een voorstelronde.
Gloa schreef:Ik wordt gewoon echt misselijk van sommige reacties hier.
Ik ben het kind van gescheiden ouders en sinds 2 jaar zelf stiefmoeder. Mijn ouders konden normaal met elkaar omgaan, zijn beiden bovengemiddeld intelligent maar stelden wel regelmatig een nieuwe vlam aan ons voor. Sommigen werden meer en daar zaten echt rare figuren tussen; losse handjes, suïcidaal, gewelddadige stiefbroertjes enz. Ik neem het mijn ouders nog steeds verschrikkelijk kwalijk dat wij bij elke scharrel werden betrokken en dat ze over en weer geen vinger aan de pols hielden op met wie wij om gingen. Want ja liefde maakt blind en er lopen zat gekken rond.
Dus egoïstische opmerkingen van 'daar heeft mijn ex niets mee temaken' of 'dat zijn mijn zaken niet' wordt ik zo woest om. Het gaat om je kind!!! Niet om de eigen egotjes of het graven in het privé leven van je ex.
Zijn er maar weinigen hier die zich verplaatsen in het kind en wat goed is voor hem/haar. Het kind heeft er geen boodschap aan dat papa vind dat mama niets met zijn liefje temaken heeft of dat papa niet in de positie is om mama's vriend goed of af te keuren. Kinderen snappen dat niet en hoeven dat ook niet te begrijpen. Zij willen alleen maar dat iedereen met elkaar overweg kan, ze alles met iedereen kunnen bespreken en dat ze nooit maar dan ook nooit het gevoel krijgen geheimpjes te moeten houden of ergens tussenin te staan.
Dus even vanuit het kind gezien; wat is er in hemelsnaam mis mee als mama even de hand schudt van de nieuwe vriendin van papa? Dat het kind ziet dat mama het 'goed' vindt, dat mama ervan weet en ze er dus ook bij mama over die persoon kan praten. En nee dat heeft niets temaken met het goed- of afkeuren van nieuwe partners maar heeft alleen als doel om een fijne en gezellige situatie voor het kind te creëren waarin het zich veilig voelt. Scheiden is al poedersuiker genoeg, maak het niet onnodig zwaar door volwassen denkbeelden en ego's op de voorgrond te zetten.
Voordat ik bleef slapen heb ik ook kennis gemaakt met de moeder van de kinderen. Daar vonden zowel ik als mijn vriend niets vreemds aan en is de andere kant op ook gebeurd. Ze willen gewoon even een eerste indruk van die persoon hebben. En nee dat geeft ze absoluut geen recht om nieuwe partners openlijk af te keuren. Maar als ze er een raar gevoel bij hebben dan kunnen ze wel beter reageren op signalen van de kinderen en ze op de juiste manier ondersteunen.
Dus nee TS er is niets raars aan als je het een keer terloops ter sprake brengt en later met hem een keer bespreekt op welke manier jullie om willen gaan met nieuwe partners. Gewoon even los van de huidige situatie afspraken maken waar jullie je beiden prettig bij voelen. Geef hem vooraf wel de gelegenheid daar zelf ook over na te denken als de rollen straks omgedraaid zijn. Want als jullie samen afspraken hebben waarbij je je prettig voelt en weet dat het welzijn van jullie kind is gewaarborgd dan heeft die houding een positief effect op jullie kind.
Huertecilla schreef:Snorlex schreef:TS wil gewoon even de hand schudden.
Het lijkt mij niet meer dan logisch om wanneer partner een nieuwe duurzame relatie begint (we hebben het dus niet over scharrels) dat je de nieuwe partner een hand schudt en zegt "prettig kennis te maken".
Het is immers een persoon die zich veel rondom zoon/dochter zal begeven.
Wel fijn om diegene dan ook eens in persoon gezien te hebben.
Ah, ook nog een arbitrair moment waarop een scharrel wel en een lief niet de hand geschud moet worden...
!
Damned schreef:Mijn conclusie uit dit topic, als ik ooit een kind krijg en ik en de vader daarna uit elkaar gaan, wil ik samen een uitgebreid contract opstellen over de opvoeding van het kind en wat wel en niet mag
Zonder wordt er nl. geen scheiding uitgesproken. A3a1 schreef:Nou wordt ik toch echt nieuwsgierig.
Waarom wil je alleen de nieuwe vlam een hand schudden en zeggen aangenaam...?
Wat is volgens jou het belang van het kind hierin?
Je wil weten met wie je kind omgaat, weet je dat nu?
en een gezamelijk plan.Huertecilla schreef:Ik ben niet gehuwd, wel een solide gezamelijk ouderschap met een heldere gezamelijke lijn.
Of we een lief aan elkaar voorstellen is volstrekt toeval wanneer we overlappen.
We vertrouwen op de beslissingsbekwaamheid van de ander. De ervaring is dat we goede smaak hebben en op dezelfde lijn zitten; we hebben tenslotte ook elkaar gekozenen een gezamelijk plan.
Mijn ouderpartner merkte wel eens op dat ze een lief zou willen ontmoeten maar dat is dan pure nieuwsgierigheid oid.; puur HAAR belang. Niet in het belang van ons broed en die smoes moet ze ook niet ophangen.
lor1_1984 schreef:En toch zou ik juist in de situatie van HC kennis willen maken met de ander (en diens evt partner(s)).
Niet omdat ik per se wil weten met wie mijn partner omgaat, maar omdat het iets te vaak voorkomt dat iemand zegt 'ja mijn partner weet ervan' of 'we hebben een open relatie' en er ondertussen gewoon vreemdgegaan wordt.
). lor1_1984 schreef:En toch zou ik juist in de situatie van HC kennis willen maken met de ander (en diens evt partner(s)).
Niet omdat ik per se wil weten met wie mijn partner omgaat, maar omdat het iets te vaak voorkomt dat iemand zegt 'ja mijn partner weet ervan' of 'we hebben een open relatie' en er ondertussen gewoon vreemdgegaan wordt.