Leven met een verslaafde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met een verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:46

Diep respect ts!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:40

Wauw TS je bent echt een powervrouw!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:48

Super hoor TS! Heel fijn dat het nu zo gaat!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:51

Wat een enorm sterkte en ook eerlijke vrouw ben jij!!
Echt geweldig.
En fijn dat het nu ook goed gaat, dat verdien je dan ook wel.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:22

Wauw TS. Je hebt je hier echt super doorgeknockt. Knap dat je jezelf hebt teruggevonden ondanks de drukte van het alleen wonen met kinderen.
Hopelijk lukt het je ex om zijn afkick programma volledig af te werken.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:57

Hoi TS, toendertijd je topic gevolgd onder de welbekende meelees modus.

Echter plaatste je een link van dit topic in een soortgelijk topic waardoor ik erop klikte en zag dat je laatste bericht alweer uit 2017 was.

Inmiddels ben ik toch wel enorm benieuwd hoe het nu met jullie is en of je ex nog in het soort klooster verblijft.

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 13:36

Hallo!

Mijn laatste update is inderdaad al weer een half jaar geleden. Het is sindsdien rustig, bij mij en de kinderen althans. Ikzelf heb net mijn propedeuse gehaald, en de kinderen doen het fantastisch. Zowel op school als thuis, ze zitten goed in hun vel. Ze bellen een paar keer per week met hun vader, maar hebben het daarbuiten nauwelijks over hem.

Mijn ex is, hoe verrassend, na een half jaartje uit dat klooster weg gegaan. Zo zonde, hij was clean maar had genoeg van het programma. Daarna is hij aan het werk gegaan, in zijn thuisland. Weer in de horeca. Hij zegt nog altijd clean te zijn, maar ik zag laatst op een foto die hij stuurde dat hij weer kapotte mondhoeken heeft en magerder wordt... mijn intuitie zegt dat hij weer gebruikt.

Ook omdat hij nog nooit alimentatie heeft betaald, altijd is er één of ander excuus waardoor hij geen geld heeft. Ik ga de discussie niet eens meer aan, dat is toch energieverspilling.

In de zomervakantie ga ik met de kinderen een weekje bij hem op bezoek. We zullen zien hoe het met hem gaat. De kinderen hebben hem dan een jaar niet gezien, dus die kijken er erg naar uit.

Ik vraag me af of hij er ooit wel helemaal vanaf komt. Het leek echt de goede kant op te gaan in dat klooster, maar dan ineens is iedereen tegen hem.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:24

Bedankt voor de update ts.
Niet helemaal wat ik hoopte, ik hoopte dat hij zijn tijd bij het klooster af zou maken en jullie weer one big happy family zijn. Maar dat gebeurt waarschijnlijk alleen in films en sprookjes.

Ik heb wel bewondering voor je dat je hem toch in het leven van je kinderen blijft houden.
Het is en blijft nu eenmaal hun vader.
En ook mooi dat je op vakantie gaat naar daar met je kinderen en dat je de fam. van je ex opzoekt. En je niet die familie de kans ontneemt om de kinderen te zien alleen omdat je ex zo'n fout maakt met de drugs.
Ik heb echt bewondering voor je op dat vlak hoor.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:04

Wat een sterke vrouw ben jij. Veel geluk in de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:53

yvje86 schreef:
Bedankt voor de update ts.
Niet helemaal wat ik hoopte, ik hoopte dat hij zijn tijd bij het klooster af zou maken en jullie weer one big happy family zijn. Maar dat gebeurt waarschijnlijk alleen in films en sprookjes.

Ik heb wel bewondering voor je dat je hem toch in het leven van je kinderen blijft houden.
Het is en blijft nu eenmaal hun vader.
En ook mooi dat je op vakantie gaat naar daar met je kinderen en dat je de fam. van je ex opzoekt. En je niet die familie de kans ontneemt om de kinderen te zien alleen omdat je ex zo'n fout maakt met de drugs.
Ik heb echt bewondering voor je op dat vlak hoor.

Sluit ik me bij aan.

En van harte met je propedeuse!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:39

Gefeliciteerd met het behalen van je Propedeuse, heel knap van je dat je dat gelukt is naast je kinderen en werk!
Jammer dat het hem niet gelukt is maar ik denk dat je daardoor nog maar eens beseft dat je er goed aan hebt gedaan. Daarbij vind ik dat veel vrouwen een voorbeeld aan je mogen nemen dat je zelfs naar je ex toegaat zodat je kinderen hun vader kunnen zien _/-\o_

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 09:22

Bedankt. :)
Ik hoor het van mensen uit mijn omgeving ook veel, maar ik vind het niet meer dan normaal dat de kinderen hun vader kunnen blijven zien. Net als de familie van zijn kant.
Het blijft ondanks alles wel hun vader en ze zijn ook nog altijd loyaal naar hem toe. Daar ga ik ook niet tussen zitten, al is het wel eens lastig om mijn mond te houden als een van de kids iets zegt in de trant van "papa is best zielig, in zijn eentje in een ander land". Want van binnen denk ik dan: Hoezo zielig, hij heeft het zelf gedaan! Dat zeg ik natuurlijk niet, ik ben er niet op uit om hem in een kwaad daglicht te stellen.

Die week dat we bij hem op bezoek gaan ben ik er zelf bij, dus hou ik in de gaten hoe hij met ze omgaat.

En in het dagelijks leven is hij ondanks de fysieke afwezigheid toch nog een deel van het leven van de kinderen. Met vaderdag knutselen ze iets op school wat we dan opsturen naar mijn ex. De kleinste slaapt met een t-shirt van hem in bed, als knuffel. Bij dingen als afzwemmen e.d. filmen we de belangrijke momenten voor mijn ex. Ik vind het ook belangrijk dat hij betrokken blijft, zolang het goed gaat natuurlijk.

Dan nog blijft er natuurlijk altijd de angst, wat als.... Valt hij terug in het gebruiken? Belandt hij in de goot? Moet ik dan het contact verbieden?
Gelukkig nu niet aan de orde, maar het blijft een scenario om rekening mee te houden. Verslaafd blijft hij altijd.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:45

Netjes hoor, dat je hem zo betrokken houdt, en op je tong bijt ipv kwaadspreken over je ex. Dat is voor velen te moeilijk. Dus petje af voor hoe je ermee omgaat!

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:10

Wauw, topvrouw! Respect hoor

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:57

Ik vind het bewonderenswaardig hoe jij met je ex blijft omgaan.
Je kinderen zullen je daar later dankbaar voor zijn. En je ex ook, hoop ik.