Ik vind ze in ieder geval wel schattig samen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik vind ze in ieder geval wel schattig samen. Sees schreef:Een oudere man wordt (veelal ten onrechte) al snel bestempeld als een 'ouwe viezerik' terwijl een spreekwoordelijke 'cougar' over het algemeen meer respect geniet?

Sees schreef:Cer schreef:maar komt dat ook niet doordat men in het algemeen bij mannen (of jonge mannen) dan denkt "ach, wat maakt het hem ook uit, hij is lekker bezig" en bij jongere dames met een (veel) oudere man :"ach dat naieve kind, word ze niet misbruikt" oid?
Ja misschien wel, ik weet het niet. Alsof een jongere man niet 'misbruikt' kan worden ofzo. Of is het dan niet erg omdat die van oudsher als weerbaarder en minder kwetsbaar worden gezien? Geen flauw idee?
)Sees schreef:Mee eens. Al vraag ik me wel af of je niet tóch in moet/wil grijpen (iig als ouder) als een jongere (wanneer wordt iemand nog gezien als jongere) een relatie heeft met een behoorlijk ouder iemand.
Cer schreef:Ja ik weet t niet.. misschien?
Je hoort ook maar weinig jankverhalen van mannen die zich emotioneel of fysiek misbruikt voelen om wat voor reden dan ook. Die denken misschien gewoon "nou de s*x was goed, de rest werkte niet, vort maar.. " Blijkbaar zijn alleen vrouwen wel zo dat dit hen overkomt (omdat mannen sterker zijn oid)
Of omdat het sociaal niet geaccepteerd is dat mannen gaan zitten huilen over zoiets?
Lusitana schreef:Ik zou eerlijk gezegd geruster zijn over een behoorlijk ouder iemand dan over een leeftijdsgenoot.
ik heb al eerder gezegd dat een stabiele factor me fijner lijkt dan een ongeleide projectiel van een leeftijdsgenoot die zelf nog zoekt naar de zin van het leven en grenzen opzoekt enzo.
Waar je bij stil moet staan is of er dingen zijn waar je je ongerust over moet maken zoals drugs en alcohol uitspattingen, bepaalde karakter trekken waar je kind onder zou kunnen gaan lijden.
Maar niet zozeer de leeftijd op zich.
Oftewel bekijk de persoon.
Ingrijpen gaat trouwens slecht. Hoe meer je iemand afkeurt, hoe liever ze hem of haar willen.
en ze moeten toch hun eigen fouten maken.
Je kunt alleen maar hopen dat je haar zo hebt opgevoed dat ze geen verkeerde keuzes zal maken en ook bij je aan zal kloppen als dingen mis dreigen te gaan...
Voorbereidend werk is dus belangrijker dan goedkeuring op het moment dat ze met vriend(in) thuis komen...
.
. En ook dát heeft met de relatie met de ouder/verzorger te maken. De term ingrijpen is overigens slecht gekozen. De lading van het woord ingrijpen is te zwaar. Gucci_ schreef:Iemand zei hier rillingen, waarom? 23 en 45, vinden jullie dat een groot verschil?
Ik vind 16 en 30 bijvoorbeeld niet kunnen. Of zelfs als ik 18 was, had ik 45 wel te oud gevonden. Pas vanaf 22 jaar (als vrouw) ong begint het voor mij een beetje normaal te worden om met een veel oudere man een relatie te hebben.
Cer schreef:Lusitana schreef:Ik zou eerlijk gezegd geruster zijn over een behoorlijk ouder iemand dan over een leeftijdsgenoot.
Ervanuitgaande dat ouwelui altijd stabieler zijn?das natuurlijk ook weer niet zo..
lieveli schreef:en ik ben bang dat er misbruik van je gemaakt wordt.
verschil in perceptie mbt mannen en vrouwen is illustratief voor hoe vaag dit is.Huertecilla schreef:lieveli schreef:en ik ben bang dat er misbruik van je gemaakt wordt.
Definieer 'misbruik'.
In het kader van dit onderwerp is dat oordeel meestal ERG subjectief.
Hetverschil in perceptie mbt mannen en vrouwen is illustratief voor hoe vaag dit is.
Ondertussen is mijn 14 jarige zoon heerlijk nuchter over leeftijd:
Toen zijn moeder een 15 jaar jongere aanbidder DAARom wat te jong vond merkte hij op dat hij dat on-slim vond van haar; het was toch daarom JUST een heel aantrekkelijke man?! Heerlijk toch?! Net als voor jou merkte hij op. Hij zag het probleem niet. Vond het maar on-slim.
Voor hemzelf ziet hij dat anders. Hij hoopt op een 5 of meer jaar oudere vriendin met ervaring waar hij dan veel van kan leren.
Oh en nee, ik ga niet ingrijpen; verbieden/beperken is de snelste manier om de communicatie te verbreken en DAN ben je pas ECHT slecht bezig.
DatBenIkNou schreef:Ik heb ook liever dat ze gaan ontdekken met leeftijdgenoten, dat hoort er toch gewoon bij?
Lusitana schreef:Cer schreef:
Ervanuitgaande dat ouwelui altijd stabieler zijn?das natuurlijk ook weer niet zo..
Nee, dat is zeker niet zo en daarom staat er nog een aanvulling.![]()
....
Er zijn hier mensen zijn die met man en macht verdedigen dat pubers nog lang niet weten hoe ze in elkaar zitten en allerlei eigenschappen missen die belangrijk zouden zijn in een relatie.
Dan zouden ze dus theoretisch ook fout zitten in een relatie met leeftijdgenoten die dus ook niet de goede eigenschappen bezitten, en hebben ze meer aan mensen waarvan ze hier beweren dat die verder zijn, nl de volwassenen...![]()
Alleen roepen ze dan weer dat ze daar onder zouden lijden. Tja, dan weet ik het ook niet meer.
Lusitana schreef:Ontdekken met leeftijdsgenoten hoort er gewoon bij, het een sluit het ander toch niet uit? Of moeten ze meteen maar met hun eerste persoon waarop ze verliefd worden als ze twaalf zijn trouwen ofzo?
Je kunt met je 15de wel aan je tiende vriendje zijn en je kunt ook liefde met een ouder persoon ontdekken en gewoon weer aan de kant gooien.
Waarom uitgaan van langdurige relaties?
Huertecilla schreef:MarcoBorsato schreef:en ik ben bang dat er misbruik van je gemaakt wordt.
Definieer 'misbruik'.
In het kader van dit onderwerp is dat oordeel meestal ERG subjectief.
Hetverschil in perceptie mbt mannen en vrouwen is illustratief voor hoe vaag dit is.
Ondertussen is mijn 14 jarige zoon heerlijk nuchter over leeftijd:
Toen zijn moeder een 15 jaar jongere aanbidder DAARom wat te jong vond merkte hij op dat hij dat on-slim vond van haar; het was toch daarom JUST een heel aantrekkelijke man?! Heerlijk toch?! Net als voor jou merkte hij op. Hij zag het probleem niet. Vond het maar on-slim.
Voor hemzelf ziet hij dat anders. Hij hoopt op een 5 of meer jaar oudere vriendin met ervaring waar hij dan veel van kan leren.
Oh en nee, ik ga niet ingrijpen; verbieden/beperken is de snelste manier om de communicatie te verbreken en DAN ben je pas ECHT slecht bezig.
.
. Huertecilla schreef:Laat jongeren lekker zelf leren.
Als ouder is het je taak on je grut voor te bereiden op ZELF leren vliegen.
Tijdens dat leerproces, wat niet ophoudt als de 18 of 21 worden, blijf je op afstand beschkbaar opdat ze bij vallen wel leren van pijn maar niet de nek breken.
...) 
Sees schreef:Ik quote mezelf nog maar een keer:Sees schreef:HC misschien moet je het topic waar Lieveli aan refereert eens lezen dan weet je waar je over praat en dat had je deze post gescheeld.
Lusitana schreef:Huertecilla schreef:Laat jongeren lekker zelf leren.
Als ouder is het je taak on je grut voor te bereiden op ZELF leren vliegen.
Tijdens dat leerproces, wat niet ophoudt als de 18 of 21 worden, blijf je op afstand beschkbaar opdat ze bij vallen wel leren van pijn maar niet de nek breken.
Dat zei ik dus ook al:
"Je kunt alleen maar hopen dat je haar zo hebt opgevoed dat ze geen verkeerde keuzes zal maken en ook bij je aan zal kloppen als dingen mis dreigen te gaan...
Voorbereidend werk is dus belangrijker dan goedkeuring op het moment dat ze met vriend(in) thuis komen..."
Cer schreef:Is ook niet erg aangezien jij niemand beticht van van alles en nog wat zonder dat je weet waar het over gaatIk zoek me rot, maar geeeen idee waar het over gaat..
. Maar nu heb ik Lieveli genoeg verdedigd want volgens mij is zij meer dan in staat om haar eigen boontjes te doppen
.Cer schreef:En dat je jongeren zelf moet laten leren.. ik weet niet of dat altijd waar is... Iedereen heeft recht om zn eigen fouten te maken maar sommige fouten hebben meer invloed op de rest van je leven dan anderen..
.