Geen bh dragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:10

Ik ga eens zoeken, er is een onderzoek door de fransen gedaan dat 15jaar geduurd heeft, daaruit bleek dat een BH dragen er zeker niet voor zorgt dat ze minder snel gaan hangen. :)
edit:http://www.thelocal.fr/20130411/breasts-better-off-without-bras-french-study

En ik weet dat er zo nog onderzoeken zijn met gelijkaardige resultaten. :) Wil die wel eens zoeken voor je eventueel. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-05-16 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:11

het heeft toch niet altijd te maken met 'niet geschikt'?

als je grotere dames hebt,die bv na zwangerschap,bv,.... wat doorhangen,dan heb je,zonder bh,echt constant ogen gericht op je tieten.

ook hier idem hoor,heb een goeie D door zwangerschappen.(ervoor een bescheiden B waar ik heel tevreden mee was),een scheelt een kleine maat met de ander.

na 2 kindjes zijn ze ook nog behoorlijk gaan hangen en dan heb ik echt geen zin om telkens te praten met mensen die alleen naar je boezem kijken.

schaam ik me daarvoor?neen,totaal niet,en met bh aan vind ik het allemaal prima,maar ik heb gewoon geen nood aan mannen met gedachten die ik niet wil weten die je met hun ogen uitkleden en constant naar je tieten staren.

zonder bh lopen kan prima,en wil je dat doen,moet je dat gewoon lekken doen,maar ik voel me daar niet tot aangetrokken.

ook hier dus 2 verschillende dames en toch gewoon bh's die goed zitten,geen pijn doen,niet schuren of eender wat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:13

Als je je er beter bij voelt moet je het vooral doen tengeltje, ik heb niets tegen BH's. :D Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan. :)
Maar het is toch jammer dat er hier mensen zijn die álleen maar een BH aan doen die ze ook nog eens irritant vinden, omdat mensen veroordelen? :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:18

inderdaad, dat is met name het gevolg van verandering van het borstweefsel door het geven van borstvoeding..

de mensen die een bh dragen omdat borsten anders gaan hangen.. Geven die dan ook geen borstvoeding omdat het de borsten kan veranderen?

overigens, dat borsten gaan hangen zonder bh.. dat valt nogal mee..
menig vrouw die altijd de boel ingesnoerd heeft en ze vervolgens loslaat kan ze van de grond rapen..
hoe komt dat dan?

sterker nog het spierweefsel van de vrouwen die zelf hun borsten torsen is sterker dan dat van mensen die hun borsten altijd ondersteunen.. immers, minder 'krachttraining' nodig..

ze zakken wel iets in de loop der tijd zonder bh, maar hangers dat is veel meer erfelijk bepaald en door borstvoeding/zwangerschap. maar ze zakken ook iets met bh.. je houd ze alleen kunstmatig omhoog, of je laat gewoon jezelf naturel zien.

Bij grote mate zal het iets meer gaan hangen omdat zwaartekracht nu eenmaal werkt, maar nog niet op de knieen of halverwege de buik of iets dergelijks.. Reden dat je met een zwaardere boezem misschien beter wel een bh kunt dragen is niet vanwege uiterlijk, maar om nek en rugklachten te voorkomen.

Ayasha,

hier ook bij een dun/doorschijnend truitje, of een strak shirtje.. helaas ben ik dan veroordeeld tot een goede sportbh, of tot last van mijn boezem (wie mooi wil zijn mot pijn lijen).

Maar ja, een echt goede sportbh, dan ga je spontaan met een hele grote monotiet over straat :') :') :') dat vind ik nu geen porum.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-05-16 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:20

hog,maar ik denk dat je het op den duur beu wordt om tegenover mensen(meestal mannen,maar soms zelfs vrouwen) te staan die bijna tegen je bh-loze borsten praten dan tegen je gezicht(waar je toch normaal naar kijkt als je tegen iemand praat)

dus dan snap ik het wel.

zelfs nu,als ik bv een diepe decolté draag(wat ik geregeld doe),kan ik nog mannen hebben die bijna letterlijk tegen mijn decolté praten.....

dan wordt je soms zo bijna een lustobject in de ogen van sommige mannen.

dus erg begrijpelijk dat je je daar niet aangenaam bij voelt.

blackpromise

Re: Geen bh dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:25

dat snap ik tengeltje maar dat is imo meer een probleem van die mannen die zich niet kunnen beheersen en die zouden van mij dan ook gewoon een grote mond terug krijgen.

ik had altijd 80D en ik heb ook een hekel aan mijn bh's. gisteren dus dat filmpje gekeken en opgemeten en volgens hun zou ik een 75 tot 80 (g in uk maten) moeten hebben.

natuurlijk hebben ze die nergens maar ik zit nu toch al op een 75 F.

maar ook ik loop regelmatig zonder bh omdat het gewoon zwaar iriteert. of iig niet met beugel bh's

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:26

elenaMM77 schreef:
inderdaad, dat is met name het gevolg van verandering van het borstweefsel door het geven van borstvoeding..

de mensen die een bh dragen omdat borsten anders gaan hangen.. Geven die dan ook geen borstvoeding omdat het de borsten kan veranderen?

overigens, dat borsten gaan hangen zonder bh.. dat valt nogal mee..
menig vrouw die altijd de boel ingesnoerd heeft en ze vervolgens loslaat kan ze van de grond rapen..
hoe komt dat dan?

sterker nog het spierweefsel van de vrouwen die zelf hun borsten torsen is sterker dan dat van mensen die hun borsten altijd ondersteunen.. immers, minder 'krachttraining' nodig..

ze zakken wel iets in de loop der tijd zonder bh, maar hangers dat is veel meer erfelijk bepaald en door borstvoeding/zwangerschap. maar ze zakken ook iets met bh.. je houd ze alleen kunstmatig omhoog, of je laat gewoon jezelf naturel zien.

Bij grote mate zal het iets meer gaan hangen omdat zwaartekracht nu eenmaal werkt, maar nog niet op de knieen of halverwege de buik of iets dergelijks.. Reden dat je met een zwaardere boezem misschien beter wel een bh kunt dragen is niet vanwege uiterlijk, maar om nek en rugklachten te voorkomen.

Ayasha,

hier ook bij een dun/doorschijnend truitje, of een strak shirtje.. helaas ben ik dan veroordeeld tot een goede sportbh, of tot last van mijn boezem (wie mooi wil zijn mot pijn lijen).

Maar ja, een echt goede sportbh, dan ga je spontaan met een hele grote monotiet over straat :') :') :') dat vind ik nu geen porum.

Ik heb nu wel makkelijk praten. Die van mij zijn niet groot genoeg om te gaan hangen. _O-
Met een grotere boezem kan ik me idd voorstellen dat je voor je eigen gemak (nek, rug en de pijn in de borsten zelf als ze vrij hangen) een BH draagt. :)

Ik heb zo'n plak BH nu voor ie gevallen. Heerlijk! Geen irritante bandjes en geen zichtbare tepels. :D
Ik wil wel eens gaan kijken voor zo'n BH zonder beugels, ik heb ooit eentje aan gehad maar die drukte op de verkeerde plekken. := Maar er moeten er vast bij zitten die wél fijn zitten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:29

probleem van de mannen tengeltje, toch?

ik bedoel, ik vind bh loos en bedekt toch echt minder shockerend dan rokjes die je beter een riempje kunt noemen maar dan wel een bh aan..

of een zo'n strak en kort broekje, met een string erbovenuit.. Raar genoeg mag de overduidelijke ronding van blote billen met een vetertje wel, maar de borsten vrij niet..

wat dat betreft vind ik dat de vrouwen van tegenwoordig inderdaad een stuk preutser aan het worden zijn. waarbij zaken ook nog eens behoorlijk verschuiven.. een reetveter is gekleed waar je het ook onder aan hebt. een boezem zonder bh, onder een bedekkend kleding stuk is not done omdat je de aftekening van borsten ziet zonder dat je de kenmerken van een bh kunt spotten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:34

Sinds de uitvinding van de Ahh Bra draag ik alleen nog maar Ahh Bra. Zalig. Geen beugels of snijdende bandjes.
I alle kleuren leverbaar.
Als ik ga hardlopen of paaardrijden draag ik altijd de Ahh Bra, maar ik draag ook vaak geen bh, bevalt me prima (75c).
Alleen mijn moeder maakt daar opmerkingen over, verder krijg ik nooit commentaar

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:37

Nou ik ben vrouw, maar als iemand een diep decolleté heeft ga ik daar ook (onbewust) naar staren en dat betekend echt niet dat ik je wil bespringen maar het leidt gewoon af. Zelfde als de boel flink doorschijnt.

Ik vind een goed passende bh die de boel iets lift en mooi rond maakt het mooiste staan maar dat betekend niet dan mensen van mij niet bh-loos door het leven mogen. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt. Maar als het heel erg opvalt kan het natuurlijk wel dat er mensen naar kijken (maar kijken kan ook prima zonder oordeel hoor).

Oh en sporten/paardrijden zonder bh vind ik oprecht geen gezicht, kan me ook niet voorstellen dat dat comfortabel is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:38

Ayasha schreef:
Als je je er beter bij voelt moet je het vooral doen tengeltje, ik heb niets tegen BH's. :D Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan. :)
Maar het is toch jammer dat er hier mensen zijn die álleen maar een BH aan doen die ze ook nog eens irritant vinden, omdat mensen veroordelen? :)

Ik lees dat bij het merendeel niet hoor. Ik lees gewoon dat mensen het niet mooi vinden staan en/of niet prettig vinden zitten. Laten we er niet meer van maken dan het is.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:40

Ik heb weleens horen zeggen dat ze van geen bh dragen, steviger worden, omdat ze dan hun eigen steun moeten voorzien. Geen idee of hier hoe dan ook iets van waar is, maar ik vraag het me af...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:41

janouk schreef:
Sinds de uitvinding van de Ahh Bra draag ik alleen nog maar Ahh Bra. Zalig. Geen beugels of snijdende bandjes.
Als ik ga hardlopen of paaardrijden draag ik altijd de Ahh Bra, maar ik draag ook vaak geen bh, bevalt me prima (75c).
Alleen mijn moeder maakt daar opmerkingen over, verder krijg ik nooit commentaar

Ik zie mijzelf ook niet snel aan iemand vragen: goh, waarom draag je geen bh want dat staat toch wel mooier? :+
Je moeder durft dat dus wel, want tsja dat is je moeder! Maar dat betekend dus niet dat het verder niemand opvalt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:43

DatBenIkNou schreef:
Ayasha schreef:

Ik lees dat bij het merendeel niet hoor. Ik lees gewoon dat mensen het niet mooi vinden staan en/of niet prettig vinden zitten. Laten we er niet meer van maken dan het is.

Precies: het is niet zo dat als ik me niks van de mening van anderen aan zou trekken, ik geen beha zou dragen. Ik vind het echt vreselijk zitten dat gewapper heen en weer en vind het daarnaast gewoon niet mooi bij mezelf. Ik dacht trouwens dat het echt iets hollands was; liever gemak etc... maar weet toevallig dat Ayasha uit Belgie komt. Ik weet wel dat italiaanse vrouwen sowieso iets meer werk maken van hun uiterlijk dan dat de vrouwen in nederland over het algemeen doen... En inderdaad: ben wel een beetje 'slachtoffer' van 'hoe het eruit hoort te zien' allemaal....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:45

janouk schreef:

Wat is er zo bijzonder aan die bh Janouk? Wat is het verschil met bijvoorbeeld zo'n topje van de Hema of Action?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:47

Thesserd schreef:
True!
Wij zijn ook maar gewoon een zoogdier :D

Wel een zoogdier met permanente uiers.

Vanuit het zoogdieraspect bekeken is het raar dat ik een grotere cupmaat heb dan mijn merrie (die 16 veulens heeft gehad) terwijl ik de man die zich met mijn ruin kan meten nog moet tegenkomen :+

Dat bij een mens de melkverstrekkers permanent zo opvallend in beeld zijn is naar mijn idee echt geen toeval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:49

DatBenIkNou schreef:
Ayasha schreef:

Wie maakt er nu meer van dan het is. Ik zeg nergens dat het merendeel dat zegt. Pff laat maar, dat zinloze discu-zeuren ... Daar is het te vroeg voor op de dag. :)

Picasso; wat is het verschil dat ik uit België kom?
In dit gedeelte van het land lopen zoveel Nederlanders dat ik net zo goed in Nederland zou kunnen wonen. _O-

Koper; apen, koeien, honden die meerdere nesten hebben gehad, varkens.... Vaak allemaal goed zichtbare melkbars.
Als wij op vier poten waren blijven lopen was onze melkbar ook niet zo goed zichtbaar geweest gok ik.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:53

Suliko schreef:
Ik heb echt hele kleine borsten en het is voor mij vrij onmogelijk om passende bh's te vinden. Ooit in Tsjechië geslaagd (blijkbaar hebben ze daar meer kleine borsten dan in Nederland :') ) maar die beginnen nu op bepaalde punten te klemmen terwijl andere bh's uit Nederland op bepaalde plekken weer te ruim zitten maar de cup zelf (A) past wel... 8)7

Dus deze irritatiefactor ben ik langzaamaan maar gewoon aan het verbannen uit mijn leven tot ik ooit door een wonder wel de juiste bh vind. _O-
Als ik echt naar school moet of bepaalde verplichtingen, doe ik zeker wel een bh aan. In de winter draag ik amper een bh, maar dan heb ik zoveel laagjes aan dat het ook niet opvalt.
In de zomer vind ik het lastig omdat ik dan toch algauw punttietjes heb in shirts, wat ik weer niet zo charmant vind en loop ik algauw tegen inkijk aan als ik voorover buig... Dus daar loop ik zelf tegen een bepaalde schaamte aan.

En maatschappelijk verantwoord? Tja, ik heb amper zakelijke of nette verplichtingen. Ik loop er niet bloot of uitdagend bij (en zelfs dat is dan nog altijd mijn eigen probleem) en of iemand de vorm van mijn bedekte tieten dan beter kan zien dan als ik een bh zou dragen? Het zijn maar tieten. :+

Dus doe vooral waar je je goed bij voelt zou ik zeggen. +:)+

Tip, kijk eens op www.etam.fr ze hebben mooie lingerie, betaalbaar en kleine maatjes. Ik weet alleen niet of ze naar Nederland verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:54

Ik was in de veronderstelling dat het echt iets hollands was, dat 'liever gemakkelijk dan veel moeite doen voor m'n uiterlijk'-instelling. Dat is trouwens een beetje de opvatting van de streek in Italië waar ik veel kom; zo worden Nederlandse vrouwen een beetje gezien zeg maar.... Lekker generaliserend, ik weet het, maar het komt toch ergens vandaan denk ik. Maar goed: this is way off topic denk ik. Voor mij blijft m'n beha aan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:57

Als ik gewoon naar de winkel ga, spendeer ik ook geen uren aan mijn uiterlijk hoor. Maar ik merk sowieso dat ik blijkbaar een hele aparte Belg ben. :') Ze nemen me maar zoals ik ben. De enige die tevreden moet zijn is mijn man. En die ziet me liefst zo natuurlijk mogelijk (niet te veel make up enz. Krullen lekker ros en een beetje rommelig, echt veel andere opties met krullen zoals de mijne heb je trouwens ook niet. :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:06

Gelijk heb je, ik ben zo dapper niet... voel me er echt ongemakkelijk bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:09

Ik denk niet dat het iets met dapper zijn te maken heeft eerlijk gezegd. (Ik doe ook een BH aan onder een iets doorschijnend of erg dun shirt al is het maar omdat ik het een vorm van zelfrespect én respect naar mijn man vind om niet zomaar met alles te koop te lopen.). Maar wb. make up en lekker in een trainingsbroek de winkelstraat in durven lopen ben ik heel erg verandert sinds ik ziek geworden ben. :) Ik maak me graag een keer op als we echt weg gaan. Maar dan maak ik me op omdat IK daar zin in heb en IK dat gewoon wel es leuk vind om te doen. Niet omdat "men" vindt dat dat hoort. :)
Het is MIJN leven en ik bepaal hoe ik dat leef (met make up, zonder make up, met BH, zonder BH, in een leuke rok of een trainingsbroek maar net afhankelijk van mijn mood die dag) en niemand anders. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:13

Dat snap ik en dat juich ik op zich alleen maar toe. Met mijn gezondheid is ook van alles mis, maar ik wil dat dan graag verbergen door aandacht te besteden aan mijn uiterlijk... beetje om de aandacht af te leiden zeg maar. Niet dat je het echt altijd van buiten kan zien bij mij, maar ik weet het en wil dan graag voorkomen dat mensen zeggen: Jeetje wat zie je er moe uit..etc etc. Stom, niet nodig, maar wil graag 'gewoon' meedraaien in de wereld. Maar je hebt gelijk: het leven zou een stuk makkelijker zijn als ik me daar minder van aan zou trekken. Back on topic! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:17

Oh, ik wil ook "gewoon" mee draaien in de wereld. Zodra ik geopereerd ben wil ik ook kijken of ik niet weer een beetje kan gaan werken (áls ik toestemming krijg. Want da's nog niet zeker) maar ik ben klaar met me schamen voor mijn ziek zijn. :) Jep ik zie er soms (vaak :') )moe uit. Jep, ik ben ietwat ingevallen en klopt, ik kom niet meer goed op gewicht. En daarbovenop mank ik (de ene dag wat meer dan de andere) en naja, er scheelt nog wel van alles. Maar weet je wat? Ik kom van VEEL verder dan dit. En die mankementen, daar heb ik niet voor gekozen. Niet voor het moe zijn, niet voor de pijn en ondanks alles ga ik gewoon door zo goed als kan. :) En daar mag je best trots op zijn. Jij ook. Je hoeft je niet te schamen dat je er moe uit ziet. Nee, juist trots zijn, dat je ondanks dat je lijf niet mee wil wél nog mee draait en niet in een hoekje gaat zitten kniezen. :)
Ik ben de tijd dat ik het wilde verbergen voorbij. Ik heb een groot litteken op mijn hoofd dat enkel erger zal gaan worden over een paar weken. Maar waar ik me vroeger doodschaamde als mijn haar "open" viel (dus het litteken zichtbaar was) ben ik daar nu klaar mee. Is het zichtbaar, dan is het zichtbaar. Momenteel is het ook bijna onmogelijk te verbergen. Er is een kleine hoop dat het na de operatie beter zal zijn (je ziet dat mijn schedel niet meer helemaal correct zit zegmaar) maar als dat niet zo is, dan is dat ook zo.
Nee meiske, je zou je niet mogen schamen dat je ziek bent. Dat heb jij niet gekozen! Je moet trots op jezelf zijn dat je ondanks je ziekte er nog steeds staat zo goed als dat kan!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-05-16 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:19

Wauw, die had ik ff nodig zeg! Thanks! Toch blijft die beha aan :D