edit:http://www.thelocal.fr/20130411/breasts-better-off-without-bras-french-study
En ik weet dat er zo nog onderzoeken zijn met gelijkaardige resultaten.
Wil die wel eens zoeken voor je eventueel.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wil die wel eens zoeken voor je eventueel.
Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan.
dat vind ik nu geen porum. elenaMM77 schreef:inderdaad, dat is met name het gevolg van verandering van het borstweefsel door het geven van borstvoeding..
de mensen die een bh dragen omdat borsten anders gaan hangen.. Geven die dan ook geen borstvoeding omdat het de borsten kan veranderen?
overigens, dat borsten gaan hangen zonder bh.. dat valt nogal mee..
menig vrouw die altijd de boel ingesnoerd heeft en ze vervolgens loslaat kan ze van de grond rapen..
hoe komt dat dan?
sterker nog het spierweefsel van de vrouwen die zelf hun borsten torsen is sterker dan dat van mensen die hun borsten altijd ondersteunen.. immers, minder 'krachttraining' nodig..
ze zakken wel iets in de loop der tijd zonder bh, maar hangers dat is veel meer erfelijk bepaald en door borstvoeding/zwangerschap. maar ze zakken ook iets met bh.. je houd ze alleen kunstmatig omhoog, of je laat gewoon jezelf naturel zien.
Bij grote mate zal het iets meer gaan hangen omdat zwaartekracht nu eenmaal werkt, maar nog niet op de knieen of halverwege de buik of iets dergelijks.. Reden dat je met een zwaardere boezem misschien beter wel een bh kunt dragen is niet vanwege uiterlijk, maar om nek en rugklachten te voorkomen.
Ayasha,
hier ook bij een dun/doorschijnend truitje, of een strak shirtje.. helaas ben ik dan veroordeeld tot een goede sportbh, of tot last van mijn boezem (wie mooi wil zijn mot pijn lijen).
Maar ja, een echt goede sportbh, dan ga je spontaan met een hele grote monotiet over straat![]()
![]()
dat vind ik nu geen porum.

Maar er moeten er vast bij zitten die wél fijn zitten. Ayasha schreef:Als je je er beter bij voelt moet je het vooral doen tengeltje, ik heb niets tegen BH's.Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan.
![]()
Maar het is toch jammer dat er hier mensen zijn die álleen maar een BH aan doen die ze ook nog eens irritant vinden, omdat mensen veroordelen?
janouk schreef:Sinds de uitvinding van de Ahh Bra draag ik alleen nog maar Ahh Bra. Zalig. Geen beugels of snijdende bandjes.
I alle kleuren leverbaar.
Als ik ga hardlopen of paaardrijden draag ik altijd de Ahh Bra, maar ik draag ook vaak geen bh, bevalt me prima (75c).
Alleen mijn moeder maakt daar opmerkingen over, verder krijg ik nooit commentaar
DatBenIkNou schreef:Ayasha schreef:Als je je er beter bij voelt moet je het vooral doen tengeltje, ik heb niets tegen BH's.Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan.
![]()
Maar het is toch jammer dat er hier mensen zijn die álleen maar een BH aan doen die ze ook nog eens irritant vinden, omdat mensen veroordelen?
Ik lees dat bij het merendeel niet hoor. Ik lees gewoon dat mensen het niet mooi vinden staan en/of niet prettig vinden zitten. Laten we er niet meer van maken dan het is.
janouk schreef:Sinds de uitvinding van de Ahh Bra draag ik alleen nog maar Ahh Bra. Zalig. Geen beugels of snijdende bandjes.
I alle kleuren leverbaar.
Als ik ga hardlopen of paaardrijden draag ik altijd de Ahh Bra, maar ik draag ook vaak geen bh, bevalt me prima (75c).
Alleen mijn moeder maakt daar opmerkingen over, verder krijg ik nooit commentaar
Thesserd schreef:True!
Wij zijn ook maar gewoon een zoogdier
DatBenIkNou schreef:Ayasha schreef:Als je je er beter bij voelt moet je het vooral doen tengeltje, ik heb niets tegen BH's.Als ik een dun trui'tje aan heb gaat er buiten ook een BH om de dames heen. Daar voel ik me gewoon beter bij dan.
![]()
Ik lees dat bij het merendeel niet hoor. Ik lees gewoon dat mensen het niet mooi vinden staan en/of niet prettig vinden zitten. Laten we er niet meer van maken dan het is.

Suliko schreef:Ik heb echt hele kleine borsten en het is voor mij vrij onmogelijk om passende bh's te vinden. Ooit in Tsjechië geslaagd (blijkbaar hebben ze daar meer kleine borsten dan in Nederland) maar die beginnen nu op bepaalde punten te klemmen terwijl andere bh's uit Nederland op bepaalde plekken weer te ruim zitten maar de cup zelf (A) past wel...
![]()
Dus deze irritatiefactor ben ik langzaamaan maar gewoon aan het verbannen uit mijn leven tot ik ooit door een wonder wel de juiste bh vind.![]()
Als ik echt naar school moet of bepaalde verplichtingen, doe ik zeker wel een bh aan. In de winter draag ik amper een bh, maar dan heb ik zoveel laagjes aan dat het ook niet opvalt.
In de zomer vind ik het lastig omdat ik dan toch algauw punttietjes heb in shirts, wat ik weer niet zo charmant vind en loop ik algauw tegen inkijk aan als ik voorover buig... Dus daar loop ik zelf tegen een bepaalde schaamte aan.
En maatschappelijk verantwoord? Tja, ik heb amper zakelijke of nette verplichtingen. Ik loop er niet bloot of uitdagend bij (en zelfs dat is dan nog altijd mijn eigen probleem) en of iemand de vorm van mijn bedekte tieten dan beter kan zien dan als ik een bh zou dragen? Het zijn maar tieten.![]()
Dus doe vooral waar je je goed bij voelt zou ik zeggen.
Ze nemen me maar zoals ik ben. De enige die tevreden moet zijn is mijn man. En die ziet me liefst zo natuurlijk mogelijk (niet te veel make up enz. Krullen lekker ros en een beetje rommelig, echt veel andere opties met krullen zoals de mijne heb je trouwens ook niet.
)
Ik maak me graag een keer op als we echt weg gaan. Maar dan maak ik me op omdat IK daar zin in heb en IK dat gewoon wel es leuk vind om te doen. Niet omdat "men" vindt dat dat hoort.
Jep ik zie er soms (vaak
)moe uit. Jep, ik ben ietwat ingevallen en klopt, ik kom niet meer goed op gewicht. En daarbovenop mank ik (de ene dag wat meer dan de andere) en naja, er scheelt nog wel van alles. Maar weet je wat? Ik kom van VEEL verder dan dit. En die mankementen, daar heb ik niet voor gekozen. Niet voor het moe zijn, niet voor de pijn en ondanks alles ga ik gewoon door zo goed als kan.
En daar mag je best trots op zijn. Jij ook. Je hoeft je niet te schamen dat je er moe uit ziet. Nee, juist trots zijn, dat je ondanks dat je lijf niet mee wil wél nog mee draait en niet in een hoekje gaat zitten kniezen.