terpentijn schreef:Been there that, als man. Sort of. Maar dan omgekeerd en geen zieke partner aan de de andere kant.
Heb een einde aan de zgn. uitlaatklep-gesprekken gemaakt, de andere partij was immers bezet. "maar had met mij zo'n vertrouwelijke band, dat heb ik met niemand", waar hij haar niets over vertelde... ja dan weet je eigenlijk al genoeg.
Hoe je ook voelt, hoe netjes (nou ja, TS en de man in kwestie hoeven zich niks voor te spiegelen... die willen gewoon met elkaar naar bed, TS en de man in kwestie vinden het kennelijk van zichzelf een hoogstaand standje van moraliteit om het bij zoenen te houden, maar ook dát is simpelweg vreemdgaan) het contact na 1 afspraken "zonder meer" ook gaat, er is hier sprake van 2 mensen die méér wilen dan wat met elkaar kletsen over de onmogelijkheid van situatie (dat is een vrij bekend gegeven om het vuurtje aan te wakkeren "het mag niet").
Het is duidelijk waar meneer op af koerst.. het is gewoon een kwestie van tijd voordat TS haar moreel-ethische verweer opgeeft en toegeeft aan haar blinde verliefdheid en lustgevoelens. En meneer wéét dat ze zaal gaan toegeven (TS weet dat zelf ook). Dan zit je helemaal in een rot-situatie.
Of meneer vertelt het aan zin zieke vrouw, waarvan het me overigens al ernstig te denken geeft dat hij dat nog niet heeft gedaan, als hij serieus met TS veder wil: ofwel hij kent zijn vrouw goed genoeg om te weten dat het haar pijn zou doen (in welk geval hij het fatsoen zou moeten hebben om er ogenblikkelijk mee te kappen), ofwel hij is te laf om het te zeggen (in welk geval er voor TS niet veel goeds van zo'n man te verwachten valt).
TS zou er het best aan doen om met deze man eens en GOED gesprek te hebben, niet over gezamenlijke interesses, niet over muziek/boek keuzes, niet over alles wat ze gemeen hebben en aan te kondigen dat zij zich hier zelf heel rot bij voelt zo lang zijn vrouw hier niet van weetEn er vervolgens een minimale stop van drie tot zes maanden op zetten.
Ja, op ELK contact, ook niet bellen of mailen.
Dan kan hij nadenken en voelen hoeveel TS nu eigenlijk voor hem betekent, want dat dit alleen een uitlaatklep is om een beetje te praten geloof ik voor geen meter... hij zal ongetwijfeld vrienden, familie hebben waarmee hij er ook over kan praten. En die hem en zijn vrouw beter kennen dan TS doet.
Maar hij kiest en meid van 20 jaar jonger om over zijn leven en problemen te praten?
Nee, daar wil-ie gewoon mee de koffer in.
TS gaat met zo'n vent vrees ik een aanvankelijk passionele, maar al gauw verdrietige situatie tegemoet, het is gewoon een stiekemerd.
Daarop gebouwd komt niets dan ellende voort. TS ziet dat nu niet omdat zij verblind is door verliefdheid en lust.
En wellicht denkt dat dit de énige man is op haar 35+ leeftijd (of misschien tot nu toe ook wel is).
Een béétje vent zou zelf de boot afhouden tot hij "vrij" is.