-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:50

Wat super fijn om te horen zeg!! Ben benieuwd hoe je je zwangerschap/ouderschap gaat ervaren! <3

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:51

Fijn om te horen!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:14

@love12 : ik ben een stille meelezer maar wilde even kwijt dat ik het super fijn voor jullie vind dat jullie weer samen zijn!!! +:)+

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:32

pmarena schreef:
Nee dat heeft nog weinig zin nu met zo'n beginnend buikje i.p.v. een kogelronde op ploffen staande toeter :P

Hoop dat 'ie ook nog zo enthousiast is als hij al weken lang niet meeer fatsoenlijk geslapen heeft door een nogal arbeidsintensieve baby, hihi :D

Haha hoop het ook! Hij zorgt nu voor een pup van z'n tante die om de 3uur gevoed moet worden (afgestoten) kan ie alvast wennen aan het 's nachts opstaan, ik slaap nu lekker door! hahahahha (en nee, ik vergelijk de pup niet met een kindje, maar gaat meer om het idee ^^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:20

Ik vind dit altijd wel een interessant onderwerp. Ik was op m'n 18e klaar met m'n VWO, heb toen een jaartje gestudeerd en inmiddels werk ik fulltime (hoewel het een soort duaal traject is, ik doe een beroepsopleiding accountancy, maar ik krijg daar vrij voor en verdien verder gewoon een normaal salaris). Ik word over 2 maanden 21 en m'n vriend deze maand 23. Zelfs als ik niet met mijn beroepsopleiding had gezeten, zou ik er echt nooit aan moeten denken en dat terwijl mijn vriend en ik toch wel "jong" kinderen willen (hij wil voor zijn 30e eigenlijk 2 kinderen, maar daar ben ik het niet mee eens :P Voor ons is 28/30 jong).

Mocht ik ongepland zwanger raken, dan zouden we het denk ik wel houden maar persoonlijk geniet ik nog veel te veel van het egoïstisch kunnen zijn en van mijn vrijheid :j Financieel zou het kunnen en we hebben een eigen huis, maar we houden ook vooral van vaak op (verre) vakanties kunnen gaan, veel uit eten en veel stappen. Dat zou ik allemaal min of meer moeten opgeven als we een kindje zouden hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:37

Da's alvast fijn als je ziet dat hij het met de pup volhoudt +:)+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:52

Ik lees hier ook even mee en zal niet heel veel reageren. Puur omdat ik het gewoon interessant vindt om te volgen. :)
Ik ben zelf 21 en ik ben op mijn 20ste getrouwd. We hebben een leuk huis en allebei een vaste baan. :) Zelf zou ik ook graag kinderen willen voor mijn 23ste. Maar goed, je neemt geen kinderen, die krijg je. Je hebt het niet altijd voor het kiezen dus we zien wel hoe 't loopt. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:59

01San schreef:
@love12 : ik ben een stille meelezer maar wilde even kwijt dat ik het super fijn voor jullie vind dat jullie weer samen zijn!!! +:)+

Hier nog een stille meelezer en wat geweldig idd! Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon alleen nog maar goed :))

Ik zou ook graag vroeg moeder willen worden, maar wel pas als ik het kindje alles kan bieden wat het nodig heeft. Als alles volgens plan was gegaan had ik op mijn 21ste klaar kunnen zijn met studeren maar nu wordt dat waarschijnlijk pas op mijn 24ste. Maar dat vind ik nog vroeg zat, mijn moeder was ook 24 toen ze mij kreeg, is nu 43 en is naast mijn moeder ook gewoon een hele goeie vriendin. Dat zou ik ook voor mijn kind(eren) willen zijn :j

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:17

Even offtopic maar aangezien hier genoeg mama's zijn zal er vast iemand antwoord kunnen geven.

Wat werkt het beste om striae tegen te gaan voor zover dat kan? Ik las iets over amandelolie maar lees op elke site iets anders dus weet niet wat k nou het beste kan kopen...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:29

_love12_ schreef:
Even offtopic maar aangezien hier genoeg mama's zijn zal er vast iemand antwoord kunnen geven.

Wat werkt het beste om striae tegen te gaan voor zover dat kan? Ik las iets over amandelolie maar lees op elke site iets anders dus weet niet wat k nou het beste kan kopen...

Je huid goed vet houden,amandelolie is daar prima voor.
Maar eerlijk is eerlijk, je houdt het toch niet tegen, is erfelijk bepaald of je het wel of niet krijgt.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 17-05-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:31

_love12_ schreef:

Niet.

Je krijgt het of je krijgt het niet. Vooral erfelijk bepaald. Vet houden is wel fijn tegen trekkerig gevoel. Zonde van het geld om uit te geven aan dure smeersels die niets doen. Ik smeerde de etos buikcreme omdat het verkoelde en dat was fijn bij de jeuk. Niet omdat ik de illusie had striae te voorkomen. Ik had goede genen gelukkig :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-05-16 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:32

_love12_ schreef:

Voornamelijk is dat afhankelijk van je type huid en de snelheid waarin je buik groeit en je huid dus oprekt. Ook is het volgens mij voor een deel genetisch bepaald hoe gevoelig je er voor bent.

Ik had bij de tweede een flinke buik en smeerde max. 2/3 keer per week bodylotion en ik had geen striae. Mijn moeder heeft dit ook niet gehad.

Met smeren houd je je huid wel lekker gevoed en soepel, maar echt striae ermee tegenhouden zal niet lukken. Maar he ... baat het niet schaadt het niet!
Met bio oil heb ik goede ervaringen bij een litteken. Dat vond ik fijn smeren.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:42

Ik wist wel dat het niet helemaal te voorkomen is, maar wist niet dat het echt genetisch bepaald is, zo leer je nog eens wat hahaha. Ik heb er nu nog geen last van, hoop dit ook niet te krijgen hihi
Ik ga dan denk ik maar amandelolie halen om m'n huid soepel te houden ^^

Nog een vraagje voor de mama's met een navelpiercing: eruit of een speciale piercing halen?
Ik merk dat de piercing die ik nu in heb te strak gaat zitten maar twijfel of een zwangerschapspiercing nou wel echt verschil zal maken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:47

Voor de echo's moet het er toch uit? Ik kan mij de folder heugen dat ze geen navelpiercings willen ivm mogelijk beschadigen echokop. Ik zou em eruit halen, zo florisant ziet de buik er een tijd lang na de bevalling ook niet uit :')

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:49

vuurneon schreef:
Voor de echo's moet het er toch uit? Ik kan mij de folder heugen dat ze geen navelpiercings willen ivm mogelijk beschadigen echokop. Ik zou em eruit halen, zo florisant ziet de buik er een tijd lang na de bevalling ook niet uit :')

Hoef m er nooit uit te halen bij echo of andere controle :) ik vind het zo raar om m uit te hebben, voelt echt alsof k iets mis (heb m al bijna 5 jaar)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:02

Bij mijn eerste zwangerschap had ik van die speciale piercings besteld, wat een ondingen. Zagen er stom uit en vielen er om de haverklap uit. Toen maar gewoon uitgelaten en na de bevalling kon ik hem met een beetje moeite zo weer doorprikken.
Verborg ook meteen mijn uitgerekte post zwangerschaps navel :+ .
Nu in mijn tweede zwangerschap nog eerder uitgelaten en hopelijk kan ie na de bevalling weer terug.
Ik heb hem al 12 jaar, dus helemaal dichtgroeien zal niet makkelijk meer gebeuren.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 00:27

Cerilene_ schreef:
Bij mijn eerste zwangerschap had ik van die speciale piercings besteld, wat een ondingen. Zagen er stom uit en vielen er om de haverklap uit. Toen maar gewoon uitgelaten en na de bevalling kon ik hem met een beetje moeite zo weer doorprikken.
Verborg ook meteen mijn uitgerekte post zwangerschaps navel :+ .
Nu in mijn tweede zwangerschap nog eerder uitgelaten en hopelijk kan ie na de bevalling weer terug.
Ik heb hem al 12 jaar, dus helemaal dichtgroeien zal niet makkelijk meer gebeuren.

Ik las inderdaad vaker dat die piercings snel los gaan enzo.. Nja dan maar gewoon eruit en hopen dat ie niet helemaal dichtgroeit ^^

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:05

Mijn kraamzorg heeft 4 dagen na mijn bevalling mijn navelpiercing terug geprikt, ze vond mijn buik mooi strak O:)
Ik dacht eerst laat hem uit, ben nu oud en moeder :')
Maar ach hij zit er weer.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:00

_love12_ hoe gaat het nu? Ik ben benieuwd of je het allemaal goed red zo? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:51

*duimt er ook voor* :j

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:49

Sannens schreef:
_love12_ hoe gaat het nu? Ik ben benieuwd of je het allemaal goed red zo? :)

Lief dat je het vraagt!
Gaat heel goed op wat pijntjes en moeheid na, heb nu een bekken band van de fysio wat echt heel veel verlichting geeft. hebben op wat kleine dingetjes na alles geregeld en nu is het wachten op onze kleine meid :D vriend heeft goed betaald werk nu en komen elke maand goed rond, alles wat we overhouden gaat nu naar een spaarrekening dus we hebben straks (als het goed is en we geen onverwachte kosten krijgen) een mooi spaarpotje voor haar. We wonen nu wel even tijdelijk bij mijn schoonmoeder, onze spullen staan opgeslagen bij mijn vader en moeder en gaan binnenkort naar een wat goedkopere woning. Ik heb zelf geen werk maar kan af en toe bij een kennis van mijn schoonmoeder helpen op stal met kinderfeestjes en krijg daarvoor wat betaald, het is niet veel maar toch is het lekker om bezig te zijn en vooral lekker om bij de paardjes te zijn. Ik ga een tussenjaar doen van school en heb met het UWV gebeld voor een uitkering, die is nu aangevraagd dus het is even wachten daarop.
Het ziet er weer een stuk positiever uit en ik voel me ook een heel stuk beter. Tussen mij en m'n vriend gaat het ook super, het enige nadeel is dat het met mijn schoonbroer en schoonzusje niet zo lekker loopt dus kan niet wachten tot we in ons nieuwe huisje kunnen (als het goed is is dat half augustus)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:55

Goed bezig +:)+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:02

Zie, het komt allemaal wel goed :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:17

Wat fijn dat het zo goed gaat love12!

Ik schrik trouwens behoorlijk van sommige reacties en oordelen in dit topic.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:20

Fijn! Ik zei toch dat het wel goed zou komen ;) :D