Rijden in een kleine(re) auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:55

Ik kan er niets aan doen. Bij elk bericht vind ik je steeds meer jezelf voor schut zetten. Wat je zelf niet door lijkt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:11

bruintje123 schreef:
Ik kan er niets aan doen. Bij elk bericht vind ik je steeds meer jezelf voor schut zetten. Wat je zelf niet door lijkt te hebben.

Als je op zo'n laag niveau gaat discussiëren valt er niets meer te zeggen.
Succes met jullie autoradiofobieën.
Nu weet ik in ieder geval waarom er voor het verkeerslicht steeds zoveel auto's blijven staan wanneer het licht op groen gaat... Omdat mensen zoals jij dan eindelijk aan het knopje van hun radio mogen draaien van zichzelf.
Vergeet niet te blijven ademen tijdens je rit.
Sorry, dit lage niveau ligt mij niet zo. Welterusten:)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:23

bruintje123 schreef:

Hier ben ik het zo erg mee eens... En zelfs na dit berichtje werd het niet beter.

Maar goed! Even om een klein beetje terug te komen op waar het nu over ging:
Ik denk dat we allemaal een beetje onze eigen ideeën hebben over wat nu het beste en veiligste is in het verkeer... De ene vind het het beste als je gewoon de max snelheid aan houd en er niets boven zit en de ander vind het veiliger als iedereen mee gaat met het verkeer en niet piept om een paar kilometers.
Maar volgens mij is het al een beetje te laat voor mij om duidelijk over te kunnen komen. Sorry haha

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:52

Eigenlijk is repelsteel het voorbeeld van chauffeur waar we allemaal een hekel aan hebben. Een chauffeur met een dikke bak onder haar bak die denkt dat ze zelf beter dan iedereen kan rijden.
Hoe ze reageert geeft ze in ieder geval blijk van het arrogante gedrag van bepaalde chauffeurs in het verkeer.
Eigenlijk wel komisch om te lezen dat ze dat zelf niet doorheeft := _O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:25

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:

Als je op zo'n laag niveau gaat discussiëren valt er niets meer te zeggen.
Succes met jullie autoradiofobieën.
Nu weet ik in ieder geval waarom er voor het verkeerslicht steeds zoveel auto's blijven staan wanneer het licht op groen gaat... Omdat mensen zoals jij dan eindelijk aan het knopje van hun radio mogen draaien van zichzelf.
Vergeet niet te blijven ademen tijdens je rit.
Sorry, dit lage niveau ligt mij niet zo. Welterusten:)

Nogmaals, welke fobieën? Er wordt enkel en alleen beweerd dat wij enkel op verantwoorde momenten aan de radio zitten, maar in de meeste gevalle staat onze radio in 1 keer goed. Ik ga niet in een auto lopen prutsen als dat niet kan.

En laag niveau? Jij bent de enige die op een ander, haast arrogante, niveau 'mee' spreekt, over hoe geweldig en perfect jij bent. Nou, om je uit die droom te helpen, niemand is perfect. Maar als ik een dezer dagen in de krant lees dat er weer iemand is verongelukt omdat hij/zij op zijn telefoon zat te spelen of whatever.. Tja, moet ik dan medelijden hebben?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:38

Een Peugeot 107 is gewoon samen met de Aygo en C1 een minder snelle auto dan de meeste andere auto's op de weg (bij de anderen uiteraard afhankelijk van de bestuurder). Je kan hem wat hoger in de toeren rijden (later opschakelen), maar verder moet je er gewoon weinig van aantrekken. Liever 10 gekken voor je dan 1 achter je :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:43

Ik denk dat het ook een beetje je eigen gedacht is. Ik rijd elke dag met een c1 op de n60 (90km/u) en ja soms sta ik ook als eerste links bij een rood licht. en ja meestal ben ik dan trager dan degene achter mij of naast mij. Maakt me dat uit? Nee helemaal niets, ik let niet eens op de auto achter me, maar ik ga natuurlijk wel weer rechts vanaf wanneer ik dat kan.
Houdt ik het verkeer op? Minimaal? Rijd ik gevaarlijk? Nee. Anders vind ik het wanneer trage auto's invoegen of je 90-95-100 rijdt en je plots een auto aan 70 tegenkomt, of wanneer auto's op het middenstuk staan om links af te slaan en met hun achterkant nog op het linkervak staan terwijl jij komt afgereden :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:46

Repelsteeltje,
Ik hoop dat jij ook fijn geslapen hebt.
Je antwoord ligt precies in de lijn der verwachting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:05

Ik vond dat gedoe met kaarten vroeger inderdaad vreselijk onverantwoord.
En ja, ik ben ook van de auto generatie zonder tomtom die een stratenboek op het stuur had midden in den Haag.
Ik ben alleen maar blij dat dit niet meer nodig is.

Het valt bij mij onder de kategorie: vroeger hadden we ook geen auto gordel achterin dus ik doe hem nu ook niet vast -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:36

Sizzle schreef:
Het valt bij mij onder de kategorie: vroeger hadden we ook geen auto gordel achterin dus ik doe hem nu ook niet vast -O-

Weinig keus bij mijn auto, die heeft geen achtergordels (oude auto). Maar een hoop, zeker jonge, mensen zitten ongemakkelijk zonder gordel. Het voelt raar.

Ik ben zelf ook niet van de liedjes opzoeken, noch op de radio, nog op mijn telefoon. Het enige wat ik doe is wel eens een blik op de navigatie op mijn telefoon werpen als het veilig kan, zodat ik weet wanneer de volgende afslag komt. Ik heb technisch gesproken wel een radio in mijn auto, maar hij zit nog niet aangesloten omdat ik hem toch nooit gebruik (vorige auto zat hij wel aangesloten. 3x gebruikt, alle drie bij stilstaan in de file).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:27

Ojajoh schreef:
chanel1985 schreef:
Eigenlijk is repelsteel het voorbeeld van chauffeur waar we allemaal een hekel aan hebben. Een chauffeur met een dikke bak onder haar bak die denkt dat ze zelf beter dan iedereen kan rijden.
Hoe ze reageert geeft ze in ieder geval blijk van het arrogante gedrag van bepaalde chauffeurs in het verkeer.
Eigenlijk wel komisch om te lezen dat ze dat zelf niet doorheeft := _O-

_/-\o_ amen!!

En ook ik kan het daar enkel mee eens zijn. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een audi.
Oh wacht, die ontbreekt niet want ik herinner me uit een trailer topic dat ze die heeft. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:32

slecht rijgedrag is niet gekoppelt aan een merk.
Maar als je afgesneden wordt door een Hyundai dan denk je: eikel.
Als je afgesneden wordt door een Audi dan denk je: heb je weer zo'n eikel met een Audi.

Mensen die heel veel KM maken kopen nou eenmaal vaker een fijne Auto en die mensen denken ook sneller dat ze meer rechten hebben ivm het aantal KM dat ze gemaakt hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:46

Voor mij valt het gewoon op dat audi's vaker asociaal rijden. Als een Audi me effectief voorrang van rechts geeft verbaast me dat. Doet een hyundai dat dan niet. :+ Ik denk in de auto niet zo snel in scheldwoorden overigens. Ben eigenlijk een hele kalme bestuurder. :+ Maar mij valt wel op dat audi's over het algemeen asocialer rijden. De mensen met audi's die ik ken hebben ook allemaal diezelfde mentaliteit. En dat kan toeval zijn hoor. Maar opvallend is het voor mij wel. Ik ben me trouwens bewust van psychologische effecten zoals wanneer je honger hebt je overal eten ziet. Maar blijkbaar is dat dan toch een uitgebreid mankement gezien belachelijk veel mensen zo over audi's denken. Over opel en hyuandai hoor je dat niet zo snel..
Ik maak overigens ook veel km's, heb een fantastische auto (en ik heb al veel merken mogen uittesten) en dat is een merk wat veel mensen niet eens kennen. Een fijne auto vind je echt niet alleen bij de dure merken. :)
Iedereen die tot nu toe eens gereden heeft met mijn auto is tot nu toe verkocht geweest. Niet zozeer kwa uiterlijk maar wel kwa rijgedrag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-04-16 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:48

Waar. Mijn 107 is een heerlijk bakkie, maar voor de lange afstanden niet heel prettig. Dan pak ik liever de BMW van kerel. Dat is een waar feestje (en toegegeven, binnen een paar seconden is die op stoom en rijden we 130). Ik denk wel dat ik de enige BMW rijder ben die ontdekt heeft waar de richtingaanwijzer zit...

Maar die 107 is en blijft best een pttig karretje.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 24-04-16 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:51

Nou zeg, ik vind audi het mooiste merk en heb die ervaring ook niet. Ik heb die ervaring meer met BMW rijders :') daarom zou ik nooit een BMW willen :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:53

T is nog altijd de Chauffeur die de auto bediend, niet de auto zelf.
Een chauffeur die denkt dat hij/zij beter kan rijden en daardoor ook denkt dat de regels voor hem/haar niet tellen, zal dit doen zowel met een peugotje als met een audi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:54

Hier heb je dat met Mercedes (de oude modellen) en de nieuwe audi's. Dat zijn de auto's die de "stoere jeugd" in deze omgeving verkiezen. En dan liefst getuned natuurlijk. En dat is veelal dezelfde mentaliteit blijkbaar gezien het die groep is waarbij je het gedrag vaak ziet. In Hasselt was de audi prominent aanwezig kwa asociaal rij gedrag (en dan eerder 50'ers dan jongeren) en zag je die oude mercedessen amper. Dus het lijkt ook wel iets "dorps/streek-gebonden" of hoe moet ik dat zeggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:40

Ik heb zowel een Audi gehad als een BMW.
Ik ben toch echt een hele saaie plichtbewuste bestuurder die altijd richting aangeeft en stopt voor een zebrapad :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:39

Onder de streep hebben;
- bestuurders van grotere, zwaardere en daardoor gevaarlijker autos een extra VERANTWOORDELIJKHEID en geen extra rechten _-:(
- bestuurders van wat voor auto ook geen recht meer dan het maximum te rijden
- bestuurders van wat voor auto ook het recht minder dan het maximum te rijden
- bestuurders van kleinere autos recht op respect voor hun grotere kwetsbaarheid
en JUIST op een paardenforum zou dit laatste evident moeten zijn!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:44

HC, ik kan me normaal vrij zelden vinden in je mening, maar hier sta ik 100% achter +:)+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:52

Moet toch ook eerlijk toegeven, dat als ik in mijn opel corsaatje uit '95 met 120/130 een audi inhaal, ik echt stomverbaasd ben, maar blij dat dat dus óók kan. Nou voel ik me niet extra kwetsbaar omdat ik een klein, oud autootje heb. Wel lijkt het echt alsof je daardoor iets meer het pispaaltje bent. Als ik in sommige gevallen wel een dikke bak inhaal, word ik óf even later weer ingehaald, of mensen geven, tijdens het inhalen, gewoon gas bij. Afhankelijk van waar ik rij, geef ik dan ook gas bij of laat ik gas los en ga er weer achter.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:01

Denk dat het weinig met je kleine auto te maken heeft.
Ben een keer bijna van de weg gereden toen ik een volle aanhanger van 6 meter achter m'n auto had hangen, die was niet echt te missen.

Was hem aan het inhalen omdat hij achter een vrachtwagen bleef hangen, maar op het laatste moment bedenkt hij dat hij toch de vrachtwagen in wilt halen en duwt dus z'n auto door een gaatje van 3 meter tussen mij en de vrachtwagen.
Gelukkig zag ik hem optijd dus kon nog op m'n rem trappen en had hij een seconde extra om door te rijden voordat ik een duw in m'n rug kreeg van de aanhanger en dus weer naar voren schoot. Heb hem toen wel geraakt maar niet hard genoeg om er echt een ongeluk van te krijgen.
Helaas is hij toen wel doorgereden en met aanhanger achter m'n auto kon ik hem met 120 niet bijhouden dus hij had ineens wel erg veel haast.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:04

Maar jij mag met aanhanger toch ook geen 120 rijden? }:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:07

Hier in Frankrijk mag dat gewoon ;)
Of het verstandig is dat ligt aan je eigen inschattingsvermogen.

Maar het was in nl dus heb idd iets te hard gereden, in de hoop hem nog even aan te houden voor een schadeformulier..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:31

palousa_boy schreef:
Hier in Frankrijk mag dat gewoon ;)
Of het verstandig is dat ligt aan je eigen inschattingsvermogen.

Blijkbaar is er wel het eea mis met het jouwe |o _-:(

Citaat:
Maar het was in nl dus heb idd iets te hard gereden, in de hoop hem nog even aan te houden voor een schadeformulier..

Ook wat mis met jouw ogen soms?
Schrijf gewoon zijn kenteken-nummer op :)*