Ervaringen met minimalisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:35

Hoe gaat het met jullie?

Hier zijn de voorjaarskriebels weer toegeslagen. De dingen waar ik vorig jaar nog over twijfelde heb ik wederom een jaar niet naar omgekeken dus dat kan ook allemaal weg.

Gezien vorige zomer het huis gerenoveerd is, zijn veel kasten weer voller dan de bedoeling is. Stukje bij beetje ga ik ze weer door.

Voordeel is dat ik nu opschrijf wat ik denk te moeten kopen en dan heb ik het eigenlijk helemaal niet nodig dus kan ik het weer doorstrepen. Dat voelt goed. :')

germie

Re: Ervaringen met minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:06

Ik leef minialistisch met sommige dingen en met andere dingen juist niet.
Boeken ben ik gek op, en ik heb ook voor wel 10 paarden spullen zeg maar en maar 1 paard. Dat laatste betekent dat mijn paard het nu moet verslijten, ik koop geen nieuwe, maar ik doe ook niets weg.
Maar ik heb nog steeds, en al wel 10 jaar mijn gekregen meubels. Lelijk, maar niet kapot.
Je kunt dus minimalistisch zijn op bepaalde vlakken. Daar is niets mis mee, hetbegin is er.

san4nie

Re: Ervaringen met minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:45

Wat germie zegt heb ik ook wel een beetje. Bijvoorbeeld dingen voor in huis koop ik niet zoveel. Heb weinig prullaria en vind dat ook echt zonde van m’n geld. Heb ook een oude telefoon en auto.
Maar kleren en paardenspullen heb ik ook meer dan genoeg. Er gaat vanzelf wat kapot en dan is het nodig. Vind ik het zonde om nu dingen weg te geven en dan weer iets nieuws te moeten kopen.

Echt minimalisme is het dus niet. Ik ben vooral zuinig. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:54

Dat sowieiso, ik ga geen dingen weggooien die nog goed zijn. Als ik het nog gebruik dan maak ik het op/af. Anders eventueel weggeven.

Stukje bij beetje houdt ik de dingen over die ik daadwerkelijk gebruik, nodig heb en leuk vind.