Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
truus1970 schreef:Iedereen heeft het er maar over dat je met een verkeersmak paard moet gaan rijden.
Vraag ik me af hoe je zo'n paard verkeersmak krijgt als je er niet mee de openbare weg op mag.
Het leven is geven en nemen. Wielerenners moeten zich aanpassen en niet doldriest voor bij scheren, ruiters moeren zich aanpassen als er een wandelaar op het ruiterpad loopt.
En zo maar door. Maar o wat is dat voor veel mensen moeilijk

. rumay schreef:Helaas heb je niet bij ieder fietspad een betrouwbare berm en soms helemaal geen berm.
Ik schreef al eerder over de Joop Zoetemelk tour van afgelopen zondag, 1 ruiter die mee was en dus heeft gezien wat er is gebeurd heeft de organisatie aangeschreven en gemeld dat het niet zo heel handig was om een fietstocht met zoveel deelnemers over een fietspad van amper een meter breed te laten gaan. En de organisatie heeft gereageerd dat ze er beter naar zullen kijken in de toekomst, tevens had ze een link bijgesloten die hier in dit topic ergens in het begin was geplaatst en daar zou aandacht aan worden geschonken.
Het is niet alleen verwijten maken maar ook elkaar bewust maken van gevaren en gedrag van zowel de paarden/ruiters als van de wielrenners.
Ik zie hier een aantal reacties voorbijkomen van ruiters die ook wielrenner zijn en vraag me oprecht af hoe die soms zelf reageren als ze te paard zijn en bijna van de sokken worden gereden?
Jaren geleden was ik naar het Amsterdamse bos geweest en weer richting Aalsmeer reed ik op mijn paard op het fietspad van de Legmeerdijk toen ik opeens mijn paard haar kont onder haar lichaam voel trekken ik kijk om en wat zat er tussen haar achterbenen.. een wielrenner, die man was zo aan het fietsen dat hij niet meer vooruit keek en zo zijn fiets parkeerde tussen haar achterbenen en gelukkig voor hem deed ze echt niks maar ze had net zo goed flink kunnen uithalen en dan weet ik niet of hij het had kunnen navertellen. Eerlijk gezegd hoop ik dit nooit meer mee te maken want met mijn huidige paard zal de wielrenner dit niet na kunnen vertellen vrees ik.
Die heeft inderdaad mzzl gehad dat je paard niet uithaalde
Nikass schreef:Eens! En daarbij gaat het mij niet zozeer om het schrikken van mijn paard -mijn paard schrikt er niet van- maar het feit dat ze zo dicht langs rijden dat ik ze kan aanraken en ik weet dat als mijn paard één stap hun kant op doet dat ze geen schijn van kans maken. Zij brengen zichzelf in gevaar door zo dicht langs mij te gaan en ik wil daar niet in betrokken worden.
rumay schreef:Helaas heb je niet bij ieder fietspad een betrouwbare berm en soms helemaal geen berm.
Ik schreef al eerder over de Joop Zoetemelk tour van afgelopen zondag, 1 ruiter die mee was en dus heeft gezien wat er is gebeurd heeft de organisatie aangeschreven en gemeld dat het niet zo heel handig was om een fietstocht met zoveel deelnemers over een fietspad van amper een meter breed te laten gaan. En de organisatie heeft gereageerd dat ze er beter naar zullen kijken in de toekomst, tevens had ze een link bijgesloten die hier in dit topic ergens in het begin was geplaatst en daar zou aandacht aan worden geschonken.
Het is niet alleen verwijten maken maar ook elkaar bewust maken van gevaren en gedrag van zowel de paarden/ruiters als van de wielrenners.
Ik zie hier een aantal reacties voorbijkomen van ruiters die ook wielrenner zijn en vraag me oprecht af hoe die soms zelf reageren als ze te paard zijn en bijna van de sokken worden gereden?
Jaren geleden was ik naar het Amsterdamse bos geweest en weer richting Aalsmeer reed ik op mijn paard op het fietspad van de Legmeerdijk toen ik opeens mijn paard haar kont onder haar lichaam voel trekken ik kijk om en wat zat er tussen haar achterbenen.. een wielrenner, die man was zo aan het fietsen dat hij niet meer vooruit keek en zo zijn fiets parkeerde tussen haar achterbenen en gelukkig voor hem deed ze echt niks maar ze had net zo goed flink kunnen uithalen en dan weet ik niet of hij het had kunnen navertellen. Eerlijk gezegd hoop ik dit nooit meer mee te maken want met mijn huidige paard zal de wielrenner dit niet na kunnen vertellen vrees ik.
Maartje1990 schreef:truus1970 schreef:Iedereen heeft het er maar over dat je met een verkeersmak paard moet gaan rijden.
Vraag ik me af hoe je zo'n paard verkeersmak krijgt als je er niet mee de openbare weg op mag.
Het leven is geven en nemen. Wielerenners moeten zich aanpassen en niet doldriest voor bij scheren, ruiters moeren zich aanpassen als er een wandelaar op het ruiterpad loopt.
En zo maar door. Maar o wat is dat voor veel mensen moeilijk
Schijnbaar kan je een paard verkeersmak maken in de bak
ik des te meer en kijk bijna iedere 10 m om of er al iets aankomt haha finnens schreef:Ben het er trouwens wel mee eens dat elk verkeer wel een beetje ruimte kan maken als je langs een paard rijdt. Ook een paard dat verkeersmak is kan schrikken. Heb het helaas meegemaakt, ik reed keurig met mn uiterst verkeersmakke pony in de berm toen hij precies op het moment dat er een auto hard langs reed schrok van een tak oid. Pony onder de auto, pony had overigens niets maar de auto had 700 euro schade.
Ik ben nu bezig met mijn auto theorie en daar leer ik ook dat je met minimaal 1 m afstand (wat ik vrij weinig vind) moet passeren.
Dat is wel heel weinig zeg.
.
.