Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ojajoh schreef:Misschien ligt het aan mij maar vind de toon van mensen tegenwoordig niet zo leuk meer en ben dan eigenlijk al klaar met onderhandelen.
Zo heb ik nu een product te koop en kreeg een mail met een bod
Maar niet hoi ik bied jou hoop dat je er mee akkoord gaat.... Maar nee ; "ik vind het te duur en ik bied je"
Die eerste woorden
Dus ik zeg netjes dat ik niet akkoord ga
Toen een mail toch komen kijken naar het product. Niet netjes wanneer het uitkomt maar "ik wil morgen dan en dan komen en als t mij bevalt....geef me je adres"
Is dat nou netjes communiceren tegenwoordig?
Marocje schreef:Staat er wel een een richtprijs bij dan? Ik vind dat altijd zo moeilijk, als er alleen 'bieden' staat..
Gister dus voor een mooie kinderwagen, 75 euro geboden. Ik wou eerst 50 bieden zelfs. Ze staan daar echt tussen de 10 en 700 euro.. Krijg ik een bericht terug dat ze graag akkoord gaat. Tja, voor het zelfde geld beledig ik iemand en had diegene er 300 voor willen hebben..
miss_lizje schreef:Marocje schreef:Staat er wel een een richtprijs bij dan? Ik vind dat altijd zo moeilijk, als er alleen 'bieden' staat..
Gister dus voor een mooie kinderwagen, 75 euro geboden. Ik wou eerst 50 bieden zelfs. Ze staan daar echt tussen de 10 en 700 euro.. Krijg ik een bericht terug dat ze graag akkoord gaat. Tja, voor het zelfde geld beledig ik iemand en had diegene er 300 voor willen hebben..
Vraagprijs van 130 euro staat er gewoon bij, juist om zo veel mogelijk onzinnige biedingen te voorkomen (ook bieden vanaaf staan aan). Maar mensen sturen nu gewoon een mail zonder aanhef met "30 euro inclusief".
Edit: nieuwprijs deken is 274 euro, toevallig nu in de aanbieding bij agradi voor 192 euro. Daar kan ik weinig aan doen, maar voor de staat van de deken is mijn vraagprijs gewoon een nette vraagprijs.