Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maralyn schreef:Als jij voor mij betaalt?
Graag!!!
Niet te spreken over de opkomende Giardia....
Shadow0 schreef:Dat argument van verhuizen werkt bovendien twee kanten op. Als er in een buurt 40 mensen zijn met katten en 1 met overlast... kun je je natuurlijk altijd de vraag stellen wie er dan moet wijken.
(Overigens, ik kan me best voorstellen dat de overlast te groot kan worden met zoveel katten. Maar ik heb wel moeite met rigide oplossingen als 'katten mogen nooit buiten je tuin'. Zoals gezegd, dat is niet eens wenselijk, omdat katten ongedierte bestrijden en een paar katten in de buurt beslist handig zijn, juist in de stad. Zeggen dat honden ook op muizen en ratten jagen helpt niet echt, juist in de stad is dat niet echt realistisch.)
Ik als katloze buurtbewoner vind katten op straat en (toen ik een tuin had) ook in de tuin trouwens leuk.
Shadow0 schreef:(Zeggen dat honden ook op muizen en ratten jagen helpt niet echt, juist in de stad is dat niet echt realistisch.)
Shadow0 schreef:Ik als katloze buurtbewoner vind katten op straat en (toen ik een tuin had) ook in de tuin trouwens leuk.
Dieren geven mij niet snel overlast. Shadow0 schreef:Victory-Boy schreef:Hoezo is dat niet realistisch?
Ik zie werkelijk niet hoe je honden kunt laten jagen in een stedelijke omgeving.
Desiree schreef:Maar stel je hebt een huis met een tuin, en daar zit ongedierte, daar kun je toch zowel een kat als een hond op af laten gaan? Jack russels zijn daarvoor heel geschikt.
Shadow0 schreef:Desiree schreef:Maar stel je hebt een huis met een tuin, en daar zit ongedierte, daar kun je toch zowel een kat als een hond op af laten gaan? Jack russels zijn daarvoor heel geschikt.
Muizen houden zich meestal niet zo strict aan terreingrenzen. Dus als je alleen maar in je tuin bezig kunt, blijft de overlast. Juist de loslopende katten die een bepaald gebied bestrijken houden de muizen meer in toom. Honden los laten lopen in de stad lijkt me om allerlei redenen een slecht idee. En dan kun je nog zo proberen om honden en katten gelijkwaardig te maken, maar dat zijn ze niet. Het zijn hele andere dieren, die op hele andere manieren leven en kunnen leven. Honden in de stad helpen simpelweg niet echt mee om muizenplagen te voorkomen, katten wel.
Desiree schreef:Het verschil zit hem in de tolerantie van de mens naar het dier, en niet in het dier zelf.
Vroeger hadden honden dezelfde vrijheid als katten.
NatasjavE schreef:Ik ben blij dat mijn buren dat niet van mij verwachten dat mijn kat de tuin niet uit mag. Die zijn blij dat hij de ratten vangt en eens komt buurten.
Veulen84 schreef:Je buren misschien wel. Maar dat veranderd niks aan het feit dat een onschuldige ineens in de stront van jou kat kan grijpen en daar ziek van kan worden. en het maar niet te hebben over de mensen die er allergisch voor zijn.
Shadow0 schreef:Desiree schreef:Het verschil zit hem in de tolerantie van de mens naar het dier, en niet in het dier zelf.
Vroeger hadden honden dezelfde vrijheid als katten.
Je redeneert altijd mooi toe naar de door jou gewenste uitkomst, maar het is echt onzin. Ook vroeger liepen er geen Jack Russels vrij door de stad. Echt niet.
Victory-Boy schreef:Sterker nog ... hier nog tot ongeveer 5 jaar geleden, welliswaar was dat niet in de stad, maar wel in de dorpen.