Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:22

Het is allemaal erg snel gegaan, dat weet ik ook, dat weet hij ook.

Vorige week nog samen, deze week uit elkaar en mijn spullen staan alweer thuis..
Het is bizar, ik ben zelf ook ontzettend overweldigd door dit alles, hij vast nog veel meer.

Niemand zag dit aankomen, mijn familie niet en zijn familie ook niet. Hij liep hier schijnbaar al 2 maanden mee, maar heeft al die tijd niks gezegd.. Tot vorige week vrijdag, toen is alles gaan lopen..

Hij heeft twijfels gehad, hierdoor kreeg ik ook twijfels uiteindelijk of IK dit ook nog wel zag zitten.
We hebben zoooooo veel gepraat, iedere dag weer.. Over alles, veel herhaald, maar dat is niet erg.
De afgelopen week hadden we zeer zeker geen gebrek aan communicatie, ik wou alleen dat hij er eerder mee was gekomen. Dan had het misschien anders gelopen, maar dat is iets wat wij niet zullen weten.

@Liezel, hij gaat mij uitkopen en dan trek ik mijn handen er vanaf. Dat hebben we besproken en zijn beide akkoord gegaan. Uiteraard gaat er nog wel tijd in zitten om alles te regelen.

@Smurfje, wat moet ik dan doen? Hem knuffelen? Dat maakt het denk ik alleen maar erger, ook voor mij..

@Jessdaniels, nee dat heeft hij niet direct gedaan. Dit zit wel in de uitkoop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:27

is het huis al getaxeerd dan? Weet je idd dat hij jou uit moet kopen of dat jij hem moet betalen??

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:33

verootjoo schreef:
is het huis al getaxeerd dan? Weet je idd dat hij jou uit moet kopen of dat jij hem moet betalen??

We weten beide wat het huis waard is, we kwamen beide meteen met hetzelfde bedrag.
Daar gaan we niet over heen en weer zagen, want we willen er allebei vanaf.

We hebben het een en ander gesproken, we werden het heel snel eens. We waren allebei tevreden met wat diegene zou krijgen, dus dat gaat goed.

Liezel1

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:34

Maar Nancy, het gaat er toch om wat de bank/taxateur vind dat het waard is? En om hoe hoog jullie hypotheek is?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:34

_Nancy schreef:
@Smurfje, wat moet ik dan doen? Hem knuffelen? Dat maakt het denk ik alleen maar erger, ook voor mij...

Voor mij niet hoor. Maar je komt nu op mij over echt als ijskonijn. En hij mag het lekker uitzoeken met alle huisraad en hypotheek lasten. Jij hebt je spullen gepakt en bent naar je ouders vertrokken. Lekker makkelijk weglopen zonder dat er nog echte dingen afgesproken zijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:35

Maar zo werkt het niet helemaal. Jullie kunnen wel vinden dat het een x-bedrag waard is, maar dat moet nog maar blijken uit officiele taxatie en verkoop. Stel, het huis wordt getaxeerd op 180.000 euro, maar de hypotheek die er op zit staat op 200.000 euro, dan gaan jullie beiden het schip in. Jij inclusief. Dan krijg je geen geld, maar dan moet je betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:36

Als hij op dit moment bij z'n ouders zit heeft hij toch meer dan genoeg steun? Toen mijn relatie op de meest nare manier uit ging ging het echt niet goed met mij, maar mijn huisgenoten en ouders hielden me prima in de gaten. Mijn ex wist dat het niet ging en bleef me maar berichtjes sturen en man, dat was echt nog veel erger.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:38

Wat maaikemuis ook zegt ;) Wat jullie denken of vinden dat het waard is is leuk, maar je komt er niet ver mee.

Het huis kan getaxeerd worden op een stuk meer of minder, en naar aanleiding van de hypotheek en de waarde van het huis gaan jullie BEIDE in. Betalen of geld krijgen is dus nog helemaal niet bekent hierover ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:39

smurfje schreef:
_Nancy schreef:
@Smurfje, wat moet ik dan doen? Hem knuffelen? Dat maakt het denk ik alleen maar erger, ook voor mij...

Voor mij niet hoor. Maar je komt nu op mij over echt als ijskonijn. En hij mag het lekker uitzoeken met alle huisraad en hypotheek lasten. Jij hebt je spullen gepakt en bent naar je ouders vertrokken. Lekker makkelijk weglopen zonder dat er nog echte dingen afgesproken zijn.

Ijskonijn, toe maar....en dat terwijl de ts aangeeft dat het contact tussen hen relatief goed verlopen is vandaag. De relatie is net uit, wat kan de ts nu voor hem betekenen (behalve op een goede manier uit de praktische zaken komen), niks toch?? En het is voor ts net zo zwaar als voor haar vriend, give the girl a break.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:40

Smurfje, ik gok dat ts in een soort overleefmodus zit en gewoon erg moe is van de emoties de laatste dagen. Ze is helemaal niet koel naar hem toe, maar schermt zich gewoon af van nog meer verdriet.

Ts, ik denk dat het goed is om bij bank en notaris informatie in te winnen vooraleer jullie dingen onderling afspreken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:45

_Nancy schreef:
verootjoo schreef:

We weten beide wat het huis waard is, we kwamen beide meteen met hetzelfde bedrag.

We hebben het een en ander gesproken, we werden het heel snel eens. We waren allebei tevreden met wat diegene zou krijgen, dus dat gaat goed.

Maar het huis is niet van jullie maar van de bank... Het maakt de bank geen drol uit wat jullie vinden dat het waard is, maar wat het feitelijk waard is.

Ik denk dat jullie door alle emoties etc wat te snel gaan en dingen niet overzien :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:51

_Nancy schreef:
verootjoo schreef:

Helaas zijn jullie niet degene die het bedrag gaan bepalen, maar de bank.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:52

Tieneke schreef:
Smurfje, ik gok dat ts in een soort overleefmodus zit en gewoon erg moe is van de emoties de laatste dagen. Ze is helemaal niet koel naar hem toe, maar schermt zich gewoon af van nog meer verdriet.

Ts, ik denk dat het goed is om bij bank en notaris informatie in te winnen vooraleer jullie dingen onderling afspreken.

Dan "hoop" ik maar dat het dat is. Want ik ben het wel met smurfje eens. Zo kwam het ook op mij over. Gisteren nog piepen dat ze niet zonder hem kon en hem moest en zou appen en nu trekt ze het huis leeg en trekt de deur achter zich dicht. "Doeg en ik wens je het beste". Heeft de liefde dan wel diep gezeten vraag ik me af.

Ik snap niet dat je denkt dat je er zo makkelijk afkomt. Of staat de hypotheek op zijn naam en niet op de jouwe?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:53

Als de hypotheek op zijn naam staat, dan heeft zij toch ook geen recht op een deel van de waarde van het huis?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:54

Tja over hem kan je dezelfde vraag stellen als hij de rekening leeghaalt en de sloten verandert van het moment dat ze de deur uit is. Maar dat is eigenlijk niet relevant meer.

Ts, men heeft hier wel gelijk over jullie hypotheek, dat moet je toch goed uitzoeken!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:56

Als de hypotheek op zijn naam staat heeft TS sowieso weinig te zeggen...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:57

chanel1985 schreef:
Als de hypotheek op zijn naam staat, dan heeft zij toch ook geen recht op een deel van de waarde van het huis?

Volgens mij ook niet. En ik snap sowieso niet zo goed hoe er nu al zo snel een overwaarde tov de hypotheek kan zijn. Het huis is vorig jaar gekocht. Ik neem aan dat in de hypotheek ook nog (een deel van) de kosten van kk zitten. Overwaarde duurt meestal wat langer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:59

Dit is grofweg wat er (naar alle waarschijnlijkheid) zal gebeuren:

Wanneer je vriend in het huis blijft wonen zal de bank de hypotheek als een nieuwe hypotheek gaan zien en veranderen de regels. Het inkomen en de waarde van het huis zullen opnieuw bekeken worden.
Naar alle waarschijnlijkheid houdt dit in dat hij een minder hoog bedrag zal mogen lenen. En daarmee komt een nieuwe hypotheekverstrekking mogelijk in de problemen.
De regels voor een eventueel aflossingsvrij gedeelte veranderen ook.

Het kan zo zijn dat de hypotheek te duur wordt voor hem om in zijn eentje op te kunnen hoesten. En dan moet er gekeken worden naar verkoop van het huis. Voor de verkoop van het huis is van belang wat de daadwerkelijke marktwaarde op dit moment is van het huis en hoe deze marktwaarde zich verhoudt tot de hoogte van de huidige hypotheek op jullie beider naam. Stel, de hypotheek is 200.000 euro en de marktwaarde is 180.000, dan heb jij 10.000 euro schuld (en hij ook). Er vanuit gaande dat je het voor 180.000 verkoopt. Sterker nog, totdat het huis verkocht is ben jij voor 50% verantwoordelijk voor de afbetaling van de hypotheek (of je er nu woont of niet).

Kortom, snel regelen zit er niet in. Wel denk ik dat het raadzaam is om beiden in overleg te gaan met wat jullie willen doen met het huis en daarna in gesprek te gaan met je hypotheekverstrekker over wat de mogelijkheden zijn.

En nee, ik vind je geen ijskonijn, maar eerder iemand die wanhopig rationeel dingen probeert te regelen om ervoor te zorgen dat de emotionele achtbaan niet verder ontspoort. Ik kan alleen maar zeggen, hou ondanks alle emoties juist en vooral je koppie erbij.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:34

Jullie weten toch niks over de waarde van het huis, de hypotheek en de financiële mogelijkheden van beide partijen? Hier (wel in België) ook scheiding, ik neem gewoon de bestaande hypotheek over, heb de helft van de restwaarde betaald na aftrek van de rest van de hypotheek van de tussen ons overeengekomen waarde van het huis (en de oorspronkelijke persoonlijke inbreng ook in rekening gebracht voor de volledigheid). Als het huis vorig jaar pas gekocht is en geen veranderingen zijn gebeurd is de waarde toch vrij duidelijk? Kan zijn dat er nog een taxatie nodig is voor de dossiers, maar ik neem aan dat dat vorig jaar ook gebeurde bij de aankoop, het verschil zal dan te verwaarlozen zijn en dus is het toch perfect mogelijk nu al overeen te komen over hoe het geregeld zal worden? Kan misschien uiteindelijk een beetje verschillen van wat het op de euro na wordt, maar als er een principieel akkoord is over hoe het zit zal dat weinig uitmaken. Zeker zoals TS het voorstelt, dat hij initieel de woning overneemt. Dan is hij akkoord met de prijs, wat de verkoopprijs dan is erna, mocht hij verkopen speelt toch nu geen rol?
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 15-02-16 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:40

Wel als de hypotheek hoger is dan de waarde van de woning.
Dan moet degene die van de hypotheek af wil, bij gaan betalen.
Daarnaast moet degen die wilt blijven wel de hele hypotheek moeten kunnen krijgen op dat salaris.

Stel het huis is 200.000 waard en er is een hypotheek van 220.000... dan moet degene die weg gaat 10.000 E betalen.
Daarnaast moet de achterblijver die 220.000-10.000= 210.000 moeten kunnen lenen bij de bank.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:47

Dit is bij ons niet t geval.

Maar dit ga ik niet met jullie bespreken, dat is privé.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:51

_Nancy schreef:
Dit is bij ons niet t geval.

Maar dit ga ik niet met jullie bespreken, dat is privé.

:D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:29

ehm no offence maar je bracht het zelf op. Het is gewoon feit dat als jij een hypotheek hebt, en hij ook dat jullie dat niet onder elkaar kunnen regelen omdat er een derde partij bij betrokken is ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:46

Dus omdat TS het woord hypotheek in de mond neemt moet ze iedereen hier vertellen hoe dat financieel zit? Dacht het niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 04:47

Ik denk dat TS (en haar ex) prima in staat zijn zelf alles rondom hun huis te regelen zonder dat ze overspoeld worden door het ongevraagde advies van den aantal mensen op een forum.

Verder vind ik die opmerkingen richting ts als in "ijskonijn" ontzettend naar... Bah. Ts zal zichzelf nu ook alles behalve happy voelen. Maar ze kan moeilijk haar spullen daat nog weken laten staan. Beter, zoals ze heeft gedaan, meteen alles weg... Snel de pleister er af trekken doet zo min mogelijk pijn.