iets verbieden in een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:51

Volgens mij bij jij degene die hier iets probeert te ontkennen HC.
Wat dacht je van stress op het werk libido veranderingen?
Zijn net zo goed een probleem.
Kan alle partijen in elke levensfase overkomen.
Dan ga je praten over de uitwerking daarvan. Wat als de baan als belangrijker gezien wordt?
Ga je dan consequenties 'aanbieden'?

HC gaat dan blijkbaar gewoon ergens anders slapen want zij had immers kunnen weten dat hij dat hij dat niet leuk vind.
Maar het kan dus ook tot een relatiebreuk komen.
Is het dan altijd weer de vrouw die schuld was waarschijnlijk. Want als zij de hard werkende is houdt ze geen rekening met haar kerel en als de vrouw degene is die eronder lijdt dan had ze het kunnen weten voordat ze ooit met hem trouwde.....zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:51

Maar wie houdt de man dan tegen om het opnieuw bespreekbaar te maken? Er zitten een hop taboe's aan vast volgens mij. Je pasgeborene bij een oppas achterlaten om samen een avondje resto met bios te gaan doen, dat is voor zover ik om me heen hoor gewoon doodzonde en dan verdien je een plek aan de schandpaal. Maar altijd met die kleine op schoot zitten, gebroken nachten, noem maar op, dat trek je ook niet. Dan ga ik er van uit dat je SAMEN de verantwoordelijkheid voor de zorg opneemt. Een man die zo graag een kind wil en veel belooft maar na de geboorte de vrouw uit bed stuurt met het excuus "ik moet werken morgen" en zich lekker omdraait in bed en moeders voor alles laat opdraaien, dat kan ook niet.
Daarin ligt deels ook nog steeds de maatschappelijke verwachting en zeker nu met alle natuurmoeders de schuld. Als moeder laat je je kind niet alleen, punt. Wat krijg je? Moeders zit steevast thuis en vaders kan/mag op de lappen. Met mogelijke gevolgen van dien...

Dan moet je niet zozeer de man gaan verbieden van in de kroeg te blijven plakken, maar wel de bewustwording dat vaders OOK hun steentje kunnen en eigenlijk moeten bijdragen.

saffire

Re: iets verbieden in een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:55

tuurlijk moet de man dan ook wat doen.
dat is wel zo eerlijk toch

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:56

Sizzle schreef:
Knap dat het toch weer de inschattingsschuld van de vrouw is ondanks dat hij duidelijk een zak patat is.
:+

Tja ik kan er niets anders van maken. De relatie is haar niet opgedrongen en ze was ook bepaald geen naief muurbloempje.

Hoe zie jij het als een vrouw uit materiele overwegingen met een dreutel trouwt en dan scheidt omdat het een dreutel is?

Ze had het allemaal kunnen voorkomen als;
- ze er niet met de duidelijke nacisssist aan begonnen was
- de gevolgen van zijn karakter als prijs voor titel/landgoed had gezien

Ok, dat laatste is een vorm van prositutie met 1 vaste klant doch ook een behoorlijk normale situatie.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:59

@Hc

en de man kon dat niet zien aankomen of voorkomen
want zij had moete stoppen.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:01

De man kan er sowieso niets aan doen want die was narcist en daarom handelingsonbekwaam.

Owee als de vrouw narcist is, dan heeft zij hem in de relatie gelokt waarschijnlijk :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:06

Sizzle schreef:

Ben jij selectief leesblind wellicht?

Heb je het voorbeeld van man met dwarslaesie niet gelezen?
Natuurlijk geldt het voor alle betrokkenen in gelijke mate!

Blijft dat hormooncrises bij vrouwen een duidelijk en veel voorkomend fenomeen zijn waar daardoor op geanticipeerd kan en moet worden.
Het is geen uitzondering en wel een potentieel groot probleem wat een op zich prima relatie kan doen ontsporen.
Het ontkennen, er tegenin gaan, de drempel tot bespreken verhogen, maakt bedrog waarschijnlijker.
Waarom er niet VOORaf in de afspraken rekening mee houden?
Helemaal wanneer er sprake is van liefde, van VOOR elkaar zijn??!!
Ik begrijp het ontkennen, het niet op anticiperen niet, niet anders dan als egoisme.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:09

Ik begrijp het ontkennen ook niet, zitten we daarmee in iedergeval op 1 lijn +:)+

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:13

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Ben jij selectief leesblind wellicht?

Heb je het voorbeeld van man met dwarslaesie niet gelezen?
Natuurlijk geldt het voor alle betrokkenen in gelijke mate!

Blijft dat hormooncrises bij vrouwen een duidelijk en veel voorkomend fenomeen zijn waar daardoor op geanticipeerd kan en moet worden.
Het is geen uitzondering en wel een potentieel groot probleem wat een op zich prima relatie kan doen ontsporen.
Het ontkennen, er tegenin gaan, de drempel tot bespreken verhogen, maakt bedrog waarschijnlijker.
Waarom er niet VOORaf in de afspraken rekening mee houden?
Helemaal wanneer er sprake is van liefde, van VOOR elkaar zijn??!!
Ik begrijp het ontkennen, het niet op anticiperen niet, niet anders dan als egoisme.

dus als ik het goed begrijp he.
wil jij voordat je een relatie begint afprake maken over hormonen van de vrouw???
meen je dit nu echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:14

De oorzaak van de midlife crisis is nog niet achterhaald. Er wordt gedacht dat het te maken heeft met een onveilige gehechtheid en een laag zelfbeeld. Altijd al latent aanwezig dus en zeker niet gestuurd door de onderdrukking van de vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:19

saffire schreef:
@Hc

en de man kon dat niet zien aankomen of voorkomen
want zij had moete stoppen.....

LEES!!!

Ze had er gerust mee door kunnen gaan :)*
Een relatie beginnen met een duidelijke narcissist is een keuze.
Het punt is dat ze niet alleen maar slachtoffer is en dat ziet ze achteraf ook prima.

Waarom zou hij er niet aan hebben moeten beginnen?
Een geweldig mooie vrouw aan zijn arm, in zijn bed!
Hij is het slachtoffer in deze niet. Leeft narcissistisch voort.
Uit de aard van dat beestje ziet hij niet dat er er in het belang van zijn grut niet aan moet beginnen. Inderdaad KAN hij dat niet zien. Let op; dat maakt hem niet schuldloos :)* maar zij is wel de enige van de twee die dit had kunnen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:30

Het is narcist trouwens, voor de duidelijkheid.

Maar een narcist is ook niet altijd makkelijk te herkennen. Die zijn juist heel erg goed in sociaal wenselijk gedrag vertonen wanneer dit ze wat oplevert.

Als de aard van het beestje pas bovenkomt als er al kinderen in het spel zijn... Is het dan nog steeds egoïstisch als je "kiest voor jezelf"?

Had je het dan van tevoren moeten bedenken hoe en wat?

En als je in een huiselijk geweldsituatie komt? Eigen schuld dikke bult?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:31

saffire schreef:
wil jij voordat je een relatie begint afprake maken over hormonen van de vrouw???
meen je dit nu echt

Ja :j
Net als een waslijst aan andere veel voorkomende oorzaken voor relatieploffen.
Niet als wanner dit - dan dat, want zo werkt het niet; alles is situationeel afhankelijk.
De veel voorkomende oorzaken, incl. hormonen, zijn wel mooie voorbeelden als handvat voor het idee.

Op de eerste date was ik enorm onder de indruk en om teleurstellingen en tijdverlies te voorkomen heb ik in de loop van de avond voor HAAR belangrijke beslisinfo op tafel gelegd.
Zo van; ik ben WEG van je dus voor we verder gaan, eventueel verliefd worden...

Je kan niet alles voorzien want het onvoorzien is dat per definitie niet, maar je weet wel dat:
- Poep gebeurt.
- Verandering is een zekerheid.

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid dus maakt de relatieafspraken zodanig dat de relatie de grootste kans van slagen heeft, inclusief welzijn voor haar en haar partner.

Nogmaals; wanneer er sprake is van liefde, wil je het geluk van je partner, is het veel makkelijker dan het lijkt.
Egoisme is de valkuil.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:33

Huertecilla schreef:
saffire schreef:
meen je dit nu echt

Ja :j
Net als een waslijst aan andere veel voorkomende oorzaken voor relatieploffen.
Niet als wanner dit - dan dat, want zo werkt het niet; alles is situationeel afhankelijk.
De veel voorkomende oorzaken, incl. hormonen, zijn wel mooie voorbeelden als handvat voor het idee.

Op de eerste date was ik enorm onder de indruk en om teleurstellingen en tijdverlies te voorkomen heb ik in de loop van de avond voor HAAR belangrijke beslisinfo op tafel gelegd.
Zo van; ik ben WEG van je dus voor we verder gaan, eventueel verliefd worden...

Je kan niet alles voorzien want het onvoorzien is dat per definitie niet, maar je weet wel dat:
- Poep gebeurt.
- Verandering is een zekerheid.

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid dus maakt de relatieafspraken zodanig dat de relatie de grootste kans van slagen heeft, inclusief welzijn voor haar en haar partner.

Nogmaals; wanneer er sprake is van liefde, wil je het geluk van je partner, is het veel makkelijker dan het lijkt.
Egoisme is de valkuil.

Ik ben zeer benieuwd hoe jij concreet en inhoudelijk de vrouwelijke hormonen als beslisinfo ter sprake hebt gebracht en daar afspraken over hebt gemaakt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:43

Lente schreef:
Het is narcist trouwens, voor de duidelijkheid.

Maar een narcist is ook niet altijd makkelijk te herkennen. Die zijn juist heel erg goed in sociaal wenselijk gedrag vertonen wanneer dit ze wat oplevert.

In dit geval is het glashelder.

Citaat:
Is het dan nog steeds egoïstisch als je "kiest voor jezelf"?

Hoe is voor jezelf kiezen NIET egoistisch?

Niet dat het dan ook per definitie een slechte keuze is, dat is wat anders.

Citaat:
En als je in een huiselijk geweldsituatie komt? Eigen schuld dikke bult?

Wat huiselijk geweld betreft woon ik in een landstreek waar dit een ENORM probleem met zomaar een dode per week.
En ja, dat is heel vaak vooraf al helder.

'Verbieden' maakt het ook in dit geval alleen maar erger. Helaas ziet zelfs de overheid dit niet in. Die hamert maar op gelijkheid in plaats van gelijkwaardigheid uit te leggen.
De vrouw meer rechten toekenen, 'positieve' discriminatie is hier olie op het vuur 8)7

Wanneer een vrouw met zo'n macho huwt omdat ze haar ogen sluit, zichzelf verblindt door de schitter van titel en landgoed, dan is het inderdaad OOK eigen schuld dikke bult.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:47

Ik vind het echt een briljante theorie.
Een boek erover zou niet slecht verkopen.

Mannen zijn onverandelijk dus eens en zak altijd een zak. Zak worden bestaat niet want mannen hebben geen overgang. Vrouwen zijn danwel te dom om op tijd te herkennen dat de man een zak is of ze zijn zo onder invloed van hormonen dat de ze de man geen andere optie laten om zich tijdelijk als zak te benemen.
_O-

Ik zie een gat in de markt :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:49

Sizzle schreef:
Ik vind het echt een briljante theorie.
Een boek erover zou niet slecht verkopen.

Mannen zijn onverandelijk dus eens en zak altijd een zak. Zak worden bestaat niet want mannen hebben geen overgang. Vrouwen zijn danwel te dom om op tijd te herkennen dat de man een zak is of ze zijn zo onder invloed van hormonen dat de ze de man geen andere optie laten om zich tijdelijk als zak te benemen.
_O-

Ik zie een gat in de markt :j

Ho even. De vrouw wordt ook nog geacht de invloed van hormonen te bespreken alvorens het hele bestaan van enige relatie +:)+

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:50

@Hc dit ga je niet menen huiselijk geweld eigen schuld...
jij spoort echt niet..

woon jij in de rimboe ofzo...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:51

Nee maar het scheelt niet veel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:54

Gezien het hebben van hormonen (uitzonderingen daar gelaten) standaard onderdeel van het pakket 'vrouw' is hoeft dat in mijn ogen geen probleem te zijn.
Dit was van tevoren evident. Ga je bij voorbaat niet akkoord met die voorwaarde dan kan je er dus maar beter niet aan beginnen.

Het fenomeen "zak" komt echter slechts in een klein percentage van het pakket 'man' tot uiting. Zie het als een soort bug.

Mocht deze bug geconstateerd worden voor download dan raad ik aan ernstig te twijfelen aan de compatibiliteit.
Mocht deze bug zich na de download voordoen dan adviseer ik het programma run.exe

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:56

Lente _O-

In gevallen van geweld heb je waarschijnlijk de mate van gewenste handtastelijkheid niet voldoende besproken tijdens het daten.
Anders had die kerel heus wel gezegt: oh sorry, ik ga alleen met vrouwen die het niet een probleem vinden om af en toe een gebroken rib te hebben.
Ben blij dat we het op tijd besproken hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-01-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:59

@Hc als je zo'n probleem hebt met vrouwen weetje wat je dan moet doen homo worden..

o wacht dat gaat niet die hebben ook vrouwelijke trekjes...

kluizenaar enigste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:03

Sizzle schreef:
Lente _O-

In gevallen van geweld heb je waarschijnlijk de mate van gewenste handtastelijkheid niet voldoende besproken tijdens het daten.
Anders had die kerel heus wel gezegt: oh sorry, ik ga alleen met vrouwen die het niet een probleem vinden om af en toe een gebroken rib te hebben.
Ben blij dat we het op tijd besproken hebben.

"Laten we meteen even bespreken dat ik over een aantal jaar mogelijk plotseling psychotische kenmerken ga vertonen en je vanaf dat moment het leven zuur maak."

Zie... Daar ging het fout!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:09

Als het pas na 10 jaar tot uiting komt is dat uiteraard getriggert door de zwangerschap van de vrouw waardoor de man geen andere keuze heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:20

Goof schreef:
Ik ben zeer benieuwd hoe jij concreet en inhoudelijk de vrouwelijke hormonen als beslisinfo ter sprake hebt gebracht en daar afspraken over hebt gemaakt?

Waarom?
Waarom zou ik dit toch heel gewone fenomeen niet gewoon kunnen opbengen en bespreken.

Idem sexclusiviteit.
Dat biedt en vraag ik niet.
Omdat het een cruciaal stuk beslisinformatie is, vind ik dat je dit op dient te brengen VOOR de ander emotioneel investeert.

In beide gevallen zie ik niets te verliezen. Wel te winnen.
Is voor mij een heerlijk selectiemechanisme:
Met een vrouw waarbij dit niet in alle redelijkheid de revue kan passeren begin ik geen relatie :)*