En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:46

Prachtig verhaal en prachtig dat dit mogelijk is bij de marine. Hier kan dat niet, hooguit voor zijn partner (ik), zijn ouders, broer en kinderen. Schoonouders betwijfel ik.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:21

Eindelijk even een pc tot me beschikking. Kan ik even beter hier wat neer zetten dan op me irritante telefoon.

Ondertussen heb ik vorige week mijn diploma uitreiking gehad en ben ik dus officieel Verzorgende IG. Dit heeft me 3 zware jaren gekost en vooral een zwaar laatste half jaar. Daarom ben ik er ook onwijs trots op dat ik het toch gehaald had! Uit deze trotsheid kan ik heel wat ''energie'' halen. Door dit weet ik dat ik alles kan zolang ik er maar voor vecht.

Sinds 1 februari ook een baan als dus Verzorgende IG. Aangenomen voor 12 tot 18 uur in een flexpool. Echter werk ik nu 24 uur op een vaste locatie (oude stage) en daarbij nog extra uren in de flexpool. Dit heeft er voor gezorgd dat ik behoorlijk veel kan werken. Ik heb van 1 feb tot nu 2 weken gewerkt (ook dubbelen diensten, smorgens 5 uur en savonds 8 uur) met maar 3 daagjes vrij om bij te tanken. Ik moet zeggen, het vele werken bevalt me prima, maar is wel slopend. Ik heb nu eindelijk 3 dagen vrij.

Met mijn paard gaat het nog niet goed waardoor ik daar niet lang bezig ben op stal. Waarschijnlijk een ergere peesblessure dan verwacht. Daarom zou ik me oude bijrijpaard weer gaan bijrijden. Echter heeft die waarschijnlijk wat met het SI gewricht waardoor ook zij stil staat.

Vorige week heb ik mijn inschijfformulier op de post gedaan. Jaja, we gaan hopelijk aangenomen worden voor een andere/nieuwe opleiding. Handhaver Toezicht en Veiligheid Niveau 3. In maart zijn de intakes, dus hoop dat ik uitgenodigd word.

Vandaag hebben me vriend en ik weliswaar al 7 maanden hahaha! Nog steeds erg verliefd op elkaar. We kunnen zoveel lol hebben maar ook erg serieus praten. Ik begin het maar steeds meer te accepteren wat voor keuzes hij gemaakt heeft. Hoewel ik er natuurlijk nog steeds tegen op zie wat er komen gaat, begin ik nu wel door te krijgen dat dat nog lang niet gaat gebeuren. Hij is de komende 13 weken gewoon nog bezig met de opleiding en is hij dus gewoon elk weekend thuis. Ik geniet nu nog met volle teugen van de momenten dat hij er gewoon is en kijk elke week onwijs uit naar het weekend. Die eventuele vele maanden weg, zitten er gewoon nog lang niet aan te komen en is nog helemaal niks zeker hoe en wat hij geplaatst word.

Ik heb dus wel een knop omgezet. Ik maak me er nu niet heel erg druk om. Ik zie wel waar het schip strand. Tot die tijd wil ik het gewoon onwijs leuk hebben met hem en genieten van elk moment. We houden van elkaar, dit is aan alles te zien. En beide vechten we voor alles wat op ons pad komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:36

Zo proficiat met je diploma! Mag je zeker trots op zijn :j
ik ben sinds donderdag afgestudeerd als Bachelor verpleegkunde, denk dat dat in Nederland de HBO-V is?
Genieten van elkaar moet je zeker doen en met volle teugen, liefde is te mooi om zomaar langs je heen te laten glippen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:01

Varekaj schreef:
Zo proficiat met je diploma! Mag je zeker trots op zijn :j
ik ben sinds donderdag afgestudeerd als Bachelor verpleegkunde, denk dat dat in Nederland de HBO-V is?
Genieten van elkaar moet je zeker doen en met volle teugen, liefde is te mooi om zomaar langs je heen te laten glippen.

Wij hebben
Helpende niveau 2
Verzorgende niveau 3
Verpleegkundige niveau 4
Hoe en wat er daarna komt geen idee.
Jij ook gefeliciteerd!!

Nee idd en daarom heb ik even een knop om gezet en probeer ik ban alles rondom hem te genieten!!

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:55

Varekaj schreef:
Maar toen kwam ie nog niet in uniform naar huis en had je geen marinier voor je neus staan als je de deur open trekt. En je weet heul goed hoeveel meiden daar weer jaloers op zijn :))

Hij kwam vorige week trouwens in uniform naar huis <3 Kriebels vlogen door me buik hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:41

Heerlijk hè die vlinders!

korbakimmy8Jarig

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 21:55

Nou zeker weten!!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:56

Gefeliciteerd met je diploma.
Helaas mogen ze officieel niet meer reizen in uniform wegens dreiging. Dus hier geen vriendlief die thuis komt in uni. En vanwege dat hij een voorbeeld functie heeft moet hij zich hier ook strikt aan houden

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:59

Ymke_Z schreef:
Helaas mogen ze officieel niet meer reizen in uniform wegens dreiging. Dus hier geen vriendlief die thuis komt in uni. En vanwege dat hij een voorbeeld functie heeft moet hij zich hier ook strikt aan houden

Hier heeft nog even goed naar gekeken :) volgens hem staat er duidelijk "openbaar vervoer" hij gaat met de auto naar huis en dat is dus geen openbaar vervoer. Hoe en wat voor de rest geen idee.
Gek genoeg stond er ook iemand in zelfde uniform als me vriend bij me diploma uitrijking (vriend van een gediplomeerde). Dat zou mijn vriend bv nooit doen. Wat dat mag inderdaad gewoon niet.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:03

Nee, ook auto mag helaas niet. Tenminste dat is hoe het bij mijn vriend op de basis is. Die kleed zich helaas altijd even om :(

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:08

korbakimmy8 schreef:
Ymke_Z schreef:

Hier heeft nog even goed naar gekeken :) volgens hem staat er duidelijk "openbaar vervoer" hij gaat met de auto naar huis en dat is dus geen openbaar vervoer. Hoe en wat voor de rest geen idee.
Gek genoeg stond er ook iemand in zelfde uniform als me vriend bij me diploma uitrijking (vriend van een gediplomeerde). Dat zou mijn vriend bv nooit doen. Wat dat mag inderdaad gewoon niet.

Je bericht klopt al niet. Hij heeft er goed naar gekeken? Maar trekt zelf de conclusie dat hij een auto geen openbaar vervoer vind.

Een auto bevindt zich ook in het openbaar, dus is ook openbaar vervoer :).

Tip voor je vriend om dit soort dingen gewoon na te vragen bij twijfel, kan je verzekeren dat het gewaardeerd wordt. Ipv eigen conclusies te trekken en achteraf wellicht "straf" te krijgen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 12:24

Auto is geen openbaar vervoer:

"Voorbeelden van openbaar vervoer zijn: tram, bus, trein, metro en taxi.
Kenmerken van openbaar vervoer zijn:
Gemeenschappelijk: je maakt er samen met anderen gebruik van.
Vaste routes: openbaar vervoer volgt vaste routes (behalve taxi) op gezette tijden (dienstregeling).
Het vervoermiddel is geen eigendom van gebruikers"

Nouja hier ga ik voor de rest geen probleem van maken ofzo. Hij is er 1 x mee naar huis gereden omdat ie haast had voor mijn diploma uitrijking. Bij mij thuis heeft ie zich meteen omgekleed.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:20

Ook de auto mag niet, tenzij het een dienstreis is. (Van de een naar de andere kazerne)
Bij de landmacht worden fikse boetes uitgedeeld als je er niet aan houd.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 13:24

Bismarck schreef:
Ook de auto mag niet, tenzij het een dienstreis is. (Van de een naar de andere kazerne)
Bij de landmacht worden fikse boetes uitgedeeld als je er niet aan houd.

De keuze is voor de rest aan hem. Niet aan mij. Dus ik bemoei me er voor de rest nie mee.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:08

Maar je kan hem er wel op attenderen.. zou zonden zijn als ie daarvoor een boete krijgt..

Zoals me vriend zou zeggen weer een gevalletje van OEI of IWAB :Y)

Hij had zich ook kunnen omkleden daar en in burger kunnen reizen, had hem net zo veel tijd gekost in theorie..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 14:34

Ymke_Z schreef:
Maar je kan hem er wel op attenderen.. zou zonden zijn als ie daarvoor een boete krijgt..

Zoals me vriend zou zeggen weer een gevalletje van OEI of IWAB :Y)

Hij had zich ook kunnen omkleden daar en in burger kunnen reizen, had hem net zo veel tijd gekost in theorie..

Het zal mij een zorg wezen dat ie 1 x in uniform thuis kwam haha. Dat zijn nou net de dingen waar ik me geen zorgen over ga maken :)
Uiteraard zei ik hem "je mocht toch nie met uniform naar huis?" en toen kwam het verhaaltje openbaarvervoer enzovoorts. Tja hij zal het wel weten dus heb ik er voor de rest weinig over te zeggen haha.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:37

korbakimmy8 schreef:
Ymke_Z schreef:
Tja hij zal het wel weten dus heb ik er voor de rest weinig over te zeggen haha.

Eigenwijs is ook wijs..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 14:40

En daar bedoel je mee te zeggen?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:42

Dat je toch door blijft gaan dat hij het wel goed heeft. Terwijl er twee mensen zeggen dat hij het niet heeft. Zou zonde zijn als ie een boete zou krijgen, en ik zou dat persoonlijk 'omdat ik om die persoon geef' willen voorkomen..

Daarbij vind ik je heel betweterig over komen om dan op te zoeken wat openbaar vervoer betekend, terwijl er op wijzen dat het ook niet met de auto mag.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:44

Of uit de opleiding gekickt worden omdat die niet de orders opvolgt..

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:50

Dat dus! zou jammer zijn dat jij dan die informatie achterhoudt voor hem en het voor hem gevolgen heeft..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 18:55

Ymke_Z schreef:
Dat je toch door blijft gaan dat hij het wel goed heeft. Terwijl er twee mensen zeggen dat hij het niet heeft. Zou zonde zijn als ie een boete zou krijgen, en ik zou dat persoonlijk 'omdat ik om die persoon geef' willen voorkomen..

Daarbij vind ik je heel betweterig over komen om dan op te zoeken wat openbaar vervoer betekend, terwijl er op wijzen dat het ook niet met de auto mag.

Misschien bevalt de manier waarop jij tegen mij praat me niet en doe ik daarom zo ;)

Nogmaals (ik blijf hier alles echt 100x zeggen lijkt wel) hij is 1x met uniform naar huis gekomen. Doet dit normaal niet. Ik heb het hem gevraagt en hem er op gewezen die ene keer. Ik ben zijn moeder niet dus als ik het een x gezegt heb ga ik niet doordrammen. Zijn keuze geweest om die ene keer met uniform met de auto naar huis te gaan.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:50

als hij met uniform aan jou deur staat maakt hij jou ook doelwit...denk daar maar eens over na...

En je kan wel tegen Ymke_Z schenen aan schoppen maar ze heeft veel ervaring en ik heb twijfels bij jou vriend en jullie relatie.
Bijt je niet te vast in maar 5 jaar dienst...je komt nog van een hele koude kermis thuis.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:08

liesjecryos schreef:
als hij met uniform aan jou deur staat maakt hij jou ook doelwit...denk daar maar eens over na...

En je kan wel tegen Ymke_Z schenen aan schoppen maar ze heeft veel ervaring en ik heb twijfels bij jou vriend en jullie relatie.
Bijt je niet te vast in maar 5 jaar dienst...je komt nog van een hele koude kermis thuis.

Oh god heb je alles gelezen want zoals je dit bericht typt heb je veel gemist. Maar goed heb jij lekker je twijfels. Is gelukkig nie jou vriend of relatie.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:17

korbakimmy8 schreef:
liesjecryos schreef:

Oh god heb je alles gelezen want zoals je dit bericht typt heb je veel gemist. Maar goed heb jij lekker je twijfels. Is gelukkig nie jou vriend of relatie.

Ik vind dat je wel heel wijs probeert te doen en heel erg tegen iedereen in gaat. Lees nog maar eens door wat iedereen schrijft, waarschuwingen en tips en alles wordt goed bedoeld. :j